A lakossági követelések jogi úton történő kezelése Felfalusi Péter II. Lakossági és Vállalati Követeléskezelési konferencia
2/16 Követeléskezelési konferencia Az Intrum Justitia Zrt. vásárolt állománya Alapítva 2012-ben db megvásárolt követelés 141 Mrd Ft Tőteértékben 2012-ben db követelés 35 Mrd Ft értéken. Jogi eljárások 2009-ben kezdődtek 104 ezer db követelés van jogi eljárás alatt 48 ezer db indított VH eljárás 17 ezer db eljárás alatt lévő követelést vásároltunk
3/16 Követeléskezelési konferencia Indított ügyek száma
4/16 Követeléskezelési konferencia Szabályozási környezet 2010 óta elektronikus FMH Óriási előrelépés Gyorsabb Kiszámíthatóbb 2012-ben e-VH elindult Vegyes kép Nagy előrelépést jelenthet Alapjogok biztosa körlevél Nem hatékony rendszer Drága Lassú Nem ösztönző Gyenge adminisztráció
5/16 Követeléskezelési konferencia Jogi folyamat hossza
6/16 Követeléskezelési konferencia Jogi folyamat lépései, költségei DíjtípusBefektetés FMH illeték a tőke 3%-a, minimum HUF, maximum HUF Végrehajtási illeték a tőke 1%-a, minimum HUF, maximum HUF Végrehajtási előleg átlag HUF
7/16 Követeléskezelési konferencia A bevétel maximalizálása Cél a belső megtérülési ráta maximalizálása Egyéb szempontok Térülési idő Megtérülési ráta Újrabefektetés kérdése Profithatás Cél a minél automatikusabb feldolgozás Cél a minél alacsonyabb peresítési arány Nagyon munkaigényes
8/16 Követeléskezelési konferencia Kezdeti szelekciós szempontok Pre-legal szelekció Valid-debtor Személyes adatok Ismert, jó cím Magánszemély Dokumentumok Nem reklamált Régió Két kategória Érték Három kategória Kor Score-kártya 2013-ban Beértékelésre is hatással van
9/16 Követeléskezelési konferencia Térülési görbék végrehajtói fázisban
10/16 Követeléskezelési konferencia Térülési görbék végrehajtói fázisban elektronikus és papír alapú ügyek összehasonlítása
11/16 Követeléskezelési konferencia Végrehajtás átlagos költsége az ügyérték függvényében
12/16 Követeléskezelési konferencia Iparági trendek a sikerességben Iparági trendek tőkeszegmensenként: Alacsony ügyértéken: Legnagyobb arányban telekom/közüzem ügyek Az átlagnál magasabb sikeresség ezen iparágakban Banki/hitel portfóliók esetében az átlaghoz képest -10%-os sikeresség különbség Közepes ügyérték Telekom ügyek esetén -20%os különbség Banki/hitel ügyek esetében átlagos sikeresség Magas ügyérték Telekom/közüzemi számlák nem érik el ezt a sávot
13/16 Követeléskezelési konferencia Végrehajtói eredményesség
14/16 Követeléskezelési konferencia Régiós különbségek a végrehajtásban
15/16 Követeléskezelési konferencia Végrehajtói eredményesség
16/16 Követeléskezelési konferencia További lehetőségek További szegmentálási szempontok Végrehajtó Adatbázis Iparág Engedményező Belső adatbázis alapján Eddigi jogi sikeresség Tesztek elemzése Részindítások további használata Információk beszerzése pre-legal fázisban Kommunikáció Többletköltségek felvállalása Végrehajtói rendszer szabályozásának változása
17/16 Követeléskezelési konferencia Összegzés Befektetési szemlélet Rettentő időigényes, mire bizonyítható Engedményezői oldal: Költség-bevétel külön részlegnél könyvelődik Negatív eredményhatás Bonyolult adminisztráció Rendszer hiánya Értékvesztés- leírás- engedményezés Jogi Követeléskezelés Kockázatátvállalással
KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!