53-54. sz. főutak Soltvadkertet elkerülő szakaszának kiválasztása Készítette: Kistamás Tünde 2009.
Célkitűzés Elsődleges cél, hogy vizsgálataim során kiválasszam a legmegfelelőbb nyomvonalat, amely gazdasági értelemben és műszaki értelemben is kivitelezhető. Az út megépítése a városban élők életminőségét javítaná.
Felhasznált forrás A vizsgált nyomvonalakhoz az 53-54. sz. főutak Soltvadkertet elkerülő szakaszának tanulmányterve és megvalósíthatósági vizsgálata című elemzést használtam fel, melyet Pap László, Nádas Sándor, Bokker István, Szalacsi Tóth Judit, Antal Gábor, TETTHELY Mérnöki és Szolgáltató Kft.,Garden Studio Kft. és a Statikus Mérnöki Iroda Kft. készített.
Befolyásoló tényezők Nyomvonalak hossza Kereszteződés vasúti útvonallal Forgalomelterelés a városból Kivitelezés időtartama Meglévő útszakaszok felbontása Tájigénybevétel: Szántóterület Szőlőültetvény Gyümölcsültetvény Erdő Láprét (Hosszú ér) Természetvédelmi terület Balesetkockázati vizsgálat Nyomvonal építésének költsége
Nyomvonal megépítésének költsége (Ft) Eredmény COCO Nyomvonal megépítésének költsége (Ft) Számított érték (Ft) Eltérés Eltérés %- os formában „A”nyomvonal 836 663 233 836662583,4 -649,60 0,00% „B”nyomvonal 620 391 349 620391291,3 -57,68 „B/1”nyomvonal 580 844 490 591349220,9 10504730,87 1,81% „C”nyomvonal 530 175 077 530175349,7 272,71 „D”nyomvonal 740 267 765 740267812,6 47,56 „E”nyomvonal 645 108 135 815653785 170545650 26,44% „F”nyomvonal 601 853 759 -10504538,13 -1,75% „G”nyomvonal 986 199 793 -170546008 -17,29% „H”nyomvonal 458 496 395 458496409 13,95
Következtetések Elsődleges célkitűzésem a megfelelő nyomvonal kiválasztása volt. Véleményem szerint az elemzésből leszűrhető, hogy elsősorban azokat az alternatívákat érdemes választani, amelyeknél a számított érték kevesebb vagy megegyezik az eredeti értékkel.
Készítette: Kistamás Tünde 2009. Köszönöm a figyelmet! Készítette: Kistamás Tünde 2009.