Fékberendezések II tárcsafékek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Öntözőrendszerek tervezése: laterálisok László Ormos
Advertisements

a sebesség mértékegysége
A kétütemű befecskendezéses (DITECH)motor
Fékberendezések VI Légfékek III, Retarder
A BIZTONSÁGTECHNIKA ALAPJAI
Fékberendezések III ABS, ESP
Fékberendezések III ABS, ESP
Fékberendezések III Légfékek I
Barkácsolás a repülésben Avagy a karbantartás sajátosságai a kisgépes repülésben Szilágyi Endre Balesetvizsgáló Repülési Főosztály.
Quantum tárolók.
ÚJ. A tél a legnagyobb igénybevételt jelentő évszak TÉLI Összetett Bármi előfordulhat: NYÁRI Viszonylag egyszerű Csak ez fordul elő: Nedves út HóJég Száraz.
GÉPIPARI AUTOMATIZÁLÁS II.
Volumetrikus szivattyúk
A folyadékok nyomása.
Fékberendezések V Légfékek II
Pótkocsik fékezése V gyakorlat
Közlekedéstan II. ( Hidraulikus hajtások ) Budapest 2003.
Járművek és mobil gépek II. Lánctalpas haladóművek
Járművek és mobil gépek II. Mobil hidraulika alapjai
SZÁLLÍTÁS ÉS ANYAGMOZGATÁS
Korszerű dízel motorok
RFID labor az Intézetünkben
Műszaki kerámiák mázazása – máztulajdonságok vizsgálata
Rögvest kezdünk gsz_08.
Fékberendezések IV Légfékek I
HIDRAULIKA.
Üzemi viszonyok (hidraulikus felvonók)
GÉPIPARI AUTOMATIZÁLÁS II.
GÉPIPARI AUTOMATIZÁLÁS II.
GÉPIPARI AUTOMATIZÁLÁS II.
Németh Géza egyetemi adjunktus
Fékberendezések VI Légfékek III, Retarder
GÉPJÁRMŰVEK ERŐÁTVITELI BERENDEZÉSEI
LEFÚVATÓ SZELEP TERVRAJZA
Gyors mikrobiológiai módszerek
A folyadékok tulajdonságainak felhasználása
Fékberendezések II Tárcsafékek
Fékberendezések I csoportosítás, dobfékek
Rögvest kezdünk gsz_L_02.
Szervopneumatika.
Járművek és mobil gépek II. Mobil hidraulika alapjai
Nanotechnika az iparban és az autóiparban
Dobfékek.
MAGYAR AUTÓS SZAKMAI SZÖVETSÉG SZIGET FESZTIVÁL HAMIS ALKATRÉSZEK ÉS ANNAK VESZÉLYEI.
A súrlódás és közegellenállás
Csővezetéki szerelvények csoportosítása funkció szerint
Csővezetéki szerelvények csoportosítása funkció szerint
Egészítse ki a megfelelő szóval a mondatokat:
Anyagmozgató- berendezések I.
Fiat stilo V 5 ajtós..
Fékberendezések II Tárcsafékek
Csővezetékek.
Ariston fűtőmodulok Két és háromkörös vezérlőmodulok.
IV Előadás Emelőgépek elemei
Tengelykapcsoló Segédlet a Járműszerkezetek I. tantárgyhoz
Veszprémi EgyetemGépészeti alapismeretekGéptan TanszékVeszprémi EgyetemGépészeti alapismeretekGéptan Tanszék Hajtások.
Fékberendezések III Légfékek II
Cikloid hajtómű tervezése CAD Alkalmazásom 2. Mechatronika BSc szak
Fékberendezések II Tárcsafékek
Building Technologies / HVP1 Radiátoros fűtési rendszerek beszabályozása s ACVATIX TM MCV szelepekkel SIEMENS hagyományos radiátorszelepek SIEMENS MCV.
A Forma-1-es autók aerodiamikája Mayer Mihály 11. c Konzulens: Csajági Sándor.
Mágneses szenzorok.
ÍRÁNYÍTÁSTECHNIKAI ALAPISMERETEK
Pneumatikus elemek és alapkapcsolások
Gumiipari technikus.
Kapacitív közelítéskapcsolók
Villamos kötések,érintkezők, kapcsolók
Számítógépes modellezés és tervezés I.
Általános szabályok-targonca
a sebesség mértékegysége
Előadás másolata:

Fékberendezések II tárcsafékek

A súrlódó felület alakja szerint lehet dobfék, vagy tárcsafék

Feszítő szorítás tárcsaféken

Előnyei A tárcsafék előnyei a dobfékekhez képest: érzékenysége kicsi és megközelítően állandó értékű, ismételt fékezéskor a hatásossága kevésbé csökken, hőhatásra nem deformálódik, hőelvezetése jobb, öntisztító, a kismértékű fékhézag folytán, a fékkésedelem kisebb gyártás tekintetében egyszerűbb, a fékbetétek ellenőrzése egyszerűbb automatikus utánállítás,

Hátrányai A tárcsafék hátrányai a dobfékekhez képest: nagy pedálerőre van szükség, mivel belsőáttéte kicsi, szervo rásegítőt igényel, rögzítőfékként csak körülményesen alkalmazható, az ébredő nagyobb hőmérséklet miatt, magasabb forráspontú fékfolyadékkal üzemeltethető, nagyobb nyomástűrésű betétanyagot igényel, a súrlódó felületek közé könnyebben jut nedvesség, szennyeződésre érzékeny, üzemi nyomása: 50-80 bar gyorsabb kopás, rövidebb szervizintervallum,

Axiálisan eltolható kengyel veszi körül a féktárcsa egy részét Axiálisan eltolható kengyel veszi körül a féktárcsa egy részét. Egy dugattyú nyomja csak a fékbetétet a tárcsára. A másik betétet a reakcióerõ az eltolható kengyellel nyomja a tárcsára. Kisebb helyigény. Rögzített kengyel veszi körül a féktárcsa egy részét. A fékbetéteket mindkét oldalról dugattyúk nyomják a féktárcsára. Nagy helyigény.

A belső áttétel Az érzékenység

Continental Teves Carbon-Keramik-Scheibe Hybrid-Bremsscheibe

Scania

Hidraulikus fékek Működése: Ha a fékpedált megnyomjuk a fõfékhengerben hidraulikus nyomás keletkezik. Ez a nyomás a fékcsöveken a kerék munkahengerekhez jut. A munkahengerek dugatytyúját szétfeszíti és a fékpofákat a fékdobhoz nyomja.

Hidraulikus fékek

Egykörös főfékhenger vázlata 1. Fékfolyadék tartály 2. Dugattyú 3. Tömítőgyűrű 4. Töltőfurat 5. Kiegyenlítő furat 6. Lélegzőfurat 7. Féklámpa kapcsoló 8. Karmantyú 9. Töltőtárcsa 10. Fenékszelep

Kétkörös főfékhenger vázlata 1. Nyomócsap a hátsó dugattyúhoz 5. Első dugattyú 9. Kiegyenlítő furat 2. A hátsó dugattyú 6. Nyomórugó 10. Fékfolyadék tartály 3. Nyomórugó 7. Nyomótér 4. Nyomótér 8. Kiegyenlítő furat

Kerékfékhenger 1. Henger 5. Nyomótárcsa 2. Dugattyú 6. Nyomócsap 3. Tömítőgyűrű 7. Porvédő gumi 4. Nyomórugó 8. Fékfolyadék beömlő nyílás.

Vákuummembrános fékrásegítő 1. Főfékhenger 2. Fékfolyadék tartály 3. Nyomórúd 4. Műanyag ütközőbetét 5. Szelep 6. A fékpedálhoz csatlakozó tolórúd 7. Műgumi membrán 8. A membránt megtámasztó fémtárcsa 9. Visszacsapó szelep

Vákuummembrános fékrásegítő