F ELVÉTELI T RENDEK 2006-2010 PTE Oktatási Igazgatóság Lengvárszky Attila oktatási igazgató.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Lengvárszky Attila oktatási igazgató ETR konferencia Pécsi Tudományegyetem Oktatási Igazgatóság „Csupán egyetlen siker létezik, hogy képesek vagyunk.
Advertisements

Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2008 Dr. Manherz Károly felsőoktatási és tudományos szakállamtitkár Oktatási és Kulturális Minisztérium július.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2006.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
Felvételi jelentkezések I.
Felvételi tájékoztató 2011 Felvételi Felvételi tájékoztató 2011 A döntést segítő kiadványok •Felsőoktatási felvételi tájékoztató szeptemberben.
Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.
Diplomás pályakezdők a versenyszektorban Tóth István János * - Várhalmi Zoltán + „Felsoktatás és foglalkoztathatóság” Műhelykonferencia a Budapesti.
Tanulmányi eredmények Bornemisza Péter Gimnázium
A középfokú oktatás szerkezeti változásai és az érettségivel kilépők Imre Anna – Híves Tamás Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2010 június.
„Alacsony státusú szakok” – Kísérlet a diplomák munkaerő-piaci értékkülönbségeinek alternatív magyarázatára Kiss László Projekt megnevezése: Felsőoktatási.
Dr. Sztachó-Pekáry István A főiskolák jövője a kétszintű képzési rendszerben FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA NOVEMBER 4-7.
PTE IGYK Felvételi 2012 PTE IGYK AZ ELÉRHETŐ TOVÁBBTANULÁS ELSŐ HELYEN IGYK!
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
Geográfus és földrajz tanári képzés az Eötvös Loránd Tudományegyetemen Megjegyzések: 2006 előtt a földrajz tanári képzésben szakpáronként volt a jelentkezés,
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
A tételek eljuttatása az iskolákba
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Pontszámítás BSc,osztatlan képzések és felsőfokú szakképzések esetén, 2011 Nagy Pontszámítási Nap Felvételi összpontszám ( pont): -Tanulmányi.
1 Előadó: Tóth Anikó (Szabad bölcsészet szak, II. évfolyam) Kommunikáció az egyetemen Kommunikáció az egyetemen A Kommunikáció az egyetemen c. kurzus Kommunikáció.
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
A műszaki képzés változásának kihívásai Pais Ella Regina tanszékvezető, dékánhelyettes PTE Pollack Mihály Műszaki Kar „Régiók újraiparosítása” konferencia.
Az építőipar fejlődése és válsága Dél-Dunántúlon.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
Felsőoktatási jelentkezés 2007 A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: OFIK felvi.hu Július 31.
Hallgatók karrierstratégiái és elhelyezkedési motivációi Fábri István vezető elemző Educatio Nonprofit Kft.- Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Jelentkezési Tendenciák Kutatás —Műhelykonferencia Budapest, június 16. Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
szakmérnök hallgatók számára
A évi demográfiai adatok értékelése
Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Hallgatói kiválóság és intézményválasztási motivációk a hazai felsőoktatási felvételiknél Budapest, Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem október 28.
1 Az Európai Unió Strukturális és Regionális politikája Előadó: Tóth István.
- A közoktatásról szóló évi LXXIX. Törvény
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
Felvételi eredmények Lovassy László Gimnázium1 Felvételi értékelés.
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Technical University of Budapest
Ágazati GDP előrejelző modell Foglalkoztatási és makro előrejelzés Vincze János Szirák, november 10.
A felsőoktatás néhány demográfiai kérdése A külföldön tanuló hallgatók.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
. Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2011 Dr. Hoffmann Rózsa – oktatásért felelős államtitkár Dr. Dux László – felsőoktatásért felelős helyettes államtitkár.
Emelt- vagy középszintű felkészítés? Szülői értekezlet Lovassy László Gimnázium március 1.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
A BEISKOLÁZÁS FOLYAMATA A MISKOLCI EGYETEMEN
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Beiskolázási tevékenység értékelése2009. Gáti József.
Belépés a felsőoktatásba: nemzetközi tendenciák Jelentkezési tendenciák kutatás – műhelykonferencia június 16. Kasza Georgina.
A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai
Tájékoztató a felsőoktatási felvételi eredményekről Felvételi 2009 (A évi szeptemberben induló képzések felvételi eredményei ) Educatio Társadalmi.
A felsőoktatási expanzió befolyása a regionális munkaerőpiacra Sándor Mária 2013.
A továbbtanulást érintő jogszabályi változások Kalóné Szűcs Erzsébet igazgató.
MI LESZ VELED, EGYETEM? Varga Júlia Az Oktatói Hálózat vitasorozata
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Oktatási és Kulturális Minisztérium július 26.
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
Felvételi 2004 Felsőoktatási felvételi A felsőoktatásba jelentkezők számának alakulása
A felsőoktatási felvételi eljárás
Merre tovább a középiskola után?
Előadás másolata:

F ELVÉTELI T RENDEK PTE Oktatási Igazgatóság Lengvárszky Attila oktatási igazgató

A J ELENTKEZÉSI TENDENCIÁK FONTOSABB PERIÓDUSAI * 2000–2004: a hazai felsőoktatási expanzió jelentkezési csúcspontja 2005–2008: a jelentkezések folyamatos visszaesése a bolognai rendszerre történő átmenet időszakában 2009–2010: ismételt jelentkezői létszámnövekedés a bolognai rendszer első időszakában * Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon között (Jelentkezési Tendenciák Kutatás - Műhelykonferencia Budapest, 2010.)

A F ELSŐOKTATÁSI KÉPZÉSI SZERKEZET VÁLTOZÁSA – B OLOGNA * * Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon között (Jelentkezési Tendenciák Kutatás - Műhelykonferencia Budapest, 2010.) Képzési forma/szintJelentkezőkön belüli arány (2004) Jelentkezőkön belüli arány (2008) Jelentkezőkön belüli arány (2010) Alap*- és osztatlan képzés 83,4%88,7%77,0% Kiegészítő alapképzés5,1%0,2%- Diplomás képzés9,1%-- Felsőfokú szakképzés2,4%5,1%5,8% Mesterképzés-6,0%17,2% Összesen100,0%

J ELENTKEZŐK ÉS FELVETTEK SZÁMA ORSZÁGOSAN ÁT KERETSZÁMHOZ ÉS ÉRETTSÉGIZETTEK SZÁMÁHOZ VISZONYÍTVA –

A TOVÁBBTANULÁS IRÁNYA - KÉPZÉSTERÜLETI PREFERENCIÁK A LAP ÉS OSZTATLAN KÉPZÉSEKRE ELSŐ HELYES JELENTKEZŐK, NAPPALI MUNKARENDBEN – 2010 * * Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon között (Jelentkezési Tendenciák Kutatás - Műhelykonferencia Budapest, 2010.)

A TOVÁBBTANULÁS IRÁNYA - KÉPZÉSTERÜLETI PREFERENCIÁK A LAP ÉS OSZTATLAN KÉPZÉSEKRE ELSŐ HELYES JELENTKEZŐK, NAPPALI MUNKARENDBEN – 2010 * * Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon között (Jelentkezési Tendenciák Kutatás - Műhelykonferencia Budapest, 2010.) Képzési terület 2010 %Fő Agrár4,53%3516 Bölcsészettudományi11,09%8611 Gazdaságtudományok21,09%16381 Informatika6,37%4947 Jogi és igazgatási7,81%6067 Műszaki15,09%11717 Művészet6,12%4756 Művészetközvetítési0,90%701 Nemzetvédelmi és katonai0,96%748 Orvos és egészségtudományi7,46%5798 Pedagógusképzés3,87%3003 Sporttudomány2,68%2081 Társadalomtudományi7,90%6138 Természettudomány4,13%3208

A TOVÁBBTANULÁS IRÁNYA - KÉPZÉSTERÜLETI PREFERENCIÁK A PTE- N A LAP ÉS OSZTATLAN KÉPZÉSEKRE ELSŐ HELYES JELENTKEZŐK, NAPPALI MUNKARENDBEN – 2010 Képzési terület 2010 %Fő Bölcsészettudomány16,36%869 Gazdaságtudományok13,12%697 Informatika6,21%330 Jogi és igazgatási7,72%410 Műszaki12,11%643 Művészet4,33%230 Művészetközvetítés0,34%18 Orvos és egészségtudomány17,49%929 Pedagógusképzés2,90%154 Sporttudomány5,14%273 Társadalomtudomány7,44%395 Természettudomány6,83%363

A Pécsi Tudományegyetem jelentkezési és felvételi számainak változása

A PTE- RE J ELENTKEZŐK ÉS FELVETTEK SZÁMÁNAK VÁLTOZÁSA,

A PTE- RE FELVETTEK SZÁMA KÉPZÉSI SZINTENKÉNT

A PTE- RE ELSŐ HELYRE JELENTKEZŐK ÉS A FELVETTEK SZÁMÁNAK VÁLTOZÁSA ALAP / OSZTATLAN ÉS MESTER SZINTEKEN,

A PTE- RE F ELVETTEK SZÁMA ÉS ARÁNYA F INANSZÍROZÁSI FORMÁNKÉNT –

A jelentkezők és felvettek számának területi és demográfia vonatkozásai 2009, 2010

A PTE- RE J ELENTKEZŐK ÉS FELVETTEK SZÁMA 2010

J ELENTKEZŐK ÉS FELVETTEK SZÁMA RÉGIÓNKÉNT 2010 O RSZÁGOS ÉS PTE ADATOK ÖSSZEVETÉSE

A PTE- RE J ELENTKEZŐK LAKÓHELY SZERINTI ELOSZLÁSA MEGYÉNKÉNT,

A PTE- RE F ELVETTEK LAKÓHELY SZERINTI ELOSZLÁSA MEGYÉNKÉNT,

L EGNÉPSZERŰBB SZAKOK, PONTHATÁROK 2010

O RSZÁGOSAN LEGNÉPSZERŰBB SZAKOK A JELENTKEZŐK ALAPJÁN, PONTHATÁROKKAL HelyezésSzak Jelentkezők országos Legmagasabb ponthatár Intzémény Képzési szint Ponthatár Ponthatár PTE 1. turizmus-vendéglátás4393BCEANA gazdálkodás és menedzsment3918BCEANA jogász2805PPKEOLA mérnök informatikus2752PPKEANA pénzügy és számvitel2735BCEANA gépészmérnök2403BMEANA nemzetközi gazdálkodás2350BCEANA kommunikáció és médiatudomány2281ELTEANA általános orvos2129SEONA kereskedelem és marketing1956BCEANA453411

O RSZÁGOSAN LEGMAGASABB PONTHATÁROK AZ A LAP ÉS O SZTATLAN, N APPALI, Á T KÉPZÉSEKEN – 2010 Helyezés Képzés Intézmény/karPonthatár Felvettek (fő) PTE ponthatár PTE felvett 1. nemzetközi gazdálkodásBCE-GTK nemzetközi tanulmányokBCE-TK gazdálkodási és menedzsmentBCE-GTK kereskedelem és marketingBCE-GTK kommunikáció és médiatudományELTE-BTK pszichológiaELTE-PPK pszichológiaKRE-BTK pénzügy és számvitelBCE-GTK alkalmazott közgazdaságtanBCE-KTK közlekedésmérnökiNYF-MMK

A TOVÁBBTANULÁSI TENDENCIÁKAT MEGHATÁROZÓ TÉNYEZŐK * 1.demográfiai folyamatok 2.közoktatási rendszer strukturális változásai 3.felvételi feltételrendszere-felvételi eljárás változásai 4.felsőoktatási képzési szerkezet változásai 5.felsőoktatási intézményhálózat területi struktúrája 6.foglalkoztatási szerkezet és munkaerő-piaci folyamatok 7.foglalkozások társadalmi presztízse 8.szociális meghatározottságok és kulturális tőke 9.nemzetközi mobilitás 10.egyetemek, főiskolák presztízse * Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon között (Jelentkezési Tendenciák Kutatás - Műhelykonferencia Budapest, 2010.)

A PTE TERVEI A TOVÁBBTANULÁSI TENDENCIÁK HATÉKONY BEFOLYÁSOLÁSÁRA A jelentkezési tendenciák befolyásolása lehetséges: a külső tényezők (demográfia, területi hátrányok) hatásainak mérséklésével (pl.: marketing eszközök erőteljes használatával a PTE presztízsének növelése érdekében), valamint a képzési kínálat folyamatos aktualizálásával a közoktatással való folyamatos, aktív kapcsolattartással tehetséggondozási programok indításával a munkaerő-piaci igényekhez való igazodással a nemzetközi mobilitási és a nemzetközi programok számának növelésével

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! L ENGVÁRSZKY A TTILA OKTATÁSI IGAZGATÓ