Középpontban: A mindentudó páciens Trendek az egészségügyi online kommunikációban Somogyi Máté Ügyfélkapcsolati igazgató Neo Interactive Kft. www.neo-interactive.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

IT mentor Digitális írástudás. Magyarországon ember digitális „analfabéta ”. Forrás: NSZS 2005 Lakossági felmérés (Ariosz Kft.)
Amberger Árpád Vezérigazgató. SMART TV alkalmazásÖTV média-portál.
DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
A GYÓGYSZERHAMISÍTÁS ÉS KOMMUNIKÁCIÓS VETÜLETEI
Élethosszig tartó tanulás a jobb közérzet érdekében
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
Hogyan jelenjek meg a weben? Szabolcs Zoltán. Internetezők fő fő Forrás: NRC, Internet World Stats.
Közösségi hálózatok alkalmazása internet marketingben
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
E-LEARNING ÁLTAL TÁMOGATOTT KÖNYVTÁRI MUNKAFOLYAMATOK
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. • Telefon: • Telefax: •
 Információs társadalom – a fogalom és ami mögötte van  Másvilág – fiatalok az információs társadalomban  Útikalauz stopposoknak – ifjúsági munka virtuális.
Új trendek a marketing stratégiai szemléletében Marketing Menedzsment előadás Omegaglen, DMS Molnár Attila december 18.
Mit tudhat az adserver az internetezőről és szabad-e tudnia?
Google és az egészségügy Hogyan keresnek az interneten egészségügyi témában a magyarok? Sziebig Péter üzletág vezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
Keresők & Brandek A keresőoptimalizálás fontossága.
Online marketing, online PR Miben más? Előadás Végvári Imre Igazgató Arcus Interactive Group.
Biobi.eu AdFlan Right on target adflan.com Copyright © 2010 Biobi Kft. Minden jog fenntartva. Ezen dokumentum a Biobi Kft. Tulajdonát képező bizalmas információkat.
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
Közösségi portálok használata
Kétszeri Dávid, GS1 Magyarország Non-profit Zrt. Hatékony, hiteles, globális – termékadatbank az e-kereskedelem szolgálatában.
Copyright © 2005 | update software AG | update software Magyarország Kft. Radics Sándor principal IV.
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Közösségi oldalak használata
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
Digitális világ – interaktív táblán
Digitális világ MediaSmart Hungary.
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
IMK – Mobil marketing február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft.
Szülői értekezlet Kurucz Imre NRC Piackutató Online közösségek a gyermeknevelés szolgálatában.
Adatbányászat és WEB2 Németh Bottyán Web2.0 Symposium.
A blog hatása az üzleti életre Berényi Konrád Onlinemarketing.hu Kft május 29. Web 2.0 Symposium.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Make the Greener Choice Greener One Make the Greener Choice!
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják
A területrendezés és –fejlesztés adat háttere és technológiai megoldásai Göncz Annamária, Juhász Géza Péter
Az innováció-átvételi döntési folyamat
A legjobb weboldás! “Oszd meg a tudásodat másokkal: ez az egyik módja annak, hogy halhatatlan légy.” (Dalai Láma)
Miért kell ösztönözni a fogyasztókat, kereskedőket?
UTAZÁS FÓRUM 2013 „T ö bb vend é get szeretnénk…” Kőnig Erika marketing igazgató stratégiai kapcsolatok, promóciók.
Egyházi Könyvtárak Egyesülése Pécs, június 28. Szakmai továbbképzés.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Natív hirdetések Balatoni Emese.
Hogyan találnak meg a digitális térben? Keresőmarketing Sziebig Péter üzletág vezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
Promóciós eszközök és megoldások a jövőben - ahogy a médiatulajdonos látja Ádám Péter
VARGA RÓBERT ONLINE MARKETING SZAKÉRTŐ MARKETINGOKOSAN.HU BUDAPEST, JÚNIUS 9. Generációs hidak építése az online világban.
Online közösségek működése, működtetése Digitális Pedagógus Konferencia – Budapest, május 25.
PRbiotikum, avagy kategória- építés a PR eszközeivel Tudatos márkaépítés a PR és a marketing együttműködésében Rózsa Iván, kommunikációs igazgató Dr Kovács.
R EKLÁMOK AZ INTERNETEN Készítette: Albert Orsolya PR. I
Viniczai András, Café Connection Mit tesz a BTL a közösségi médiával? Vagy az ővele?
Online közösségek pedagógusoknak
EU Tájékoztató Szolgálat
Előadás másolata:

Középpontban: A mindentudó páciens Trendek az egészségügyi online kommunikációban Somogyi Máté Ügyfélkapcsolati igazgató Neo Interactive Kft.

Tartalom Információkeresés, mint vezető online tevékenység Információéhség az egészség viszonylatában A ‘mindentudó páciens’ mint kommunikációs lehetőség és kihívás – egészségügyi online kommunikációs irányok a közeljövőben Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

Az információkeresésről Vásárlás előtt az internetezők 93%-a tájékozódik az interneten!* *Forrás: WIP 2006, NRC 2007 II. Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

Információéhség – egészség Pew Internet & American Life Project II. tapasztalatok Az internetezők 80%-a keres egészséggel kapcsolatos információt az interneten, 37%-uk szeretne kapni gyógykezelésel kapcsolatos információt en. *Forrás: Prospectiv Consumer Preference Index (CPI) - June 2005 Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

Információéhség – egészség Legutolsó egészségi információkeresés tapasztalatok: –71% hasznos információt talált –53% számára az utolsó keresés hatással volt aktuális kezelésre/egészségmegőrző tevékenységre –56% új kérdéseket tett fel orvosának a talált információk alapján –55% az új információt megosztotta ismerőseivel *Forrás: Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

A mindentudó páciens Forrás: Rémálom Előzetes indiszkrét, személyes információgyűjtés az orvosról Szűrő nélküli információgyűjtés a tünetekről/panaszokról Gyanakvóak, nem hisznek az első szakvéleménynek, nem tartják be a kezelő orvos javaslatát A szerző konklúziója: nincs értelme foglalkozni velük. Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

A mindentudó páciens (a másik nézőpont) Forrás: Áldás A páciensek könnyebben megértik a kezelés menetét Megerősítést kaphatnak más forrásokból is Segíti az orvosok munkáját, ha ők ajánlják a hiteles forrásokat Az információhoz való nyílt hozzáférés egyre szélesebb kört érint amelynek mindannyian részesei vagyunk Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

Lehetőség vs. kihívás A gyógyszerek, gyógyeszközök, az információ fontos szerepet játszanak a fogyasztók életében A fogyasztók : –aktív információkeresők => ők döntenek a források között –döntéseket hoznak az egészségüket érintő kérdésekben –szeretnék/szeretik érezni a kontrollt saját életük felett Online kommunikáció? Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

Lehetőség vs. kihívás Online források szerepe – nyilvánosság => hitelesség –Tematikus fórumok –Közösségi portálok –Közösségek által szerkesztett tudástárak Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

Közvetlen kapcsolat: marketing Cél: Közvetlen kapcsolat kiépítése a fogyasztóval Eszközei: Engedély alapú adatbázisépítés Egyszerű és áttekinthető adatvédelmi politika Folyamatos értékes tartalom biztosítása –Köszöntő –Promóciós felhívások –Nyereményjátékok –Hírlevelek a termékről, fejlesztésekről, tapasztalatokról Fogyasztói kontroll (bizalom építés) Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

Új célzási módszer: Behavioral targeting Marketing technika, melyben a hirdetés elhelyezését az alapján célozzuk, hogy a felhasználó milyen aktivitásokat végez az interneten (függetlenül adott site tartalmától). Szegmentáció Szegmentáció példák: „vásárlásmániások”, „promóció- hajhászok”, „felhasználók, akik feliratkoznak, de vissza már nem látogatnak”, stb. Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

Behavioral targeting online Adatgyűjtés (azonosíthatóság?) Egyelőre korlátolt online lehetőségek Célzás finomsága (alkalmasság) Gyógyszer szakma megítélés Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

Közösségi kommunikációs lehetőségek (fórum, azonnali üzenetek, aktivációk, játékok) Kétirányú kommunikáció Közösségi marketing Display hirdetések (bannerek, btb megoldások) Egyirányú kommunikáció vs. Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

Végszó helyett A fogyasztók egyre több információt érnek el, egyre gyorsabban. Korábbi hiteles források (tradicionális média) szerepét új területek veszik át. Az új kommunikációs lehetőségek új típusú megközelítést igényelnek. Az új kommunikációs lehetőségek veszélyei és mellékhatásai tekintetében kérdezze digitális ügynökségét. Somogyi Máté · Ügyfélkapcsolati igazgató · Neo Interactive ·

Somogyi Máté Ügyfélkapcsolati igazgató Neo Interactive Kft. Tel: Köszönöm a figyelmet!