Kétszeri Dávid, GS1 Magyarország Non-profit Zrt. Hatékony, hiteles, globális – termékadatbank az e-kereskedelem szolgálatában.
© 2012 GS1 Driving Momentum Together Változás © 2011 GS1
© 2012 GS1 Driving Momentum Together okos telefonok, mobilinternet és az online vásárlás területén Drasztikus növekedés az
© 2012 GS1 Driving Momentum Together Piaci terndek 4 Töb, mint 2,5 millió okostelefon A férfiak több, mint 40%-a használ okostelefont A 35 év alattiak 37%-a használ ilyen telefont Az okostelefont használók 76%-a internetezik készüléke segítségéve Forrás: GKIeNET – T-Mobile és Kutatócentrum
© 2012 GS1 Driving Momentum Together 5 De vajon megbízható-e az információ?
© 2012 GS1 Driving Momentum Together Honnan származik vajon az információ, amit a fogyasztó lát? ≠ megbízható adat Data Problem Mebízható…? Google Egyéb keresők Ellenőrizetlen információs források Milyen rossz is valójában az elérhető adatok minősége? 91% 75% 87% a mobilon keresztüli lekérdezéseknek helytelen termékinformációt adott vissza a leolvasásoknak egyáltalán nem adott információt a termékekről a leolvasásoknak nem adott vissza a termékről képet
© 2012 GS1 Driving Momentum Together Tudta-e? A fogyasztók 34%-a nem vásárolná meg a terméket, ha a mobilon megjelenő információ nem helyes. Source: Consumer Research conducted by TNS in 2010 on behalf of GS1 UK Source: GS1 Germany, 2010 A német fogyasztók 75%-a szerint fontos, hogy a vásárlási döntéseket befolyásoló termékinformációk megbízható forrásból származzanak.
© 2012 GS1 Driving Momentum Together Nem a mi problámánk Megvásárolna egy terméket, ha a termékinformációk nem megbízhatóak? Vásárlók elvesztése Fogyasztók igénylik a megbízható információt
© 2012 GS1 Driving Momentum Together Hogy miért…. 9
© 2012 GS1 Driving Momentum Together Ej, ráérünk még! Hány ember használja ma az internetet és a mobilt? Hány ember használja holnap az internetet és a mobilt?
© 2012 GS1 Driving Momentum Together Megbízható digitális információt biztosítani a fogyasztók számára A vásárlók döntésében egyre inkább meghatározó szerepe van a digitális információknak. Lehetővé kell tenni, hogy a gyártók által biztosított termékinformáció szabványos módon, meghatározott, ellenőrzött keretek között jusson el a kereskedőkhöz, webáruházakhoz, alkalmazás-szolgáltatókhoz és végül a fogyasztókhoz. És mindezt a legköltséghatékonyabban!
© 2012 GS1 Driving Momentum Together GS1 Hungary SafeBrand program Egyetlen adatbeviteli pont = megbízható termékinformáció mindenki számára © 2011 GS1 kihívás elfogadva
© 2012 GS1 Driving Momentum Together GS1 – Az üzleti élet közös nyelve A GS1 egy globális, semleges, nonprofit szervezet, melyet a szabványalkalmazók irányítanak. Célja, hogy elősegítse az együttműködést az üzleti partnerek közt annak érdekében, hogy hatékonyabb, biztonságosabb és fenntartható ellátási láncok jöjjenek létre a globális szabványok alkalmazásba vételével.
© 2012 GS1 Driving Momentum Together Globális elérhetőség, lokális jelenlét 111 tagszervezet 2,000,000 alkalmazó vállalat 20 szektorban 150 ország szolgálatában 2,000 munkatárs segítségével
© 2012 GS1 Driving Momentum Together... azért, hogy elősegítsük az ellátási láncok hatékony működését a legkülönbözőbb szektorokban Kereskedelem és Fogyasztási cikkek Egészségügy Szállítmányozás és Logisztika És még számos más szektor… Hatékonyság Biztonság Együttműködés Fenntarthatóság
© 2012 GS1 Driving Momentum Together GS1- Globális szabványrendszer AZONOSÍTÁS ADATGYŰJTÉS ADATTOVÁBBÍTÁS, ADATMEGOSZTÁS
© 2012 GS1 Driving Momentum Together GS1 SafeBrand program 17 Szabványokon alapuló, a nemzetközi adatbázishálózat részét képező, közvetlen a gyártótól, ezáltal megbízható forrásból származó, jogszabályokon alapuló, sok esetben ellenőrzött termékinformációkat tartalmazó rugalmas, felhasználóbarát elektronikus adatbázis, illetve a hozzátartozó adatbeviteli és lekérdezési infrastruktúra.
© 2012 GS1 Driving Momentum Together 18 A SafeBrand infrastruktúra Product Org Loc Doc Különböző feltöltő felületek a termékinformációk felviteléhez Web-es és mobilalapú lekérdező felület a fogyasztók számár 1. Feltöltő portál 2. Adattár 3. Website 4. MobilApp
© 2012 GS1 Driving Momentum Together 19
© 2012 GS1 Driving Momentum Together Fogyasztók közvetlen elérése…új marketing lehetőségek 20
© 2012 GS1 Driving Momentum Together Program, amihez érdemes csatlakozni… 21
© 2012 GS1 Driving Momentum Together © 2011 GS1 Miért érdemes csatlakozni a programhoz?
© 2012 GS1 Driving Momentum Together Lehetőségek Kontrollálni akarom-e, hogy megbízható információk legyenek elérhetőek a fogyasztók számára? Egyesével akarom-e az információkat a webáruházak, illetve az alkalmazás szolgáltatók irányába biztosítani? Új marketing és kommunikációs eszköz – Beszéljünk a fogyasztóval! Fogyasztói elkötelezettség növelése Új fogyasztók megnyerése Fogyasztói magatartás jobb megismerése Jogszabályi kötelezettség Új © 2011 GS1 Érdemes ezzel az egésszel foglakozni?
© 2012 GS1 Driving Momentum Together 24 Kétszeri Dávid