F ELVÉTELI T RENDEK PTE Oktatási Igazgatóság Lengvárszky Attila oktatási igazgató
A J ELENTKEZÉSI TENDENCIÁK FONTOSABB PERIÓDUSAI * 2000–2004: a hazai felsőoktatási expanzió jelentkezési csúcspontja 2005–2008: a jelentkezések folyamatos visszaesése a bolognai rendszerre történő átmenet időszakában 2009–2010: ismételt jelentkezői létszámnövekedés a bolognai rendszer első időszakában * Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon között (Jelentkezési Tendenciák Kutatás - Műhelykonferencia Budapest, 2010.)
A F ELSŐOKTATÁSI KÉPZÉSI SZERKEZET VÁLTOZÁSA – B OLOGNA * * Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon között (Jelentkezési Tendenciák Kutatás - Műhelykonferencia Budapest, 2010.) Képzési forma/szintJelentkezőkön belüli arány (2004) Jelentkezőkön belüli arány (2008) Jelentkezőkön belüli arány (2010) Alap*- és osztatlan képzés 83,4%88,7%77,0% Kiegészítő alapképzés5,1%0,2%- Diplomás képzés9,1%-- Felsőfokú szakképzés2,4%5,1%5,8% Mesterképzés-6,0%17,2% Összesen100,0%
J ELENTKEZŐK ÉS FELVETTEK SZÁMA ORSZÁGOSAN ÁT KERETSZÁMHOZ ÉS ÉRETTSÉGIZETTEK SZÁMÁHOZ VISZONYÍTVA –
A TOVÁBBTANULÁS IRÁNYA - KÉPZÉSTERÜLETI PREFERENCIÁK A LAP ÉS OSZTATLAN KÉPZÉSEKRE ELSŐ HELYES JELENTKEZŐK, NAPPALI MUNKARENDBEN – 2010 * * Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon között (Jelentkezési Tendenciák Kutatás - Műhelykonferencia Budapest, 2010.)
A TOVÁBBTANULÁS IRÁNYA - KÉPZÉSTERÜLETI PREFERENCIÁK A LAP ÉS OSZTATLAN KÉPZÉSEKRE ELSŐ HELYES JELENTKEZŐK, NAPPALI MUNKARENDBEN – 2010 * * Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon között (Jelentkezési Tendenciák Kutatás - Műhelykonferencia Budapest, 2010.) Képzési terület 2010 %Fő Agrár4,53%3516 Bölcsészettudományi11,09%8611 Gazdaságtudományok21,09%16381 Informatika6,37%4947 Jogi és igazgatási7,81%6067 Műszaki15,09%11717 Művészet6,12%4756 Művészetközvetítési0,90%701 Nemzetvédelmi és katonai0,96%748 Orvos és egészségtudományi7,46%5798 Pedagógusképzés3,87%3003 Sporttudomány2,68%2081 Társadalomtudományi7,90%6138 Természettudomány4,13%3208
A TOVÁBBTANULÁS IRÁNYA - KÉPZÉSTERÜLETI PREFERENCIÁK A PTE- N A LAP ÉS OSZTATLAN KÉPZÉSEKRE ELSŐ HELYES JELENTKEZŐK, NAPPALI MUNKARENDBEN – 2010 Képzési terület 2010 %Fő Bölcsészettudomány16,36%869 Gazdaságtudományok13,12%697 Informatika6,21%330 Jogi és igazgatási7,72%410 Műszaki12,11%643 Művészet4,33%230 Művészetközvetítés0,34%18 Orvos és egészségtudomány17,49%929 Pedagógusképzés2,90%154 Sporttudomány5,14%273 Társadalomtudomány7,44%395 Természettudomány6,83%363
A Pécsi Tudományegyetem jelentkezési és felvételi számainak változása
A PTE- RE J ELENTKEZŐK ÉS FELVETTEK SZÁMÁNAK VÁLTOZÁSA,
A PTE- RE FELVETTEK SZÁMA KÉPZÉSI SZINTENKÉNT
A PTE- RE ELSŐ HELYRE JELENTKEZŐK ÉS A FELVETTEK SZÁMÁNAK VÁLTOZÁSA ALAP / OSZTATLAN ÉS MESTER SZINTEKEN,
A PTE- RE F ELVETTEK SZÁMA ÉS ARÁNYA F INANSZÍROZÁSI FORMÁNKÉNT –
A jelentkezők és felvettek számának területi és demográfia vonatkozásai 2009, 2010
A PTE- RE J ELENTKEZŐK ÉS FELVETTEK SZÁMA 2010
J ELENTKEZŐK ÉS FELVETTEK SZÁMA RÉGIÓNKÉNT 2010 O RSZÁGOS ÉS PTE ADATOK ÖSSZEVETÉSE
A PTE- RE J ELENTKEZŐK LAKÓHELY SZERINTI ELOSZLÁSA MEGYÉNKÉNT,
A PTE- RE F ELVETTEK LAKÓHELY SZERINTI ELOSZLÁSA MEGYÉNKÉNT,
L EGNÉPSZERŰBB SZAKOK, PONTHATÁROK 2010
O RSZÁGOSAN LEGNÉPSZERŰBB SZAKOK A JELENTKEZŐK ALAPJÁN, PONTHATÁROKKAL HelyezésSzak Jelentkezők országos Legmagasabb ponthatár Intzémény Képzési szint Ponthatár Ponthatár PTE 1. turizmus-vendéglátás4393BCEANA gazdálkodás és menedzsment3918BCEANA jogász2805PPKEOLA mérnök informatikus2752PPKEANA pénzügy és számvitel2735BCEANA gépészmérnök2403BMEANA nemzetközi gazdálkodás2350BCEANA kommunikáció és médiatudomány2281ELTEANA általános orvos2129SEONA kereskedelem és marketing1956BCEANA453411
O RSZÁGOSAN LEGMAGASABB PONTHATÁROK AZ A LAP ÉS O SZTATLAN, N APPALI, Á T KÉPZÉSEKEN – 2010 Helyezés Képzés Intézmény/karPonthatár Felvettek (fő) PTE ponthatár PTE felvett 1. nemzetközi gazdálkodásBCE-GTK nemzetközi tanulmányokBCE-TK gazdálkodási és menedzsmentBCE-GTK kereskedelem és marketingBCE-GTK kommunikáció és médiatudományELTE-BTK pszichológiaELTE-PPK pszichológiaKRE-BTK pénzügy és számvitelBCE-GTK alkalmazott közgazdaságtanBCE-KTK közlekedésmérnökiNYF-MMK
A TOVÁBBTANULÁSI TENDENCIÁKAT MEGHATÁROZÓ TÉNYEZŐK * 1.demográfiai folyamatok 2.közoktatási rendszer strukturális változásai 3.felvételi feltételrendszere-felvételi eljárás változásai 4.felsőoktatási képzési szerkezet változásai 5.felsőoktatási intézményhálózat területi struktúrája 6.foglalkoztatási szerkezet és munkaerő-piaci folyamatok 7.foglalkozások társadalmi presztízse 8.szociális meghatározottságok és kulturális tőke 9.nemzetközi mobilitás 10.egyetemek, főiskolák presztízse * Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon között (Jelentkezési Tendenciák Kutatás - Műhelykonferencia Budapest, 2010.)
A PTE TERVEI A TOVÁBBTANULÁSI TENDENCIÁK HATÉKONY BEFOLYÁSOLÁSÁRA A jelentkezési tendenciák befolyásolása lehetséges: a külső tényezők (demográfia, területi hátrányok) hatásainak mérséklésével (pl.: marketing eszközök erőteljes használatával a PTE presztízsének növelése érdekében), valamint a képzési kínálat folyamatos aktualizálásával a közoktatással való folyamatos, aktív kapcsolattartással tehetséggondozási programok indításával a munkaerő-piaci igényekhez való igazodással a nemzetközi mobilitási és a nemzetközi programok számának növelésével
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! L ENGVÁRSZKY A TTILA OKTATÁSI IGAZGATÓ