A SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK IGAZGATÓINAK XIV. ORSZÁGOS FÓRUMA Szabó András: Az OKJ és az informatika.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Advertisements

SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMOK HATÁSVIZSGÁLATA
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Fontosabb fogalmak Képesség :
A Keszthelyi Kistérség Szakközépiskoláinak a megújuló energiával foglalkozó szakemberképzésre irányuló igényfelmérése május.
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
Szent László ÁMK Szakközépiskolai Intézményegysége
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
OKJ vizsgák 2010 Informatika Szabó András Petrik TISZK.
A szakképzés jövője - a jövő szakképzése
A szakképzési rendszer változásai Szabó András. Új kihívások, régi problémák Tanulói létszám folyamatos csökkenése Szakképzés presztízsének hanyatlása.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK IGAZGATÓINAK XIV. ORSZÁGOS FÓRUMA OKJ-vizsgák az iskolai rendszerű szakképzésben Halász János április 21.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali,
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
A rendészeti (rendőr) (szak)képzés jelene és jövője
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Kompetencia alapú új moduláris képzés
Egészségügyi szaktárca fejlesztései (szakképzést érintő tervek)
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Bemutatkozik a MIOK Gimnázium és Szakképző Iskola
Lökkös Attila TÁMOP projekt bemutatása
Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Kamarai előadás március 2.
Régió gazdasági kilátásai, szakember igény, szakképzés
Somogyi TISZK Közép- és Szakiskola Nagyatádi Szakképző Iskolája
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
Kétszintű érettségi.
Jelky András Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Év végi statisztika Készítette: Huber Béla Farkasné Pataki Csilla.
S ZAKKÉPZÉSI TANTERVEK Informatika Szakképzési Konferencia Szabó András.
Az előrehozott szakképzés tapasztalatai Zsámbékon 1 év elteltével.
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Érettségi eredmények május-június. Az utóbbi évek érettségi eredményei TanévÉrettségi átlag (RFG- AGK) Országos érettségi átlag Kitűnők száma (RFG-
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Kvantitatív módszerek
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Nyílt napok november óráig nyílt órák november óra január óra.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
A képzési és kimeneti követelmények kialakításának tapasztalatai az üzleti képzési ágban László Gyula április 27.
Szolnoki Szolgáltatási Szakközép- és Szakiskola SZOLGSZI.
Szakmai vizsgáztatás Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes március 27.
P e r f e k t 2010/ október szakképzés - felnőttképzés stratégia szervezet problémák megoldások szervezés.
A szakiskolások továbbtanulási esélyei Kecskemét, Dr Liskó Ilona OFI
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
Trefort Ágoston Szakképző Iskola Sátoraljaújhely.
A SZAKMAI KOORDINÁTOROK FELADATAI
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
Tantestületi elemzés, szülői kérdőív
Felkészítés a lemorzsolódással fenyegetett intézmények, pedagógusok, gyermekvédelmi szakemberek számára A Nyíregyházi Szakképzési Centrum Bencs László.
Vásárhelyi Pál kereskedelmi Szakgimnázium
eddigi tapasztalatainak ismertetése és a tanulságok
Előadás másolata:

A SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK IGAZGATÓINAK XIV. ORSZÁGOS FÓRUMA Szabó András: Az OKJ és az informatika

Az OKJ rendszerszintű problémái Vizsgarendszer elemzése Miről lesz szó?

Az OKJ rendszere: Készen van egy struktúra, amire lehet építkezni De jelenleg nagyon kevés működő "alkalmazás" van, ami ezt ki tudja használni Kimenet szabályozás folyamat szabályozás helyett, de pont a rendszer leglényegesebb eleme nincs megfelelően kidolgozva

Sok tévképzet el… Gazdaság Munkadók Munkaerőpiac Oktatás Iskolák Tanulók Szülők  „Ismertessük meg a gazdaság szereplőivel a OKJ rendszerét, működését…”  Felmérésekkel, kérdőívekkel meghatározhatók a gazdaság munkaerőpiaci igényei  ”A szakmai (vizsga)követelmények emelése, szigorítása a gazdaság igénye…”  ”Az új OKJ megoldást hoz a szakképzés problémáira…” (lehetőséget, teret ad a megoldáshoz)  …

Két példa a rendszerszintű problémákra „Ápoló-Fodrász” effektus Erre van gazdasági igény, de gyerek ez akar lenni Divatszakmák valós munkaerőpiaci igény nélkül Média hatásai ("táncoló sztárfodrászok") Életpálya kilátások A gazdaság és az oktatás fogalmi rendszer különböző Nem értik egymást és így a problémákat sem Más a kompetencia felfogás (pl. "józan életvitel" mint kompetencia) Eltérőek a kimeneti-bemeneti elvárások

Vizsgarendszer elemzése április Vizsgarendszer

Szakmacsoport név Vizsga ideje (óra) Faipar21,61 Könnyűipar18,74 Elektrotechnika-elektronika17,43 Nyomdaipar16,45 Gépészet15,63 Közlekedés15,45 Építészet13,96 Közgazdaság13,75 Élelmiszeripar12,32 Ügyvitel11,92 Vegyipar11,58 Vendéglátás-idegenforgalom10,79 Egyéb szolgáltatások10,48 Kereskedelem-marketing, üzleti adminisztráció10,05 Informatika9,57 Szociális szolgáltatások9,46 Környezetvédelem-vízgazdálkodás8,89 Mezőgazdaság8,86 Oktatás6,50 Átlag:12,81 Vizsga időtartam szakmacsoportonként

Vizsga feladatok száma szakmacsoportonként Szakmacsoport név Vizsgafeladatok száma Faipar18 Elektrotechnika-elektronika16 Közgazdaság15 Könnyűipar14 Nyomdaipar14 Ügyvitel14 Közlekedés12 Gépészet11 Építészet11 Oktatás11 Élelmiszeripar10 Vendéglátás-idegenforgalom10 Kereskedelem-marketing, üzleti adminisztráció10 Mezőgazdaság10 Egyéb szolgáltatások9 Informatika9 Szociális szolgáltatások9 Vegyipar7 Környezetvédelem-vízgazdálkodás6 Átlag:11

Feladatprofil szakmacsoportonként

Szakmai ismeret szakmacsoportonként

Összefoglalás  Rendszerszintű szemlélet szükséges  A realitásokból kell kiindulni, nem a kívánságokból (életszerű helyezetek a vizsgarendszerben)  Objektív, adatokkal-tényekkel alátámasztott információk alapján kell döntéseket hozni

Köszönöm a figyelmet!