P edagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP 4.1.2-08/1/B.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
RE-PE-T-HA Regionális Pedagógusképző és –Továbbképző Hálózat és Adatbázis az Észak- Alföldi Régióban – TÁMOP /1/B Gaál István tanárképzési.
Advertisements

A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Tehetségpont létrehozása
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
A Pedagógusképzési Koordinációs Központ
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
Agria Media Eger, október
Dél-dunántúli Regionális Pedagógusképzési Szolgáltató és Kutatóközpont
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Összefoglaló a felsőoktatási.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
A projekt fejlesztési oldala A projekt fő elemei Fejlesztések Paletta TÁMOP A/1-11/ Csallner András Erik.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.

Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
„Olvasási és digitális kompetenciák fejlesztése könyvtári szolgáltatásokkal. A PTE Egyetemi Könyvtár a minőségi oktatás és hatékony tanulás szolgálatában”
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Szakmódszertani fejlesztés
„Közismereti oktatás és szakmai alapozás” fejlesztési terület évi eredmények Salakta Tünde fejlesztési területvezető Salgótarján,
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP
Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

P edagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B

A munkacsoportok tevékenységének ismertetése A felsőoktatási munkacsoport pályázati tevékenysége Dr. Huszár Zsuzsanna szakmai koordinátor Nyitó rendezvény, január 28. Pécs

A felsőoktatási munkacsoport feladata A tanári MA szakok kompetencia-alapú fejlesztése oktatói és hallgatói kompetenciák, kompetencia-alpú képzési programok, tanulási környezetek, tananyagok, tanulási és tanítási módok, értékelési megoldások

A felsőoktatási munkacsoport fejlesztéseiben közreműködő oktatók szervezeti háttere BTK Angol Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék Filozófia Tanszék, Germanisztika Intézet Modern Irodalomtörténeti és Irodalomelméleti Tanszék Neveléstudományi Intézet Nevelés – és Művelődéstörténeti Tanszék Nevelés-és Oktatáselméleti Tanszék Romológia és Nevelésszociológia Tanszék Szlavisztika Intézet Szláv Filológia Tanszék Romanisztika Intézet Olasz Tanszék Történettudományi Intézet TTK Biológia Intézet Fizikai Intézet Földrajzi Intézet Környezettudományi Intézet Matematikai és Informatikai Intézet stb. FEEK Andragógia Intézet IGYFK Pedagógusképző Intézet Irodalomtudományi és Nyelvészeti Intézet ELTE Könyvtártudományi Intézet Informatika Tanszék

A felsőoktatási munkacsoport t evékenységi területei Oktatói kompetenciák fejlesztése Képzők képzése programrész IKT- kompetenciák EU - nyelvi kompetenciák Felsőoktatás-módszertani kompetenciák Infrastrukturális fejlesztés Fejlesztői labor Interaktív táblák Tartalomfejlesztés Tananyagfejlesztés A „Képzők képzése” programok tartalmai A pályázati honlapra szánt tartalmak Stratégiai fejlesztés Tantervek, tantervi modulok IKT-fejlesztések EU - nyelvek EU - mobilitás A fejlesztések elvárt, 5 éves fennatartása, minőségbiztosítás

A tevékenységek ütemezése Előkészítés: február – április Megvalósítás: december – október Beszámolás: november Kötelező fenntartás: december – november

Indikátorok Megkülönböztetendő fogalmak: indikátorok (szerződés a pályáztatóval (NFÜ)) fejlesztési produktumok (szerződések a szakmai megvalósítókkal) elszámolási dokumentáció (intézményi folyamatszabályozás) Teljesítménymutatók a pályázat egészére nézve tevékenységi területenként és intézményenként

A felsőoktatási munkacsoport tervezett f ejlesztési produktum ai f ejlesztési útmutatók, magyar és idegen nyelvű elektronikus tananyagok, oktatási és felsőoktatás-módszertani segédanyagok, interaktív táblára alkalmazott óratervek, felsőoktatási hospitálási dokumentumok, az oktatói műhelyek tematikái és a pályázati megvalósítást közvetlenül támogató produktumai, oktatói portfóliók, néhány tanári MA szak, ill. modul komplex fejlesztése, minőségbiztosítása, a fejlesztés folyamatát és eredményeit bemutató záró tanulmány.

Költségvetési tételek és arányok az infrastrukturális fejlesztés nélkül

Infrastrukturális fejlesztés Az eszközbeszerzés célja egy minimális informatikai infrastruktúra (szerver és fejlesztői számítógépek) beszerzése és installálása IKT- szoftverekkel. Az infrastrukturális fejlesztés hozzájárul a digitális tananyagaink alkalmazásához szükséges tantermi környezet kialakításához. Az eszközök funkciója olyan elektronikus tanulási környezet kialakítása, amelyben a mobilitás mellett az egyéni tanulmányi környezet kap főszerepet.

Kapcsolódás az adatbázis létrehozására irányuló tevékenységi körhöz A) A releváns szükségletek azonosítása Felhasználói szükségletek és igények megfogalmazása a létrehozandó regionális, illetve országos adatbázis kialakítói számára az adatbázis oktatásszervezési és kutatási célú felhasználása érdekében B) Adatszolgáltatás Közreműködés az adatbázis feltöltéséhez és karbantartásához szükséges - a tanári MA szakjainkra vonatkozó - adatok biztosításában C) Kutatási célú hasznosítás A pályázat keretében erre csupán terv, illetve javaslat készülhet.

A várható eredmény Hozzájárulás a hazai tanárképzés minőségi megújításához Ennek érdekében a felsőoktatási munkacsoport az elnyert pályázati támogatás felhasználásával nemcsak tartalmi fejlesztésre, hanem az oktatói gyakorlat formálására is törekszik. A tanári MA -szakokon a kompetencia - alapú, korszerű IKT- eszközökre épülő, a hallgatói létszámok változásai ellenére is hatékony, eredményes és méltányos oktatói munka korábbiaknál kedvezőbb, rendszerszerű feltételeit igyekszik megteremteni.

A pályázati eredmények hasznosítása A tanári MA - szakokon elérendő minőségfejlesztési eredmények létrehozása és fenntartása rendszerszerű fejlesztést feltételez.

Az együttműködés mint feltétel és eredmény Az eredményes munka intenzív együttműködést igényel a koordináló NTI-n belül éppúgy, mit a tanárképzésben érintett, illetve a pályázati munkában közreműködő karok között. A futamidő végére a társintézményekkel is szorosabb szakmai kapcsolatok épülhetnek ki, erősítve a PKK szervezeti bázisán létrejövő Regionális Központ országos hálózathoz kapcsolódását.

Köszönöm a figyelmet!