Reál diplomával a munkaerőpiacon Diplomás kutatás 2010.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MŰSZAKI SZAKKÖZÉPISKOLA INFORMATIKAI TERÜLETTEL.
Advertisements

A MŰSZAKI-INFORMATIKAI ÉS GAZDASÁGI VÉGZETTSÉGŰ PÁLYAKEZDŐK TÉRBELI MOBILITÁSA ÉS ELHELYEZKEDÉSE A VERSENYSZFÉRÁBAN Várhalmi Zoltán - Czibik Ágnes- Dörgő.
Elégedettség a felsőoktatással és a hallgatói szolgáltatásokkal a TÁMOP fejlesztési program első eredményei dr. Székely Mózes elnök Felsőoktatási.
Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Felvételi jelentkezések I.
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
„Alacsony státusú szakok” – Kísérlet a diplomák munkaerő-piaci értékkülönbségeinek alternatív magyarázatára Kiss László Projekt megnevezése: Felsőoktatási.
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
Műszaki és informatikai képzési terület jelentkezés és felvételi követelmények Dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó OKM.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar Nyílt Nap december 17. Szeged, TIK.
Tanulj Tovább Reálisan!
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
Környei László elnök HunDidac Szövetség EGER október 11.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Jelentkezési Tendenciák Kutatás —Műhelykonferencia Budapest, június 16. Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon
A diplomások helyzete Magyarországon a pályakövetési adatok tükrében
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
Társadalmi háttér és mobilitás Educatio – DPR Február 8. Budapest.
Sajtótájékoztató Nyilvánosak a diplomás pályakövetési eredmények a portálon Educatio Nonprofit Kft. Budapest, október 14.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Biomérnök alapszak (BSc)
Szakképzési rendszer és munkaerő-piac Az állami felsőoktatási férőhely-allokáció hatékonysága a felsőfokú végzettségűek munkaerő-piaci helyzetének tükrében.
Merre, hogyan tovább budapesti egészségügyi ellátás?
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
GfK Custom ResearchSugatagi Gábor - A magyar fogyasztó politikai preferenciái2010. február 17. Sugatagi Gábor : A magyar fogyasztó preferenciái a politikai.
Felvételi eredmények Lovassy László Gimnázium1 Felvételi értékelés.
Kutatási kiválóság egytemi-akadémiai együttműködésben: egyetemi perspektíva Szabó Gábor elnök, MRK Egyetemi Tagozat rektor, Szegedi Tudományegyetem
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Debreceni.
Perjésiné Hámori Ildikó
Informatika MSc képzés problémái Szegedi Informatikai Találkozó 2009 kerekasztal beszélgetés.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
Előadó: Németh Péter igazgató
Statisztikák. TáTK-n végzettek munkaadó cégformája szerint (ELTE Diplomás pályakövetés adatai 2010)
Informatikus - fizika 1 ÚJ SZAK AZ ELTE TTK-N az oktatás modernizálása keretében 2000-ben lett kidolgozva, 2002 júniusában engedélyezve, 2003 szeptemberében.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
‘Blended Learning’- Vegyesrendszerű képzések a magyar felsőoktatásban Rohonczi Edit Gábor Dénes Főiskola 6. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
BME Részidős Mesterképzés 2015 tavasz Emberi erőforrás menedzsment Bérek, jövedelmek, trendek Emberi erőforrás menedzsment Bérek, jövedelmek, trendek Dr.
Informatikai szakok duális oktatása a Miskolci Egyetemen 2015.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
DUÁLIS SZAKOK AZ SZTE KÍNÁLATÁBAN TÁMOP F-14/1/KONV Egység, alprojekt/alprogram neve Projektzáró rendezvény, Karsai Krisztina.
MI LESZ VELED, EGYETEM? Varga Júlia Az Oktatói Hálózat vitasorozata
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
Gépészmérnöki és Informatikai Kar rt itt a helye! Korszerű és innovatív mérnökképzés! „Hallgatóvá fogadom”
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
Diplomás pályakezdők és felsőoktatási intézmények vállalati szemszögből – 2008 Várható munkaerő-kereslet magyarországi cég körében végzett felmérés.
Gépészmérnöki és Informatikai Kar Műszaki Mechanikai Intézet
BME Mérnök informatikus alapszak
Budapesti Műszaki és gazdaságtudományi egyetem
Én miért választottam a BME Villamosmérnöki szakát?!
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
Velünk élő középkor Forrás:
A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Reál diplomával a munkaerőpiacon Diplomás kutatás 2010

Diskurzusok és tények Reál képzés „problémái” – hazai és nemzetközi érdeklődés Lassan 40 éves diskurzus „Alacsony képzési volumen”, „nem megfelelő (elő)képzettség”, „alacsony érdeklődés” „Diplomáshiány” vs. elhelyezkedési problémák

Diskurzusok és tények Jelentkezési adatok: informatika – mérnök informatikus (top10), programtervező informatikus (top20) Jelentkezési adatok: műszaki – gépészmérnök (top10), villamosmérnök, műszaki menedzser (top20) Jelentkezési adatok: TTK – biológia (top30) Felvettek: nagy különbségek intézménytípus és régió szerint

Diplomás pályakövetési adatok

Havi nettó jövedelmek képzési területenként

Havi nettó jövedelmek eltérése a teljes diplomás csoport átlagától

Jövedelmek területenként és foglalkozási főcsoportokként FEOR 1, 2FEOR 3 és egyéb

Természettudomány - jövedelmek

Szakterületi elhelyezkedés és „pályaelhagyás”

Szakterület és foglalkozási főcsoport Természettudományi, műszaki képzések: viszonylag jól konvertálható diploma Informatika: a „pályaelhagyás” legtöbb esetben a diplomás pozíciókból való kilépést jelenti Műszaki és informatikai képzések: a „pályán maradók” lényegesen jobb jövedelmi helyzetben vannak, mint a „pályaelhagyók”

Régió és intézménytípus hatása a jövedelemre Egyetem/főiskola, főváros/vidék? Informatika: főváros – vidék Műszaki: fővárosi egyetem – egyéb intézmény TTK: nincs szignifikáns különbség Régió: Közép-Magyarország bérelőnye kimagasló

Köszönöm a figyelmet! Kiss László