Urbanovszky István Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
CSATORNAMÉRETEZÉS Egy adott vízhozam (Q) szállításához szükséges keresztszelvény meghatározása a cél, műszaki és gazdaságossági szempontok figyelembevételével,
Advertisements

Tutori tevékenység a gyakorlatban
Digitális képanalízis Félévi megbeszélnivalók. A tárgy •címe: Digitális képanalízis •szakirányos tárgy •neptun-kód: BMEEOFTASJ5 (BSc) •előadó és gyakorlatvezető:
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
 Moduláris képzési módszertan kidolgozása.  Hátrányos helyzetű, az oktatási rendszerből lemorzsolódók szakképzésbe való bevonása.  Módszertan.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A SZERKEZETLAKATOS SZVK ÉRTELMEZÉSE
Szent László ÁMK Szakközépiskolai Intézményegysége
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
Informatika matematika speciális tagozat - tematika évfolyam -
Automatikai műszerész
Készítette: Nagyváradi Norbert
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Agrár-környezetvédelmi Modul Vízgazdálkodási ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Üzemi viszonyok (hidraulikus felvonók)
1 AZ ÁTALAKULÓ SZAKKÉPZÉS FŐVÁROSI PEDADÓGIAI NAPOK 2OO4.november 15. Dr. Szenes György igazgató.
A testnevelési tanterv.
Környezetvédelmi képzés vegyipari alapozással
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
A kerettantervek fejlesztése
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Vízkárelhárítás Vízmosások rendezése
VÍZÉPÍTÉSI ALAPISMERETEK
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
1 Csontó Béla Az új OKJ bevezetése Informatikai rendszergazda Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
gyakorlat Párolgásszámítás Meyer eljárásával
Hidrológia I gyakorlat
Hidrológia I. 3. gyakorlat Lefolyás Gyakorlatvezető: Kiss Melinda.
4. gyakorlat Egységárhullámkép számítása
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Több képlettel adott függvények
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
Székesfehérvári Belvárosi I. István Középiskola
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
gyakorlat Párolgásszámítás Meyer eljárásával
Sándor Balázs BME Vízépítési és Vízgazdálkodási Tanszék
Épületgépész technikus oktatás a Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolában 4024 Debrecen Varga u. 5.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Digitális képanalízis Félévi megbeszélnivalók. A tárgy címe: Digitális képanalízis szakirányos tárgy neptun-kód: BMEEOFTASJ5 (BSc) előadó és gyakorlatvezető:
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
A tanítási órára való közvetlen előkészületek
CAD programok jellemzői
Szolnoki Szolgáltatási Szakközép- és Szakiskola SZOLGSZI.
Pályaválasztási szülői értekezlet
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Manhertz Gábor; Raj Levente Tanársegéd; Tanszéki mérnök Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Mechatronika, Optika és Gépészeti Informatika Tanszék.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Környezetvédelmi számítások környezetvédőknek
Hatékony és pontos munkavégzés
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Debreceni Szakképzési Centrum Brassai Sámuel Műszaki Szakgimnáziuma
Informatika munkaközösség
Urbanovszky István Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskola
Hatékony és pontos munkavégzés
Előadás másolata:

A hidrológia és hidraulika témaköreinek oktatása az elméleti és a gyakorlati foglalkozásokon Urbanovszky István iurb@freemail.hu Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskola Környezetgazdálkodási és Építészeti Tagintézmény 5000 Szolnok, Baross út 42, tel: 56/420-010 E-mail: titkarsag@korny.sulinet.hu

Helye a szakmai programban? Milyen formában? Tantárgy/modul; elmélet-gyakorlat Helye a rendszerben? Előképz. - ráép. (koncentráció) Időtényező: hány órában, melyik évfolyamon? (életkor!) Kimeneti követelmények? Érettségi/techn. vizsga Vegyük figyelembe: a hidrológia és hidraulika - két témakör (tudományterület) - eltérő a stílus és a feldolgozás módja - mások a didaktikai célok, a kompetenciák

Mit ajánlanak a ped. dokumentumok? Régi KP.-k, kerettanterv: 72+72 óra (elm.+ gyak.) Új KP.-k: - körny. véd. techn. – közös modulja t. elem sz. tananyag elem neve elm. gyak 1.2/ 1214 Víz, mint környezeti elem 30/2 2.2/ 1214 Hidrológia alapjai 36 2.3/ 1214 Hidraulika alapjai 3.3/ 1214 Föld- és vízmérési feladatok 72/2 3.4/ 1214 Gépészeti és villamos alapmérések 72/4

Vízügyi- és a víz- és szennyvíztechn. közös modul t. elem sz. Tananyag elem neve elm. gyak 3.2/ 1223 Hidrológia és hidraulika mérések 36 3.4/ 1223 Villamos és gépészeti alapmérés 36/2 3.7/ 1223 Hidrológia kiegészítő ismeretek 22 3.8/ 1223 Hidraulika kiegészítő ismeretek 50 4.1/ 1223 Résztervezési feladatok

Helye a szakmai programban? Milyen formában? inkább tantárgy; elm.+gyak. ,vagy projekt szerű komplex tárgy Helye a rendszerben? Hidrológia: 10/11/12 évf. és az időtényező: Hidraulika: 11/12 évf. pl. 11 évf. 2 elm.+5 gyak. (3 csop.= 1,66 óra/hét) Vegyük figyelembe: a hidrológia és hidraulika - két témakör (tudományterület), eltérő a stílus Ha egy tárgy, melyik téma előbb?

Segédkönyvek a hidrológiához (1)

Segédkönyvek a hidrológiához (2)

Könyvek a hidraulikához

Segédletek Csap. gyakorisági- Teltségi- Gravitációs cső méretezési grafikon -Nyomócső méretez. táblázat

Méretezési grafikon (2)

Méretezési grafikon (3)

Hazen - táblázat

Eszközök a gyakorlatokhoz Hidrológia Terepasztal vagy séta a terepen ? Meteorológiai állomás Vízmércék Vízhozam mérő berendezések Hidraulika Piezométer fal (egyszerű/Csirmaz féle) Mérőbukók Mérőcsatorna Szivattyúk

Végezzünk méréseket, számításokat! Egyszerűbbek: - Csapadékból lefolyás (racionális, Csermák) - Gyakoriság, tartósság Víznyomás Úszás Grav. csat. ellenőrzés Hidraulikai veszt. Energiavonal szerk. Összetettebbek: Hidr. hossz-szelvény Mércekapcs. vonal Hurokgörbe Lejtésmérés, Q szám. Nem telt szelv., Q A λ meghatározása Kör- és elágazó vez. Műtárgyhidr. alapjai

Legyenek változatosak a módszereink!

Köszönöm a figyelmet Urbanovszky István Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskola Környezetgazdálkodási és Építészeti Tagintézmény 56/420-010 titkarsag@korny.sulinet.hu