ONLINE SZAKÉRTŐI RENDSZER KIÉPÍTÉSE ÉS MARKETING TERVE Készítette: Gorelov Iván, SZIE GTK GAM, V. évf. marketing szakirány Summer University on Information Technology in Agriculture and Rural Development Magyar Agrárinformatikai Szövetség Debrecen augusztus 26. Konzulens: Dr. Komáromi Nándor, Egyetemi docens, SZIE GTK MI Dr. Pitlik László, Egyetemi docens, SZIE GTK GMI Gödöllő, DEVELOPMENT & MARKETING PLAN OF AN ONLINE EXPERT SYSTEM
TARTALOM best practice 1. Bevezetés (cél, célcsoport, hasznosság best practice) 2. Az önálló munka lépései (OLAP, szolgáltatáskatalógus offline szakértői rendszer ár-teljesítmény optimalizáló modul online verzió) béta verziója 3. Az internet-hozzáférés tanácsadási szakértői rendszer béta verziója (TDK 2006-OTDK 2007 – generáció 1) Netselect.hu 4. A Netselect.hu Online Internet-hozzáférés Tanácsadási Portál bemutatása (2008-as verzió – generáció 2) hasonlóságelemzés 5. Online hasonlóságelemzés (TDK 2008-OTDK 2009 – generáció 3) marketing terve 6. A tervezett szolgáltatás marketing terve (a lehetséges üzleti folyamat) kulcsszó SZÍNMAGYARÁZAT: szöveg cím kulcsszó magyarázat
„Ha ki akarom kapcsolni az agyamat, leülök TV-t nézni, ha használni akarom, internetezek.” Steve Jobs, az Apple Computer alapítója
INTERNET-HOZZÁFÉRÉS TANÁCSADÁSI SZAKÉRTŐI RENDSZER - BEVEZETÉS Célcsoport: az internet felhasználók mind szélesebb skálája: internet-hozzáféréssel nem rendelkező célközönség - az internet-hozzáféréssel nem rendelkező célközönség, akik alkalmilag mind gyakrabban veszik igénybe a világháló nyújtotta lehetőségeket leendő új előfizetők internet előfizetéssel, s átlagos hozzáértéssel rendelkezők - az internet előfizetéssel, s átlagos hozzáértéssel rendelkezők, akik a legfrissebb ajánlatokat, újítási lehetőségeket, akciókat napi pontossággal nem követő felhasználók szolgáltatót/szolgáltatást váltók (!) komoly idő- és energiaráfordítás nélküljuthatHasznosság: a potenciális ügyfél komoly idő- és energiaráfordítás nélkül szakértői válaszhoz juthat, s a számára a hozzáférési időintervallumban, az elérés gyorsaságában, a szolgáltatás minőségében az anyagilag a legmegfelelőbb megoldás mellett dönthet... internetcsomag-választáskor döntés- előkészítésbenCél: az internetcsomag-választáskor a szolgáltatók számában megfigyelhető dinamikus fejlődés és az egyre sokrétűbb szolgáltatáspaletta által szinte „megoldhatatlan” helyzet elé állított átlagfelhasználó számára online formában nyújtson támogatást a döntés- előkészítésben...
INTERNET-HOZZÁFÉRÉS TANÁCSADÁSI SZAKÉRTŐI RENDSZER AZ ÖNÁLLÓ MUNKA LÉPÉSEI 1. OLAP, ill. szolgáltatáskatalógus (offline/online adatvagyon) felépítése. 2. Offline, kézi vezérléssel kialakított szakértői rendszer létrehozása (adott élethelyzetben ajánlható, ill. kizárandó) szolgáltatások kiválasztása (=KO kritériumok kiváltása). automatikus döntéshozatal3. Hasonlóságelemző, ár-teljesítmény optimalizáló modul létrehozása az automatikus döntéshozatal érdekében. online környezetbe4. A projekt online környezetbe való adaptálása.
A SZAKÉRTŐI TANÁCSADÁSI FOLYAMAT ÉS ELEMEI – A GENERÁCIÓK BEMUTATÁSA Kulcsszavak: szakértői rendszerek 3 rétege, minőségbiztosítás, ellentmondás-mentesség vizsgálat, üzleti szálak, felhasználók.
GENERÁCIÓ 1: AZ OFFLINE MODELL objektív (?) megoldási javaslathoz jut piaci kínálat aktuális lehetőségeit adott fogyasztói igényhez A rendszer lényege: egyszerű, mindenki számára érthető hétköznapi kérdések megválaszolásával (input) a felhasználó egy objektív (?) megoldási javaslathoz jut (output), majd a rendszer hozzárendeli a szakértő által felépített adatbázisból a piaci kínálat aktuális lehetőségeit az adott fogyasztói igényhez (transzformáció)…
A SZAKÉRTŐI RENDSZER MŰKÖDÉSE – GENERÁCIÓ 1 szubjektív kérdéseketA szakértői felület: 3 x 4 x 4 x 2 x 3 x 4 = 1152 féle szakértői tanácsadási lehetőséget rejtett a kombinatorikai tér, de a kérdéssor tartalmazott szubjektív kérdéseket is, mint pl. az internethasználat céljára és a hozzáférési időre vonatkozó kérdések esetében... legördülő menük FKERES-függvény outputi attribútumokatA működés lényege: a felhasználói felületen a legördülő menük segítségével a fogyasztó által adott egyértelmű válaszok alapján a hat kérdésből egy hattagú kódrészlet jött létre. A szakértői rendszer az adatbázisból az FKERES-függvény segítségével olvasta ki az adott sor /rekord/ kódrészletéhez tartozó outputi attribútumokat.
GENERÁCIÓ 2: AZ ONLINE MODELL A NETSELECT.HU ONLINE INTERNET-HOZZÁFÉRÉS TANÁCSADÁSI PORTÁL komplex internet- szolgáltató piac szolgáltatáspalettájának a lefedéséhez Kibővített kombinatorikai tér: 3 x 3 x 5 x 4 x 4 x 4 x 3 x 4 = féle ügyféltípust kezel jelenleg a szakértői rendszer, amely kellően nagy egy komplex internet- szolgáltató piac szolgáltatáspalettájának a lefedéséhez…
GENERÁCIÓ 3: AUTOMATIZÁLT ONLINE DÖNTÉS-ELŐKÉSZÍTÉS Objektivitás: a szubjektivitás minimumára törekvő szakértői rendszer által vagy a teljesen szubjektív felhasználói KO-feltételek alapján kialakult OAM objektív és automatizált értékelése az alkuszi üzleti modell keretei között, melyben szemben a jelenlegi online tanácsadási folyamatokkal maga a döntés is átvállalható az ügyféltől! Ennek alapja: –Ellentmondások keresése: az az ajánlat a legjobb, amelynél van olyan drágább, amelyik semmiben sem nyújt többet… –Ajánlatok MAX és MIN árai: a legjobb ajánlat áll a legközelebb a többi ajánlat által legitimált minimum árához, s ennek a legnagyobb a potenciális maximuma... online tanácsadási szolgáltatásunkatFilozófiánk: az automatikus tanácsadás üzenete: - Bizonytalan az internetcsomag-választáskor? - Válassza online tanácsadási szolgáltatásunkat, hogy ezen a területen többé ne legyen döntési problémája!
A TERVEZETT SZOLGÁLTATÁS MARKETING TERVE 1. Vezetői összefoglaló 2. Jelenlegi helyzetkép (Cégünk profilja; A világháló nyújtotta előnyök; Külső környezet; Versenytársak; Belső környezet) 3. SWOT (Erősségek; Gyengeségek; Lehetőségek; Veszélyek) 4. Célok (Pénzügyi célok; Marketing célok) 5. Marketing eszközstratégia (Szolgáltatás; Ár; Hely; Promóció; (+3P): Emberek; Fizikai környezet; Folyamat) 6. Cselekvési program (Cégalapítás előtti tevékenységek; Cégalapítás utáni teendők) 7. Nyereség/Veszteség (2009-es év; 2010-es év) 8. Ellenőrzések
Vegye igénybe szolgáltatásunkat! Köszönjük bizalmát!