| | 06 1 279 6193 1 Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Végh Nóra Nemzetközi referens, az EPSA 2013 hazai projektkoordinátora Nemzeti Közszolgálati Egyetem.
Advertisements

Digitális tananyagfejlesztés a ME Műszaki Földtudományi Karán.
Cél: A digitális tananyagkészítéssel kapcsolatos - fogalmak, - folyamatok, - technikai ismeretek megismerése.
"Free phone" Kozellné Szabó Csilla Ozeki Informatikai Kft.
Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
Szervezetfejlesztési Program
Az SAP bevezetése a Debreceni Egyetemen
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Európai Uniós pályázatok Unio Tender Europa Kft..
2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 6. előadás.
A webes tesztelés jövője
A Magyar Tudományos Akadémia 180. Közgyűlése Bíró JózsefImre Sándor MTA TRB és AKB közgyűlési képviselői TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1063 Budapest, Munkácsy M. u. 16.  Tel/Fax: , web: 
EEgészség Program – Szakmai Napok N K T H – E S K I * március Templar Partnership Company 1 eEgészség program „Egészségügyi Informatikai K+F.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Az SAP bevezetése a Debreceni Egyetemen
Az SDT keretrendszer logikai és architektúrális felépítése Dringó Béla
1. Multimédiafejlesztés feladat (1)
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
Funkciópont elemzés: elmélet és gyakorlat
e-Learning a tanárképzésben
Tudástranszfer egyetemi városokban
Korpuszok a nyelvészeti kutatásban: Bevezetés, követelmények ismertetése Vincze Veronika Korpuszok a nyelvészeti kutatásban – 2013.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7. előadás.
2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 5. előadás.
Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
ELibrary ALMS Tananyagok adaptív kiszolgálása különböző platformok felé Fazekas László Dr. Simonics István Wagner Balázs.
Átlátható projektek az abas-ban. Projekt fogalma Project => előrevetítés Cél elérése érdekében végzett tevékenységsorozat.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
Forgatókönyv.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Járt utat a járatlanért… A Moodle bevezetésének és alkalmazásának sajátosságai nagyvállalati környezetben Németh Károly Gödöllő, június 24.
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
Az OKKR-projekt várható eredményei Temesi József pillérvezető Az Országos Képesítési Keretrendszer kialakítása: helyzetkép és javaslatok január 21.
Önkormányzatok tájékoztatása
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN Budapest, január 18.
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
Agria Média Konferencia október Dr. Kokovay Ágnes Digitális tartalomfejlesztés sajátosságai, tapasztalatai a Semmelweis Egyetemen A felhasznált.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN A CALDERONI INFORMATIKAI RENDSZER BEMUTATÁSA március.
Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR június 13.
Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ Új utak a tanárképzésben – a MOTIVATE projekt tapasztalatai Dr. Tóth Péter
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
KRÉTA Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer
Pályázatok az ELTE BGGYF Karán Svastics Carmen pályázati koordinátor Tudományos Fórum április 5.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Helyi esélyegyenlőségi programok elkészítése Záró konferencia Budapest, december 8. ÁROP Esélyegyenlőség-elvű fejlesztéspolitika.
Salgótarján, május 19.. Pályázók köre: kisvállalkozások Támogatható tevékenységek és a támogatás mértéke: -Projektötlet minősítése – max. 3 millió.
Tanfolyam címe TANÁR NEVE | TANFOLYAM SZÁMA. Tanfolyam leírása  Írja be a tanfolyam anyagának rövid összefoglalását.  Hely  Előadások: hétfőn, szerdán,
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Szakiskolai fejlesztési program
Az NIIF Program helye a kutatóhálózati világban
Vincze Veronika Korpuszok a nyelvészeti kutatásban: Bevezetés, követelmények ismertetése Vincze Veronika
Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP
A digitális kompetencia fejlesztése
Irányítást megalapozó folyamat (áttekintő) modell
Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP
Használati útmutató Törölje a felesleges vonalakat és szöveget.
Előadás másolata:

| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI

| | MTA SZTAKI MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA SZÁMÍTÁSTECHNIKAI ÉS AUTOMATIZÁLÁSI KUTATÓ INTÉZET  MTA SZTAKI 1111 Budapest, Kende u

| | eLearning osztály tevékenysége Alkalmazott kutatás, szakmai tanácsadás Szoftverfejlesztés eLearning tananyagfejlesztés Komplex hazai és EU projektek

| | eLearning tananyag bevezetési módszertana Projekt terv, erőforrásterv, projekt szervezet, helyzetfelmérés Tananyagszerzők kiválasztása Arculati terv kidolgozása Flash keret kidolgozása Tananyagszerző(k) módszertani felkészítése Tananyag forgatókönyv kidolgozása Tananyag - Forgatókönyv lektorálás, módosítása Multimédia elemek elkészítése/módosítása, tesztelése Tananyagelemek elkészítése/módosítása, tesztelése Tananyag tesztelése PILOT oktatás Oktatás értékelése Termék Projekt előkészítési fázis Éles indulás és támogatási fázis Koncepcionális tervezési fázis Megvalósítási fázis

| | Tananyagfejlesztés ütemterv

| | Forgatókönyvek tartalmi elemei Tananyag információk Szabályok és jelölések a dokumentumban Tananyagstruktúra: –Fejezet/Tárgyszó/Modul –Alfejezet/Kulcsszó/Lecke –Lap/Jellemzők/oldal Szöveges elemek Fogalomtár Képgyűjtemény Animáció forgatókönyvek Videó forgatókönyvek Tesztek Gyakorlatok

| | Animáció forgatókönyvek elemei Azonosító kód Szerző neve, elérhetősége Animáció-szimuláció típusa –Interaktív animáció –Statikus animáció Animáció címe Oktatás szempontú leírása ( M I T ? ) Képernyőterv Technikai specifikáció ( H O G Y A N ? ) Súgó szöveg

| | Éles indulás és támogatási fázis Pilot oktatás Oktatás értékelése TERMÉK BEVEZETÉS !!!

| | eLearning osztály WEB Telefon Fax Köszönöm a figyelmet !