Szücs Erika Kiersten Debreceni Egyetem Kommunikáció- és Médiatudomány MA 2011.
Marketing- és reklámkommunikációs perspektíva › Sony brand értéke, › asszociációs bázisa › fogyasztói attitűdök › márkatranszfer A Sony brand értékének megingása › Rootkit – ügy (esettanulmány) Médiaesztétikai és reklámszemiotikai szempontok › színek, formák, terek egymásra hatása – a köztér mint látványosság › Technológiai léptékváltás reprezentálása a spotokban
BRAVIA – Best Resolution Audio Visual Integrated Architecture rendkívüli termékelőnyök általi differenciálás rendkívüli termékelőnyök általi differenciálásSONY emocionális kötődés Erős és vonzó megjelenés – szórakoztató elektronika és dizájn Hiteles márkaimázs Másolásvédelmi botrány – szájmarketing
Termékígéret digitális kontextusban Minőségi és mennyiségi változás a pixelekből építkező látvány tekintetében Full HD 1920x1080 HD 1280x720
FelbontásKéppontszám Képarány és pixel oldalarány Felhasználás 1280×720921,616:9 720p-HDTV szabványos formátum 960×10801,036,800 16:9 (nem négyzet alakú pixelek) 1080p 1440×10801,555,20016:91080i 1280×10801,382, p 1920×10802,073,60016:9 1080i/p-HDTV szabványos formátum 3840×21608,294,40016:9 2160p 4k Digitális mozifilm formátum (4096×2160) Az emberi szem számára ideális képarány – 16:9
Colour like no other Bouncy balls (2005) San Francisco Fallon London Paint (2006) Glasgow– Fallon London Play doh (2007) New York– Fallon London Pyramid (2007) Egyiptom– Y R Domino city (2008) India– Bates141
Európa, Ázsia és USA - Reklámkerülés ( régiónk: 60-70%) - Nem hatékonyak push up reklámok Forrás:
A reklámszemiózis folyamata › Színek – mint termékígéret – újrakontextualizálása › Nem univerzális jelentéseikkel operál – új jelentéstartalommal ruházza fel őket › Live color creation technológia RGB színek 16 millió színárnyalat
Termékígérettechnológiai változás Termékígéret - technológiai változás › Pixelekhez hasonló vagy arra apelláló formák – Pl. Bouncy balls, Domino City, Play Doh
Alapszínek keveredéséből a formákon áthaladva jön létre az új képkonstrukció Play Doh – New York (2007)
Nyugalmi állapotú totálképből indul Bouncy balls – San Francisco, Paint – Glasgow, Play Doh – New York Pyramid – Egyiptom Domino City – India (Agra) Domino City – India (Agra)
A szpotokban: › Vagy beszíneződnek a felületek (Paint)
Vagy felismerhető további formákba rendeződnek át (Play Doh) Vagy felismerhető további formákba rendeződnek át (Play Doh)
vagy színek és formák véletlenszerű keveredéseihez jutunk (Domino City, Balls)
Hangsúlyozódik a technikai megalkotottság Narratíva végpontja – széles vásznú kép Termék megjelenése
Sztereotip életterek San Francisco lejtős utcái, New York-i sárga taxi, az egyiptomi spotban a Kheprén piramis, az indiai spotban a Taj Mahal
A színekkel behatol az élet színtereibe nagyvárosi lakótelepi keleti élethelyzetek
Kiüresített terek – nincs emberi kommunikáció Világvárosok tereinek, köztereinek hipermédiává alakítása Látványosság alkotás
San Francisco üres terei – mindennapi élet színhelyei
privát (konyha), félprivát (lépcsőház) és publikus (játszótér) terek ötvöződése jellemző
Online felületek tematizálása › Prosumer – befogadó= tartalom- előállító › YouTube, FlickR › 3 blogoló részvétele a forgatáson – Cybershot › Referenciacsoportok megszólítása Témához illő, moderált kommunikáció a fórumokon Tonic, Del.iso.us – sajtóközlemények aktivitása › - 1,6 millió felhasználó Forrás: – a kép 2006.július 22-én készült, a Paint kampány televíziós premiere Európában 2006.október 31.
Feltűnően esztétizált, művészi reklámfilmek A potenciális célközönség észlelési folyamatainak átstrukturálása Rendhagyó színszimbolika – termékígéret fogyasztók hagyományos televíziózási és észlelési szokásainak változásai › 3D mozifilmek › HD és Full HD tartalmak Internet TV – Television redefined