Magyar Regionális Tudományi Társaság III. Vándorgyűlése Sopron, 2005 november 24-26. Marketing szemlélet érvényesülése a székelyföldi városi honlapokon.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

A vidékfelesztés múltja és jövőbeni lehetőségei térségünkben Mátéffy Mária Borospataka június 7-9.
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Ma –mintegy erdélyi magyar számára vált lehetségessé az internetes kommunikáció –160 hozzáférési pontból álló hálózat –közvetlen kapcsolat jöhet.
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
MTA Regionális Kutatások Központja Innovatív szolgáltatások hatása a területi fejlődésre Nagy Gábor, geográfus, CSc. MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet,
VI. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra” szeptember 26–28. Balatonalmádi Dr. Biró A. Zoltán Sapientia Erdélyi.
Egészségfejlesztésének lehetséges irányvonalai
Esély és lehetőség: Távmunka Magyarországon 2002.november.
1 Vállalkozónők lehetőségei a civil szférában Előadó: Elekes Zsuzsa Civil Szervezetek Regionális Szövetség, elnök.
A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció és a Területfejlesztési Stratégiai Program megújítása Szolnok, február 2. Jász-Nagykun-Szolnok.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
1 ICEG Európai Központ 1118 Budapest, Dayka G. u 6/B. Telefon: (1) Fax: (1) honlap: „Klaszterek”
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
A vállalkozások környezete
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
Iskolák vidéki térségekben A társadalmi átalakulás történeti, kulturális beágyazottsága, ütközőpontjai a Kárpát medencében a XXI. század elején SOPRON.
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
A romániai regionális versenyképesség alakulásának elemzése az átmenet időszakában VINCZE MÁRIA, KÖLCSEY ANDREA Babes-Bolyai Tudományegyetem Közgazdaság-
HELYI PARTNERSÉGEK, MINT A VIDÉKI KORMÁNYZÁS INNOVATÍV ESZKÖZEI 1 A Magyar Regionális Tudományi Társaság IX. vándorgyűlése Révkomárom, november 25.
A középvárosi dzsentrifikáció várospolitikai dilemmái
A Magyar Regionális Tudományi Társaság tevékenysége Horváth Gyula.
Paradigmaváltás a határon átnyúló együttműködési programokban
A Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégió helye a Kárpát-medencében és gazdasági jellemzői Dr. (habil) Pál Ágnes főiskolai tanár HUNGARY, SZTE JGYTFK Sopron,
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
Magyarország 2015 Intézményi Reform Munkacsoport.
| június 27. | MKT vándorgyűlés E-kormányzat és versenyképesség Dr. Paál Péter MKT Informatikai Szakosztály Vezérigazgató, IBM Magyarország.
MTA Regionális Kutatások Központja Szirmai Viktória A következő évek főbb kutatási irányai Javaslatok november 25.
Sponsorare necesse est
1 Civil részvétel és szerepvállalás A helyi és térségi együttműködés lehetőségei és korlátai Rajnai Gábor Országos Területfejlesztési Civil Egyeztető Fórum.
Az erdélyi magyar fiatalok értékrendjének sajátosságai. Összehasonlító vizsgálat a román és a magyar fiatalok körében Veress Ilka Nemzeti Kisebbségkutató.
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
Társadalomtudomány szak
Önkormányzatiság Romániában – helyzetkép és jövőkép Kovács Péter, az RMDSZ ügyvezető alelnöke INNOVA KONFERENCIA Szabadka
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
A határ menti együttműködések lehetőségei és korlátai Rechnitzer János, egyetemi tanár MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézete, Széchenyi Egyetem.
NÁDAI GÁBOR \t Tanulmányi rendszer fejlesztése Nádai Gábor előadása GDF TDK – 2009; Konzulens: Dr. Kovács János.
Újraiparosítási folyamatok a Dél-Dunántúlon Feldolgozó ipari helyzetkép a Dél-Dunántúli régióban Kovács Szilárd PhD-hallgató PTE KTK Regionális Politika.
Új lehetőségek a székelyföldi regionálisfejlesztésben Csák László – Sapientia EMTE MTTK Sopron, november.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
KORLÁTOK ÉS LEHETŐSÉGEK: EGYETEMI KÉPZÉSI HELYEK TÉRSÉGFEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A SZÉKELYFÖLDÖN Magyar Régiótudományi Társaság Vándorgyűlése Debrecen, 2010.
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
Regionális gazdaságtan 7.
A gazdaság szerepvállalása a képzési és beiskolázási szerkezet alakításában Budapest április 29. Dr. Szilágyi János.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A Magyar Regionális Tudományi Társaság évi tevékenysége Horváth Gyula elnök.
Dr. Iván Gábor, Külügyminisztérium, szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza – szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza.
A NEMZETI STRATÉGIAI REFERENCIAKERET (2007–2013) KÉSZÍTÉSÉNEK TAPASZTALATAI Dr. Faragó László MTA RKK Sopron március 1.
2009. november Nemzetközi ILIAS Konferencia1/20 Az ILIAS közösség Magyarországon, az együttműködés fejlesztése Berecz Antónia.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
Virtuális egészségügyi információk szakembereknek, laikusoknak Barangolás a Zala Megyei Kórház Egészségügyi Szakkönyvtárának honlapjánhttp://
Önkormányzati Egészségügyi Napok
A társadalmi és a non-business marketing kihívásai, kutatási kérdései
Jövőkép Hasznos Gábor Kármentesítési referens
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
A közigazgatás alapelvei
Előadás másolata:

Magyar Regionális Tudományi Társaság III. Vándorgyűlése Sopron, 2005 november Marketing szemlélet érvényesülése a székelyföldi városi honlapokon Nagy Benedek Sapientia – Erdélyi Magyar Tudományegyetem Sapientia – Erdélyi Magyar TudományegyetemCsíkszereda

Marketing szemlélet érvényesülése a székelyföldi városi honlapokon 1. Bevezetés – a marketing szemlélet kialakulásának globális gazdasági-társadalmi determinációi o gazdasági szerkezetváltás o dezurbanizációs ciklus (Enyedi György) o kormányzatok költségvetési deficitje o globalizációs részjelenségek o népesedési problémák Európában > Mindez a városvezetésben addig domináns (alapvetően a nagy helyigény miatt) korlátozó, restriktív várospolitikát arra kényszeríti, hogy átgondolja a centripetális trendekre alapozó szempontrendszerét.

Marketing szemlélet érvényesülése a székelyföldi városi honlapokon 2. Az internethasználat alakulása - a ‘90-es években, kritikus tömeg, hálózati jelleg - az EU-ban relatív lemaradottság általánosan az ICT terén, az EU politika (Lisszaboni Célok) e téren versenyelőny megszerzése az életminőség javítása és társadalmi integráció növelése: önkormányzati portálok – szolgáltató oldalak - penetráció és e-readiness: Románia lemaradottsága e tekintetben, ami reális korlátja az e-kormányzás elterjedésének

Marketing szemlélet érvényesülése a székelyföldi városi honlapokon 3. A városmarketing kezdetleges formái Székelyföldön – rövid áttekintés - alapvetően középvárosi hálózat, kettős hatás: szerény materiális eszközrendszer szerény materiális eszközrendszer középvárosok centrum jellegei középvárosok centrum jellegei - tervezési módszertan elégtelenségei, piaci szemlélet hiánya ezekben - a kommunikáció szintén fejletlen: „első generációs” üzenethordozók és rosszul elhelyezett tourinfo irodák - túlzottan „extrovertált” (a kommunikáció)

Marketing szemlélet érvényesülése a székelyföldi városi honlapokon 4. Székelyföldi városok honlapjai Az internetes kommunikáció sajátosságai (nem lineáris, ab ovo nemzetközi, azonnali cselekvési tér) és a városi honlap kettős újdonsága (városmarketing és internet-használat) Az internetes kommunikáció sajátosságai (nem lineáris, ab ovo nemzetközi, azonnali cselekvési tér) és a városi honlap kettős újdonsága (városmarketing és internet-használat) „introvertáltak” vagy „extrovertáltak” ? „introvertáltak” vagy „extrovertáltak” ? Három szempont szerint, empirikus megfigyelés: Három szempont szerint, empirikus megfigyelés: -első impresszió -szerkezet-tartalom

Marketing szemlélet érvényesülése a székelyföldi városi honlapokon 1. Első impresszió - szín-forma-szimbólum kombináció: esztétika - köszöntő, bemutatkozó - aktualitás - ergonómiai szempontok (oldaltérkép, stb.) - internet cím: pl.: kényes szalagcímek (pl.: „miért mennek el a fiatalok?”)

Marketing szemlélet érvényesülése a székelyföldi városi honlapokon 2. Szerkezet - az oldalak rendezettsége: menüsor/hírek/köszöntő/reklám, linkek aránya - háromlépcsősnél mélyebb? - nyelvhasználat: minimum 3 nyelv (román-magyar- angol) - összekapcsolások (üzleti, partnerségi, szolgáltatási linkek kihasználtsága) - interaktivitás szintje és eszközei: fórum, körkérdés, panaszkönyv, letölthető típusnyomtatványok, stb. - bazár a nyitólapon (horoszkóp, árfolyamok, naptár,..)

Marketing szemlélet érvényesülése a székelyföldi városi honlapokon 3. Tartalom Lokalitást hangsúlyozó és differenciáló elemek? Lehetséges struktúra: két menüsorral, baloldalt: tájékozódás (megközelítés, egyebek), történelem-kultúra, gazdaság (!), turizmus (...), nem-kormányzati és non-profit szféra, szabadidő. baloldalt: tájékozódás (megközelítés, egyebek), történelem-kultúra, gazdaság (!), turizmus (...), nem-kormányzati és non-profit szféra, szabadidő. jobboldalt a helyi érdekeltségű tételek: önkormányzati bemutató, adm. információk és szolgáltatások, a jövő kérdései, lakhatás, egészségügy, oktatás, szabadidő, testvévárosok jobboldalt a helyi érdekeltségű tételek: önkormányzati bemutató, adm. információk és szolgáltatások, a jövő kérdései, lakhatás, egészségügy, oktatás, szabadidő, testvévárosok -legyen dinamikus, ingergazdag, lokális hangulatú, globális szemléletű, aktuális, interaktív, szolgáltató.

Marketing szemlélet érvényesülése a székelyföldi városi honlapokon Összegzésképpen, Székelyföldön még nem ismerték fel e kommunikációs eszközben rejlő lehetőségeket. *Szerkezetük vegyes, homályos, nem piaci szemléletű, tartalmilag erősen hiányosak. *Pedig olcsó, relatív könnyen kivitelezhető, de hatékonysága mindaddig kétséges lesz, amíg nem jut túl a komolytalan, mellékes és kiegészítő minősítésen. - Feltételei: szemlélet, e-készültség, ösztönző eszk. - Magyarországon két cikk: Fojtik János (T&T) és Orosz Dániel (F-V-R)

Köszönöm megtisztelő figyelmüket ! Elérhetőség: