Kárpát-medencei Nemzetközi Módszertani Konferencia Lehetőségek és alternatívák Játékos Informatika
Játékkal
Játékkal tanítsd a gyermekeket! PLATON
Platon Pólya Papert
Amivel kezdjük az informatika oktatását Robotjáték Etesd! Gyufa-Logo Logodrio ROAMER Papert szerint didaktikailag a legjobb padló-teknőc
LEGO-Logo 1. LEGO elemekből készült konstrukciók irányítása Logo programnyelven Pl. Imagine bővítmény 2. LEGO vagy legoszerű elemekből való építkezés algoritmusának leírása Logo nyelven
Logodrio LEGO-Logo 2. saját (Logoszerű) nyelv A JIO módszertani eleme
Változatai Építsd meg! Rajzold le! Írd meg az algoritmust: –Építmény alapján, –Rajz alapján!
Fejlesztett képességek Algoritmizálás Térszemlélet Programozás Rajz Manipuláció Kommunikáció Matematika
Előnye Képernyő helyett háromdimenziós valóság Mozgásemlékezetre is épít Térszemlélet fejlesztő Beszédkészség fejlesztő Transzfer hatás Kognitív folyamatok szuperpozíciója Matematika játékosan
Alapszavak - Szintaktika Rak Tovább 4 Föl 1 Ismétel jobbra
Győzelmi dobogó - Struktúra Rak tovább 4 Rak föl 1 tovább -2 Rak Ismétel 2[rak tovább 4] föl 1 tovább -6 Rak
Futó téglasor - Paraméter Ismétel :n[Rak tovább 4]
Lépcsők - Szimmetria Ismétel 4[Rak tovább 2 föl 1] Ismétel 4[Rak tovább -2 föl 1] Ismétel 4[Rak tovább 2 föl -1] Ismétel 4[Rak tovább -2 föl -1]