MACROMEDIA FLASH Szöveg típusok Szimbólum típusok ActionScript
MACROMEDIA FLASH Szövegmezők típusai Statikus Dinamikus Input
MACROMEDIA FLASH Szövegmezők típusai Statikus Dinamikus Input
MACROMEDIA FLASH Szimbólum típusok Movie clip Button symbol Graphic symbol
MACROMEDIA FLASH Button szimbólum
MACROMEDIA FLASH Movie Clip objektum Movie Clip osztályból jött létre: MC objektum: TulajdonságokMetódusok _alphaplay _framesLoadedstop _visiblegetURL ……
MACROMEDIA FLASH ActionScript Kódkiegészítés Referencia Help frameAction objectAction Actions – ablak Normal – Expert mode
MACROMEDIA FLASH Események 1 someObject.onSomeEvent = someFunction; Példa: rotateButton.onRelease = rotate; function rotate ( ) { this._parent._rotation = 45; }
MACROMEDIA FLASH Események 2 someObject.onSomeEvent = someFunction; rotateButton.onRelease = function ( ) { this._parent._rotation = 45; };
MACROMEDIA FLASH Változók 1 1.betűk, számok, ‘$’, ‘_’ 2.Első karakter: betű, ‘$’, ‘_’ 3.#<255 4.Case-insensitive
MACROMEDIA FLASH Változók 2 x = 1; x is a number x = "Michael"; x is a string x = [4, 6, "hello"]; x is an array x = 2; x is a number Automatikus típus hozzárendelés
MACROMEDIA FLASH Változók 3 x = 6; // x is a number, 6 y = "4"; // y is a string, "4„ z = x - y; // This sets z to the number 2 Automatikus „string-to-number” átalakítás
MACROMEDIA FLASH Változók 4 x = 6; // x is a number, 6 y = "4"; // y is a string, "4„ z = x + y; // This sets z to the string „64” Automatikus „number-to-string” átalakítás
MACROMEDIA FLASH Dinamikusan létrehozott változók var i = 1; set ("player" + i + "name", "bruce");
MACROMEDIA FLASH ActionScript adattípusok string number boolean null and undefined array movieclip object
MACROMEDIA FLASH Elnevezési konvenciók toldalékadattípus _mcMovieClip _arrayArray _strString _btnButton _txtTextField _fmtTextFormat _dateDate _soundSound _xmlXML _xmlsocketXMLSocket _colorColor _videoVideo
MACROMEDIA FLASH Események
MACROMEDIA FLASH ActionScript Osztály létrehozása konstruktor függvénnyel function lakas(hossz, szel, mag) { this.hossz=hossz; this.szel = szel; this.mag = mag; } lakas.prototype.legkob = function() { this.m3=this.hossz*this.szel*this.mag; }
MACROMEDIA FLASH ActionScript _global.forgat = function(x1,y1,x2,y2){ var forg=Math.atan2(y2-y1,x2-x1); return forg; } Globális függvény definiálása
MACROMEDIA FLASH ActionScript object.method( ); boy.run( ); someMovieClip.play( ); object.property = value; boy.speed = 5; someMovieClip._width = 60; Objektum orientált programozás 1
MACROMEDIA FLASH ActionScript room.addBall( ); ball.diameter = 5; ball.startMoving( ); Objektum orientált programozás 2
MACROMEDIA FLASH ActionScript ss= System.capabilities; trace(ss.screenDPI); System.capabilities
MACROMEDIA FLASH ActionScript System.capabilities.hasAudioEncoder System.capabilities.hasAccessibility System.capabilities.hasAudio System.capabilities.hasMP3 System.capabilities.language System.capabilities.manufacturer System.capabilities.os System.capabilities.pixelAspectRatio System.capabilities.screenColor System.capabilities.screenDPI System.capabilities.screenResolution.x System.capabilities.screenResolution.y System.capabilities.version System.capabilities.hasVideoEncoder
MACROMEDIA FLASH Movie Clip objektum
MACROMEDIA FLASH Movie Clip és TextField objektum createEmptyMovieClip myMovieClip.createTextField font = "Times New Roman" size = 12 textColor = 0x bold = false italic = false, underline = false url = "" target = "" align = "left" leftMargin = 0 rightMargin = 0 indent = 0 leading = 0 bullet = false tabStops = [] (empty array)
MACROMEDIA FLASH TextField objektum _root.createTextField("mytext",1,10,10,200,50); mytext.multiline = true;//néhány paraméter beállítása mytext.wordWrap = true; mytext.border = false; myformat = new TextFormat(); myformat.color = 0xff0000; myformat.bullet = false; myformat.underline = true; mytext.text = „Példa szövegre"; mytext.setTextFormat(myformat); Pl.:
MACROMEDIA FLASH Grafikus funkciók _root.createEmptyMovieClip( "triangle", 1 ); with ( _root.triangle ) { lineStyle( 5, 0x0000ff, 100 ); moveTo( 200, 200 ); lineTo( 300,300 ); lineTo( 100, 300 ); lineTo( 200, 200 ); }