Sportpszichológia az iskolában és élversenyzők felkészítésében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Advertisements

A felnőttképzési tevékenység, és annak az alakulása egy Kulturális és Szabadidő Központban Konzulens tanár:Készítette: Simándi SzilviaPalla Melinda TanársegédIII.andragógia.
Igazgyöngy Alapítvány, október 26. Igazgyöngy Non-Profit Organization – October 26, 2013.
Klaszterek gazdasági környezete
M E G H Í V Ó Konferencia A BANKTÖRVÉNY ELFOGADÁSÁNAK 20. ÉVFORDULÓJA alkalmából.
MTA Távközlő Rendszerek Bizottság tevékenysége Sallai Gyula, elnök Imre Sándor, titkár.
A kutatási program rövid bemutatása
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
Tájékoztató az R programról pszichológusoknak. A programról Az R egy nyílt forrású statisztikai és grafikai környezet, egyben programozási nyelv, amelynek.
Bodó Zalán – MFKI Félvezető Kutatás MTA MFA, 2005 december.
Fizika alapszak az ELTE-n
A Geofizikai Tanszék története és jövőképe
Erdős Pál „A matematikus egy gép csupán, amely az elfogyasztott kávémennyiséget elméletekké alakítja."
Párválasztásról alkotott vélemények főiskolás hallgatók körében Konzulens tanár: Szabó Sándorné Dr. Főiskolai Docens Készítette: Cselényi Nikolett Andragógia,
A tételek eljuttatása az iskolákba
Visszaemlékezés Szabó Gábor professzor oktatói, kutatói, intézetigazgatói és közéleti tevékenységére Biró Sándor.
Prof. Dr. Süli-Zakar István (DSc.)
Prof. Dr. Süli-Zakar István (DSc.)
Kvíz kérdések az Toldi iskola múltjából és jelenéből
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
A büntető eljárás alapjai
Tudományos Ülésszak november T u d o m á n y o s Ü l é s s z a k Médiatechnológiai Intézet Prof. dr. Endrédy Ildikó.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
HELYI PARTNERSÉGEK, MINT A VIDÉKI KORMÁNYZÁS INNOVATÍV ESZKÖZEI 1 A Magyar Regionális Tudományi Társaság IX. vándorgyűlése Révkomárom, november 25.
A határmentiség kutatása a számok tükrében Tiner Tibor Selye János Egyetem, Révkomárom MRTT évi Vándorgyűlés, Szabadka, nov
Sörös Csilla SZIE-YMÉK, ÁSZ Tanszék Január 21. TANSZÉKI WORKSHOP Térszemlélettel kapcsolatos kutakodások.
Üzleti Szakközépiskola 12. A osztály "Azokért élünk, akiket szeretünk, azokért, akik igaznak tartanak. A jövőnek élünk: a szépért s jóért, amit.
Hyperuricaemia és hypertonia Hypertonia Központ Óbuda, Budapest
Beiskolázási tevékenység elemei és lebonyolítása Résztvevők köre: - kari vezetés - HÖK, hallgatók - szakvezetők, szakterületek képviselői Javaslat: Pál.
Lehet-e távolból tanítani? Kovács Győző és a Távoktatás.
1987 – Magyar Könyvvizsgálók Egyesülete
Az EDUVITAL koncepció és oktatási gyakorlat Dr. Falus András egyetemi tanár, az MTA tagja.
szakmérnök hallgatók számára
Mérnök informatika szak BSc.
GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR, GÖDÖLLŐ K ONCEPCIÓ A GAZDASÁG - ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS TEVÉKENYSÉGÉNEK TERVEZÉSÉRE, SZERVEZÉSÉRE ÉS.
NEVELÉSTÖRTÉNET.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Nyíregyházi Főiskola, 2006/2007. II. félév
Jövő Internet Nemzeti Technológiai Platform Workshop program június 4. Levezető elnök: Dr. Bakonyi Péter Napirend: 1. Tudománypolitikai Stratégia.
Éves Konferencia- Annual Report Irányító Bizottság: Elnök: D. Terdik György DE IK dékán Tagok: Dr. Kardon Béla EMMI Dr. Sallai Gyula BME, FIRCC Nagy Miklós.
Kötelező irodalom Általános lélektan – IV. GONDOLKODÁS.
Óvoda-, és iskolapszichológia Magyarországon
Korai tehetségnevelés
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
1998 Almássy Endre Liebe Pál
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
A Külső Tagok Fóruma Tudománytámogatás: Rézler Gyula, az MTA külső tagjának példája Tóth Pál Péter, az MTA doktora, KSH Népességtudományi Kutatóintézet.
100 ÉVES AZ INTÉZETÜNK 1. A Milleker-korszak
Tudománykommunikáció: helyzetkép Magyarországon 2006/2007 Dr. Fábri György PhD kommunikációs igazgató MTA.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
Szeged – Novi Sad Winter School 2015: Non-Standard Forms of Teaching Mathematics and Physics Szeged Winter Training 2015: Mobile Tools and Dynamic Modeling.
Zimányi School 2014: the two-faced conference  5 days, 16 sections, 63 talks  80 participants from 16 countries  40 students  6 relocations  10 students.
KGYTK Országos tehetségsegítő módszertani konferencia
A világon elsőként: NEMZETKÖZI VIRTUÁLIS SAKKISKOLA (  Világszerte elfogadott tény, melyet számos kutatási eredmény is.
BME Matematika Intézet Geometria tanszék
INNOVÁCIÓ A MŰVÉSZETOKTATÁSBAN
Meghívó ! Agykutatás Napjai Budapesten március 17-18
Ez az előadás „A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” („Innova kutatás” - OTKA/NKFIH azonosító: )
Prof. emer. Dr. Donáth Tibor köszöntése Semmelweis Egyetem Baráti Köre Dr. Monos Emil fiziológus szakorvos, a Baráti Kör elnöke
A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi Régió.
Equality and solidarity in school practice
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Preparation for national consultancy meeting in Budapest on 03/12/2013
Előadás másolata:

Sportpszichológia az iskolában és élversenyzők felkészítésében Sipos Kornél Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar BUDAPEST

A sportpszichológia kezdetei a XIX. és XX. században* Budinszky Károly: A tornázás és az akarat fejlesztése. Tornaügy 4(2), 1884, 71-72, 2(5),87-88,1885 Pierre de Coubertin (ed.): Congrés International de Psychologie et Physiologie Sportives. Lausanne, Toso, 1913 *(Opening address by Pál Schmitt. Proceedings of the „Piere de Couberin and the Psychological Basis of Olympism”.Memorial Meeting. (Edited by Pál Rókusfalvy, Ph.D.) Budapest, 1988, p. 19

Dolgozataiban mindig kísérleti eredményeket vett alapul. Dr. Hepp Ferenc öröksége (Dr. Nagy György: a Magyar Testnevelési Egyetem Közleményei, 1992/1) Dolgozataiban mindig kísérleti eredményeket vett alapul. Az Ő kutatásaival kezdődött meg a magyar sporttudomány megalapozása. Hirdette, hogy … a mozgástanulás és a mozgásteljesítmény közös törvényszerűségei feltárásához egységesen kell alkalmaznunk mind a természettudományi, mind pedig a társadalomtudományi ismereteinket.

Dr. Hepp Ferenc tudományos pályafutása (Keresztesi Katalin: Magyar Sporttudományi Szemle, 6. évf. 24. sz. 2005/4, 44-45 1935: A jellem egységes alapeleme (Iowa, USA, Ph.D.) 1943: A célba dobás lélektani elemzése (Budapest, Pázmány Péter Tudományegyetem,Ph.D.) 1945: a Testnevelési Tudományos Tanács alapító tagja, főtitkára, elnök: Mező Ferenc 1960: A sportmozgások érzékelésének főbb kérdései a pszichológia tudomány kandidátusa, MTA Budapest 1959-1969: Testnevelési és Tudományos Kutató Intézet (TF) igazgatója

Sportágcsoportok iránti érdeklődést vizsgáló teszt kisiskolások részére (Stuller Gyula, 1984) Magyar Testnevelési Főiskola, Felelős kiadó: Dr. Istvánfi Csaba rektor

Rókusfavy Pál Németországban 2 kiadást megért tankönyve

A sport és a testnevelés pszichológiai alapjai (Nagykáldi Cs., 1998)

Schmidth, R. A. : Mozgáskontroll és mozgástanulás (fordította: dr Schmidth, R.A.: Mozgáskontroll és mozgástanulás (fordította: dr. Nagy György)

Téthelyzetben (szerk.) Lénárt Ágota (2002)

Dr. Istvánfi Csaba új tankönyve (2006. május) Semmelweis Egyetem Társadalomtudományi Intézet Testnevelési és Sporttudományi Kar Testneveléselmélet és Pedagógia Tanszék MOZGÁSTANULÁS, MOZGÁSKÉSZSÉG, MOZGÁSÜGYESSÉG Prof. Istvánfi Csaba Budapest, 2006. május

A HAZAI SPORTPSZICHOLÓGIA AKTUÁLIS KÉRDÉSEI – VII A HAZAI SPORTPSZICHOLÓGIA AKTUÁLIS KÉRDÉSEI – VII. Sportpszichológiai Munkaértekezlet, Miskolc, 1988. június 3-4, Testnevelési Főiskola, Budapest, 201 old Szerkesztette: Nagykáldi Csaba A Magyar Pszichológiai Társaság Sportpszichológiai Szekció 50 tagja közül (az alábbi) 26 előadó: – Barta Angéla, dr. Boros Ilona, dr. Budavári Ágota, dr. Csótai József, dr. Földényi János, dr. Gáspár Mihály, dr. Horváth Imre, Szingné Hernádfői Csilla, dr. Kassai László, Kormosné dr. Acsai Irén, dr. Köbölkúti Antal, dr. Kudar Katalin, Lénárt Ágota, Mészárosné Szőllősi Ágnes, dr. Mónus András, dr. Nádori Katalin, dr. Nagykáldi Csaba, dr. Petrekanics Máté, dr. Rókusfalvy Pál, dr. Sipos Kornél, dr. Stuller Gyula, dr. Süle Ferenc, dr. Szádeczki Zoltán, dr. Turnovszky Éva, Várhelyi György, és dr. Vura Márta – vett részt.

a társadalomtudományok, A HAZAI SPORTPSZICHOLÓGIA AKTUÁLIS KÉRDÉSEI – VII. Sportpszichológiai Munkaértekezlet, Miskolc, 1988. Június 3-4, Testnevelési Főiskola, Budapest, 201 old Szerkesztette: Nagykáldi Csaba A Sportpszichológiai Szekció elnöke, dr. Rókusfalvy Pál elnöki megnyitójában, többek között a következőket mondta: Saját tudományunk fejlődése és a gyakorlati hatékonyság érdekében egyaránt szükség van a társadalomtudományok, a többi sporttudományok felé való nyitottságra, az interdiszciplináris együttműködés kialakítására, elmélyítésére.

STAR-12 Budapest, 1991. (TF)

A STAR-12 (Budapest, 1991) sportpszichológiai előadásaiból (I) Balogh, J.: A sailing trip around the world in the service of science. p. 5 Dulin, J.: A Hungarian on the „one-man” yacht competition around the world (Nándor Fa on the 1990/91 BOC Challenge pp. 31-32 Gyene, I.: Physical education therapy for asthmatic children. p. 48 Hanin, Y. L.: Anxiety in sports and management. p. 56

A STAR-12 (Budapest, 1991) sportpszichológiai előadásaiból (II) Kudar,K., & Petrekanits, M.: Vita maxima treadmill ergometric test performance, neuroticism, and anxiety in athletes of different sports and levels of fitness. pp. 75 Lénárt, Á.: Psychological changes during ergopsychometric examination of the Hungarian Parachutist National Team. pp. 82- 83 Mallias, Th. & Stuller, Gy.: The Greek version of Stuller test (SPÉT) – Whath is your favourite sports field? p. 91

A STAR-12 (Budapest, 1991) sportpszichológiai előadásai (III) Nagykáldi, Cs.: Correlations of the Eysenck personality traits for top level wrestlers and university students. p. 99 Pál, Zs.: Radio-amateurs and the lonely sailors. pp.104-106 Tóth, L: Experiences with anxiety examinations of physical education students. p. 137 Vura, M., & Zsembery, B.: Personality characteristics of the Hungarian National Team in „six days enduro” motor cycling. pp. 141-142

Bejek – Hagtvet cikke Anxiety, Stress and Coping. 1996, Vol.9, p 19-31

Czigler – Balázs – Lénárt cikke Intenational Journal of Psychophysiology 31 (1998) 77-87 impact f.: 1,829

Dr. Vingender István: (Semmelweis Egyetem Doktori Iskola, 2000) Ph. D Dr. Vingender István: (Semmelweis Egyetem Doktori Iskola, 2000) Ph.D. monográfia

AZ OPTOELEKTRONIKAI LÖVÉSZET ELMÉLETE, GYAKORLATA ÉS MÓDSZERTANA SEMMELWEIS EGYETEM NEVELÉSTUDOMÁNYI-SPORTTUDOMÁNYI TUDOMÁNYÁGI DOKTORI ISKOLA SEMMELWEIS EGYETEM TESTNEVELÉSI ÉS SPORTTUDOMÁNYI KAR AZ OPTOELEKTRONIKAI LÖVÉSZET ELMÉLETE, GYAKORLATA ÉS MÓDSZERTANA dr. Lénárt Ágota Ph.D. tézisek Budapest 2001

SEMMELWEIS EGYETEM NEVELÉSTUDOMÁNYI-SPORTTUDOMÁNYI TUDOMÁNYÁGI DOKTORI ISKOLA 10-15 ÉVES ÁLTALÁNOS ISKOLAI TANULÓK TESTI FEJLETTSÉGÉNEK, MOTOROS ÉS ISKOLAI TELJESÍTMÉNYÉNEK, EMOCIONÁLIS FOLYAMATAINAK ÖSSZEHASONLÍTÓ VIZSGÁLATA Készítette: Tóth László Témavezető: Prof. Dr. Sipos Kornél Védési Bizottság: Elnök: Prof. Dr. Gombocz János Opponens: Prof. Dr. Istvánfi Csaba Opponens: Dr. Dulin Jenő Titkár: Dr. Szikora Katalin Tag: Dr. Szabó Béla Budapest, 2005

SEMMELWEIS EGYETEM NEVELÉSTUDOMÁNYI-SPORTTUDOMÁNYI TUDOMÁNYÁGI DOKTORI ISKOLA Az alkoholizmus néhány pszichológiai és szomatikus következményének vizsgálata (A rendszeres fizikai aktivitás szerepe az alkohol-dependens fiatal férfiak komplex rehabilitációjában) Készítette: Szalay Piroska Témavezető: Prof. Dr. Sipos Kornél MD, Ph. D. egyetemi tanár Budapest, 2005

A.S. Romen (1981) Self-Suggestion and its influence on the human organism. M.E. Sharpe, Inc., Armonk, New York (rövidített magyar fordítása, 2005-től tankönyv az egészségtantanár szakon)

Hagtvet – Sipos cikke (impact f Hagtvet – Sipos cikke (impact f.: 0,617) Anxiety, Stress and Coping, March 2004, Vol. 17, No. 1. pp. 49-67

What can be done to prevent atherosclerosis? Atherosclerosis (arteriosclerosis – hardening of the arteries) is the #1 (heart attack) and #3 (stroke) cause of death (National Vital Statistics Reports, Vol. 53, No. 17, March 7, 2005) What can be done to prevent atherosclerosis? Exercise more and have fun! You choose!! 1. The team activity is Soccer called in USA, rest of the World calls Football. 2. We are very, very, very inclusive. a. We play coed. b. All levels of players are welcome. (novices to experienced) c. We have participation from Soldiers, Sailors, GS employees, and contractors. Join to our team! Send an e-mail to Mikeljon.Nikolich@NA.AMEDD. ARMY.MIL

Köszönöm a figyelmet!