MACROMEDIA FLASH Szöveg típusok Szimbólum típusok ActionScript.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kiss-Tóth Marcell Flash és PHP? De még mennyire!
Advertisements

GoldWorks grafika. Grafikus objektumok  előre definiált keretek  images (egy vagy több rés értékének reprezentálása)  canvases (image-ek megjelenítésére)
C++ programozási nyelv Gyakorlat hét
Felhasználói felületek és üzleti logika Bollobás Dávid ASP.NET
Programozás III GRAFIKUS FELÜLETEK.
Közönségdíj? Közönségdíj?
MINTA1 Element of the Theory of the Computation Lecture x. Title.
Nyomtassa ki a mintatranszpa rens diáit, vagy írja be saját üzenetét. Kattintson a betűkre, és írja be saját szövegét. Diánként csak egy karaktert használjon.
Gyakori hibák C# programozásban
Tóth István Algoritmusok és adatszerkezetek 2.
JavaScript.
Csala Péter ANDN #4. 2 Tartalom  C# - ban előre definiált típusok  Változók  Változókkal műveletek  Elágazás  Ciklus.
Amit a HTML-ről érdemes tudni
Bevezetés a Java programozásba
4. előadás (2005. március 8.) Pointerek Pointer aritmetika
Fájlkezelés, IO Kivételkezelés Belső osztályok
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 7. Gyakorlat Operator overloading.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 5. Gyakorlat Öröklődés, virtuális függvények,
Programozás II. 3. Gyakorlat C++ alapok.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 6. Gyakorlat const, static, dinamikus 2D.
Tömbök ismétlés Osztályok Java-ban Garbage collection
Prefix egyszerűen Miről is beszélek?. Részlet egy szoba beszélgetéséből.
Turbo pascal feladatok 2
C# tagfüggvények.
VFP Form programozás Form szerkesztő elemei vezérlő elemek
Bevezetés a C++ programozási nyelvbe
A bemutató címe akár kétsoros is lehet, vagy még hosszabb. Szerzők, intézmények felsorolása tetszőleges sorrendben, okosan, szépen. A betűméret automatikusan.
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
PHP I. Alapok. Mi a PHP? PHP Hypertext Preprocessor Szkriptnyelv –Egyszerű, gyors fejlesztés –Nincs fordítás (csak értelmező) Alkalmazási lehetőségek:
MACROMEDIA FLASH Mire használható? példák. MACROMEDIA FLASH vektor – bitmap.
Multimédiás alkalmazások készítése Macromedia Director MX fejlesztői környezetben 5. előadás Készítette: Kosztyán Zsolt
Multimédiás programok készítése Macromedia Director rendszerben 2. előadás Készítette: Kosztyán Zsolt
Programozási nyelvek Páll Boglárka.
Klasszikus Programozás a FoxPro-ban
JavaScript a gyakorlatban Gyakorlat DHTML  Rétegek szabályozása  HTML-elemek dinamikus változtatása.
A PHP 5 újdonságai Az OOP terén. Miről lesz szó? Osztályok kezelése – Új direktívák – Konstruktor – Destruktor Interfészek Kivételkezelés.
Flash és PHP? De még mennyire! Kiss-Tóth Marcell
Objektum orientált programozás a gyakorlatban
DOKUMENTUMOK KÉSZÍTÉSE WORD 2007 SZÖVEGSZERKESZTŐVEL II. rész.
1 Hernyák Zoltán Web: Magasszintű Programozási Nyelvek I. Eszterházy.
Javascript Microsoft által készített kiegészítése Statikus típusosság Nagy projektek Windows 8 fejlesztésénél WinRT egy részét ebben írták Nyílt forráskódú,
Delphi Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetőség:
APEX BMF, II. félév.
Visual Basic 2008 Express Edition
HTML 2. Űrlapok
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 4. Gyakorlat Függvény paraméterek, dinamikus.
1 Objektum orientált programozás Öröklődés: többszörös öröklődés, konstruktorok, destruktorok, overloading Nagy Szilvia.
Az algoritmuskészítés alapjai
Webprogramozó tanfolyam Űrlapok (form-ok). Űrlapok a HTML-ben Biztosan mindenki találkozott már vele – Űrlap példapélda Felhasználási lehetőségei – Regisztráció,
HTML ÉS PHP (Nagyon) rövid áttekintés. ADATBÁZISRENDSZEREK MŰKÖDÉSI SÉMÁJA Felh. interakció DB Connector MySQL ? A gyakorlaton:
Fontos tudnivalók A MATLAB egy fajta objektummal dolgozik (Mátrix)
8. osztály Beszúrás. Töréspont  Kurzor elhelyezése.  Beszúrás menü, töréspont parancs.  Vagy CTRL + ENTER.  Oldaltörés.
Grafikus programozás Készítette: Csernok László
Szebb és használhatóbb programok Vezérlőelemek dinamikus felhelyezése.
Weboldalba ágyazott interaktív feladatok GeoGebra módra Papp-Varga Zsuzsanna ELTE IK Média- és Oktatásinformatika Tanszék
1 Függvények használata – az első függvénynél a formulát háromszor be kell írni, rendre az x, x+h, x-h argumentumokkal, – a második függvénynél az új (feltételes.
Az 5,6,7 laborok VBA anyagának összefoglalása
TÁMOP /1-2F Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam Windows Forms alkalmazás készítése Czigléczky Gábor 2009.
Neumann elvek és a Neumann elvű számítógép felépítése
PLC PROGRAMOZÁS Gyakorlat
Programozási nyelvek típusossága.
A C++ programozási nyelv
Szövegszerkesztési alapfogalmak
PLC PROGRAMOZÁS Bemutató gyakorlat
Cascading Style Sheet.
Csobaji Általános Iskola ESEMÉNYEI.
Web programozás és haladó fejlesztési technikák – C#
3. osztályban.
Standard párbeszédablakok
Input / Output.
Előadás másolata:

MACROMEDIA FLASH Szöveg típusok Szimbólum típusok ActionScript

MACROMEDIA FLASH Szövegmezők típusai Statikus Dinamikus Input

MACROMEDIA FLASH Szövegmezők típusai Statikus Dinamikus Input

MACROMEDIA FLASH Szimbólum típusok Movie clip Button symbol Graphic symbol

MACROMEDIA FLASH Button szimbólum

MACROMEDIA FLASH Movie Clip objektum Movie Clip osztályból jött létre: MC objektum: TulajdonságokMetódusok _alphaplay _framesLoadedstop _visiblegetURL ……

MACROMEDIA FLASH ActionScript Kódkiegészítés Referencia Help frameAction objectAction Actions – ablak Normal – Expert mode

MACROMEDIA FLASH Események 1 someObject.onSomeEvent = someFunction; Példa: rotateButton.onRelease = rotate; function rotate ( ) { this._parent._rotation = 45; }

MACROMEDIA FLASH Események 2 someObject.onSomeEvent = someFunction; rotateButton.onRelease = function ( ) { this._parent._rotation = 45; };

MACROMEDIA FLASH Változók 1 1.betűk, számok, ‘$’, ‘_’ 2.Első karakter: betű, ‘$’, ‘_’ 3.#<255 4.Case-insensitive

MACROMEDIA FLASH Változók 2 x = 1; x is a number x = "Michael"; x is a string x = [4, 6, "hello"]; x is an array x = 2; x is a number Automatikus típus hozzárendelés

MACROMEDIA FLASH Változók 3 x = 6; // x is a number, 6 y = "4"; // y is a string, "4„ z = x - y; // This sets z to the number 2 Automatikus „string-to-number” átalakítás

MACROMEDIA FLASH Változók 4 x = 6; // x is a number, 6 y = "4"; // y is a string, "4„ z = x + y; // This sets z to the string „64” Automatikus „number-to-string” átalakítás

MACROMEDIA FLASH Dinamikusan létrehozott változók var i = 1; set ("player" + i + "name", "bruce");

MACROMEDIA FLASH ActionScript adattípusok string number boolean null and undefined array movieclip object

MACROMEDIA FLASH Elnevezési konvenciók toldalékadattípus _mcMovieClip _arrayArray _strString _btnButton _txtTextField _fmtTextFormat _dateDate _soundSound _xmlXML _xmlsocketXMLSocket _colorColor _videoVideo

MACROMEDIA FLASH Események

MACROMEDIA FLASH ActionScript Osztály létrehozása konstruktor függvénnyel function lakas(hossz, szel, mag) { this.hossz=hossz; this.szel = szel; this.mag = mag; } lakas.prototype.legkob = function() { this.m3=this.hossz*this.szel*this.mag; }

MACROMEDIA FLASH ActionScript _global.forgat = function(x1,y1,x2,y2){ var forg=Math.atan2(y2-y1,x2-x1); return forg; } Globális függvény definiálása

MACROMEDIA FLASH ActionScript object.method( ); boy.run( ); someMovieClip.play( ); object.property = value; boy.speed = 5; someMovieClip._width = 60; Objektum orientált programozás 1

MACROMEDIA FLASH ActionScript room.addBall( ); ball.diameter = 5; ball.startMoving( ); Objektum orientált programozás 2

MACROMEDIA FLASH ActionScript ss= System.capabilities; trace(ss.screenDPI); System.capabilities

MACROMEDIA FLASH ActionScript System.capabilities.hasAudioEncoder System.capabilities.hasAccessibility System.capabilities.hasAudio System.capabilities.hasMP3 System.capabilities.language System.capabilities.manufacturer System.capabilities.os System.capabilities.pixelAspectRatio System.capabilities.screenColor System.capabilities.screenDPI System.capabilities.screenResolution.x System.capabilities.screenResolution.y System.capabilities.version System.capabilities.hasVideoEncoder

MACROMEDIA FLASH Movie Clip objektum

MACROMEDIA FLASH Movie Clip és TextField objektum createEmptyMovieClip myMovieClip.createTextField font = "Times New Roman" size = 12 textColor = 0x bold = false italic = false, underline = false url = "" target = "" align = "left" leftMargin = 0 rightMargin = 0 indent = 0 leading = 0 bullet = false tabStops = [] (empty array)

MACROMEDIA FLASH TextField objektum _root.createTextField("mytext",1,10,10,200,50); mytext.multiline = true;//néhány paraméter beállítása mytext.wordWrap = true; mytext.border = false; myformat = new TextFormat(); myformat.color = 0xff0000; myformat.bullet = false; myformat.underline = true; mytext.text = „Példa szövegre"; mytext.setTextFormat(myformat); Pl.:

MACROMEDIA FLASH Grafikus funkciók _root.createEmptyMovieClip( "triangle", 1 ); with ( _root.triangle ) { lineStyle( 5, 0x0000ff, 100 ); moveTo( 200, 200 ); lineTo( 300,300 ); lineTo( 100, 300 ); lineTo( 200, 200 ); }