A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia 2010.04.27. Karmos Gábor - főtitkár.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Fuvarozói Fórum dr. Vereczkey Zoltán – elnök.
Advertisements

„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
A magyarországi kockázatitőke- finanszírozás másfél évtizede ( ) Készítette: Papp Zsuzsa Tivadari Evelin.
15. Egészség-Gazdaságtani Szimpózium Dr. Szócska Miklós Egészségügyért felelős államtitkár EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA.
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Az MV-Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt.
Gazdasági várakozások, a kis- és közepes vállalkozások helyzete Makó Ágnes – Tóth István János MKIK GVI Korrekt Partner Védjegy második ünnepélyes díjátadása.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
2 A biztosítási piac 2013 első félévében 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel)..
Az elveszett termelés az építőipar gondjairól. Forrás: eurostat.
TDM Szakmai Nap november 21.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
1 „100 Kistigris” Sajtótájékoztató május 15. Magyarország legdinamikusabban fejlődő kis- és középvállalkozásai.
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
Makrogazdasági kilátások ALUTA konferencia november 12.
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
Tőkefinanszírozás Török József Üzletfejlesztési igazgató Kecskemét, november 28.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
A magyar gazdaság Dr. Veres János pénzügyminiszter október 13.
Ciklus és trend a magyar gazdaságban,
Mennyire gátolja a vevőkockázat magyarországi mértéke a gazdasági növekedést? 300 Mrd Ft a tét évente Előadó: Felfalusi Péter ügyvezető.
Az új kormány gazdaságpolitikai mozgástere: egyensúlyi korrekciós alternatívák Urbán László XI. Vezérigazgató Találkozó Göd, április 4-5.
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
A pénzügyi megtakarítások makrogazdasági hatásai H amecz István „ Miért fontos a lakossági pénzügyi megtakarítás?” konferencia BÉT Nov. 25.
A magyar tudomány az Országgyűlés előtt Vizi E. Szilveszter a Magyar Tudományos Akadémia elnöke.
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
A SZEGÉNYSÉG ÉS KIREKESZTÉS VÁLTOZÁSA, 2001–2006 Ferge Zsuzsa beszámolója MTA MEH 2006–2007-ben végzett stratégiai kutatások eredményeit bemutató ülésszak.
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
A spanyol gazdaság jelenlegi problémái Éltető Andrea - MTA VKI április 15.
Nemfizetési kockázatok Magyarországon és a régióban Dercze Zoltán, COFACE Hungary, november 25.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Záhony: a kelet nyitott vámkapuja Mérföldköveink EU-s csatlakozási „előkészítő kavicsok”, május 01, Románia EU-s csatlakozása, Schengeni.
A magyar gazdaság várható helyzete
2008. november 20. Az európai uniós integráció és a magyar gazdaság; avagy esélyek és kockázatok a magyar gépjármű szektor beruházási lehetőségeiben Dr.
GKI Zrt., A válság: veszély és esély Balatonfüred, október 8. EGVE Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt.
Kormányszóvivői tájékoztató. Lendületbe hozzuk a vállalkozásokat Dr. Kóka János Gazdasági és Közlekedési Miniszter.
Kormányszóvivői tájékoztató Cselekedni most és mindenkiért Biztonságot az alkalmi munkából élőknek! Az alkalmi munka után fizetett közterhek csökkentése.
Kormányszóvivői tájékoztató. Öt éves adócsökkentés Dr. Veres János pénzügyminiszter szeptember 19.
KKV fejlesztés új pénzügyi eszközök bevonásával Bátora László vezérigazgató-helyettes Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt. Eger, szeptember 17.
JEREMIE Programok módosulásai
Új Magyarország Mikrohitel Program Dr
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
A gazdaság és szakképzés összefüggése. 1. Kialakult hosszabb távra a termelési és termékszerkezet Húzóágazat a feldolgozóipar Húzóágazat a feldolgozóipar.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Republikon november 24. P alócz Éva A magyar gazdaságpolitika mozgástere a válság után Republikon november 24. P alócz Éva KOPINT-TÁRKI Zrt.
Szép esténk lesz…? Varga Mihály október 14. Fidesz- Magyar Polgári Szövetség Országgyűlés Képviselőcsoport Gazdasági Kabinet FIDESZ GAZDASÁGI KABINET.
? Államadósság Jól állunk-e vagy sem? Nagy a jólét, vagy éppen ellenkezőleg, romlik az élet minősége? Dübörög-e a gazdaság, vagy éppen ellenkezőleg, válság.
A jelenlegi válság és a reálszféra Chikán Attila egyetemi tanár, igazgató Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézet Versenyképesség Kutató.
1 Az Európai Unió gazdasági fellendítési terve Winkler Gyula európai parlamenti képviselő (RMDSZ, EPP-ED) Brassó, január 29.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Miért szeressük a Biztosítókat? A biztosítók több ezer éve létező, valós ügyféligényt elégítenek ki (ma közel 12 millió szerződést kezelnek). A biztosítások.
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
Kellenek-e hulladéklerakók Magyarországon?
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
A munkaerőpiac átalakulása a válságban
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
Dittel Gábor ügyvezető főtitkár 20 éve a tagság szolgálatában Az AUTÓS NAGYKOALÍCIÓ alapító tagja.
MIT TEHETÜNK A GÁZFÜGGŐSÉG CSÖKKENTÉSE ÉRDEKÉBEN?
Vállalkozói mikrohitelek
XVII. Nemzetközi Közlekedési XVII. Nemzetközi KözlekedésiKonferencia Szeged, Gondolatok a magyarországi fuvarozó vállalkozások helyzetéről,
Új egyensúly Sikerek és kihívások. 2 Felzárkózik a gazdaság.
Az euró bevezetésének lehetőségei Magyarországon Tabák Péter Gazdaságpolitikai főosztály Pénzügyminisztérium Budapest, május 23.
Magyar gazdaságpolitika a rendszerváltás után 2. A 2010 utáni korszak
Előadás másolata:

A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár

A közúti közlekedési szolgáltatási szektor (ma) Az összes mo-i alkalmazott 3,5%-a Éves adófizetés: kb. 500 Mrd Ft, az államháztartás bevételének 6%-a Hozzájárulás a GDP-hez: kb.1600 Mrd Ft, a teljes magyar GDP 6%-a járművek száma kb fő kb fő Összesen83.181kb fő foglalkoztatottak száma

Enyhe koncentrációs folyamat tapasztalható (valószínűleg a jelenlegi helyzet ezt felgyorsítja), de még mindig a fuvarozók döntő hányada mikro- és kisvállalkozás Az árufuvarozó vállalkozások száma 2009.XII.31-én (évről-évre ugyan kis mértékben, de tartósan csökken) Az árufuvarozó járművek/járműszerelvények száma (a csatlakozás óta relevánsan nem változott) EU csatlakozás

Magyarország nemzetközi teljesítménye es piaci részesedés: ,86% es piaci részesedés: ,10%

A kontingensrendszer miatt alacsony bázisról indultunk a makromutatók jó eredményeket tükröznek DE!

Nemzetközi árufuvarozás Vállalkozások Járművek 2004.V XII XII XII V XII XII XII.31.

azaz mikroszinten már a válság előtt megjelentek a problémák! /- a költségek növekedése mellett is egyre nyomottabb fuvardíjak - fizetési határidők kitolódása, kintlévőségek növekedése, fokozatos finanszírozási kényszer - szigorodó szabályozás, fokozódó ellenőrzések és bírságok, korlátozások, tiltások/

Ezek elsősorban mikroszinten jelentkező problémákat generálnak! A válság kezdete óta: EU: a belföldi fuvarozási teljesítmény 16%-kal, a nemzetközi fuvarozási teljesítmény 20%-kal esett vissza! HU:7,3%, illetve 6,2% a visszaesés  árbevétel csökkenés  fuvardíj csökkenés  foglalkoztatottság csökkenés  hitelhez jutás nehéz  járműcsere leállt  költségremanencia  fizetésképtelenség sajnos ebben a szektorban is megjelent /- s a közti fejlődés várhatóan soha nem „tér vissza”/

Az elmúlt években elértünk jelentős szakmai eredményeket is, de számunkra is a legfontosabb a GAZDASÁGI NÖVEKEDÉS és a VERSENYKÉPESSÉG JAVÍTÁSA lenne!

A gázolaj ára a környező EU-tagállamokban EUR/1000 liter

Napidíj összege Az adómentesen adható átlagos napidíj mértéke néhány országban (euróban)

A következő kormányzati ciklus legfontosabb feladatai az MKFE megítélése szerint  az adminisztratív terhek enyhítése (pl. jármű forgalomba helyezésének egyszerűsítése, elektronikus ügyintézés fejlesztése, hatósági ellenőrzések összevonása)  kereskedelmi gázolajár bevezetése (jövedéki adó visszaigénylés)  „napidíj” emelése (legalább a környező országok mértékére)  használatarányos útdíj bevezetése (50-60 Mrd forint többletbevétel, mely a magyarországi székhelyű vállalkozások egyéb adóterhei csökkentésének forrása lehet)  közösségi közlekedés „reformja” (a magántőke bevonásával, valamint a vasút és az autóbusz szerepének egyértelmű meghatározásával; megj.: a buszok átlagéletkora 20 év alatt 5,3 évvel nőtt)  a „kíséretlen” kombinált fuvarozás ösztönzése  a hivatásos gépkocsivezető képzés további fejlesztése

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! MKFE – a szolgáltató érdekvédelem