ELKÉPZELÉSEK A NEMZETI ADÓ- ÉS VÁMHIVATAL LÉTREHOZÁSÁRÓL Budapest, 2010. ősze Dr. Varga Árpád elnökhelyettes, APEH.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Advertisements

MegyeVersenysport (fő)Amatőr sport(fő) Baranya Bács-Kiskun 38 Nincs adat Békés 26 Nincs adat Borsod-Abaúj-Zemplén Budapest Csongrád.
Elektronikus vám – E-Customs
Az ÉARFÜ NONPROFIT KFT - szerkezete, felépítése, a színes mozaik.
1 Vállalkozónők lehetőségei a civil szférában Előadó: Elekes Zsuzsa Civil Szervezetek Regionális Szövetség, elnök.
MEDDŐ SZÉNHIDROGÉN KUTAK HASZNOSÍTÁSI LEHETŐSÉGEI
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Modellprogram. Összehasonlítás Főváros 66 órás ügyelet/hétvége Telefonos – 33 % személyes – 2 fő Kizárólag Áldozatsegítő Szolgálat Telefonszám kiadása.
Az integráció hatása a nemzetközi szakterületre
A 2006.évben, az üzemanyagtöltő állomások által forgalmazott benzin és gázolaj mennyisége, és azon belül a határmenti (30-40 km a határtól) térségben működő.
Megyék és megyeszékhelyek gyakorlójáték
Baranya Megyei Önkormányzat
(Igazságügyi Hivatal, főigazgató)
A Kiemelt Adózók Igazgatóságának tevékenységéről
TÁJÉKOZTATÓ A NAV Közép-dunántúli Regionális Adó Főigazgatósága évi tevékenységéről Umenhoffer Ferenc főigazgató NAV Közép-dunántúli Regionális Adó.
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Dél-alföldi régió Országos adatok Itt!!! Bezárás
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek.
NAV ÁNTSZ OMMF Fogyasztóvédelem Jogszabályfigyelés
Az ipari növekedés mai területi folyamatai
Borbély Tibor Bors szakmai tanácsadó Budapest, március HEF OP „Képződj, hogy segíthess” Foglalkoztatás és szociális.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A kormányhivatalok és a kormányablakok
Pest Megyei Közigazgatási Hivatal
Az ÚMVP intézményrendszere
2009. év rendezvényeinek összefoglalója február 8-16.
A transzferár ellenőrzés adóhatósági tapasztalatai
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Sajtótájékoztató január 4. Dr. Szikora János elnök, APEH.
Társadalmi szervezetek elhelyezése
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Záhony: a kelet nyitott vámkapuja Mérföldköveink EU-s csatlakozási „előkészítő kavicsok”, május 01, Románia EU-s csatlakozása, Schengeni.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
Strukturális és Kohéziós Alapok
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Szektorok közötti együttműködések
Idegenforgalmi és Kulturális Vidéki-falusi Ernyőhálózat (IKUVÉH) kialakítása (TÁMOP /07/1) Pályázat FATOSZ-Tourinform.
Településszerkezet, Humán erőforrás Korompai Attila – TFTE 2012 május 31. Budapest.
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
2. Az egészségközpontú gyógyítás programja
Borsod – Abaúj – Zemplén Megyei Kormányhivatal
Az MNV Zrt. szervezeti felépítése
A CEPO projekt bemutatása a Bécsi Állatorvos-tudományi Egyetem, Baromfiklinika kutatási stratégiájának összefüggésében Michael Hess.
„K+F+I befektetési portfólió kialakítása Hajdú-Bihar megyében weboldal segítségével” című projekt bemutatása Kiss Gábor ügyvezető igazgató.
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Hungary SLOVAKIA UKRAINE AUSTRIA Use the BUCKET in the
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
Tájékoztató A járási tréningekről Dr. Marosi János MKKSZ Szabó F. Attila MKKSZ Budapest, május 19. „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel”
Új rendszerben működnek a jövőben a támogató szolgáltatások és a közösségi ellátások augusztus 7. Foglalkoztatási és Szociális Hivatal.
évi statisztikák. 2014/15-ös bajnoki szezonra kiadott licencek típusának megoszlása.
A részarány földkiadás során keletkezett osztatlan közös tulajdon megszüntetésének eredményei Dr. Szinay Attila Mezőkövesd, január 28.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Változások és eredmények a GINOP 5. 2
BUDAPEST-KUPA Összefoglaló
A magyarországi K+F politika
a költségvetési tervek teljesítésében
A helyettes szülői ellátás működése
Az invazív meningococcus-betegség járványügyi helyzete Magyarországon,
A regisztrált bűncselekmények száma Komárom-Esztergom megyében, 2009
A széchenyi Programiroda szerepe a régióban
PEST MEGYE BŰNÜGYI HELYZETE 2012
Készítette: Koleszár Gábor
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

ELKÉPZELÉSEK A NEMZETI ADÓ- ÉS VÁMHIVATAL LÉTREHOZÁSÁRÓL Budapest, 2010. ősze Dr. Varga Árpád elnökhelyettes, APEH

PM Ellenőrzési Főigazgatóság Adómegállapító Hivatal APEH 1987. Július 1. 6.050 fő 1. Kísérlet 1995. TB integráció, APEH Bűnügyi Igazgatóság 1999. Január 1. 13.575 fő 11.962 fő (2004.) Illetékek, Szerencsejáték Felügyelet 2007. Január 1. 15.635 fő

Szervezet 2010. október 1-től Jelenlegi szervezet Szervezet 2010. október 1-től Célkitűzés - Állami adóhatóság és vámhatóság integrációja 2011.01.01-től APEH VP Egységes szervezet

Szervezet 2010.október 1-től

Három fokú adóigazgatás FUNKCIONÁLIS ADÓÜGY HIVATAL ELLENŐRZÉS VÉGREHAJTÁS RÉGIÓ HATÓSÁGI FUNKCIONÁLIS SZAKMAI IRÁNYÍTÓ ADÓÜGY MEGYE ELLENŐRZÉS VÉGREHAJTÁS

Adó és vámigazgatás összevonás indokai I. Költségvetési bevételek nyilvántartása, beszedése, ellenőrzése egy kézben Európai Uniós csatlakozás – Schengeni egyezmény Párhuzamosságok felszámolása Költségcsökkentés

Adó és vámigazgatás összevonás indokai II. Hatékonyabb csalás elleni küzdelem Koordináció erősítése Átláthatóság növelése, felelősségi rendszer világosabbá tétele Egyablakos rendszer átláthatóságot teremt az adózók számára is Szolgáltatások javítása, az adózók jogkövetési terheinek csökkentése

Néhány példa Ausztria – 5 régió, összesen 40 adó és 9 vám iroda, a kiemelt adózókkal foglalkozó szervezeti egység és a nyomozati egység a régióktól elkülönülten működik Spanyolország – központi, regionális és helyi szintek. A támogató funkciók (HR, Informatika) egyesítettek, operatív szinten elkülönülnek a feladatok (adóügy, ellenőrzés, vámügy, végrehajtás) Írország – 4 régió, régiónként regionális iroda, eltérő számú adó- és illetékügyekkel foglalkozó kerületi kirendeltség, vámiroda, „különleges jogkövetési” kirendeltség, nagy adózók kirendeltség, nyomozati kirendeltség, és jogorvoslati fórum Románia – Adóigazgatás-42 megyei, 398 helyi iroda (még nincs régió) - Vámigazgatás – 8 régió, 42 megyei, 49 helyi szintű iroda Észtország – 4 adó + vámigazgatási központ, 17 integrált helyi kirendeltséggel. A régiókban közös támogatói rendszerek, közös infrastruktúra, menedzsment és kommunikációs csatornák Egyesült Királyság – 36 divízió („funkciók szerint felállított”) Dánia – központi hivatal, 31 regionális hivatal (ebből 7-ben van vámhivatal) és egy vámház

Mire kell figyelni? I. 1) Stabil és hosszú távú politikai és anyagi támogatás biztosítottsága 2) Több évet felölelő, több fázisban megvalósuló átalakítás szükségessége 3) Világos célkitűzések, egyértelmű stratégia, a folyamatos visszacsatolás lehetőségének biztosítása 4) Az integrációt előkészítő munkacsoportokban egyenlő arányban vegyenek részt a két szakterület munkatársai 5) Fontos az eltérő szervezeti kultúrákból adódó nehézségek alábecsülésének elkerülése

Mire kell figyelni? II. 6) Pilot projektek fontossága 7) Folyamatos belső kommunikáció, a „MI” tudat kialakítása, alkalmazottak bevonása 8) Informatikai rendszerek mielőbbi és minél magasabb fokú integrációja 9) Ellenőrzési tevékenység összehangolása

Elnevezések az EU-ban I. Típus II. Típus III. Típus   Hivatal, Adó- és Vámhivatal (Tax and Customs Administration) Bevételi Szolgálat (Revenue Services) Ügynökség Szövetségi Pénzügyi Szolgálat és Pénzügyigazgatási ügynökség (Federal Public Service Finance, Tax Agency)

Várható szervezeti felépítés

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!