Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Szalay György 2011. december 12.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
[fre ]. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás: Szonda.
Advertisements

„A jegybank kamatcsökkentési hajlandósága” Hamecz István ügyvezető igazgató „Új kormányos – régi gondok” GKI konferencia november 25.
A helyi sajtó távlatai. 2 A médiapiac mozgásban van  „Sajtó” alatt a klasszikus médiumok mindegyikét értjük (tv, rádió, nyomtatott sajtó, közterület,
OfflineXtrMag a magyar extrém sport - és életmód magazin Médiaajánlat – 2009.
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
MAGYAR LÁBTENISZ SZÖVETSÉGI VERSENYEK  Magyar Lábtenisz Szövetség.
Ügyvezető igazgató, RHK Kft.
A Magyar Turizmus Kártya bemutatása
A biztonságos netes bankolás Pap Gyula Gyermekmentő szolgálat, Médiakonferencia szeptember 26.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
A MABISZ és a fogyasztók I.MABISZ szervezeti átalakulása: érdekképviselet szint szakmai kompetenciaközpontok.
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Társadalmi szemléletformálás – a komplex.
Pénziránytű – Alapítvány a Tudatos Pénzügyekért
Tájékozott ügyfél – felkészült közvetítő FBAMSZ X. Jubileumi Konferencia szeptember 24. Szalay György MNB, Pénzügyi kultúra központ.
Szalay György MNB, Pénzügyi kultúra központ
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
Megtakarításokról közérthetően mindenkinek
Bemutatkozik a G-portál. Tartalom I. Elérés, népszerű tartalmak 1. G-Portál: a legnagyobb látogatottságú tárhely szolgáltató (havi látogatószámok éves.
3 millió közös ismerős A kormányzati kommunikáció első éve a közösségi médiában Böszörményi Nagy Gergely Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság.
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
Miért fontos a fiatal korosztályok pénzügyi jártasságának fejlesztése? Simor András a Magyar Nemzeti Bank elnöke október 6.
Gábor Dénes Tehetségpont
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Turisztikai Fórum Gárdony, november Program: I.Köszöntő és bevezető szezonértékelő az önkormányzat szemszögéből Tóth István polgármester II.Szezonértékelő.
Környezeti szemléletformálás
Piller Rudolf SzélerőVép Kht.
Ciklus és trend a magyar gazdaságban,
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
Pénziránytű – Alapítvány a Tudatos Pénzügyekért
Dr. Istvánovics Éva ügyvezető igazgató - Piacfelügyeleti igazgatóság A PSZÁF pénzügyi fogyasztóvédelmi tevékenysége és a témához.
Megtakarítás, befektetés, öngondoskodás Dr. Mohai György Budapesti Értéktőzsde Zrt. Konferencia a tudatos pénzügyekért Budapest, október 2.
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
Mit tesz az MNB a pénzügyi kultúra fejlesztéséért?
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
Ide hallgass, gyermekem! Új hullámok a gyerekrádiózásban a Picur Rádió példáján szeptember 26. „Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra” c.
Mire jó az internet? Kommunikáció a családdal, a barátokkal Elérhető információ és szórakozás Tanulási, ismerkedési, és felfedezési lehetőségek lehetőségek.
Fogyasztóvédelmi panaszok, vállalkozások, oktatás dr. Kispál Edit április 3.
„Beszélgessünk Európáról” programsorozat MeH EU Kommunikációs Főosztály Dániel Anna Békés, március 18.
TERMÉKAJÁNLÓ DOBOZOK Érvényes: február 8.. TERMÉKAJÁNLÓ DOBOZOK  Képes-szöveges termékajánló dobozok az Index, Velvet és Dívány cikkoldalain 
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG LEADER Program a sikeres magyar vidékért Közösség, Összefogás, Tudás.
PÉNZÜGYI ISMERETEK A SULINETEN Dávid Zsuzsa Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
EME Zrt. 2007/Fürst György/ EME mobilfizetés – bankszámláról?! Füst György Igazgatóság elnöke EME Zrt november 20. EME mobilfizetés - Bankszámláról?!
A megye napilapja= a hatékony hirdetéshordozó. 4 megye: Fejér, Vas, Veszprém, Zala 5 napilap: Dunaújvárosi Hírlap, Fejér Megyei Hírlap, Napló, Vas Népe,
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
[origo] rovatok közönség összetétele (origo.hu/… domain)
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2004. November 11.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt.
Forrás allokáció LHH Ft/ 1 Euro HPME katalógus III. tengely Összforrás: Euro Ft LHH forrás: Euro Ft nem LHH.
UniTech online mérnökverseny
Tájékoztató rendezvény Szombathely.
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
Integrált turisztikai humáner ő forrás-fejlesztés a vidéki foglalkoztatás növelése érdekében.
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
SEGÍTS OKOSAN! Kampány
Beszámoló ELFT Békés Megyei Csoport 2007–2011. Beszámoló 2007–2011 Taglétszám Jelenleg 14 tag  Létszám lassan csökken  Nőni fog a nyugdíjasok száma.
Szén-dioxid nyomozók: energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
K EREKASZTAL - BESZÉLGETÉS FEBRUÁR 15. Nagy Dóra levéltáros
Párom.hu Magyarország egyik leglátogatottabb társkeresője 997 ezer aktív felhasználóval. Demográfiai targetálhatóság, 280 ezres eDM adatbázis. Célcsoport:
2014 május 6., Miskolc. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar vállalkozások.
Ócsai Madárvárta. Ócsai Madárvárta Táborok 2. Miközben a természettel ismerkednek, a résztvevők azt is megtanulják, hogyan tudják ellátni magukat és.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Előadás másolata:

Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Szalay György december 12.

2 MNB Látogatóközpont 2004 óta évi ezer látogató Elsődleges célcsoport: éves diákok és tanáraik Ismeretterjesztés a pénzügyi kultúrához kötődő témakörökben Élményszerzés, érzelmi kötődés kialakítása és ápolása Jegybank ismertségének növelése

3 Monetary – közgazdálkodj okosan Ismeretterjesztő-oktató célú középiskolai vetélkedő Országosan, idei évben kb. 200 csapat részvételével A felkészülés kapcsán ismeretszerzés pénzügyi, gazdasági témákban, végül a jegybanki tevékenységre fókuszálva Több fordulós verseny komoly nyereményekkel Szakterületi együttműködés

4 Középiskolai tájékoztató kiadvány 2007 óta valamennyi középiskolába eljut a 11- es diákok számára Közérthető tájékoztatás azokról a pénzügyi termékekről, amelyekkel a 18 éves korosztály kapcsolatba kerül Cél a pénzügyi szemléletformálás

5 Pénziránytű minisite Cél: közérthető nyelvezetben megismertetni a jegybank tevékenységét, és ezek hatását a napi életünkre (infláció, készpénz-kímélő fizetési módok, bankjegykibocsátás stb.) Legfontosabb háztartási pénzügyi döntések szempontjai és háttere

6 Ismeretterjesztő kiadványok Országos terjesztésű tematikus ismeretterjesztő kiadványok Elsősorban fiatal korosztályok részére Segítségnyújtás tényszerű információkkal a pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos eligazodásban MNB-GVH-PSZÁF együttműködés keretében

7 Rendezvények Nyílt hétvége (május és szeptember 3. hétvégéjén) épületvezetés szakmai előadások közérthetően Múzeumok éjszakája (június és november) külső rendezvények o Múzeumok majálisa o Városligeti gyermeknap o Volt fesztivál o Sziget fesztivál

8 Mindennapi Pénzügyeink Program (MPP) 15 hónapos kampány az ország egyik meghatározó médiavállalatával A hazai pénzügyi szolgáltató szektor széles körű összefogásával Feladatok: koordinálás, minőségbiztosított szakmai háttéranyagok összeállítása /mindennapipenzugyeink

MPP - Magazinok (példányszámok, olvasottság) Az MPP a magazinokon keresztül összesen 2,5 millió olvasót ér el.* Forrás: Olvasottság – Ipsos-GfK. NMA I. fé. Pld.szám – MATESZ I. né. (Wellness és Nők Lapja Évszakok esetén II. fé.) * Keresztolvasottság nélkül. Olvasottság: n.a. Pld.szám: Olvasottság: Pld.szám: Olvasottság: Pld.szám: Olvasottság: Pld.szám: Olvasottság: Pld.szám: Olvasottság: Pld.szám: Olvasottság: Pld.szám: Olvasottság: Pld.szám: Olvasottság: Pld.szám: Olvasottság: Pld.szám:

Forrás: Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, (15+ belföldi közönség) *Keresztolvasottság nélkül. Az MPP a site-okon keresztül összesen 2,8 millió olvasót ér el.* Látogató: Látogató: Látogató: Látogató: Látogató: Látogató: Látogató: Látogató: Látogató: Látogató: Látogató: Látogató: MPP – online site-ok (látogatók)

11 Folytatás… Kapcsolat: