Az áttérési költségek hatása a versenyre a távközlési piacokon Lőrincz László 2014. július 28.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

Tökéletes verseny Közgazdaságtan 10. hét.
Kormányszóvivői tájékoztató NYUGDÍJ-INTÉZKEDÉSEK 2006.
Global Distribution System
Mikroökonómia szeminárium 4. Termelés elmélet
melyek a legsikeresebbek, miért működnek és mi várható a jövőben?
Gazdasági informatika
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
A VEZETÉKES ÉS MOBILTÁVBESZELŐ SZOLGALTATÁSOK KÖZÖTTI HELYETTESÍTES VIZSGÁLATA Nagy Péter június 28. Édes Balázs–Bölcskei Vanda–Lőrincz László–Nagy.
Kötelező biztosítás 2010 Előadó: Marosvölgyi Péter, szakmai igazgató AEGONdirekt.hu Zrt.
Verseny és szabályozás Pápai Zoltán .
2008 novemberOrbán Zoltán – LogiPen Kft.. Mit is kell adminisztrálni…?  Szabályzat  Dolgozói tájékoztató  Munkavállalói nyilatkozatok (új belépők is!)
Gazdasági Informatika II.
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató A gyermekes családok otthonteremtéséért október 18.
Hírközlési szolgáltatások Fischer Gábor OFE infokommunikációs szakértő.
Fogyasztóvédelmi problémák a hírközlési szolgáltatások területén. Szélessávú árak, feltételek, és a fogyasztói szempontok fejlődése Fischer Gábor OFE infokommunikációs.
Kiskereskedelmi verseny és szolgáltatóváltás a hazai árampiacon Paizs László MTA KRTK KTI Budapest, 2012 május 29.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
A megbízó-ügynök modell (1)
Mivel a bankszámla kamata általában igen alacsony, érdemes körülnézned a különböző megtakarítási/befektetési lehetőségek között. MIELŐTT VÁLASZTASZ A.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
A magyar háztartások fizetési szokásai
Példa Ft kölcsön esetében: Tehát azonos futamidő alatt és azonos összeg esetében a havi részlet nem növekvő hanem csökkenő összeggel!
Tájékoztató az OTP Bank Partnerei részére
A továbbtanulás ANYAGI oldala Előadó: Márkus Attila Diákhitel Központ Zrt.
Vállalatfinanszírozás
Követelésvásárlás az eladó és vevő szemszögéből A múltkor sokkal kedvezőbb árat kaptam…
Mivel a bankszámla kamata általában igen alacsony, érdemes körülnézned a különböző megtakarítási/befektetési lehetőségek között. MIELŐTT VÁLASZTASZ A.
Mivel a bankszámla kamata általában igen alacsony, érdemes körülnézned a különböző megtakarítási/befektetési lehetőségek között. MIELŐTT VÁLASZTASZ A.
A NEM KONZISZTENS VERSENYMODELL VESZÉLYEI A HÁLÓZATOS KÖZSZOLGÁLTATÁSOKBAN Kaderják Péter Kutatóközpont vezető Budapesti Corvinus Egyetem, REKK.
Árelőrejelzés a liberalizált magyar háztartási piacon
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.
Fazakas Gergely Részvények árazása
Az internetes ismerkedés hatása a homofíliára Lőrincz László Budapesti Corvinus Egyetem Szociológia és Társadalompolitika Intézet
Kormányszóvivői tájékoztató ELSZÁMOLÁS Biztonságosabb időskor – felzárkózó nyugdíjak.
Költséghatékonyság a XXI. századi vállalatirányításban
Jegyezz médiarészvényt!. MagyarVendor Sziget Kft. Az econet.hu Nyrt. PRINTRÁDIÓ ONLINEEVENT.
Econet.hu Nyrt év jelentősebb eseményei I i alaptőke-emelés Est Média Group Kft. 70%-ának megszerzése /Pesti Est, Est.
7. A különböző megtakarítási formák összehasonlítása
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Ármeghatározás a felsőoktatásban Rappai Gábor október 21.
Verseny és szabályozás 2013 MTA KRTK KTI Bemutató konferencia szeptember 30.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Befektetői csomag. NAGY BEVÉTELI LEHETŐSÉG! LIMITÁLT IDŐ 2011 áprilisig A MAGAS JÖVEDELEMÉRT.
Reform vagy megszorítás?. Hozzáférés Minőség Hatékonyság.
Lehetséges együttműködési területek az internetes bankkártya elfogadás területén.
Spektrumliberalizáció és hatósági spektrum stratégia Bánhidi Ferenc Hírközlés 2008 Budapest 2008 november 14.
A szaktanácsadás támogatása között
Mi várható gazdasági téren? - az ország gazdasági helyzetének megítélése Szlovákiában, Lengyelországban, Csehországban és Magyarországon - Szeitl Blanka.
Távközlési tanácsadás Egy lehetőség a költségcsökkentésre.
Fiber haszonérv házhálózat kiépítéshez
Marketing információs
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
Az árképzés szempontjai
BMGE Közgazdaságtan Tanszék1 A hozzáférés és az összekapcsolás szabályozása Az összekapcsolási szolgáltatások piaca Az EU 97/33/EC összekapcsolási.
A pénz időértéke Gazdasági és munkaszervezési ismeretek 2., 1. ea. Major Klára ELTE TáTK Közgazdaságtudományi Tanszék.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
Ügyfélpreferenciák a bankszámlakivonatok esetében Dr. Tomcsányi Péter Prime Rate ügyvezető.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
Az árképzés pszichológiája
Hatékony kereskedés és marketing az interneten
A TUDATOS MEGTAKARÍTÓI MAGATARTÁS KORLÁTAI
Előadás másolata:

Az áttérési költségek hatása a versenyre a távközlési piacokon Lőrincz László július 28.

2 Az áttérési költségek típusai Tranzakciós költségek (szűkebb értelemben) Kompatibilitási költségek Szerződéses költségek kilépési költség kedvezmények elvesztése Tanulási és installációs költségek Bizonytalanság Pszichológiai költségek Keresési költség

3 Az áttérési költségek szerepe az árképzésben

4 Bargain and Rip-off stratégia csökkenő költségek mellett

5 Árdiszkrimináció nem lehetséges Árdiszkrimináció lehetséges Inkumbens részesedése magas Az inkumbens a régi fogyasztókra koncentrál, az új belépők a újakra. „Túl könnyű belépés” Az inkumbens az új fogyasztók számára költség alatt árazhat. Ez jelentős belépési korlátot jelenthet. Az új belépő ráadásul gyakran csak a „rosszabb” ügyfelekért versenyezhet. Gyorsan növekvő piacAz új fogyasztókért folyik a verseny, ezek „megvédik” a régieket

6 Szabályozási jelentőség Összejátszás megítélése Erőfölény (felfaló / túlzó árazás) Liberalizáció időzítése Áttérési költségek emelése

7 A vizsgálat módszere Lehetséges módszerek: discrete choice modellek Shy [2002] módszere közvetlen megkérdezés (stated preference) A választott módszer: közvetlen megkérdezés (összehasonlítva a Shy módszerrel) Online minta (NRC, 2500 fő, 2007 szeptember), internethasználókra reprezentatív Vizsgált szolgáltatások: vezetékes és mobil távbeszélő, internet (58%, 98%, és 86% a mintában)

8 Kérdések „Tegyük fel, hogy Ön kompenzációt kapna a szolgáltatóváltás nehézségeiért. Mekkora az a legkisebb összeg, amit ha most azonnal megkapna készpénzben, akkor hajlandó lenne szolgáltatót váltani a következő két hétben? (Ezért az összegért cserébe az Ön feladata lenne az új szolgáltató és szolgáltatási csomag kötetlen, az Ön igényeinek megfelelő kiválasztása, a szolgáltatóváltással kapcsolatos minden ügyintézés lebonyolítása. A váltással kapcsolatos mindenféle költség Önt terhelné.)” Nehézségek (1-5): 1. az ajánlatok megkeresése 2. az ajánlatok összehasonlítása 3 a régi szerződés felmondása 4. az új szerződés megkötése 5. az új szolgáltatás telepítése, installálása (ahol releváns) 6. az új szolgáltatás használatának megtanulása kockázat, bizonytalanság elégedettség a jelenlegi szolgáltatóval a hűségszerződés lemondásából adódó költségek

9 Eredmények: A váltás nehézsége és gyakorisága Nagy-Britanniában és Magyarországon A váltás nehézsége (UK)A váltás nehézsége (HU) Szolgáltatót váltók aránya az elmúlt két évben

10 Áttérési költségek nagysága Medián áttérési költségek Havi megtakarításként: 2.000, 2.000, Ft (vezetékes, mobil, internet) Egy összegű kompenzáció: , , Ft (vezetékes, mobil, internet) Az áttérési költségeket befolyásoló tényezők (regressziós modellekből) A nehézségek közül bizonyos elemek hatnak A hűségszerződés léte növeli a váltási költséget Kártyás mobil esetében kisebb, mint az előfizetésesnél A havi költségek jelentősen befolyásolják Nincs különbség: mobilszolgáltatók között, vezetékes esetén flat-rate és percdíjas között

11 A számhordozás hatása Áttérési költség (egyszeri kompenzáció) percentilis értékei: mobil távbeszélő szolg.

12 Áttérési költségek nagysága a Shy módszer alapján T-MobilePannonVodafone Átlagos havi költség (Ft) Piaci részesedés 45%33%22% Áttérési költség (a havi költségben kifejezve)

Köszönöm a figyelmet.