Webbányászat (web mining) Mártonffy A: Kutakodom, tehát vagyok cikke nyomán.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„A világ legnagyobb technológiai diákversenye.”
Advertisements

DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
VisiScanner TM Beltéri látogatóelemző szoftver A vállalatról…  2005-ben alapították magyar szakemberek.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
EBusiness feladatok GINFO III őszi félév. Feladatok témakörei •A hirdetési piac elemzése: USA, EU, Magyarország; keresőmarketing •Iparág-specifikus.
e-NIVÓ zárókonferencia Jászfényszaru szeptember 23.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Távközlési és Médiainformatikai Tanszék Gáspár-Papanek Csaba Ügyvivő szakértő
Szűcs Imre CRM elemző GE Consumer Finance Budapest Bank Rt.
Mit tudhat az adserver az internetezőről és szabad-e tudnia?
MTA Távközlő Rendszerek Bizottság tevékenysége Sallai Gyula, elnök Imre Sándor, titkár.
Adatbányászat a kontrollingban
EMLA Környezeti Mangement és Jog Egyesület, BME Management Szakkollégium Támogatók: Phare Access 2003 micro alap Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
2 Forrás: The Standish Group International, Extreme Chaos, The Standish Group International, Inc., 2000.
Készítette: Madaras László János ÜK/N/III.
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
A „TRUEFOOD” projektről  Az Integrált projekt teljes címe: Hagyományos európai élelmiszerek fejlesztése innovatív módszerekkel  Tematikus prioritás:
VALÓS IDŐBEN VÁLASZT ADÓ EGÉSZSÉGÜGYI PROFIL, MINT TÖBBDIMENZIÓS MEGSZORÍTÁS MÁTRIX, ALAPJÁN ÉLELMISZERT SZŰRŐ DOMAIN SPECIFIKUS ALGORITMUS Kusper Gábor.
Hatékony gyorsítótár használata legrövidebb utak kereséséhez Bodnár István, Fodor Krisztián, Gyimesi Gábor Jeppe Rishede Thomsen, Man Lung Yiu, Christian.
Fent vagy valamelyik közösségi portálon?. A közösségi weboldalak, mint amilyen a Facebook, a MySpace vagy az iwiw, az oldalukon megjelenő reklámokból.
GOOGLE 1998 szeptember Ma: az IN-es keresés 75%-a Webes keresés Képkeresés Usenet csoportokban Könyvtárban (hierarchikus katalógus) Egyéb szolgáltatások.
[ Internet marketing Logfile elemzés Készítették: Fejős András
OKTATÁSI ADATBÁNYÁSZAT
A kommunikációs mix elemei
Kommunikáció az egyetemen Készítette: Ébner Mária
Üzleti intelligencia Kecskemét 2007 ősz. BI Business Intelligence Üzleti Intelligencia Bevételnövelő és költségcsökkentő lehetőségek feltárása, döntéstámogatás.
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
Book Citation Index a Web of Science-en. Könyvek szerepe a tudományos irodalomban Folyóiratok Aktuális Formális Recenzált Konferenciakiadványok Új koncepcók.
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
Debrecen, március 27. Internet Fiesta 2008 Könyvtárak akadálymentesítése az Interneten Internet Fiesta 2008 Debrecen, március 27.
Digitalizálás a könyvtárban Békés Megyei Könyvtár Szakmai nap február 7. Moldován István OSZK MEK osztály.
Felhasználói kérdőíves felmérés a MEK-ben Moldován István OSZK MEK.
Anyagadatbank c. tárgy gyakorlat Féléves tematika Adatbázis alapfogalmak, rendszerek Adatmodellek, adatbázis tervezés Adatbázis műveletek.
Az Abilities projekt és turisztikai eredményei Hargitai Ferenc - MATISZ ABILITIES Workshop Budapest, november 21.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
1 Tudásalapú információ-kereső rendszerek elemzése és kifejlesztése Célkitűzés: Információk téma-specifikus, különböző típusú forrásokból (internet, intranet.
Az internetes keresőkben a felhasználó az őt érdeklő szavakra, adatokra kereshet rá egy általában egyszerű oldalon, egy beviteli mező és egyéb szűrési.
Adatbányászat és WEB2 Németh Bottyán Web2.0 Symposium.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Lábnyomok a világhálón Arató Bence, szakmai igazgató
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –

Magasszintű automatizált marketing megoldások az e-kereskedelemben
Körmendi György SPSS Hungary 2007 november 6. Magyar nyelvű szöveganalitika.
Az Internet alkalmazásai
Adatbányászat Excel 2007-tel
OKOSTELEFON KÖZÉPRÉTEG, VALÓS IDEJŰ TELJESEN ELOSZTOTT ADATFELDOLGOZÁS
Telekommunikációs vállalat 100 százalékkal növelte a válaszarányokat az SPSS Clementine® segítségével.
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
Adatbányászati módszerek a weblogfájlok elemzésében
REMARKETING STRATÉGIÁK
a google adwords változásainak követése, a változások várható iránya
Hogyan találnak meg a digitális térben? Keresőmarketing Sziebig Péter üzletág vezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség
A web site minősítése Források: Bokor Péter szakdolgozata (2002) és a benne megadott hivatkozások: Dotkom Internet Consulting: Üzleti weboldalak elemzése,
Kutatási beszámoló 2002/2003 I. félév Iváncsy Renáta.
Keresés fajtái Matching (szabadszavas)
Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ Új utak a tanárképzésben – a MOTIVATE projekt tapasztalatai Dr. Tóth Péter
OSINT eszközök a gyakorlatban avagy hogyan gyűjtsünk és elemezzünk nyílt adatokat személyekhez kapcsolódóan Dr. Gorza Jenő PhD nyá. ezredes, c. egyetemi.
A keresőmarketing szerepe és lehetőségei a könyvpiacon Sziebig Péter ügyvezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség április 15.
Guzli László  Alakulás időpontja:2011. május 5.  Működés kezdete:2011. október 1.  Alapító tagok: 13 vállalkozás 1 felsőoktatási intézmény.
OVIDIUS Info-Service Co Ltd.
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
OVIDIUS Info-Service Co Ltd.
Internet és kommunikáció
Navigáció az Interneten:
OVIDIUS Info-Service Co Ltd.
Az internet minőségi információ halmazainak feltárásáról
Networkshop 2019 Győr, április 26.
Előadás másolata:

Webbányászat (web mining) Mártonffy A: Kutakodom, tehát vagyok cikke nyomán

Webbányászat területei Nyéki (2007)

Webtartalom-bányászat  web content mining,  területei (Nyéki, 2007): – web szövegbányászat, – intelligens keresőügynökök, – információ-szűrés és kategorizálás, – web lekérdező rendszerek;  módszertan: Bodon F.: Adatbányászati algoritmusok, Webes adatbányászat c. fejezete,  példa: Google Page Rank.

Webstruktúra-bányászat  web structure mining,  területei (Nyéki, 2007): – látogatási struktúra elemzése, – klikkelés-sorozatok elemzése, – web site-ok tervezési stratégiája;  példa: Zsiros P.: BDF website elemzése az SPSS Clementine Web Mining segítségével minőségbiztosítás céljából.

Webhasználat-bányászat  web usage mining,  területei: – látogatók szokásainak, magatartásmintáinak tanulmányozása (Nyéki, 2007), – látogatók tevékenységének előrejelzése és ösztönzése (Mártonffy, 2006), – webszolgáltatás minőségének javítása, webszerver teljesítményének optimalizálása (Bóta, 2007).  webnaplók és/vagy web bug elemzésén alapul,  példa: Amazon mátrix, Bóta L. írásai

Webnaplók  weboldal elérése esetén a webszerver által készített bejegyzés,  tartalma: – a kérés kiindulási helyének IP címe, – a kérés pontos ideje, – a kért URL cím, – egyéb adatok. Bóta, 2007

Amazon példa  „webes kosár”: együttesen vásárolt termékekre vonatkozó adatok  aktuális kattintás utáni ajánlatok,  bejelentkezett felhasználók múltbéli cselekedeteinek (vásárlás és keresés) adatai  hasonló új termékek ajánlata,  előzmények: előzőleg meglátogatott (akár más szerveren lévő) lapok adatai,  keresések adatai  kifinomult keresés/kevés találat: öntudatos vásárló, illetve elnagyolt keresés/sok találat: útmutatásra, támogatásra szoruló látogató,  kérdőívek válaszai és valós cselekedetek összevetése  miért vásárolt az, akinek nem volt szándékában és miért nem vásárol az, aki tervezte.

Privacy kérések  adatszerzés webbuggal,  hálózati befolyás: azon felhasználók jellemzése, akik képesek másokat vásárlásra ösztönözni,  megadott vásárlói adatok felhasználása (szavatosság, vásárlásösztönzés).

Telefonnal a zsebünkben…  helymeghatározás (GPS révén) + vásárlói szokások ismerete (böngészős telefonok)  azonnali helyzettudatos üzleti ajánlatok,  modellezheti a tulajdonos viselkedését az összegyűjtött kommunikációs adatok alapján (két megbeszélés közötti időben emlékeztet, hogy kenyeret kell venni…)

Irodalom  Mártonffy Attila (2006): Kutakodom, tehát vagyok (  Nyéki Lajos (2007): A COEDU e-learning keretrendszer használatának elemzése (  Bodon Ferenc (2008): Adatbányászati algoritmusok ( ny/adatbanyaszat.pdf) ny/adatbanyaszat.pdf  Zsiros Péter (2007): BDF website elemzése az SPSS Clementine Web Mining segítségével minőségbiztosítás céljából (  Hullám Gábor (2005): A web bug technológia — barát vagy ellenség? ( portal.eu/files/articles/2005/03/hullam_web_bug.pdf) portal.eu/files/articles/2005/03/hullam_web_bug.pdf  Bóta László (2007): Az Eszterházy Károly Főiskola honlapjának elemzése webbányászati módszerek felhasználásával (