1 Logisztika Szakirány – II. 2. téma Vállalkozási rendszerek átszervezése Bp.2008.febr. Prof.Dr.Knoll Imre.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

Prof. emeritus, Dr.Dr.hc. Knoll Imre Budapest, február-május
Logisztikai kutatás-fejlesztés és oktatás kölcsönhatása
Prof. emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor
Prof. emeritus, Dr. Knoll Imre, MTA doktor a Magyar Logisztikai Egyesület elnöke MLBKT Kongresszus Siófok, november 6. Logisztikai befektetések vállalatgazdasági-
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
M I A HASZNA A KLASZTEREKNEK A GYORS FEJLŐDÉSBEN ? A Z AKKREDITÁLT KLASZTER KKV - K SZÁMÁRA KIHASZNÁLHATÓ ELŐNYEI, AZ INNOVÁCIÓ MENEDZSMENT LEHETŐSÉGEI.
I NFORMÁCIÓS T ÁRSADALOM T ECHNOLÓGIÁI PÓLUS Dr Magyar Gábor BME
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
KNOLL 1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
1 Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II. Budapest, 2008.február Új törekvések a logisztikai közreműködésben Prof. emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi.
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
A Multinacionális Társaságcsoportok hatása az érdekvédelemre Magyarországon.
Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Logisztika 6.előadás.
A külső környezet elemzése
RTM kínálatának alakítása
Üzleti intelligencia Kecskemét 2007 ősz. BI Business Intelligence Üzleti Intelligencia Bevételnövelő és költségcsökkentő lehetőségek feltárása, döntéstámogatás.
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
1 Új törekvések a logisztikai közreműködésben Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA.
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
Új törekvések a logisztikaiközreműködésben
1 Logisztika Szakirány—II. 5.téma Logisztika Szakirány—II. 5.téma Az állam és a magánszféra kooperációja PPP – Public Private Partnership Prof.Dr.,Dr.hc.Knoll.
KNOLL1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
III. A logisztika jövője
Kisvállalkozások alkalmazkodás és versenyképesség Kállay László GKM.
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
Az ellátási láncok biztonsága
Minőségdíjak.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Előadó: Rigó Zoltán logisztikai szakértő Záhony Kereskedelem-logisztikai központ SWOT elemzés.
Az RWE Európai Üzemi Tanács fejlődése, jelene, kihívások Kunzer Ferenc elnökhelyettes RWE Európai Üzemi Tanács Siófok, május TÁMOP A-13/
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
1 A logisztika tudomány 25 éve a gazdaságért és a társadalomért Prof.emeritus, Dr.Dr.hc.Knoll Imre MTA doktor, ELA Fellow MTA Logisztikai Albizottság t.
Új agrárlogisztikai trendek és a bővített ellátási lánc
KNOLL-FÉLE „Innovációs ellátási lánc” --modell 10-- Ellátási láncok,bővítésük és gazdasági elemzésük
alapok és fejlesztési modellek
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
Nemzetközi menedzsment
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Civil Európa – civilek Európában
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
EU-s pályázati források keresése Összeállította: Dr. Juhász Erika.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
Vállalkozásmenedzsment I.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Milyen Kamarát akarunk? A Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara legyen a gazdaságszervezés és irányítás valamennyi szintjének (kistérségi,
PREZENTÁCIÓ AZ EU-HOZ CSATLAKOZÓ ORSZÁG KAMARÁINAK DEBRECEN, MAGYARORSZÁG NOVEMBER 24. (hétfő) Michael Geary Vezérigazgató.
Az informatikai stratégia tervezése BPR üzleti folyamatok újjászervezése Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet.
1 Prof.Dr. KNOLL IMRE, MTA doktor „ÉSSZEL-HITTEL-AKARATTAL” …a gyógyszer-ellátási láncban… I.Budapesti Gyógyszerész Nap szeptember 17. (
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
OUTSOURCING Lehetőségek a vállalat építésben
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

1 Logisztika Szakirány – II. 2. téma Vállalkozási rendszerek átszervezése Bp.2008.febr. Prof.Dr.Knoll Imre

2 Vállalkozási rendszerek átszervezési változatai Belső/külső szervezet átalakítás (R-Reengineering) Bizonyos tevékenységek „kihelyezése” (  outsourcing) Üzleti folyamatok átszervezése (BPR = Business Process Reengineering) Vállalati források „áthelyezése” (ERP = Enterprise Resource Planning) Raktári átszervezés (WMS = Warehouse Management System) Knoll

3 Új logisztikai alapelvek Kialakul a globális logisztika (contract..) (túlmenően a „3-Party Logistics”-on!) Ehhez interdiszciplináris log.szakemberek Duális szerkezetű gazdasághoz lokális ellátási láncok „keveredése” transznacionális folyamatok

4 MIBEN MŰKÖDIK KÖZRE EZ A RUGALMAS-SZINERGIKUS LOGISZTIKA? a) Ellátási folyamatokat szervez - irányít – értékel Hagyományos változata (LSC A ) Korszerű megoldása a „bővített” ellátási lánc–LSC B b) Vállalatirányítás / szervezés elsődleges feladatai: Karcsúsítás (lean reduction) Tevékenység – kihelyezés (outsourcing) Elektronikus ügyvitel (e-business) Élőmunka – „kezelés” (HRM – Human Resource Management) c) Terület / térség / regionális fejlesztés Knoll

5  Polarizált társadalmi gondolkodás a/ gazdasági fellendülés b/ előnyös/hátrányos társadalmi hatások c/ emberi motivációk (tudás,identitás…)  Vevői kapcsolatok kezelése (CRM – Customer Relationship Management)  Globalizációs pozitiv/negativ hatások? (munkaerővándorlás, képzettség +/-) Emberi-társadalmi hatástényezők I. Knoll

6 VSZ-LOG hatás- modell GH-glob.hatás -Outs. ECR-fogy.visszajelzés -KKV-vállalk. Kv-körny.védelem -Szociális Ip.-interd.partner - EU Q- minőség - K+F+I

7 Emberi (társadalmi) hatástényezők II. Pozitív hatású interakciós emberi kapcsolatok Az állami és a magánszféra gazdasági/társadalmi együttműködése Gazdasági és társadalmi kultúra együtt!! Társadalmi csoportok szerkezet és arány változása Knoll Gazdasági fejlődés a társadalomért!

8 Mikro-makro elemek és az „LGT”- rendszer Kapcsolódási modell GazdaságTársadalom Állam Közintézmény Önkormányzat Termelő Szolgáltató Infrastruktúra Szociális Sport Kulturális Logisztika Gazdaság Társadalom

9 „EU-IRÁNYELVEK”-VÁLLALKOZÁSOK Kihatása az ellátás„szervezésre- irányításra–értékelésre” SCM-integrált folyamatban kezelni! Nemzetközi közlekedési folyosók BPR a közlekedési ágazatokban Új régiók-hoz alkalmazkodás?? Hazai és nemzetközi tényezők egyeztetése, kölcsönhatások !! Befektetések,---megtérülés?? Kockázat: ÖKONÓMIA !!!

10 Logisztikai szervezés-irányítás és az EU- változások Logisztikai vezetői teendők: gyors reakció a gazdasági változásokra, készítsen ezekhez új logisztikai megoldást, keresse a szükséges „partnereket”, velük lépjen üzleti és –ha lehet- emberi kapcsolatba, de saját vállalata más szakterületeivel is koordináljon!

11 Milyen legyen az EU-logisztikus? Első legyen a nemzeti érdek, csak ezután koordinálja gondolatait az EU és nemzetközi érdekekkel, folyamatos ökonómiai szemlélete legyen, gazdasági eredmény, versenyképesség! de a társadalmi kölcsönhatásokról se feledkezzen meg!!

12 Termelő és szolgáltató vállalkozások új trendjei I. Alapelvek---törekvések Szakmán belüli együttgondolkodás Érdekegyeztetés Gazdaságpolitikai kooperáció (PPP, klaszter, szakmai tömörülés)

13 Termelő és szolgáltató vállalkozások új trendjei II. Szerveződések Logisztikai szolgáltató központ+ipari park (közös infrastruktura, jó kihasználás!) Szakmai szövetségek (log., közlekedés): közös érdek,de versenytárs maradhat? Klaszter: szűkebb szakma, piaci érdekből Több vállalkozás (akár eltérő profillal) egy „csúcsvezetés” alatt = multi??

14 Kérem mégegyszer átolvasni!! Mindez „vállalkozási” rendszer-szemléletüket SERKENTI - NÖVELI ! WWW. siklosihorvath-knoll.hu