1 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály KBSZ – Szakmai nap Budapest 2010. október 28. Téma: a.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MHT Országos Vándorgyűlés
Advertisements

Helyzet megállapító és nyomkövető berendezések a hajózásban
A harmadik közösen szervezett nemzetközi tábor Hangok és akciók – zenélés tapasztalat útján Furuboda
A folyóvizek.
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
A Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság vizesélőhely fejlesztési elképzelései Fejér megyében Kovács Zoltán őrkerület-vezető DINP IG.
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
PannonRIS – Az AIS rendszer bevezetése Magyarországon
RIVER INFORMATION SERVICES
RENDKÍVÜLI HAJÓZÁSI ESEMÉNY A MOZART ÉS A CSÁRDÁS MS. ÜTKÖZÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok április 9. Wimmer Gábor balesetvizsgáló.
Kikötő fejlesztési lehetőségek
Bérczi László tű. ezredes BM OKF tűzoltósági főfelügyelő
Dunai árvíz 2010 június Árvízvédelem a VSC csónakházánál.
Az árvízvédelem korszerűsítésére
Tájékoztató a 2010/2011-es téli árvíz tapasztalatiról Előadó: Fejes Lőrinc szakaszmérnök Kisköre KÖTI-KÖVIZIG Téli vízszintegyeztető tárgyalás Kisköre,
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
EUROPA A DUNA hosszában A Duna, mint a második legnagyobb folyó földrészünkön(az els ő a Volga) kilométer hosszan nyújtózik. A Fekete-erd ő ben.
2009. Baja Kiss Gergely ATIKÖVIZIG Július 1.
Luxemburg, Málta,Hollandia
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS SIÓFOK október 24. Orosz Dalma főosztályvezető KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY megalakulása és tevékenysége (Azért dolgozunk,
KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY 2006 év eseményei beszámoló és értékelés /Azért dolgozunk, hogy ne legyen több munkánk/ KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Agárd, 2007.
Szakmai találkozó KBSZ Siófok 2008 április 9.. Irányítási jogkörök  Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium ↓  Országos Rendőr- főkapitányság ↓  Budapesti.
Tiszai Vízirendészeti Rendőrkapitányság
Vízi közlekedési balesetek sajátosságai a Szegedi Őrs működési területén.
A hajóút jelenlegi helyzete
A BALATONI HAJÓZÁS BIZTONSÁGI KÉRDÉSEI
A Dél-alföldi Regionális Igazgatóság illetékességi területén
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, április 24. Wimmer Gábor
NELI-projekt bemutatása
KBSZ előadás A Nemzeti Közlekedési Hatóság átalakulása és a Regionális Igazgatóságokon ellátott hajózási hatósági feladatok integrálása az NKH Útügyi,
KITŰZŐ JELEK ELSODRÁSA, ELSODRÓDÁSA
KBSZ Vízi közlekedési Szakmai Nap Budapest
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitányság
Hajóút kitűzés a KDV-KÖVIZIG területén
1 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály KBSZ – Szakmai nap Budapest október 28. Hajóutak.
EUROPA NAGY FOLYAMA A DUNA.
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
Budapest turisztikai marketingje
megújuló hatósági felügyelete
EURÓPAI DUNA STRATÉGIA Parkoló pálya vagy gyorsítósáv – Napi Gazdaság Logisztikai konferencia 2010 április 27 Budapest Dr.Doór Zoltán Elnök Magyar Logisztikai.
Katasztrófavédelem válaszai a globális klímaváltozás
Anyagok 3. feladat 168. oldal.
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény december.
Az AQUAPOL együttműködési hálózatot 2003-ban, az Európai Unió támogatásával hozták létre Hollandia, Belgium és Németország.
Ausztria Valacsay András.
VÍZÉPÍTÉSI ALAPISMERETEK
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
Lovas Attila igazgatóKÖTIVIZIG Duna térségi programalkotó tanácskozás, Érd, június 07.
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
1 A Rotterdami Kikötőigazgatóság belvízi irányító-központjának IDŐJÁRÁS-JELENTŐ RENDSZERE – képes útijelentés KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, 2011.
IDŐJÁRÁSI MŰSZEREK ELHELYEZÉSÉNEK LEHETŐSÉGE (?) hajókon, illetve hajózási létesítményeken KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, október 28. Sárközi.
Árvizek gyakorisága, erőssége, okozott kár – európai vonatkozások
DUNA A MAGYARORSZÁGI SZAKASZA ÉS DUNAPARTI MAGYAR VÁROSOK.
Hajózási útvonalak műszaki biztosítása
Veszélyes áruk vízi szállítása
NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG
7. Bajai Gabona Partnerség Baja, Június 04.
Maller Márton árvízvédelmi előadó Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Dunaszerdahely „Csallóköz szíve”. Dunaszerdahely elhelyezkedése.
XXIII. KONFERENCIA A FELSZÍN ALATTI VIZEKRŐL
KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZERVEZET Hajózási Főosztály
MIÉRT SZŐKE? 6.A Dth
Árvizek gyakorisága, erőssége, okozott kár - hazai vonatkozások -
KBSZ Alapító: Gazdasági és Közlekedési Miniszter Alapítva: január 01. Jogállása: országos illetékességű, központi hivatal, alkalmazottai kormánytisztviselők.
Természeti katasztrófák megelőzése és kezelése a Rakacai víztározónál
4. SZERBIA FÖLDRAJZI FEKVÉSE.
Előadás másolata:

1 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály KBSZ – Szakmai nap Budapest október 28. Téma: a hajóutak kitűzése (parti és úszó jelek), ennek a hajózás biztonságára gyakorolt hatásai, a hajóút kitűzés problémái Készítette: Major Ernő

2 Dunai árvíz 2010 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály

3 A májusi heves esőzések miatt a Dunán június elejére rendkívüli árvízhelyzet alakult ki. A Belügyminisztériumban egy szakemberekből összeállított Operatív Törzs elrendelte a Dunán a hajózási zárlatot, valamit a kíméletes hajózást … Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály

án a Navinfo, és az OKF főügyeletének tájékoztatása szerint az árvízvédelmi munkálatok vezetői jelezték, hogy indokolt lenne a hajózás tiltása… -A verőcei polgári védelem vezetője jelezte, hogy gátjait áztatták az elhaladó hajók hullámai -A Népszigeten a kárelhárítás vezetője bejelentette, hogy az elhaladó hajók hullámai rombolják a védműveiket A bejelenéssel egyidejűleg: a nagymarosi vízmércén +644 cm a budapesti vízmércén +777 cm-t mértek én 10:00 órakor Budapest +840 cm mért vízállásnál az Operatív Törzs elrendelte a hajózási zárlatot a Duna 1708,000 (Ipoly torkolat) – 1642,900 (Déli vasúti híd) fkm. között.

5 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály én 14:00 órakor az Operatív Törzs elrendelte a kíméletes hajózást. Ekkor a vízállás Budapesten +781 cm volt én reggel 8:00 órától feloldották a kíméleti hajózást. Ekkor a vízállás Budapesten +744 cm volt.

6 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály Hajózási zárlat Kíméletes hajózás elrendelése Szabad hajózás

7 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály Az ADUKÖVIZIG szakemberei levelet írtak hatóságunkhoz a nagyvíz beállta előtt, melyben kérték a bajai vízmércén mért +850 cm felett a hajózási zárlat elrendelését a Duna 1507,000 (Fajsz) – 1459,000 (Dunaszekcső) fkm. közötti szakaszon. Az ADUKÖVIZIG szakaszán a zárlat töl ig (7 napig) tartott. Az ADUKÖVIZIG vízépítő mérnökei elmondása alapján a jövőben bekövetkezett árvíz alkalmával is, a magyarországi Duna alsó szakaszán a fent leírt adatok alapján értesíthetjük a hajókat a nagyvízi zárlatról. (Baja +839 cm mértek reggel)(Baja +864 cm mértek reggel)

8 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály Hajózási zárlat Szabad hajózás

9 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály A Szlovák árvízi korlátozás a 52/2006 Szlovák Hajósoknak Szóló Hirdetmény alapján A Duna 1880,2-1708,2 fkm. között van érvényben. Kíméletes hajózás, ha a Duna vízszintje a következő értékeket meghaladja: Pozsony – Dévény 650 cm Medve710 cm ~ 661 cm Nagybajcs Komarno665 cm ~ 629 cm Komárom Sturovo590 cm ~ 592 cm Esztergom A hajóknak tudniuk kell teljesíteni a 6 km/h hegymeneti sebességet. Hajózási zárlat, ha a Duna vízszintje a következő értékeket meghaladja: Pozsony – Dévény750 cm Medve810 cm ~ 761 cm Nagybajcs Komarno725 cm ~ 689 cm Komárom Sturovo640 cm ~ 642 cm Esztergom A hirdetmény további része megjelöli a nagyvízi szükségkikötőket.

10 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály Ausztria (Doris) Ausztriában általánosságban LHV+90 cm fölött hajózási zárlat lép érvénybe. Az árvíz levonultával, ha a vízállás kisebb mint LHV+90 cm a hajózás ismét szabaddá válik.

11 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály Német Duna (Német dunai HSZ. alapján) Ha a Duna németországi szakaszán eléri, vagy meghaladja a LHV –t, akkor hajózási zárlat lép érvénybe. Eme rendelkezéstől a német hajózási hatóság (WSA) eltérhet (gyors levonulású árvíz, stb)… -Oberndorf 480 cm felett Kelheimtöl a Regensburgi zsilipig -Regensburg-Schwabelweis 520 cm felett Regensburgi zsiliptől – a Geislingi zsilipig -Pfatter 600 cm felett Geisling – Straubing között -Pfelling 620 cm felett Straubing – Deggendorf között -Hofkirchen 480 cm felett Deggendorf – Schalding között -Passau-Donau 780 cm felett Schalding – Jochenstein között

12 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály Majna (Német belvízi HSZ. alapján) A szabályzat megkülönböztet kíméleti (Marke I), ill. zárlati (Marke II) vízszinteket (táblázat). Kíméletes hajózás (Marke I): -lehetőleg a hajózóút közepén kell hajózni -sebességcsökkentés a kormányképesség megtartásáig -110 m-nél hosszabb alakzat Aschafenburg (84 fkm.) felett nem közlekedhet Hajózási zárlat (Marke II): -Hajózási zárlat minden hajó részére a komp kivételével A német hajózási hatóságnak joga van a a kíméletes hajózás, valamint a zárlati hajózásban leírtak alól eltérni.

13 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály Rajna (rajnai HSZ. alapján) A szabályzat megkülönböztet kíméleti (Marke I), ill. zárlati (Marke II) vízszinteket (táblázat). Kíméletes hajózás (Marke I): -A völgymenő lehetőleg a hajózóút középen, a hegymenő a közép harmadban utazzon -A völgymenő hajó sebessége nem haladhatja meg a parthoz képest a 20 km/h sebességet -A nagyhajók részére a 2. rádiót kötelező a NIF csatornára állítani -A gyorsjáratú hajók nem közlekedhetnek Hajózási zárlat (Marke II): -Hajózási zárlat minden hajó részére a komp kivételével

14 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály

15 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály Következtetés! Hasznos lenne az árvíz esetén zárlati vízszint meghatározása: -mely ismeretével a hazánkba érkező, és innen induló hajók árvízkor módosíthatnák a programjaikat, átszervezhetnék fuvarjaikat -mely ismeretével a kárelhárítás a menetben lévő hajók által keltett szívó, és hullámhatás nélkül építhetnék a védműveket

16 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály Köszönöm a megtisztelő figyelmet!