A FIR-es statisztikára épülő intézményi finanszírozási kimutatási rendszer tervezése Szegedi Tudományegyetem Dr. Varga Zsuzsanna,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Új költségviselési formák a felsőoktatásban Dr. Bakos Károly felsőoktatási szakértő.
Advertisements

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Felsőoktatási helyzetkép Stéger Csilla.
Digitális képanalízis Félévi megbeszélnivalók. A tárgy •címe: Digitális képanalízis •szakirányos tárgy •neptun-kód: BMEEOFTASJ5 (BSc) •előadó és gyakorlatvezető:
Adatszolgáltatási igények kezelése
. A évi általános felsőoktatási felvételi eljárás Stéger Csilla Oktatási Hivatal - Felsőoktatási Főosztály Educatio Kiállítás – január 20.
Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem.
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
Kitekintés a közösségi ellátás fejlődésére
Tanügyi tapasztalatok és jövőkép IV. ETR konferencia Viszket Anita Budapest, január
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) ETR konferencia – május 19. FIR.
A Szegedi Tudományegyetem harmadik missziós tevékenységei és az EU fejlesztéspolitikája DR. LUKOVICS MIKLÓS Docens, SZTE GTK Közgazdaságtani és Gazdaságfejlesztési.
ELTE Bologna Szeminárium február 7.. „A”- szekció kérdései I. 1. Hogy értendő a mesterképzés 35%-os hallgatói létszáma? Minek a 35%-a ez, illetve.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
ETR Bevezető DEXTER Informatikai kft.. DEXTER Informatikai Kft Tartalom:  Mi az ETR  Az ETR célja  ETR történelem  ETR modulok  ETR hozzáférések.
A BSC tantervek várható struktúrája szakok, képzések a hallgatóknál – ETR3 A hallgató jelentkezik a felvételi tájékoztatóban meghirdetett szakra, és felveszik.
Személyes adatok (hallgatói, oktatói adatok egy felületen) Szakok kezelése Új funkcióik.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Új Windows alapú intézményi szerverek (címtár és management) tervezése és kivitelezése.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
A felsőoktatási ágazati nyilvántartások fejlesztési irányai – TÁMOP Stéger Csilla Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Microsoft BI technológiák az eszközmenedzsment szolgálatában
Térkép. Mi az adat? Minden információ, amit tárolni kell. Minden információ, amit tárolni kell.  szám  szöveg  dátum  hang  kép, stb.
Statisztika, kutatásmódszertan I.
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Konferencia január 25.SZTE, Homor, Makay1 BA/Bsc tantervi struktúrák a Szegedi Tudományegyetemen Dr. Homor Géza, Dr. Makay Árpád.
Mit kell tennünk: - Célok, tények, tervek Rós László
ETR konferencia, 2008 április 10-11, Szeged Dr. Zimányi Krisztina Az oktatásmenedzselés tapasztalatai.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
A HEFOP projekt Foglalkoztatási és Szociális Hivatal által koordinált fejlesztéseinek eredményei Felnőttképzési adatbázis fejlesztése.
Szakirányválasztási eljárás - Orientációs eljárás.
EKSZ statisztika 2012 Zsámboki Mónika ELTE Egyetemi könyvtár Gyűjteménykezelői Osztály február 13. S ZAKMAI N AP AZ E GYETEMI K ÖNYVTÁRBAN 2013.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – június 12. HÖSZ rendszer.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – június 12. Finanszírozási.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – szeptember 16. OSAP.
TÁMOP / „Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése, 2
Fogalomtár, avagy hogyan beszéljünk egy nyelvet
Általános…. Neptun új modulok
A felsőoktatási ágazati nyilvántartások megújítása Stéger Csilla Oktatási Hivatal 2014.szeptember.29.
FIR fejlesztések, változások november. Új verzió változásai Novemberi verzióval új FIR 4.0 xsd én kerül élesítésre 24-előtt verzió kihelyezés.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer fejlesztése a Miskolci Egyetemen Bordás Katalin Miskolci Egyetem Számítóközpont.
Intézményi és központi ügyvitelt támogató elektronikus szolgáltatások.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi.
Némethné Kárpáti Nóra mb. tanulmányi osztályvezető
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
A maximális hallgatói létszám megállapítása Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
Alapfogalmak, adatforrások, szűrés
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Adatellenőrzési szabályok OSAP statisztika FIR optimalizáció
Pénzügyes változások, fejlesztések. FIR pénzügyek.
A Szegedi Tudományegyetem DPR programjának eredményei és tapasztalatai.
A felsőoktatási expanzió befolyása a regionális munkaerőpiacra Sándor Mária 2013.
Kapacitás akkreditáció – a számok tényleg magukért beszélnek? dr. Abonyi János Pannon Egyetem Napja február 12.
MUNKAERŐ-PIACI IGÉNYEKRE TÁMASZKODÓ GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSEK, SZOLGÁLTATÁSOK A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM FÓKUSZÁBAN TÁMOP F-14/1/Konv
Microsoft alapú VIR megoldás az egyetemeken Lénárt Marcell.
OSAP statisztika FIR FÓRUM január 29. Hosznyák András.
Magyar Tudományos Művek Tára (MTMT)
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
Előadás másolata:

A FIR-es statisztikára épülő intézményi finanszírozási kimutatási rendszer tervezése Szegedi Tudományegyetem Dr. Varga Zsuzsanna, Racskó Tamás,

Problémafelvetés 1. A felvi.hu-n kialakított központi OSAP statisztika bevezetésével elváltak egymástól a statisztikai és a finanszírozási létszámok. A statisztikában nem jelenik meg adat a „másodlagos” képzésekről Az intézményi szintű összesítések köre nem teljes Az új finanszírozási szabályok sem ismertek ETR-WS2

Megoldás 1/a. A felvi.hu-ról elérhető „összes hallgatói képzés”, ill. „összes alkalmazotti munkakör” XLS adattáblába töltése, és … ETR-WS3

Megoldás 1/b. … és kiegészítése a hiányzó adatokkal, mint: Finanszírozási csoport: 2008, 2012 Finanszírozási súly (részidős, ptlan utolsó) Finanszírozási összeg: normatíva és/vagy önköltség Képzési terület (tudományterület, szakcsoport) Kódok – ETR-es szak, behívó kpr. Kódok – FIR-es belépési szakiránynak, tanári szakterületeknek megfelelő képzési elem Hiányzó statisztikai adatok: pl. elővégzettség, térítések, ösztöndíjak ETR-WS4

Problémafelvetés 2. Mit akar tudni a Gazdasági és Műszaki Főigazgatóság (GMF)? Az Emmi-től érkező finanszírozási adattábla validálása Hallgatói mutatók a külső és belső finanszírozáshoz: adott félévre karonként, ill. SZTE-szinten összegezve minden (FIR-es) szak, képzési szint, képzési hely, képzési nyelv, munkarend és finanszírozási forma adategyüttállásra milyen képzési terület (szakmacsoport, tudományterület) alá sorolódik be milyen finanszírozási csoport alá sorolódik be hány fős az aktív elsődleges, aktív másodlagos, ill. a passzív hallgatói létszám. Oktatói (kutatói) mutatók, pl. minősítettek száma a fenti bontásban ETR-WS5

Megoldás 2/a. Lehetne: A kibővített felvi.hu-s összes hallgatói és dolgozói táblát Excelbe exportálni, majd az ottani szűrési és aggregációs eszközökkel feldolgozni. ETR-ből elérhető dinamikus listákat készíteni. De ez nem optimális, mert Minden illetékes GMF-es dolgozó külön kénytelen tárolni az adatokat és ismerni azok értelmezését A lekérdezés az ETR-t terheli ETR-WS6

Megoldás 2/b. Példák az adatértelmezéshez készített dokumentumokra: ETR-WS7

Megoldás 2/c. Inkább integráljuk adattárház-alapú vezetői információs rendszerbe (VIR): Eleve ilyen jellegű környezetből származik az adat, és klasszikusan ciklikus ETL*-feladatról van szó Integrálható más adatforrásokkal, pl. Gólya- lekérdezés és -import (jelentkezettek vs. felvettek vs. statisztikába kerültek), ETR A VIR-report „értelmezi magát” Nem terheli az ETR-t Külön projektként fejleszthető és tartható karban. * ETL = Extract, Transform, Load = adatok kinyerése a forrásrendszerből, átalakításuk, majd betöltésük az adattárházba ETR-WS8

Képernyőkép ETR-WS9

Képernyőkép ETR-WS10

Képernyőkép ETR-WS11

Képernyő- kép ETR-WS12