Készítette: Somody Kristóf

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Merre jár a tekintetünk?
Advertisements

Kelet-nyugati Átjáró A világzene és az interkulturális kommunikáció kapcsolata a pécsi Balkán Világzenei Fesztivál vizsgálata alapján Készítette: Halász.
A művészet autonómiája a tömegkultúra és szépség határán
Szemiot i ka.
Korstílus:minden művészeti ágban megjelent
Van Gogh: Parasztcipők – Heidegger: A műalkotás eredete
Művészetterápia képzés, Pécs 2006/2007. őszi félév
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Folytatáshoz kattints ide!
DIAPHÁN STRUKTÚRÁK ERDÉLYI GÁBOR FESTÉSZETÉBEN
T.
A felsőoktatás finanszírozásának alapfogalmai, alapkérdései
Velázquez: „Las Meninas”
Szemiot i ka.
Szemiot i ka.
A MANIERIZMUS, A BAROKK ÉS A ROKOKÓ – a XVI–XVIII
MŰVÉSZETTÖRTÉNET Előadó: dr. Újvári Edit főisk.docens
BAROKK MŰVÉSZET (16. sz. vége-18. század )
OSZTÁLYOZÓ VIZSGÁK 9.O. 10.O..
Kifejezési eszközök a filmművészetben A képkivágások.
N.6 Bibliai jelenetek Zene: Gregorian - Feel F:Laci.
Rubens, Rembrandt, Velázquez
Új műfajok kialakulása
Az iterációtól a diszkrét dinamikus rendszerig CSERESZNYEÉRÉSI KONFERENCIA Június Pécs Klincsik Mihály Sárvári Csaba.
Az Istenről való beszéd lehetőségei Thomas Mann József és testvérei című regényében.
A „hűséges kéz” és az „állhatatos szem” viszonya x A taktilis és a vizuális megismerés összekapcsolhatósága a XVII. században Szerző: Pintér Lilla Témavezető:
Jézus Krisztus filmsztár Jézus filmes reprezentációinak értelmezése vallástudományi megközelítésben.
Átmenet a reneszánsz és a barokk között:
(XVI. század- XVIII. elejéig)
Több nézőpont: Velazquez: Las Meninas Ottlik: Iskola a határon
Egy posztmodern regény: Ottlik Géza: Iskola a határon
Képversek 30/A.
 Tanuló környezet meghatározása  Ötletgyűjtés, a tanulási környezet ismeretén alapszik  Oktatási stratégia meghatározása  Előzetes képernyő-elrendezés.
Készítette: Horváth László
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 5. előadás.
T.
(középszintű érettségihez)
„A tudomány kereke” Szociológia módszertan WJLF SZM BA Pecze Mariann.
A szociális csoportmunkában alkalmazott csoportok típusai
Általános művészetpszichológia 1. I. rész Illés Anikó ELTE TáTK, Társadalmi Kapcsolatok Intézete, Szociálpszichológia Tanszék Művészetterápia.
Modern idők Modern Times (1936). Információk a filmről Rendező:Charles Chaplin Producer:Charles Chaplin Forgatókönyv:Charles Chaplin Operatőr:Ira H. Morgan.
vizuális kommunikáció
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Színész Szerep Nézők  Színház lényege, ami nélkül, nincs színház  Nincs színház  Színész / szerep-be lépés,  Néző (közönség), több ember  Közös.
A pécsi EKF a magyar politikai diszkurzív térben Dr. Tarrósy István, egyetemi adjunktus, PTE BTK Politikai Tanulmányok Tanszék MTA PAB, december.
Oskar Bätschmann ÚTMUTATÁS AZ INTERPRETÁCIÓHOZ: MŰVÉSZETTÖRTÉNETI HERMENEUTIKA prezentációs anyag Propedeutika / Bevezetés a művészettörténetbe TÁMOP /2/A/KMR
Velázquez: „Las Meninas”
Az irodalmi művek elemzésének és értelmezésének lehetséges szempontjai
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
IDEGEN A FILMEN Etnográfiai szöveg és mozgókép közös nehézsége(i) A kulturális idegen ábrázolásának kihívása 1. Hogyan ábrázoljuk az idegent, a másik kultúrát?
Diego Rodriguez de Silva y Velazquez
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Klasszikus (lineáris) Generatív Fonológia
HALÁL a művészetben Készítette: Barna Eszter 9.a.
Téma: CSALÁD.
Információelmélet 8. 1 Eszterházy Károly Főiskola, Eger Médiainformatika intézet Információs Társadalom Oktató-
„Csináljunk egy gépet, ami helyettünk gondolkodik” Bill Gates.
ISZLAMISTA INDÍTTATÁSÚ RADIKALIZÁLÓDÁS EURÓPÁBAN
Tükrök Festményeken (2013).
Nagy elbeszélések II. / Epika I.
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Lelkivezetés elmélete
Iszlámellenesség ellen-narratívái – kvalitatív kutatás
A kamara tárlat anyagát a hely adottságainak figyelembe vételével állítottam össze. OLAJ, AKRIL, AKVAREL, OLAJPASZTELL, XEROGRÁFIA, COMPUTER GRAFIKA.
nagy mennyiségû ismeretanyag átadása helyett produktív képességek fejlesztése a matematikára vonatkoztatva azzal a következménnyel jár, hogy az egyenletek,
Tudásstruktúrák szerepe a befogadásban
A poszter Összeállította: Ágoston Magdolna-2006
Előadás másolata:

Készítette: Somody Kristóf Keretek, tükrök, metaforák: a Las Meninas narratív értelmezésének lehetőségei Készítette: Somody Kristóf

Témaválasztás, a dolgozat alapkérdései Vizuális műalkotások narrativizálása A tudományos diskurzus Relevancia Vizualitás és verbalitás határa

Narratív festészet Wendy Steiner: a narratív festészet három ismérve: Egynél több időbeli pillanat Szubjektum ismétlődése Minimálisan realisztikus környezet

Narratív festészet Nicolas Poussin: Mannaszüret

Művészet mint kommunikáció Jaques Maquet tranzakciós definíciója Charles Sanders Peirce szemiotikai modellje James W. Carey kulturális megközelítése Egyéb meghatározások

Velázquez: Las Meninas 1656-1657 Olaj, vászon 318x276 cm Szereplők Értelmezések

Rétegződött narratívák és metalepszis Narratív szintek Genette-féle elkülönítése Metalepszis: a narratív szintek közötti határsértés (transzgresszió) „A kép lépjen ki a keretből”

Mise en abyme Beágyazott önreprezentáció Legalább két szint Végtelenség Metalepszis és az egyszerű öntükrözés

Az Udvarhölgyek metalepszisei Szerzői Narrátori Olvasói („nézői”) Az időbeliség kérdése Keretátlépések

Keretezés és önreflexivitás Louis Marin keret-elmélete A reflexív dimenzió A keretezés három eszköze Keretátlépés

A festészet teológiája Peter Paul Rubens és Jacob Jordaens festményei Versengés isten és ember között Velázquez és Isten teremtett világa

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!