Kárpát-medencei Nemzetközi Módszertani Konferencia Lehetőségek és alternatívák Játékos Informatika.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Programozási feladatok
Advertisements

Összefoglalás Hardver,szoftver,perifériák Memóriák fajtái
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
LEGO® robotok az iskolában
TOLL, SZÍN ÉS VASTAGSÁG.
Matematika és módszertana
A tér képi megjelenítése 1. rész Geometriai alapok
Piacképes programozói tudás a középiskolában
3. A programozás eszközei, programozás-technikai alapismeretek
Comenius Logo alkalmazásai
Programozás alapjai A programozás azt a folyamatot jelenti, melynek során a feladatot a számítógép számára érthető formában írjuk le. C++, Delphi, Java,
Informatika tanítása ea.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Informatika matematika speciális tagozat - tematika évfolyam -
Szimmetrikus Programozás, AZ ALAPOK
Matematikai modellek a termelés tervezésében és irányításában
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Felső tagozatosok programozás oktatása
A KÜLSŐ TANTÁRGYI KONCENTRÁCIÓ LEHETŐSÉGEI AZ INFORMATIKAÓRÁN
Kommunikáció beteg gyermekekkel
Fiatalok motiválása a véleményformáló diáksajtósok bevonásával
PÉK Szeged, Farkas Károly Programozás tanulása könnyedén - Szintonicitás.
Logo-pedagógia BMF, tavasz. Mindegyik út bejárása az első lépéssel kezdődik.
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
A gyermekrajz a 19. század felfedezése
Szoftverek. szoftver (software): A számítógép hardver elemeinek mûködtetését végzõ programok, a gép használatához szükséges szellemi termékek összessége.
Programozási nyelvek.
Kompetencia alapú képzés  Képességek, kézségek fejlesztése  9.C Közlekedési osztály  9.D Informatikai osztály.
A projekt oktatási rendszere Előzmények Fejlesztőknek szóló oktatások Képzőknek szóló oktatások TÁMOP A/1-11/ Homor.
Copyright 2007, SPSS Hungary. 1 SPSS 16 újdonságok.
Programozás Imagine Logo.
BINÁRIS FA Definició: A fa olyanösszefüggő gráf, amelyben nincs kör
Algoritmizálás, adatmodellezés tanítása 2. előadás.
Információs rendszer fejlesztése 4. előadás
Programozás Imagine Logo.
Szöveggel vezérelt rajzolás
1. Rész: óvodai matematikai nevelés
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
Tehetséggondozás informatika. Útravaló – Út a tudományhoz Microsoft Certified Professional Hálózatépítés Diák rendszergazda Iskola honlapja Villanynapló.
EZ AZ ÉN MŰVEM Készítette: Pörzsölt Krisztián
Algoritmizálás, adatmodellezés
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
Informatika tanítása ea.
ELTE informatikus vegyész szak
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor.
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Kertvárosi Általános Iskolája
Modellek a számítógép megismeréshez Takács Béla
Mesterséges intelligencia Áttekintés. Mesterséges intelligencia (MI) Artificial Intelligence (AI) Filozófia Matematika Pszichológia Nyelvészet Informatika.
Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 1
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Logo Országos Számítástechnikai Tanulmányi Verseny Coménius Logo Imagine PC Logo.
OH. Az egyes vizsgázói rétegek átlageredményeinek összehasonlítása %-ban, középszinten VizsgatárgyÖsszesGimnázium Kecskeméti Református Gimnázium.
Fodorné Tóth Krisztina PTE Regionális Távoktatási Központ Multimédia az oktatásban 2009.
Programozási nyelvek csoportosítása.
„Ne programozzuk a gyereket!” - Papertre, a Logo atyjára emlékezünk
Programozási alapok.
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
Objektumorientált fejlesztés – szoftverobjektumok fizikai megjelenése
C/C++, hobbi játékprogramozás
Integrált áramkörök programozása
Lázi Márta, Tóth János október 18.
Ismétlés 6. osztály Image Logo
KÖZÉPISKOLAI TANULÓK TÉRSZEMLÉLETÉNEK FEJLETTSÉGE Tóth Péter Óbudai Egyetem TMPK.
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Az informatika (programozás) oktatásának pedagógiai módszerei
„Hagyjátok- mondta-, hadd jöjjenek hozzám a kicsinyek, ne akadályozzátok őket, hisz ilyeneké az Isten országa.” Mk 10,14.
Logo – teknőcgrafika 3. óra Gyakorlás
Előadás másolata:

Kárpát-medencei Nemzetközi Módszertani Konferencia Lehetőségek és alternatívák Játékos Informatika

Játékkal

  Játékkal tanítsd a gyermekeket! PLATON

Platon Pólya Papert

Amivel kezdjük az informatika oktatását Robotjáték Etesd! Gyufa-Logo Logodrio ROAMER Papert szerint didaktikailag a legjobb padló-teknőc

LEGO-Logo 1. LEGO elemekből készült konstrukciók irányítása Logo programnyelven Pl. Imagine bővítmény 2. LEGO vagy legoszerű elemekből való építkezés algoritmusának leírása Logo nyelven

Logodrio LEGO-Logo 2. saját (Logoszerű) nyelv A JIO módszertani eleme

Változatai Építsd meg! Rajzold le! Írd meg az algoritmust: –Építmény alapján, –Rajz alapján!

Fejlesztett képességek Algoritmizálás Térszemlélet Programozás Rajz Manipuláció Kommunikáció Matematika

Előnye Képernyő helyett háromdimenziós valóság Mozgásemlékezetre is épít Térszemlélet fejlesztő Beszédkészség fejlesztő Transzfer hatás Kognitív folyamatok szuperpozíciója Matematika játékosan

Alapszavak - Szintaktika Rak Tovább 4 Föl 1 Ismétel jobbra

Győzelmi dobogó - Struktúra Rak tovább 4 Rak föl 1 tovább -2 Rak Ismétel 2[rak tovább 4] föl 1 tovább -6 Rak

Futó téglasor - Paraméter Ismétel :n[Rak tovább 4]

Lépcsők - Szimmetria Ismétel 4[Rak tovább 2 föl 1] Ismétel 4[Rak tovább -2 föl 1] Ismétel 4[Rak tovább 2 föl -1] Ismétel 4[Rak tovább -2 föl -1]