Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Szalay György december 12.
2 MNB Látogatóközpont 2004 óta évi ezer látogató Elsődleges célcsoport: éves diákok és tanáraik Ismeretterjesztés a pénzügyi kultúrához kötődő témakörökben Élményszerzés, érzelmi kötődés kialakítása és ápolása Jegybank ismertségének növelése
3 Monetary – közgazdálkodj okosan Ismeretterjesztő-oktató célú középiskolai vetélkedő Országosan, idei évben kb. 200 csapat részvételével A felkészülés kapcsán ismeretszerzés pénzügyi, gazdasági témákban, végül a jegybanki tevékenységre fókuszálva Több fordulós verseny komoly nyereményekkel Szakterületi együttműködés
4 Középiskolai tájékoztató kiadvány 2007 óta valamennyi középiskolába eljut a 11- es diákok számára Közérthető tájékoztatás azokról a pénzügyi termékekről, amelyekkel a 18 éves korosztály kapcsolatba kerül Cél a pénzügyi szemléletformálás
5 Pénziránytű minisite Cél: közérthető nyelvezetben megismertetni a jegybank tevékenységét, és ezek hatását a napi életünkre (infláció, készpénz-kímélő fizetési módok, bankjegykibocsátás stb.) Legfontosabb háztartási pénzügyi döntések szempontjai és háttere
6 Ismeretterjesztő kiadványok Országos terjesztésű tematikus ismeretterjesztő kiadványok Elsősorban fiatal korosztályok részére Segítségnyújtás tényszerű információkkal a pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos eligazodásban MNB-GVH-PSZÁF együttműködés keretében
7 Rendezvények Nyílt hétvége (május és szeptember 3. hétvégéjén) épületvezetés szakmai előadások közérthetően Múzeumok éjszakája (június és november) külső rendezvények o Múzeumok majálisa o Városligeti gyermeknap o Volt fesztivál o Sziget fesztivál
8 Mindennapi Pénzügyeink Program (MPP) 15 hónapos kampány az ország egyik meghatározó médiavállalatával A hazai pénzügyi szolgáltató szektor széles körű összefogásával Feladatok: koordinálás, minőségbiztosított szakmai háttéranyagok összeállítása /mindennapipenzugyeink
MPP - Magazinok (példányszámok, olvasottság) Az MPP a magazinokon keresztül összesen 2,5 millió olvasót ér el.* Forrás: Olvasottság – Ipsos-GfK. NMA I. fé. Pld.szám – MATESZ I. né. (Wellness és Nők Lapja Évszakok esetén II. fé.) * Keresztolvasottság nélkül. Olvasottság: n.a. Pld.szám: Olvasottság: Pld.szám: Olvasottság: Pld.szám: Olvasottság: Pld.szám: Olvasottság: Pld.szám: Olvasottság: Pld.szám: Olvasottság: Pld.szám: Olvasottság: Pld.szám: Olvasottság: Pld.szám: Olvasottság: Pld.szám:
Forrás: Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, (15+ belföldi közönség) *Keresztolvasottság nélkül. Az MPP a site-okon keresztül összesen 2,8 millió olvasót ér el.* Látogató: Látogató: Látogató: Látogató: Látogató: Látogató: Látogató: Látogató: Látogató: Látogató: Látogató: Látogató: MPP – online site-ok (látogatók)
11 Folytatás… Kapcsolat: