Az MTA KFKI Részecske- és Magfizikai Kutatóintézetben Giese Piroska “Távoktatás a Kárpát-medencében” 2001 május 11 Web alapú távoktatás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
Virtuális oktatási környezet kialakítása
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Internet és tanulás – a 21. század kihívása
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
E-Corvina Informatikai Szolgáltató Kft Budapest, Róbert Károly krt ▪ Telefon: (1) ▪ Fax: (1)
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
Tarcsi Ádám Tanulásmenedzsment Tarcsi Ádám
Az oktatás és a könyvtárak
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
NWS' 2000 Gödöllő Távoktatás a KFKI RMKI-ban Giese Piroska
Paradigmaváltás az oktatásban
Megosztott orvosi tudáskezelő rendszer ‘VIRTUÁLIS IRODA’
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
Az ICT hatása az oktatási folyamatra Paradigmaváltás az oktatásban.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
ETR Bevezető DEXTER Informatikai kft.. DEXTER Informatikai Kft Tartalom:  Mi az ETR  Az ETR célja  ETR történelem  ETR modulok  ETR hozzáférések.
Hunya Márta módszertani szakértő
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
e-Learning a tanárképzésben
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Kommunikáció a tudományos együttműködésben Giese Piroska Szendrei László KFKI-RMKI Networkshop’99 Next.
Sérült emberek integrált távoktatási kisérlete Arató András KFKI-MSZKI Giese Piroska KFKI-RMKI Helfenbein Henrik
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
„A finnugor örökség digitalizálása és automatizált feltárása” szeptember 14. Hungarológia és a Magyar Elektronikus Könyvtár Moldován István Országos.
Könyvtár egy kicsit másképp - a Magyar Elektronikus Könyvtárról és legújabb fejlesztéseiről Szombathely, Góczán Andrea OSZK, MEK osztály.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
A multimédia és a közösségi hálózatok a hatékony nyelvtanulásban Debreceni Egyetem Informatika Tudományok Doktori Iskola PhD Konferencia, Hollókő, 2013.
E-learning Kovácspál Eszter.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A Szilárdtest Fizika Tanszék Virtuális Oktatási Környezete A XXI. század diplomája Elektronikus távoktatás.
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
Készítette: Pethő Balázs 1 Oktatási keretrendszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
Tanulástechnológiai rendszerek Giese Piroska KFKI-RMKI Networkshop 2001 Sopron, április
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
E-larning és M-learning nemzetközi viszonylatban és Szerbiában (egy saját fejlesztésű oktatási keretrendszer bemutatása) Előadók: Kőrösi Gábor és Esztelecki.
Keresés fajtái Matching (szabadszavas)
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR június 13.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
E-LEARNING ALKALMAZÁSOK DR. ZÁRDA SAROLTA. AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
ELearning az oktatásban készítette: Melega Kálmán iskola: honlap: eLearning:bubo.pataky.hu.
Az ILIAS keretrendszer használatának beépülése az oktatói és a hallgatói munkába a Gábor Dénes Főiskolán Berecz Antónia, Balogh Anikó, Littvay László
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Regionális konferencia
A digitális kompetencia fejlesztése
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Előadás másolata:

az MTA KFKI Részecske- és Magfizikai Kutatóintézetben Giese Piroska “Távoktatás a Kárpát-medencében” 2001 május 11 Web alapú távoktatás

Web alapú távoktatás az MTA KFKI RMKI-ban  MTA szerepvállalása – Célkitűzés, nyitott kérdések, kezdeményezések  Tanulástechnológiai rendszerek –Humánközpontúság –Rendszerkomponensek  Gentle-WBT oktatói keretrendszer  Összefoglalás –Hol tartunk, teendők “Távoktatás a Kárpát-medencében” 2001 május 11

Az MTA szerepvállalása Az MTA szerepvállalása Az MTA tervezi, hogy a rendelkezésére álló tudásbázist a magyar tudományos közösség számára távoktatás formájában is rendelkezésre bocsássa internetes technológia használatával. “Távoktatás a Kárpát-medencében” 2001 május 11 Távoktatási projekt az MTA főtitkárának felügyelete alatt

Nyitott kérdések  Célcsoport -Egyetemekkel nem behálózott régiók -Határon kívüli magyarság  Tematika – célcsoport függvénye  Jogi keretek “Távoktatás a Kárpát-medencében” 2001 május 11 A projekt megvalósítása támaszkodik a kutatóintézetek eddigi tevékenységére.

Tanulástechnológiai rendszerek felépítése ( IEEE P1484.1/D7)  CBT, WBT, Intelligens tutoring, Szimuláció...  Közös jellemzője a humánközpontúság –az ember és nem a komputer a főszereplő –a kommunikáció emberek között zajlik –a tanulási folyamat ember által irányított  A rendszerfejlesztést meghatározó emberi tulajdonságok érzékszerveire ható információt igényel, megbízhatatlan információ vevő, egyéni tanulási szokások, öntudatos

1. Multimédia Információ terjesztés Emberi érzékszervekre ható információ A terjesztés alakítja interaktív multimédia információvá a tananyagot Terjesztés Multimédia Tanuló entitás szöveg, kép, hang, mozgókép, rajzok, animációk, Interakciók... A tanulástechnológiai rendszer ezen része azonos a szórakoztató rendszerekkel

2. Irányítás/Visszajelzési hurok A visszajelzés szükségszerű Az ember megbízhatatlan információ-fogadó “nem hallja, vagy félreérti amit mondanak” elfelejti a hallottakat Terjesztés Felmérés Irányítás Multimédia Viselkedés (inger-válasz) Értékelés Tanuló entitás L o k á t o rL o k á t o r Visszajelzés motiválja az irányítást. Irányítás feladata: döntéshozatal módosító akciókról Navigációs elemek előre/visszalépés a tananyagban, Web URL.. A hurok irányítója felelős a tanulási előmenetelért Felmérés -> Visszajelzés pillanatnyi “állapot”

3. Tanuló nyilvántartás A tanuló nyomkövetése fontos az Irányítás számára Irányító: tanuló, tanár, tutor, mentor... Terjesztés Felmérés Irányítás (jövőbeli) MultimédiaViselkedés Tanuló nyilvántartás Teljesítmény (pillanatnyi) (múltbeli) Értékelés Tanuló entitás Teljesítmény/ Javaslat L o ká t o r Tanuló nyilvántartás - múltbeli/pillanatnyi teljesítmény feljegyzések - jövőre vonatkozó javaslatok

4. Dokumentum-tár / Forrásanyag Az ember unpredictable - egyénisége folytán különböző a tanulási stratégiája - az egyén tanulási módszere az idővel változó Terjesztés Felmérés Irányítás Dokument- tár Lekérdezés (új) Multimédia Viselkedés (inger-válasz) Tanulói nyilvántartás Interakcós szövegkörnyezet Teljesítmény (pillanatnyi) (múltbeli) Értékelés Tanuló entitás Teljesítmény/ Javaslat L o kát o r Tananyag Katalogus Info Lokátor Az Ismerettár/a forrásnyag gazdag választéka szükséges a különböző tanulói igények lefedésére Irányítás: - különböző stratégiát javasol a tanulói teljesítmény és értékelés alapján - lekérdezéssel a Dokumentum tárban megkeresi a megfelelő tananyagot

Tananyag 5. Tanulási preferenciák Az ember gyakorta tudatában van annak, hogy számára melyik a legjobb tanulási módszer. Az egyén tanulási módszere élete során változhat. Terjesztés Mérés Irányítás Dokument- tár Lekérdezés Multimédia Viselkedés (inger-válasz) Tanulói nyilvántartás Teljesítmény (pillanatnyi) (múltbeli) Értékelés Tanulói entitás Teljesítmény/ Javaslat (új) Tanulási preferenciák L o ká t o r Katalogus Info Lokator Interakciós- szövegkörnyezet Tanulási preferenciák : -a tanuló és a rendszer (irányítás) közötti interakció a legjobb tanulási mód “megbeszélésére” - lehet egyrányú követelés a tanuló/irányítás részéről

Interakciós szövegkörnyezet Lekérdezés Katalogus Info Tanulási preferenciák Tananyag Példa: Web alapú tanulás Terjesztés Felmérés Irányítás Dokument-tár/ Forrásanyag (új) Multimédia Viselkedés (inger-válasz) Tanuló nyilvántartás Teljesítmény (pillanatnyi) (múltbeli) Értékelés Felhasználó Diák Humán Interface pl, X Windows Win95 Megjelenítő Eszközök (böngésző) Kurzustartalom adatbázis (web szerver) Diák nyilvántartó adatbázis Tanuló entitás Teljesítmény/ Javaslat L o ká t o r  Abstrakció  Implementáció

GENTLE - WBT Hyperwave eLearning Suite Hozzáférés a tananyaghoz: bárhonnan bármikor megfelelő formában egyénre szabott módon

Gentle – WBT Virtuális oktatóközpont Foyer – Előcsarnok Lista a kurzusokról Regisztráció Study Room – Tanulmányi osztály egyénre szabott tanulási környezet Kurzus választás Előmeneteli statisztika megtekintése Course Room – Előadó terem strukturált tananyag, szinkron/aszinkron kommunikáció: –tanuló - tanuló –tanuló - oktató –tanuló - tutor Cafe – Kávézó vitafórum virtuális fogadóóra Admin – adminisztráció kurzus, tanuló nyilvántartás Eszközbázis: - kurzus felvitele/módosítás - tanuló/oktató/tutor/szerző regisztrálás/adat módosítás - tanulócsoport kialakítás - kurzus statisztika

Interakció & Kommunikáció ( szinkron/aszinkron kommunikáció ) Info Board, Vitafórum Chat, Gentle-WBT felépítése/eszközrendszere Kollaboráció Csoportmunka (team) Kommentár (egyéni, publikus) Információ visszanyerés - Teljes szöveg/kulcsszavas keresés - Háttér könyvtár - Szószedet HIS-Hyperwave Information Server Tanulás Irányítás Statisztika és report Személyre szabott tanterv Oktató/Tutor Támogatás Tananyag (Hyperwave Virtual Folders) 3.rd party: CBT kurzus, HTML, PPT etc. Link management Kurzus tartalom készítő wizard Test készítés, CD publikáció

Összefoglalás  Hol tartunk? –ELTE fizikus hallgatók – speci –Tantervbizottság  Tervek, teendők –Tanterv összeállítása - várjuk a javaslatokat –Tananyag fejlesztés –Keretrendszer magyarítása “Távoktatás a Kárpát-medencében” 2001 május 11

URL Gentle-WBT az RMKI-ban “Távoktatás a Kárpát-medencében” 2001 május 11