Közszolgálat – Közigazgatás 2011

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Korrupció az igazságszolgáltatásban és a bűnmegelőzésben Állami szereplők és a korrupció „Kormányzati válaszok” Sántha György, dr. IRM Miniszteri Kabinet.
Advertisements

Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. „Változtatni nehéz, a közigazgatást.
Területi államigazgatási szervek
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Szervezetfejlesztési Program
A járási rendszer megújítása
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
KVN OP 1.1. – TEAM – Képzés a közigazgatás hatékonyabbá tételének érdekében.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
MAGYARY ZOLTÁN KÖZIGAZGATÁS-FEJLESZTÉSI PROGRAM A Haza üdvére és a köz szolgálatában Kisfaludy László András főosztályvezető-helyettes október.
A közigazgatás korszerűsítése Vetési Iván miniszteri biztos 2010
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
A kormányprogram végrehajtása a területi államigazgatásban
MAGYARY ZOLTÁN KÖZIGAZGATÁS-FEJLESZTÉSI PROGRAM A Haza üdvére és a köz szolgálatában Kisfaludy László András főosztályvezető-helyettes március.
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program ÁROP November 12. Teljesítménymenedzsment fejlesztési módszertan Előadó: Tóth Dorottya.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálat működésének éves tapasztalatai,
A Veszprém megyei Kormányhivatal működésének tapasztalatai
Dr. Csonka Ernő helyettes államtitkár
Pest Megyei Közigazgatási Hivatal
KORMÁNYABLAK, JÁRÁSI HIVATALOK- ÚJ UTAKON A KÖZIGAZGATÁS
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Alapfogalmak: igazgatás, közigazgatás, bürokrácia Kormányzati és politikai döntéshozatal  kurtán 2012.
Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
A járási rendszer megújítása
K ÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM T ÁRSADALMI F ELZÁRKÓZÁSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG romagov.kormany.hu A Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Dr. Brebán Valéria főigazgató Dombóvár - Roma Fórum.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Szélessávú tervek és akciók
Borsod – Abaúj – Zemplén Megyei Kormányhivatal
Nyilas Misi Alapítvány „Civil Információs Centrum Borsod-Abaúj-Zemplén megyében” ÁROP – 2012 – 2012 –0008 „Civil Információs Centrum Borsod-Abaúj-Zemplén.
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Ügyintézés az új típusú, második generációs kormányablakban
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Dr. Polner Eörs Főigazgató Járási Hivatalok létrehozására kötendő megállapodások, ingatlanok helyzete.
Területi és helyi államigazgatási szervek október október 3.
A járási rendszer megújítása
Munkaerőpiaci-szolgáltatásokat végző szervezetek lehetőségei
VÁLTOZÁSOK A HELYI IGAZGATÁS SZERVEZETÉBEN
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Előadás másolata:

Közszolgálat – Közigazgatás 2011 Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program (MP 11.0)  Nemzeti Közigazgatási Intézet Dr. Kis Norbert, főigazgató, miniszteri biztos

Tartalom Közigazgatás-fejlesztés eredményei 1990-2010 Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program avagy MP 11.0 általános bemutatása MP első pillér – Szervezet MP második pillér – Feladat MP harmadik pillér – Eljárás MP negyedik pillér – Személyzet

Közigazgatás-fejlesztés 1990-2010 50 kormányhatározat Világgazdasági Fórum: Globális Versenyképességi Index (GCI) Worldwide Governance Index

Közigazgatás-fejlesztés 1990-2010 Közszolgálati személyzeti menedzsment gyakorlata OECD összehasonlításban

Közigazgatás-fejlesztés 1990-2010 A kormányzat iránti bizalom és a vezetés elfogadottsága 2009-ben az OECD tagországaiban

II. Közigazgatás-fejlesztés 2010-2014 A jó állam: a közjó hatékony szolgálata. Jó közigazgatás: „az állam adminisztrációja”, azaz „az állam szervezete, a közfeladatoknak ezek természete által megszabott módszerrel a jogrend keretében való eredményes megoldására.” (Magyary Zoltán)

II. Közigazgatás-fejlesztés 2010-2014 Magyary Zoltán közigazgatás-fejlesztési stratégia (MP 11.0) 2010-2014 Folyamatos mérhetőség: évente megújuló program helyzetjelentés+értékelés+beavatkozások/intézkedések A közszolgálat közös cél- és fogalomrendszere: közszolgálati hivatásrendek közösségé formálása A jó közigazgatási kultúra, mint a nemzet kultúra része Pozitív önkép: 1867/1920 az ország újjáépítésének egyik alapja a közigazgatás átalakítása

III. Magyary Program 11.0

III. Magyary Program 11.0

III. Magyary Program 11.0

III. Magyary Program 11.0 1. Fejlesztési toposzok az EU tagállamokban a közigazgatás hatékonyságának, eredményességének növelése a közigazgatás kiadásainak csökkentése közigazgatás teljesítőképességének növelése állampolgárok bevonása átláthatóság szélesítése igazgatási munka korszerűsítése, számítógépesítése állampolgár-barát közigazgatás, állampolgári karták 2. Általános cél a magyar közigazgatásban: Hatékony nemzeti közigazgatás - Hatékony Eredményes > Gazdaságos > Hatásos > Biztonságos > Felügyelhető > Alkalmazkodó - Nemzeti A nemzet egészének felelőssége + össznemzeti érdekfelfogás + a jövő nemzedék érdeke

III. Magyary Program 11.0

IV. MP első pillér - Szervezet A központi közigazgatási szervezetrendszer felépítése 2010 májusában… …és 2011 májusában…

IV. MP első pillér - Szervezet Szervtípus Számuk 2010 2011 Országos hatáskörű szervek: 45 db 47 db Területi államigazgatási szervek: 292 db 93 db Közszolgáltató költségvetési szervek: 193 db 92 db A Kormány, valamint a minisztériumok által alapított alapítványok, közalapítványok 68 db 21 db Gazdasági társaság: 38 db 57 db

IV. MP első pillér - Szervezet A járási államigazgatás tervezett felépítése

IV. MP első pillér - Szervezet Járási rendszer 2013 - az állam szervezetének legalacsonyabb szintű területi és szervezeti egysége - hatékonyabb, költségtakarékosabb és ügyfélközpontú területi közigazgatás - államigazgatási egységek a település és a megye szintje között - telepített feladatok méretgazdaságos elvégzésére van lehetőség - településszerkezeti különbségek, térszervező funkciók - hátrányos helyzetű térségek felzárkóztatása - a megyék határaihoz metszés nélkül igazodik - a járási székhely: államigazgatási infrastruktúra - a járáson belül a székhelytől legtávolabb levő település lehetőség szerint ne legyen messzebb 30 kilométernél - a közlekedési infrastruktúra és a közúti-vasúti megközelíthetőség szempontjait, a tömegközlekedési lehetőségek - járási hivatalok, a fővárosban kerületi járási hivatalok a fővárosi és megyei kormányhivatalok kirendeltségei - a járási hivatalok szervezeti egységei: járási kormányablakok -  önkormányzati feladatok államigazgatási feladattá minősítése, szervezeti szinten is szét kell választani az önkormányzati és államigazgatási feladatok ellátását.

IV. MP első pillér - Szervezet Tevékenység Időpont Minisztériumi szervezet kialakítása (12 minisztérium helyett 8, 14 miniszter helyett 8). 2010. május 29. Megyei közigazgatási hivatalok létrehozása (alkotmányossági hiány megszüntetése). 2010. szeptember 1. Költségvetési szervek áttekintése: egyes költségvetési szervek központi hivatallá alakítása. 2010. november Gazdasági társasági háttérintézmények áttekintése, a szükséges szervezeti és személyi intézkedések meghozatala. 2010. december 27 – április 30. (köz)alapítványok áttekintése és átszervezése (68 helyett 21). 2010. december 27 – 2011. szeptember 30. Fővárosi és megyei kormányhivatalok létrehozása, APEH és VPOP integrációja a Nemzeti Adó és Vámhivatalban. 2011. január 1. Szervezetkataszter elkészítése. 2011. május 31. Alapítványok, közalapítványok rendszerének egyszerűsítése Időpont Állami gazdasági társaságok rendszerének felülvizsgálata. 2012. december 31. Területi államigazgatás szervezetrendszerének átalakítása és a kormányhivatalok integrációja. Kormányhivatalok, központi hivatalok és háttérintézmények rendszerének hatékonyabbá tétele. 2013. december 31. A minőségmenedzsment eszközei révén javul a szervezeti teljesítmény a közigazgatás szervezeteinél. Kialakítjuk a szervezeti működést elősegítő korszerű informatikai infrastruktúrát.

V. MP második pillér - Feladat

V. MP második pillér - Feladat

V. MP második pillér - Feladat Tevékenység Időpont Részletes és mindenre kiterjedő, folyamatosan aktualizált állami feladatkatasztert készül, mely összeköttetésben áll a szervezetkataszterben szereplő szervezetekkel. 2011. december 31., folyamatos felülvizsgálat Elkészül a jogrendszer tartalmi és formai deregulációja. OGY határozatok 2011. július 31., Korm. határozatok 2011. július 31., törvények 2011. december 31., Kormányrendeletek 2012. június 30. Egységes stratégiai tervezési és monitoring rendszer kialakítása. 2012. június 30. Az állam ellenőrzési és jogérvényesítési eszközrendszerének hatékonyabbá tétele a visszaélések elleni küzdelem javítása érdekében. 2012. december 31. Az állami információszolgáltatás, az állami közérdekű adatvagyon egységes és átlátható új rendszerének kialakítása és működtetése. A nem rendszer szinten, ad hoc jelentkező feladatok megoldásának hatékonnyá tétele. 2011. december 31. A közigazgatás feladatai tekintetében a kiszervezések felülvizsgálata.

VI. MP harmadik pillér - Eljárás „Smart regulation”

VI. MP harmadik pillér - Eljárás Tevékenység Időpont A közigazgatási eljárások sztenderdizálása. 2012. december 31. Érdemi hatásvizsgálati rendszer létrehozása. A közigazgatás szervezetrendszerén belüli eljárások hatékonyabbá tétele. 2013. december 31. A kormányablakok hálózatának kiterjesztése és továbbfejlesztése, megvalósítva a többcsatornás, integrált, egyablakos ügyfélszolgálati rendszert. 2013. június 30. Az állampolgárokat, civil szervezeteket és vállalkozásokat érintő közigazgatási eljárások elektronizálásának kiterjesztése. Létrejön a Nemzeti Egységes Kártyarendszer. 2012. június 30. Lehetővé válik az állampolgárok véleménynyilvánítása a közigazgatás, az állam szolgáltatásaitól. folyamatosan

VII. MP negyedik pillér - Személyzet Közszolgálati életpálya Tisztviselői ideáltípus: Szakmai tudás (tudja) Elkötelezettség (akarja) Bizalom (hagyják) Az életpálya elemei Horizontális mobilitás - Ktjv., Hjt., Hszt. közös kapcsolódási pontok Hivatásetikai normák Munkakör-alapú rendszer Kiválasztás Vizsgák Előmenetel és javadalmazás Értékelés Képzés és továbbképzés Állami gondoskodás/munkáltatói gondoskodás

VII. MP negyedik pillér - Személyzet

VII. MP negyedik pillér - Személyzet Tevékenység Határidő Bevezetésre kerül a közszolgálati életpályák összehangolt rendszere, az új életpálya modellek és az új javadalmazási rendszerek. 2012. január 1. A KIM keretein belül létrejön a kormányzati személyügyi centrum, az egységes személyzeti politika működtetése érdekében. 2011. december 31. Kidolgozásra kerül a közszolgálat egységes hivatásetikai szabályzata. 2011. augusztus 31. A közszférában munkakör-alapú rendszer kerül bevezetésre. 2013. január 1. Kidolgozásra kerül az egységes és integrált közszolgálati teljesítménymenedzsment rendszerének alapja. Javul a közszféra általános tudásszintje. Megújul a képzési és továbbképzési rendszer, a vezetőképzés, az alap- és szakvizsga, létrejön a Nemzeti Közszolgálati Egyetem. A rugalmas munkavégzés kereteinek megteremtése a közszférában. 2012. december 31.

Nemzeti Közigazgatási Intézet főigazgatója „Az emberek számára azt a tudatot és szilárd bizalmat kell megadni, hogy az állam egyrészt erős, másrészt, hogy az állam az övék.” (Magyary Zoltán) Köszönöm figyelmüket! Dr. Kis Norbert Nemzeti Közigazgatási Intézet főigazgatója norbert.kis@nki.gov.hu