IV. ETR konferencia fejlesztés – bevezetés - támogatás Rós László Budapest, január
Fejlesztés 2005 – Aktív egyetem sikeres az oktatásban és kutatásban sikeresen gazdálkodik és teremti elő a szükséges forrásokat nem követi hanem élére áll a változásoknak 2004 – Együttműködés a fejlesztésben oktatásban hallgatók és oktatók között adminisztrációban a technológiai együttműködés a rendszerek között 2003 – Tervezés intézményi igények működési tapasztalatok változás (Bologna)
gazdálkodás tanulmányi nyilvántartás oktatás, kutatás pénzügy humán erőforrás kontrolling … tantervek kurzusfelvétel vizsgák kezelése h. pénzügyek … tudásmenedzsment épület gazd. könyvtári rendszerek kooperációs rendszerek portál rendszerek VIR és mutatószám rendszerek alumni és pályakövetési rendszerek.
tanulmányi adminisztráció hallgatói pénzügyek és szolgáltatások tapasztalatok paraméterezés kreditrendszer tapasztalatai új funkciók új technológia eredmény vezetői információk, stratégiai mutatószámrendszer minőségbiztosítás új kihívások csökkenő források (hallgatói létszám) növekvő működési költségek (Bologna) élesedő verseny (szolgáltatások) erőforrás gazdálkodás működés megtervezése, lebonyolítása, elemzése és értékelése Tanulmányi adminisztráció - oktatásszervezés
Bevezetés éveETR-t használó intézmények 11. Wesley János Lelkészképző Főiskola, Budapest Tomori Pál Főiskola, Kalocsa Szegedi Tudományegyetem, Szeged 2001Pécsi Tudományegyetem, Pécs Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Budapest Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, Tatabánya Kecskeméti Főiskola, Kecskemét Kaposvári Egyetem, Kaposvár Heller Farkas Főiskola, Budapest Gábor Dénes Főiskola, Budapest Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest 2006Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, Budapest Budapesti Gazdasági Főiskola KVIFK, Budapest Általános Vállalkozási Főiskola, Budapest Debreceni Egyetem, Debrecen Zsigmond Király Főiskola, Budapest 14.
Kooperációs rendszer Követelmény támogasson minden képzési formát építkezzék a meglévő adatvagyonra egyszerű, közismert eszközök alkalmazása többszintű használat A tanulási tevékenység alapját képező kommunikációs folyamatok támogatása, az együttműködés virtuális terének megteremtése. CooSpace EDUCATION
Szolgáltatások üzenetküldés (intézményen átívelő) SAP LSO ingeráció autentikáció dolgozatbeadás és értékelés jelenléti ív kezelés RSS hírcsatorna támogatás fórum kezelés tematika közzététele személyes profil szerkesztés belső üzenet küldés és SMS értesítés dokumentumok megosztása névsorok jelentkezés és regisztráció különbözö naptárnézetek jogosultság kezelés tetszőleges szerepkörök támogatása egyéni és csoportos feladatok kezelése súgó felhasználói oktatóanyagok automatikus ETR szinkronizáció hirdetőtáblák kezelése videó lejátszás és elő közvetítés M-Learning támogatás önellenőrző tesztsor vizsgatesztek (vizsgáztatás) elektronikus tananyag lejátszás nyelvi támogatás (8)
Modern üzleti Tudományok Főiskolája, Tatabánya CAENTI Projekt (Coordination Action of the European Network of Territorial Intelligence) Szegedi Tudományegyetem, Szeged Pécsi Tudományegyetem, Pécs Corvinus Egyetem, Információrendszerek Tanszék Eszterházy Károly Főiskola, Eger1. Bevezetés éveETR CooSpace-t használó intézmények IOR 2004 Projekt, (10 konzorciumi tag)
Mutatószámok használat (belépések száma, aktív színterek száma) intenzitás (eltöltött idő, tartalom mennyisége, interakciók száma) hozzáférés (hallgatók és oktatók száma) elégedettség
Felhasználási szintek e. tanagyag használat videó közvetítés vizsgáztatás dolgozat beadása, értékelése önellenőrző tesztek konzultáció dokumentumok megosztása feladatok kirása tematika közzététele listák, névsorok használata fórum és chat használat hirdetőtáblák használata
2004 – Együttműködés a fejlesztésben oktatásban hallgatók és oktatók között adminisztrációban a technológiai együttműködés a rendszerek között 2003 – Tervezés intézményi igények működési tapasztalatok változás (Bologna) 2005 – Aktív egyetem sikeres az oktatásban és kutatásban sikeresen gazdálkodik és teremti elő a szükséges forrásokat nem követi hanem élére áll a változásoknak fejlesztésekben bevezetésben és integrációban források elérésében 2007 – Aktív együttműködés
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!