Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - az NYDOP
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Felzárkózás, infrastruktúra fejlesztés, uniós források felhasználása március 12. Dr. Veres János pénzügyminiszter.
Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.
A gazdaságfejlesztés jelentősége a települések és a térségek megélhetése és életben maradása szempontjából Az önkormányzatok működési és beruházási költség.
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
műszaki osztályvezető
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
Tobit Pénzügyi Gazdasági Tanácsadó Bt. Budapest A határon átnyúló, közös ipari park lehetséges működési modellje, kialakítása, gazdasági lehetőségei Tóth.
LEADER Közösségek határon átnyúló együttműködésének lehetőségei Bodnár János Munkaszervezet vezető szeptember 10.
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a DDOP
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése GOP konstrukció és KMOP tükörkonstrukció.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Tájékoztató a Vidékfejlesztési Albizottság i üléséről Finta István Ph.D.
Nyugat-Pannon Térségi Iparfejlesztési Stratégia 2020 Möglichkeiten und Lokalisationsvorteile der Region im Fahrzeugindustrie A térség lehetőségei, lokalizációs.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
Galovicz Mihály, IH vezető
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
Magyarország észak és dél között – régiós fejlesztések március 29. Dr. Veres János pénzügyminiszter.
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
Logisztika és ipari parkok kapcsolata
Új tendenciák és kihívások a vasúti szállítmányozó és logisztikai szolgáltató vállalatok piacán.
Lesku Miklós - polgármester Záhony város
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
A Regionális Fejlesztési ZRt. szerepe, tevékenysége Záhony és térsége fejlesztésében Dr. Vajdáné dr. Horváth Piroska vezérigazgató.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Nemzeti Fejlesztési Terv II december 15. Dr. Veres János pénzügyminiszter.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
Záhony térség: stratégiai pont a kelet- nyugati kereskedelemben november 11. Dr. Veres János kormánybiztos MINISZTERELNÖKI HIVATAL.
Tapasztalatok az NFT „Közlekedés, energia” munkacsoportjával kapcsolatban Lukács András Levegő Munkacsoport „Civil szervezetek feladatai és lehetőségei.
2008. november 20. Az európai uniós integráció és a magyar gazdaság; avagy esélyek és kockázatok a magyar gépjármű szektor beruházási lehetőségeiben Dr.
Lendületben az ország! Nemzeti Területfejlesztési Hivatal Közelebb az emberekhez november 2.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A közlekedési infrastruktúra fejlesztése Záhony térségében
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
Közlekedés Gőzmozdony és tutaj.
Klaszter és egyéb vállalkozásfejlesztési pályázatok 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
SZEKSZÁRD MEGYEI JOGÚ VÁROS KÖZÖTT TERVEZETT FEJLESZTÉSEI
Debrecen, Magyarország
Regionális Vállalkozásfejlesztés Dr. Billo Kármen főosztályvezető-helyettes Regionális és Kárpát-medencei Vállalkozásfejlesztési Főosztály.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Előadás másolata:

Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II. MSc I. évf. Dr. Tóth Tamás, Goda Pál Szent István Egyetem Gazdaság és Társadalomtudományi Kar

Záhony Komplex Gazdaságfejlesztési Program A program bemutatása Nemzetközi árufuvarozási szakértők szerint 80, sőt akár 150%-os növekedés is várható 2020-ig a vasúti átkelőhelyek áruforgalmának alakulásában hazánkban, valamint a szlovákiai Ágcsernyőn együttvéve. Az összességében 2013. végéig tartó záhonyi komplex gazdaságfejlesztési program célja: Olyan infrastrukturális környezet kialakítására van szükség, amely vonzza és támogatja a logisztikai ipar letelepülését, ezzel hazánk számára is kihasználhatóvá válna az európai szállítási útvonalak kedvező elhelyezkedése.

Záhony Komplex Gazdaságfejlesztési Program Milyen előfeltételei vannak mindennek? Szükséges a meglévő vasúti, közúti, és vízi szállítási lehetőségek fejlesztése. Elengedhetetlen a kis- és közepes vállalkozások támogatása. Megkerülhetetlen a foglalkoztatottság és a jövedelemszerző képesség növelése, valamint különböző oktatási és képzési programok beindítása.

Záhony Komplex Gazdaságfejlesztési Program A záhonyi térség a gazdaságfejlesztési program segítségével még inkább alkalmas lesz logisztikai és áruelosztó központok kialakításra. Elsősorban olyan cégek megjelenésére számítanak, melyek Magyarországon keletről származó nyersanyaggal dolgoznak (pl. vasipar, műtrágya); keletről hoznak be nyersanyagot és félkészterméket, illetve külföldi szállításaikat, vagy áruik elosztását innen szerveznék meg (ezek zömében az EU-ban működő cégek); a keleti, kínai piacokra szállítanak félkész- és késztermékeket.

Záhony Komplex Gazdaságfejlesztési Program A kormány gazdaság-fejlesztési programjának kiemelt eleme a térség belső közúti és vasúti infrastruktúrájának rendbetétele, átalakítása. Az EU-s támogatással megvalósuló rekonstrukció során felújításra kerül a teljesen leromlott állapotú vasúti hálózat 43 km hosszú szakasz. A jelenlegi utak felhasználásával és új településelkerülő szakaszok megépítésével újjászületik a Záhony–Zsurki út és a Fényeslitke közötti észak-déli – elsősorban a teherforgalmat szolgáló – útvonal.

Záhony Komplex Gazdaságfejlesztési Program 2008. évi pályázatok alapján 1,7 milliárd Ft Uniós támogatással 14 vállalkozásnál összesen 4,4 milliárd Ft értékű beruházásra kerül sor.

Záhony Komplex Gazdaságfejlesztési Program Összességében, a program 32,5 milliárd Ft-os beruházással jön létre. 100%-os támogatással Uniós forrásból 85%, magyar költségvetésből 15% 28 milliárd Ft, 50%-os támogatással 4,5 milliárd Ft, pályázati rendszerben további 5-8 milliárd Ft értékű fejlesztés valósul meg.

Záhony Komplex Gazdaságfejlesztési Program Program elemek: Közútfejlesztés Vasúti infrastruktúra fejlesztése Ipari és logisztikai terület kialakítása Kis- és középvállalatok támogatása Képzési programok szervezése

Záhony Komplex Gazdaságfejlesztési Program Közút fejlesztés

Záhony Komplex Gazdaságfejlesztési Program Logisztikai központ fejlesztése

Záhony Komplex Gazdaságfejlesztési Program Vasút fejlesztése

Feladat a következő órára az 5 település közül egyet ki kell választani. a kiválasztott település komplex gazdaságfejlesztési programját be kell mutatni a következő órán 10 percben (ppt.-vel) prezentálni kell.

Feladat Területi egységek: Gyöngyös Kaposvár Hódmezővásárhely Érd Kazincbarcika

Feladat I. A program bemutatása Hány %-os növekedés is várható 2020-ig Mi összességében 2013. végéig tartó a komplex gazdaságfejlesztési program célja? Milyen előfeltételei vannak mindennek? Milyen típusú cégek megjelenését várják? Szerepel-e a kormány kiemelt gazdaság-fejlesztési programjában? Összességében, a program mennyi milliárd Ft-os beruházással jön létre? Hány %-os támogatással (Uniós forrásból ? %, magyar költségvetésből ?%) jön létre a program?

Feladat II. A program elemei pl.: Közútfejlesztés Vasúti infrastruktúra fejlesztése Ipari és logisztikai terület kialakítása Kis- és középvállalatok támogatása Képzési programok szervezése

Köszönöm a figyelmet!