Készítette: Somody Kristóf Keretek, tükrök, metaforák: a Las Meninas narratív értelmezésének lehetőségei Készítette: Somody Kristóf
Témaválasztás, a dolgozat alapkérdései Vizuális műalkotások narrativizálása A tudományos diskurzus Relevancia Vizualitás és verbalitás határa
Narratív festészet Wendy Steiner: a narratív festészet három ismérve: Egynél több időbeli pillanat Szubjektum ismétlődése Minimálisan realisztikus környezet
Narratív festészet Nicolas Poussin: Mannaszüret
Művészet mint kommunikáció Jaques Maquet tranzakciós definíciója Charles Sanders Peirce szemiotikai modellje James W. Carey kulturális megközelítése Egyéb meghatározások
Velázquez: Las Meninas 1656-1657 Olaj, vászon 318x276 cm Szereplők Értelmezések
Rétegződött narratívák és metalepszis Narratív szintek Genette-féle elkülönítése Metalepszis: a narratív szintek közötti határsértés (transzgresszió) „A kép lépjen ki a keretből”
Mise en abyme Beágyazott önreprezentáció Legalább két szint Végtelenség Metalepszis és az egyszerű öntükrözés
Az Udvarhölgyek metalepszisei Szerzői Narrátori Olvasói („nézői”) Az időbeliség kérdése Keretátlépések
Keretezés és önreflexivitás Louis Marin keret-elmélete A reflexív dimenzió A keretezés három eszköze Keretátlépés
A festészet teológiája Peter Paul Rubens és Jacob Jordaens festményei Versengés isten és ember között Velázquez és Isten teremtett világa
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!