VIR KK VIR Kompetencia Központ (BICC, Business Intelligence Competency Center) Hodász Attila – BDX Kft.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tervezési olimpia Integrált nagyvállalati tervezési rendszer a Vivendi Telecom Hungary-nél Nagy Sándor.
Advertisements

Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Az OH TÁMOP fejlesztései
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
Elektronikus Fizetés megvalósítása
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
A tervezés mint menedzsment funkció
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
Minőségmenedzsment alapelvek
Törökbálint város környezeti GIS alkalmazásainak megvalósítása
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
Üzleti intelligencia Kecskemét 2007 ősz. BI Business Intelligence Üzleti Intelligencia Bevételnövelő és költségcsökkentő lehetőségek feltárása, döntéstámogatás.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Pénzügyi intézmények kontrollingja
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) - intézményi interfész adattartalom validálás március 18.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
2009. december Előadó: Farkas Krisztina december
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Költség hatékony és rugalmas infrastruktúra ami az ismert és meglevő termékeken alapul  Heterogén környezetek támogatása  Folyamat automatizálás  Önkiszolgáló.
Első lépések Hogyan kezdjünk hozzá
Szolgáltatáselemző Rendszer. A rendszer fejlesztése szeptemberében kezdődött, az előkészítő munkálatok év elejétől. Az éles rendszer átadásának.
Tanuló szervezet.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
1 Tudásalapú információ-kereső rendszerek elemzése és kifejlesztése Célkitűzés: Információk téma-specifikus, különböző típusú forrásokból (internet, intranet.
Minőség menedzsment 6.előadás
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
2006.augusztus — Budapest BO stratégia tervezet Előadó:
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Fogalomtár, avagy hogyan beszéljünk egy nyelvet
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer fejlesztése a Miskolci Egyetemen Bordás Katalin Miskolci Egyetem Számítóközpont.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az elkészült felsőoktatási AVIR központi adattár: az alapok december 8. Kerékgyártó Sándor ügyvezető.
Vállalkozásmenedzsment I.
Microsoft alapú VIR megoldás az egyetemeken Lénárt Marcell.
FAIR RENDSZERKONCEPCIÓ ÉS A BEVEZETÉS LÉPÉSEI DECEMBER 17.
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Országos nagykereskedelmi menedzser
Sales Back Office Specialista Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
Business Intelligence (Üzleti Intelligencia)
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

VIR KK VIR Kompetencia Központ (BICC, Business Intelligence Competency Center) Hodász Attila – BDX Kft.

VIR a szervezetben Ha a szervezet megfelelően használja a VIR-t, akkor – a felső vezetők elkötelezett a szervezeti működést támogató üzleti intelligencia megoldások mellett; – folyamatos adatot gyűjt és ezeket felhasználja; – a kulcsfontosságú feladatait folyamatosan méri, elemzi és javítja; – a vállalati kultúra szerves része a tény alapú döntéshozatal; – az üzleti intelligencia funkcióit, az elemzéseket, stb. minden szervezeti egység számára elérhetővé teszi; – az alkalmazottak számára elérhetőek és használhatóak a BI megoldások; – a szükséges adatokat és elemzéseket megosztja a beszállítókkal, az ügyfelekkel, a pénzügyi elemzőkkel; – a VIR terület összefogása érdekében fenntart egy szervezeti kompetencia központot március 26.2

VIR KK a nagyvilágban VIR KK egy lehetséges definíciója – olyan szervezeti egység, mely a VIR-hez kapcsolódó területek emberi, tapasztalati, képességbeli és tudásbeli kompetenciákat összegyűjti, és ezeket felhasználva koordinálja VIR teljes szervezeten átívelő működését és a felhasználói igényeknek való minél jobb megfelelést Irodalomban használt elnevezések – Business Intelligence Competence Center (BICC) – Center of Excellence (COE) – Competency Center – Center of Knowledge

VIR KK főbb feladatai A VIR stratégiai szintű kezelésének biztosítása VIR és adattárház szemlélet meghonosítása a szervezetben A VIR és üzleti intelligencia tapasztalatok, sztenderdek, ismeretek összegyűjtése, rendszerezése A VIR bevezetési és működtetési folyamatok koordinálása A VIR felhasználói igények folyamatos figyelése, ezek priorizálása és előállítása Intézményi egységes VIR fogalomhasználat biztosítása

VIR KK megközelítések Megközelítés1: magas szintű tanácsadói és felügyelői szerepet tölt be a szervezeti VIR törekvések fellett – projekt terv sablonok, standardok – speciális tudások és képességek területén támogatást biztosít – program és adat minőség koordinációt lát el – oktatási folyamatok koordinálása

VIR KK megközelítések Megközelítés2: erős szakértő (üzleti) oldali irányítás, de elkülönülő informatikai megvalósítás – üzleti oldal VIR stratégia és irányok meghatározása feladatok priorizálása és szétosztása folyamatos felhasználói igények kielégítése felhasználói kimenetek előállítása (riportok, mutatószámok, ad-hoc elemzési felületek) – informatikai oldal projekt szerű fejlesztések és működés adatok kinyerése és betöltése az adattárba

VIR KK megközelítések Megközelítés3: egy egység tartja a kezében az összes VIR alkalmazással és projekttel kapcsolatos tevékenységeket – projekt- és feladatmenedzsment – technológia kiválasztás – üzleti igények összegyűjtése – adatminőségi problémák kezelése – VIR szolgáltatások és kimenetek biztosítása – fenntartás és továbbfejlesztés koordinálása A felsőoktatási intézmények esetében ez a megközelítés javasolt

VIR KK megközelítések

VIR KK szervezeti elhelyezkedése Javasolt szervezeti elhelyezkedés – virtuális szervezeti egység, mely a rektori szintnek tartozik beszámolással – rektori szint alatti támogatói szerepkörű, fix szervezeti egység Üzleti világban egyéb megoldások – az IT terület alá tartozó szervezeti egység – minden divízió külön VIR KK egységeit egy magas szintű koordinálja

VIR KK tagjainak összetétele Szakértői (üzleti) és informatikai oldal együttesen, hasonló számban képviselteti magát Létszám a megközelítéstől függően az üzleti szférában: – 5 fő alatt (magas szintű tanácsadói) – 5-15 fő között (szakértői irányítás vagy egy egység esetében)

VIR KK tagjainak összetétele How to Define and Run a Successful Business Intelligence Competency Center, Gartner, August 2007

VIR KK szerepkörök SzerepkörFőbb funkciók VIR program menedzser – VIR KK vezető Koordinálja a tevékenységeket VIR stratégiák és célok meghatározása, nyomon követése összhangban a cég stratégiájával VIR-hez kapcsolódó piaci újdonságok nyomon követése VIR információ megosztás szervezeten belül Szállító szerződés menedzser Licenc, szoftver elosztás, szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdések kezelése Beszállító menedzsment Üzleti tanácsadó Üzleti szabályok ismerete Adatok felhasználhatósága Üzleti igények megértése és megvalósításának támogatása Felhasználóknak üzleti adattartalom kérdésben segít Riportkészítő Ad-hoc riportigények gyors megvalósítása Üzleti igényeknek megfelelő rendszeres riportok készítése és publikálása Portál menedzselés Adatgazda Metaadatok (technikai és üzleti) egyeztetése, karbantartása Adatsztenderdek felállítása Adatminőségért felelős Adattárház tanácsadó Adattárház tervezés, adatmodellezés az üzleti igényeknek megfelelően

VIR KK szerepkörök SzerepkörFőbb funkciók Adattárház menedzser ETL folyamatok Adattárolás kezelése Adattesztelés Adatintegráció Adattárház menedzsment Elemző, adatbányász Statisztikai és adatbányászati eszközök mély ismerete Üzleti oldal elemzési igényeinek megfelelő statisztikai és adatbányászati elemzéseket elvégzi Proaktív módon kutatásokat végez: modellek javítása, összefüggések feltárása Oktatás Koordinálja a üzleti intelligenciához és az adattárhoz kapcsolódó tréningeket, igényeket és oktatókat, tananyagfejlesztést Tanfolyamot tart végfelhasználóknak Infrastruktúra tanácsadó Hardver és infrastruktúra menedzselés, fejlesztés Adatbiztonság, mentések, visszaállítások, katasztrófa menedzsment Adattárház és portál környezet biztosítása, installálás Végfelhasználói támogatás Helpdesk (VIR terület), felhasználói kérdések, kérések, problémák kezelése Technikai támogatás 2. szintű, a helpdesk után, kifejezetten VIR kérdésekben Probléma elemzése, megoldás keresés, megoldás visszajuttatás

Javasolt szereplők az intézményi kompetencia központba Kompetencia központ vezető Adatgazdák – tématerületenként Informatikai támogatás Felhasználói támogatás, oktatás, konzultáció (Elemzés)