Multimédiás alkalmazások készítése Macromedia Director fejlesztői környezetben 5. előadás Készítette: Kosztyán Zsolt

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
2012. tavaszi félév Vitéz Gergely. A diasor ismerete nem helyettesíti a tankönyvet, és a példatárat. A diasor ismerete szükséges, de nem elégséges feltétele.
Advertisements

Programozás III STRING-XML.
Felhasználói felületek és üzleti logika Bollobás Dávid ASP.NET
Felhasználói felületek és üzleti logika Bollobás Dávid ASP.NET
2012. tavaszi félév Vitéz Gergely. A diasor ismerete nem helyettesíti a tankönyvet, és a példatárat. A diasor ismerete szükséges, de nem elégséges feltétele.
1 Informatikai Szakképzési Portál Adatbázis kezelés DCL – Adatvezérlő nyelv.
Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
megismerése, mintaadatbázis létrehozása
Készítsünk el egy olyan egy dokumentumos (SDI) alkalmazást, amely alkalmas a mysql adatbáziskezelővel létrehozott BANK adatbázisunk UGYFEL táblájának.
Bevezetés a Java programozásba
Programozás II. 3. Gyakorlat C++ alapok.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 6. Gyakorlat const, static, dinamikus 2D.
Készítette: Sárközi Anikó
6. előadás: PHP-MySQL Barabás Péter
Entity framework Krizsán Zoltán
Előadó: Kárpáti Péter Üzleti folyamatvezérlés nagyvállalati környezetben (BizTalk Server 2004, Office InfoPath 2003 és Windows.
Web-grafika (VRML) 10. gyakorlat Kereszty Gábor. Script típusok Elemi típusok: szám: egész vagy lebegőpontos – int / float – 1 / 1.1 string: ‘Hello World!’
© Kozsik Tamás Csomagok. © Kozsik Tamás A program tagolása Típusdefiníciók (osztályok, interfészek) Metódusok Blokk utasítások Csomagok.
Elektronikus levelezés
Delphi programozás 8. ELŐADÁS ADO ActiveX Data Objects.
Delphi programozás alapjai Nagyváradi Anett PTE PMMK MIT.
Nézettáblák létrehozása, módosítása és törlése
Operációs rendszerek gyakorlat 4. Gyakorlat Vakulya Gergely.
MACROMEDIA FLASH Mire használható? példák. MACROMEDIA FLASH vektor – bitmap.
Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
Hálótervezés Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
Hálótervezés Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
Multimédiás programok készítése Macromedia Director es fejlesztői környezetben 1. előadás Készítette: Koszytán Zsolt
Multimédiás alkalmazások készítése Macromedia Director MX fejlesztői környezetben 5. előadás Készítette: Kosztyán Zsolt
Multimédiás programok készítése Macromedia Director rendszerben 2. előadás Készítette: Kosztyán Zsolt
P ROGRAMOZÁS C# - BAN Kivételkezelés. P ÉLDA I. Nullával való osztás miatt kapjuk a hibaüzenetet.
Web-grafika (VRML) 1. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs.
DDL – Adatdefiníciós nyelv
Microsoft Visual FoxPro 9.0
Adatbázis adminisztrátori ismeretek
Adatbázis-kezelés SQL-lel
Felhasználók és jogosultságok
Operációs Rendszerek 1 Felhasználókezelés Windisch Gergely
Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
1 Hernyák Zoltán Web: Magasszintű Programozási Nyelvek I. Eszterházy.
Készítette: Lipp Marcell
Delphi Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetőség:
APEX BMF, II. félév.
3. előadás.  Apache szerver tudnivalók  Az index.php .htaccess – web-szerverünk beállításai  Konfigurációs állományok  Adatbázis kapcsolódás beállítása.
Visual Basic 2008 Express Edition
1 Verseny 2000 gyakorlat ODBC Adatforrás létrehozása.
Android alkalmazások tesztelése
Komoróczy Tamás 1 Java programozási nyelv A nyelv alapjai.
A gyakorlatok munkakörnyezete
1 Sramó András Adatbázis-technológia V. előadás Adatbázis-technológia 5. előadás Az SQL.
Tarcsi Ádám, Adatbázis gyakorlat – Adattáblák – Tarcsi Ádám, január.
XML Mi az XML?  Extensible Markup Language  Kiterjeszthető jelölő nyelv  Adatok, adatstruktúrák leírására szolgál  A HTML és az SGML tapasztalataira.
Automatizálási folyamatok az SQL 2012-ben
Szerver és kliens gép közötti kommunikáció Adattárolási modellek  OLTP: OnLine Transaction Processing az MSSQL Szervert egy időben egyszerre sok felhasználó.
5. gyakorlat Fleiner Rita.
A C++ nyelv.
Webprogramozó tanfolyam
Óravázlat Készítette: Kucsera Mihály és Toldi Miklós
Java web programozás 7-8..
Software - Ismeretek Avagy mitől megy a Hardware.
Adatbáziskezelés. Adat és információ Információ –Új ismeret Adat –Az információ formai oldala –Jelsorozat.
Web-grafika (VRML) 1. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs alapján Kereszty Gábor.
DLL használata és készítése Feladat
Palotás Ádám és Fodor Gergely Oracle Data Integrator Bemutató és gyakorlat
Gráfadatbázisok Rácz Gábor.
MySQL DDL parancsok – Adatbázis műveletek, mezőtípusok
Függvénysablonok használata
Előadás másolata:

Multimédiás alkalmazások készítése Macromedia Director fejlesztői környezetben 5. előadás Készítette: Kosztyán Zsolt

ActiveX komponensek használata ActiveX komponensek importálása 1.Insert-> Control -> ActiveX component 2.A fordításkor az ActiveX –Xtra-t be kell szerkeszteni az.Exe file-ba. A beszerkesztés történhet: 1.Modify->Movie...->Xtras: Add 2.Fordításkor: File->Create Projector...

ActiveX komponensek használata ActiveX komponensek felépítése 1.Properties (tulajdonságok->adattagok 2.Methods (metódusok->függvénytagok, eljárástagok) 3.Events (események)

ActiveX komponensek használata

Az ActiveX komponensek adattagjainak, metódusainak használata, az események kezelése (jó tanácsok) 1.Figyeljük meg az események, adattagok, metódusok nevét, mert ezeken keresztül hivatkozhatunk a Directorban is! => A Director a kis és a nagybetűket nem különbözteti meg, így az olyan adattagokat, metódusokat amelyeknek azonos a nevük nem tudjuk megfelelően kezelni.

ActiveX komponensek használata 2.Ne felejtsük el az ActiveX.X32 –Xtra a futtatható.Exe-file-ba befordítani! A Direktorban futtatott file nem, de a lefordított file hibát fog okozni. (Script Error) 3.Csak Windows alatt fog működni! 4.A futtatáshoz, vagy a használt programot fel kell installálni, vagy a szükséges.OCX állományt elérhetővé kell tenni!

ActiveX komponensek használata - Animációk kezelése II VRML file használata ActiveX komponenseken keresztül: –Javasolt ActiveX komponens: Parallel Graphics Cortona –Pl. új VRML file lejátszása sprite(1).scene="c\Program Files\Common Files\ParallelGraphics\Cortona\Help\ro se.wrl"

ActiveX komponensek használata Összefoglalás: –Csak Windows alatt működik –Csak megfelelő ActiveX komponens importálható –Szükséges, hogy jelen legyen a használt ActiveX komponens –A kezelés teljesen azonosan történik, mint bármely szabványos szereplő esetében

Animáció kezelése III – Director vs. Flash A Flash-ről általában –A Director-hoz hasonló felépítés –Eltérő nyelv => rendszerközelibb, C-szerű szintaktika => kicsit nehézkesebb használni, mint a Director-t. –A file-szerkezet jobban optimalizált => alkalmasabb a Web-fejlesztésnél –A Flash-t kezelő plug-in több operációs rendszerhez létezik. –Egyszerűbb feladatokhoz spec. programok

Animáció kezelése III – Director vs. Flash Egy Flash-movie importálása –Szereplőként => a teljes movie egy szereplő –Használhatjuk a megfelelő Flash utasításokat on enterFrame member("Navigation Movie").broadcastProps = TRUE member("Navigation Movie").viewScale = 200 member("Navigation Movie").broadcastProps = FALSE end

Animáció kezelése III – Director vs. Flash Tulajdonságok változtatása sprite(3).setFlashProperty("Star", #rotate, 180) getFlashProperty() Változók változtatása setVariable(sprite 3, "currentURL", " /flash/")

Animáció kezelése III – Director vs. Flash Flash movie-k használata - összefoglalás –A Falsh movie csak olyan hosszan játszható le, amennyi ideig a színpadon szerepel –Mivel a Flash vector formátumokat kezel, így veszteség nélkül nagyíthatók, kicsinyíthetők a Flash sprite-ok –A Flash movie-k forgathatók, dönthetők stb. –„Tintak ént csak” Copy, Transparent, Background Transparent, és Blend értékeket állíthatunk be!

Adatbázis kezelés I Objektumok –DBUser –DBPlayer –DBApplication –DBApplicationData

Adatbázis kezelés I Néhány parancs –Új felhasználó létrehozása: errCode = gMultiuserInstance.sendNet Message("system.DBAdmin. createUser", "anySubject", [#userID: "Bob", #password: "MySecret", #userlevel: 20])

Adatbázis kezelés I –Attribútumok létrehozása errCode = gMultiuserInstance.sendNet Message("system.DBAdmin. declareAttribute", "anySubject", [#attribute: # ])

Adatbázis kezelés I –Attribútumok változtatása errCode = gMultiuserInstance.sendNetMes sage("system.DBUser.setAttribu te", "anySubject", [#userID: "Bob", #attribute: [# ]])

Adatbázis kezelés II –FileFlex Xtra segítségével DBUse("C:\DBFiles\ Test.DBF") DBSelect(DatabaseID) DBClose(DatabaseID) DBUseIndex(index-file [, path-spec])

Adatbázis kezelés II DBCloseAll() DBCloseIndex(indexID) DBSelect(databaseID) DBSeek(seek-expression) DBTop() DBBottom() DBSkip([-]num-records)

Adatbázis kezelés II DBGetFieldByName(“ EMPNAME") DBGetCurrRecVal(control- code [, decryt-field-list, decryption-key]) DBGetMemo(field-name[,decryption-flag, key])

Adatbázis kezelés II DBWriteRec(control-code, record-num [,data [, encryption-list, key]]) DBWriteMemo(field-name, field-data[, encrypt-flag, key])

Adatbázis kezelés II DBDeleteRecs(start- record, end-record) DBRecallRecs(start-record, end-record) DBPack() DBZapRecs(start-record, end-record) DBRecordDeleted(num)

Adatbázis kezelés II DBCreate("FRIENDS",6, dbFields,"false") DBCreateIndex(index-file, num-tags, tags, overwrite- flag)

Adatbázis kezelés II –Mező típusok 'N': Numeric 'C': Character 'B': Boolean 'M': Memo 'D': Date 'B': Binary 'F': Float 'G': General