Pályázat dékáni tisztség betöltésére a Pannon Egyetem Mérnöki Karán

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gazdaság és az oktatás együttműködése
Advertisements

Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Intézményfejlesztési Terv
Technical University of Budapest
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Szabó Pál ELTE TTK Regionális Tudományi Tanszék Budapest.
Az MTA Közlekedéstudományi Bizottság Logisztikai Albizottság tevékenysége Dr. Kulcsár Béla tanszékvezető egyetemi tanár BME Közlekedésmérnöki Kar Építőgépek,
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Kémia Alapszak „Vegyülj Velünk !”.
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
Vincze Tibor életrajza
Műszaki Tanárképző Tanszék
Tudományos Ülésszak november T u d o m á n y o s Ü l é s s z a k Médiatechnológiai Intézet Prof. dr. Endrédy Ildikó.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
Előadó: Dr. habil. Lakatos László ny. okl. mk. vezérőrnagy
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
Biomérnök alapszak (BSc)
Környezettan alapszak (BSc)
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Bemutatkozik a Georgikon
Kommunikáció az egyetemen
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
Gelencsér András pályázata a
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
Sikeres ipar-egyetemi együttműködés Pannon Egyetem - KÜRT Zrt. Dr Remzső Tibor pályázati igazgató egyetemi docens Microsoft Innovációs Nap november.
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
Nagyné Horváth Emília.
Az ELTE Informatikai Kar és a FÖMI Távérzékelési Központ kapcsolata : Műhold-felvétel kiértékelő rendszer komponenseinek kifejlesztése (tervezés.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
ELTE informatikus vegyész szak
Oktatás, tudomány Korreferátum
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Vegyész szak.
A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség június 22.
Környezettudomány mesterszak (MSc) Analitikai, Környezettudományi és Limnológiai Intézet Pannon Egyetem, Mérnöki Kar.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
PANNON EGYETEM MÉRNÖKI KAR Bemutatkozik a Mérnöki Kar szeptember 2. Mérnöki Kar Minőség és Elismertség.
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak Bírálati szempontok: Dr. Hórvölgyi Zoltán (tudományos dékánhelyettes)
Óbudai Egyetem FENNTARTÓ Rektor Kancellár Szenátus
A képzés szeptemberében indul!
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Vegyészmérnöki mesterképzés
PANNON EGYETEM KÉMIA ALAPSZAK.
PANNON EGYETEM VEGYÉSZ MESTERSZAK.
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Kolencsikné Tóth Andrea tanársegéd
Műszaki Földtudományi Kar, Kőolaj és Földgáz Intézet
Új lendülettel az európai kutatóegyetemek élvonalába
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

Pályázat dékáni tisztség betöltésére a Pannon Egyetem Mérnöki Karán A pályázó: Dr. Horváth Ottó tszv. egyetemi tanár, az MTA doktora Pannon Egyetem, Mérnöki Kar Általános és Szervetlen Kémia Tanszék

Tartalom Életrajzi adatok Vezetési elvek és stílus Stratégia Oktatás Iskolai végzettségek, tudományos fokozatok Munkahely, beosztás Oktatási tevékenység Tudományos munka Forrásteremtés Vezetési elvek és stílus Stratégia Oktatás Gazdálkodás

Iskolai végzettségek, tudományos fokozatok, nyelvtudás: Életrajzi adatok Személyi adatok: Születési hely, idő: Miskolc, 1958. Családi állapot: nős, egy gyermek Iskolai végzettségek, tudományos fokozatok, nyelvtudás: Érettségi: 1976, Thuri György Gimnázium, Várpalota, kémia tagozat Diploma: 1982, Veszprémi Vegyipari Egyetem (VVE) okleveles vegyészmérnök, 1984, kutató-fejlesztő-tervező szakmérnök Műszaki doktor: 1985, VVE, szervetlen kémia A kémiai tud. kandidátusa: 1990, MTA Habilitáció: 1998, Veszprémi Egyetem MTA doktora (kémiai tudományok): 2002, MTA (védés: 2001) Nyelvtudás: angol (kf), német (ff), orosz (olv)

Munkahelyi adatok: 1982-84 VVE, Általános és Szervetlen Kémia Tanszék doktori ösztöndíjas 1984-88 u.o. egyetemi tanársegéd 1989-93 u.o. ill. Veszprémi Egyetem (VE) egyetemi adjunktus 1993-1999 u.o. egyetemi docens 1999- u.o. egyetemi tanár Vezetői beosztások 1998-2002 VE, Tanárképző Kar dékánhelyettes (tudományos és gazdasági) 2003- VE-TK/MK, Általános és Szervetlen Kémia Tanszék megbízott majd kinevezett tanszékvezető Mérnöki Kar 2005 VE-MK, Fizikai Kémia Tanszék mb. tanszékvezető 2006- VE/PE-MK, Kémia Intézet mb. intézetigazgató

Oktatási tevékenység Előadás: általános és szervetlen kémia környezeti kémia környezeti fotokémia fémorganikus kémia (bioszervetlen kémia) kísérleti fotokémia (PhD) Gyakorlat: általános és szervetlen kémiai számítások Laboratóriumi gyakorlat: koordinációs kémia bevezetés a kutatásba

Tudományos munka Kutatási tevékenység fém-komplexek: egyensúlyi, termikus és fotoindukált tulajdonságok szervetlen fotokémia: homogén és mikroheterogén rendszerekben környezeti fotokémia: természetes folyamatok napenergia fotokémiai hasznosítása fotokatalitikus szennyvíztisztítás Publikációs tevékenység Angol nyelven: 47 cikk, 5 könyvfejezet, 1 könyv, 2 proceedings. Összesített hatástényező: kb. 84, idézettség: kb. 333. Magyar nyelven: 3 cikk, 2 proceedings. Előadások, poszterek: 56 nemzetközi és 25 hazai konferencián, továbbá 24 előadás munkabizottsági üléseken, hazai és külföldi szemináriumokon.

Tudományos közéleti tevékenység Egyesületi, munkabizottsági tagságok Magyar Kémikusok Egyesülete (1982-) European Photochemistry Association (1987-) Magyarországi Humboldt Egyesület (1994-) MTA Reakciókinetikai és fotokémiai mb. (1996-) MTA Koordinációs kémiai mb.(meghívott) (1996-) IUPAC Magyar Nemzeti Bizottsága (1997-2005) Bírálatok: kéziratok (évente kb. 4-5): Langmuir, Inorg. Chem., Inorg. Chim. Acta, J. Photochem. Photobiol., Chem. Phys. Lett., J. Lumin., Photochem.Photobiol. Sci., React. Kinet. Catal. Lett. pályázatok, jelentések: TEMPUS, OTKA, TÉT dolgozatok: TDK, diploma, PhD. Tehetséggondozás: TK kari TDK elnökség 1995-2005 Témavezetés: TDK, szakdolgozat, diploma, PhD. Konferenciaszervezés: International Symposium on Photochemistry and Photophysics of Coordination Compounds (2001-)

Külföldi tanulmányutak Németország Technische Hochschule Merseburg, 1987, 1 hónap: réz(I)-klorokomplexek villanófény fotolízise Universität Regensburg, 1992-93 (1 év), 1997 (3 hónap), 1999 (3 hónap) (Alexander von Humboldt Ösztöndíj): higany-komplexek fotokémiai vizsgálata Egyesült Államok Indiana University - Purdue University at Fort Wayne, IN, 1988 (3 hónap), 1990 (1,5 hónap),1995 (2 hónap), 2001 (6 hét): fém-komplexek fotoredoxi reakciói Syracuse University, NY, 1991-92 (1 év) (Széchenyi István Ösztöndíj): fotokémiai vizsgálatok homogén és mikroheterogén rendszerekben

Forrásteremtő tevékenység az elmúlt 5 évben Témavezetőként - pályázatok és kutatási-fejlesztési megbízások: 1. OTKA T035137, 2001-2005, 4000 eFt (fém-porfirin komplexek) 2. OTKA M 36483, 2001, 1050 eFt (műszerkiegészítés) 3. FKFP TDKP 0096/2002, 2002-2004, 3400 eFt (TK Tudományos Diákkör támogatása) 4. K+F, 2004, 5200 eFt (szerves szennyezők fotokatalitikus lebontása) 5. K+F, 2004, 1000 eFt (klórozott szerves vegyületek fotokatalitikus bontása) 6. K+F, 2004-2005, 16 300 eFt (kisüzemi fotokatalitikus szennyvíztisztító tervezése) 7. K+F, 2005, 3000 eFt (szerves vegyületek fotokatalitikus bontása) 8. K+F, 2005-2006, 39 400 eFt (kisüzemi fotokatalitikus szennyvíztisztító építése) (64 000 eFt, 2004/05)    

Vezetési elvek és stílus demokratikus centralizmus információ igénylése és szolgáltatása - végső döntéshozatal és visszacsatolás (csapatmunka, megfelelő támogatottság) „nyitott ajtó” politikája munkatársak és hallgatók felé konfliktuskezelés empátia-készség kooperativitás problémamegoldó magatartás korrekt lobbizás jó munkahelyi légkör bizalom megfelelő motiváció példamutatás, lelkiismeretesség

Stratégia A kutató (és szolgáltató) kar megvalósítása: Abonyi János Bartha László Gelencsér András Horváth Ottó "Az embernek, mert célja nagy, Hát kell a másik ember, Csak szépen összefogva hat: Sok víz hajtja a malmokat, Sok cseppből áll a tenger."   Schiller Az embernek, mert célja nagy, Hát kell a másik ember, Csak szépen összefogva hat: Sok víz hajtja a malmokat, Sok cseppből áll a tenger."   Schiller A kutató (és szolgáltató) kar megvalósítása: (működőképesség és értékmegőrzés) oktatás: szervezett tömegoktatás - minőségi MSc képzés tehetséggondozás bővülő posztgraduális és felnőttképzés távoktatási lehetőségek kihasználása kutatás: innovációs láncok kialakítása (pályázatok) tanszékek közötti együttműködések fejlesztése (személyi és műszeres háttér optimális kihasználása) gazdálkodás: ellenőrzött decentralizáció együttműködés és szolidaritás hatékony információáramlás (PR) és ügyvitel

Oktatás szervezett tömegoktatás további harmonizáció a két képzési forma (5 éves és kétfokozatú) tantervei továbbá az egyes szakok tárgyai közt (ekivalencia-táblázatok) minőségi MSc képzés ipari támogatás biztosítása tehetséggondozás TDK tevékenység erősítése, PhD képzés bővítése posztgraduális és felnőttképzés igazodás a piaci igényekhez távoktatási lehetőségek kihasználása (e-learning) hatékonyabb beiskolázás (minőség irányába) új szóróanyagok és honlapok (együttműködve a hallgatókkal) kiterjedtebb PR tevékenység (társintézményekkel együttm.) tananyagfejlesztés elektronikus anyagok bővítése, új jegyzetek

Tudományos munka innovációs láncok kialakítása alap- és alkalmazott kutatások társítása pályázati hatékonyság növelése (tanácsadó cégek bevonása) regionális kapcsolatok erősítése tanszékek közötti együttműködések fejlesztése team-munka elősegítése személyi és műszeres háttér kooperációja összevont szolgáltató laborok szervezése közös műszerbeszerzési stratégia fokozatszerzés támogatása doktori iskolák erősítése PhD hallgató számának növelése motiváció növelése (ösztöndíj, tanulmányút, karrier)

Gazdálkodás ellenőrzött decentralizáció növekvő forrásteremtő hatékonyság elősegítése együttműködés (külső és belső) konszolidáció és szolidaritás (személyi erősítések) egységes és átlátható gazdálkodási elvek egyetemi és kari szinten következetesség és számonkérés hatékony ügyvitel megfelelő informatikai, adatszervezési háttér gyors információáramlás (és reagáló képesség) eredményes PR tevékenység belső és külső – hallgatói közreműködéssel

Köszönöm a figyelmet!

Kiegészítés Strukturális változtatás Oktatás korszerűsítése (tapasztalat- és információhiány) a) A jelenleg érvényes sem stabilizálódott b) Nem egyértelmű az országos szabályozás sem (tanszék mint alapegység!) c) Ügyelni PR-hatásra (üzenet az ipar felé) Oktatás korszerűsítése a) saját erő – kötelező vállalás (BSc, MSc) b) meglévő háttéranyagokkal (egységes formára) c) pályázati források (pl. távoktatáshoz)

szervezett tömegoktatás hatékonyan együttműködő alap- és alkalmazott Létszámgazdálkodás a) Nem feltétlen leépítés – forrásteremtő kapacitás megőrzése b) Igazodás a regionális és országos igényekhez (kimeneti piac és kutatás-fejlesztés, dinamikusan változó – nem szélsőséges, gépészet, elektronika, anyagtudomány) Jövőkép (kutató kar) szervezett tömegoktatás minőségi MSc-, PhD-képzés (tehetséggondozás) hatékonyan együttműködő alap- és alkalmazott kutatás (innovatív forrásteremtés)