AZ ISKOLAI MENTÁLHIGIÉNÉ MIÉRT ?. MERT A TANÁR: munkaeszköze a személyisége felettes-én analóg referencia személy szerepei néha összeférhetetlenek: apa,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok továbbképzésének mentálhigiénés vonatkozásai
Advertisements

A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Mentálhigiéné, kiemeltképp a depresszió
AZ ISKOLA ÉS A KOLLÉGIUM Kollégiumi szakmai konferencia március 26. Dr. Szenes György MSZT főtitkár Levélcím:1085 Budapest Baross u. 52 Telefon:
Baranya Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve
Réthelyi Bálint & Gergely
Pécsi tudományegyetem neveléstudományi Intézet
Életünk lenyomata gyermekeink lelkén
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
SZÜLŐI KÉRDŐÍV Az intézményi minőségfejlesztési keretében között kitöltött szülői kérdőívek kiértékelése (A kérdőív kitöltésére.
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
A MENTÁLHIGIÉNÉ FOGALMA, TÖRTÉNETE, JELENTŐSÉGE A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
AZ ISKOLA.
Dr. Gloviczki Zoltán NEFMI. Kati óvodás, iskolás, gimnazista, szerelmes, válogatott és világbajnok, munkavállaló, lakásfenntartó, feleség, anya, közgazdász,
Közösség és mentálhigiéné – Eszmecsere a közösségi lelki egészségfejlesztésről Török Péter 2013.március 26.
Pálfy Aliz: (N. Colan Általános Iskola, Sepsiszentgyörgy) MENTÁLHIGIÉNÉS KÉPZÉS, MENTÁLHIGIÉNÉS PROGRAMOK ERDÉLYBEN – ÁTTEKINTÉS, KEZDEMÉNYEZÉSEK, TERVEK.
LELKI EGÉSZSÉG CENTRUM BEMUTATÁSA
Nevelési értekezlet 2007 január Szakmai cél Helyi szakma-politikai cél Szakmai tevékenységünk további fejlesztése.
„Veled is megtörténhet” Színházi nevelés a Kolibri Színházban.
A lelki egészség védelme az iskolában
DON BOSCO.
Mi fán terem a pszichológia? Önismeret 1. előadás
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Pedagógia – pszichológia
Bosco Szent János. Élete Szegény családban született 1815-ben. Kétéves volt csupán, mikor édesapja meghalt, így édesanyja, Margit, egyedül nevelte három.
„Vásárhelyi Tehetségpont” a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Akkreditált Kiváló Tehetségpontja A Magyar Táncművészeti Főiskola Partnerintézménye
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
A NEVELÉS TERÜLETEI.
A szülői példa jelentősége az utódok életében
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
Pedagógiai hét 18. kerület PIHGY Iskolasegítő munkacsoport
Pedagógusok lelki egészségvédelme A segítő mentálhigiénéje
A pedagógus helye az iskolai szervezetben
A MŰ TARTALMA: A politikai hatalom és a tudomány összeütközése A drámának két ellenfele van: A pápa által képviselt egyházi hatalom A lelkiismeret.
Zsidó irányzatok, modern értékek BBN-HEB-341.9, BBN-HEB , BMA-HEBD-322.5, BBV , BMVD , BMA-VALD-452:1, BMA-VALD-518:2 Biró Tamás 2015.
Kereszténység - nevelés
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Témahét a laborban 2015 Német Nemzetiségi Általános Iskola
Felkészülés Foglalkozások Csapatépítés Szakmai Informatika Kultúra Nyelv.
Bemutatkozik az iskolapszichológus …
HOZZÁTARTOZÓ ÉS SZOCIÁLIS INTÉZMÉNYEK ELFOGADÁS/EGYÜTTMŰKÖDÉS.
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta február 1.
Dramatikus technikák alkalmazása a tanári munkában Fodor Gábor 2009.
Asztrológiai iskola II.
“Szüntesse meg a nemi sztereotípiákat – Adjon esélyt a tehetségnek!”
VIZUÁLIS NEVELÉS az ÖSVÉNY Oktatóközpontban
Személyes életvitel.
A szocializáció folyamata
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.
ÖNISMERET.
World map.
DON BOSCO SZENT JÁNOS.
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
Esély a szülőknek, lehetőség
Előadás másolata:

AZ ISKOLAI MENTÁLHIGIÉNÉ MIÉRT ?

MERT A TANÁR: munkaeszköze a személyisége felettes-én analóg referencia személy szerepei néha összeférhetetlenek: apa, anya, bíró, hóhér, kalauz, karmester, pásztor, pap, pszichológus nem tökéletes magánélete és az iskola néha összekeveredik

MERT AZ ISKOLA a közösségi nevelés utolsó esélye rituális tér beavatási helyszín szocializációs közeg a legfontosabb kapcsolatok helyszíne

Az önismeret I.

Az önismeret II. ÉN MÁSOK NYÍLTVAK ZÁRT TUDATTALAN

Konklúzió Az önismeret tehát nem úri huncutság, hanem munkaköri előírás Az iskola: esély a lelki egészségvédelemre

Lehetőségek Mentálhigiénés tanulmányok SE, KGRE MAP folytatása Hálózatépítés Önismereti csoportba járás pszichodráma, bibliadráma, improvizáció

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!