A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése című projekt Gyakorló iskolai munkacsoportjának (III. munkacsoport)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

RE-PE-T-HA Regionális Pedagógusképző és –Továbbképző Hálózat és Adatbázis az Észak- Alföldi Régióban – TÁMOP /1/B Gaál István tanárképzési.
Távol, de mégis közel!!!.
Tantestületi felkészítő nap
Főiskolai Pályázatok Kari érintettségek jan. 31.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
FELÜGYELŐ BIZOTTSÁG Elnök: Dr
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
A kutatási program rövid bemutatása
A Pedagógusképzési Koordinációs Központ
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
Együttműködés a szakmai gyakorlatban Salát Magdolna osztályvezető ELTE PK OTF Tanárképzési Osztály Az ELTE TAMOP /2/B/KMR :Pedagógusképzés.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
PÁLYÁZATI TÁMOGATÁSOK Bárczi Gusztáv Módszertani Központ.
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
Egyesületi tagok.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Dél-dunántúli Regionális Pedagógusképzési Szolgáltató és Kutatóközpont
SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
P edagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM TÁMOP /2/B KMR PÁLYÁZAT
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása Bemutatkozik az Árkádia és irodalomtudomány-irodalomtanítás felülete TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
2011. évi Közgyűlés Jutalmazás, kitüntetés Sallai Gyula, elnök május 25.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
TÁMOP /2/C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens.
KÜLDÖTTGYŰLÉS ELNÖKSÉG
Szakmai munkánk a pályázatban
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
 Főpályázó:  HTKT Klauzál Gábor Általános Iskola  Konzorciumi partnerek:  Exner Leó Óvoda  Aranyossy Ágoston Egységes Módszertani Központ.
Szakmódszertani fejlesztés
MUNKAERŐ-PIACI IGÉNYEKRE TÁMASZKODÓ GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSEK, SZOLGÁLTATÁSOK A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM FÓKUSZÁBAN TÁMOP F-14/1/Konv
SZIPORKA ORSZÁGOS MATEMATIKA VERSENY 2017.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Előadás másolata:

A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése című projekt Gyakorló iskolai munkacsoportjának (III. munkacsoport) céljai és eredményei (TÁMOP 4.1.2-08/1/B-2009-0003) Pethőné Nagy Csilla szakmai koordinátor, PTE Babits Mihály Gyakorló Gimnázium és Szakközépiskola pethone@chello.hu

A részprojekt tervezésének kiindulópontjai voltak: A tanárképzés szerkezeti és tartalmi újragondolása A kompetencia-alapúság igénye a munkaerőpiacon, a tanárképzésben és a közoktatási gyakorlatban Új(szerű) technológiák, stratégiák, módszer- és eljáráskészletek igénye a kompetencia-alapúsággal összefüggésben Szakmai gyakorlatok változása a tanári MA képzésben (5. félév egyéni gyakorlata) Új partnerek, szereplők, funkciók megjelenése a szakmai gyakorlatban A gyakorlóiskolákban felhalmozott tudás és gyakorlati tapasztalat lehetséges szerepe a változó tanárképzésben, intézmények és mentortanárok felkészítésében A kutatás és a fejlesztés szorosabb összekapcsolásának bázisán lehetséges innováció

Intézményfelkészítés KEPTSZI Mentorfelkészítés Intézményfelkészítés Módszerver példatár PTE Gyakorló iskolai projektek Árkádia Web-lap irodalom/történelem Szakmódszertani segédletek IKT-műhely

Munkacsoportunkban a Pécsi Tudományegyetem alábbi intézményei vettek részt: Babits Mihály Gyakorló Gimnázium és Szakközépiskola Deák Ferenc Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola I. számú Gyakorló Általános Iskola Pollack Mihály Műszaki és Informatikai Kar Projektjeink megvalósításában együttműködő partnereink voltak: Kaposvári Egyetem Pedagógus-továbbképző és Szolgáltató Intézet Baranyai Pedagógiai Szakszolgálatok és Szakmai Szolgáltatások Központja Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar irodalom és történelem tanszékei Pécsi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet Pécsi Tudományegyetem szakmódszertant oktató tanszékei Magyartanárok Egyesülete pécsi csoportja

A GYAKORLÓ KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKET FELKÉSZÍTŐ PROGRAM KIDOLGOZÁSA, KÍSÉRLETI JELLEGŰ MEGVALÓSÍTÁSA Projektvezető: Rózsahegyi Ágnes (PTE Babits) Cél: a gyakorlóhelyi funkció szakszerű és eredményes ellátására való felkészülés támogatása használható, a feladatnak adekvát elméleti és gyakorlati tudás közvetítése a feladathoz szükséges intézményi, vezetői-szervezői kompetenciák fejlesztésének segítése a leendő partnerintézmények kiválasztása próbaképzés indítása 30 órás pedagógus-továbbképzés akkreditáltatása

EREDMÉNYEK HÁROM PRÓBAKÉPZÉS (PÉCS – KAPOSVÁR – PÉCS) 35 RÉSZTVEVŐ 30 ÓRÁS AKKR. KÉPZÉS: KAPOSVÁR: ALAPÍTÁSI + PÉCS: INDÍTÁSI

A KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN GYAKORLATOT VEZETŐ MENTOROK KIVÁLASZTÁSÁRA ÉS FELKÉSZÍTÉSÉRE VONATKOZÓ MÓDSZERTAN KIDOLGOZÁSA, A MENTORKÉPZÉS MEGSZERVEZÉSE, INDÍTÁSA, MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA Projektvezető: Szabóné Bárdos Csilla (PTE Babits) Cél: pedagógusok felkészítési programjának kidolgozása a tanárjelöltek egyéni összefüggő szakmai gyakorlatának mentorálására próbaképzés indítása a pedagógusképző intézményekkel együttműködő mentorok kiválasztása 60 órás pedagógus-továbbképzés akkreditáltatása

A tervezett mentorképzés folyamata Bemenet: Jelentkezés, feltételek Kérdőíves attitűdmérés 40 óra általános tartalmú képzés 20 óra speciális mérnöktanári 20 óra inkluzív pedagógia 20 óra általános Kimenet: attitűd és kompetenciavizsgálat Minőségbiztosítás, értékelés (kurzus, teljesítés) MENTORTANÁR

Eredmények HÁROM PRÓBAKÉPZÉS (PÉCS – KAPOSVÁR – PÉCS) 94 RÉSZTVEVŐ 2 DARAB 60 ÓRÁS AKKREDITÁLT TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉS: MENTORTANÁR: 14+4 KREDIT BESZÁMÍTÁSA PTE MENTORKÉPZÉSI SZAKIRÁNY, ILL. PEDAGÓGUS SZAKVIZSGA KÉPZÉSBEN PÉCS: ALAPÍTÁSI + KEPTSZI: INDÍTÁSI 2) MŰSZAKI MENTORTANÁR: PMMIK – ALAPÍTÁSI

INFOKOMMUNIKÁCIÓS TECHNOLÓGIÁK KÉPZŐK KÉPZÉSE MŰHELY ÉS AKKREDITÁLT PEDAGÓGUS-TOVÁBBKÉPZÉS KIDOLGOZÁSA Projektvezető: Vezér András (PTE Babits) Cél: „képzők képzése” műhelyben szakvezető és mentortanárok, az egyetemre „áttanító” módszertan oktatók képzése az IK-technológia felhasználói szintű elsajátítása, alkalmazásképes tudás a szakvezetői-mentori, szakmódszertani munkában IK technológiával készült tananyagtartalmak létrehozásának képessége a „Módszerver” és „Szakmódszertan” projekt megvalósulásának technológiai támogatása 3x30 órás, egymásra épülő tanár-továbbképzés akkreditálása (képzési tartalom, tananyagfejlesztés)

EREDMÉNYEK 2010. JAN – ÁPR. PRÓBAKÉPZÉS: 22 GYAKORLÓ ISKOLAI TANÁR RÉSZVÉTELÉVEL 3 x 30 ÓRÁS AKKREDITÁLT PEDAGÓGUS-TOVÁBBKÉPZÉS Képzők, fejlesztők: Vezér András (Babits) Horzsa Gáborné (Deák) Magyar Ferdinánd (Deák) Onódi Emőke (Babits)

Eredmények

A TANÁRKÉPZÉST ÉS MENTORÁLÁST TÁMOGATÓ INNOVATÍV TECHNOLÓGIÁK, MÓDSZEREK ÉS ELJÁRÁSOK ELTERJESZTÉSE - MÓDSZERVER Projektvezető: Molvay Gáborné Sárosi Eszter (Babits)

Cél: a pedagógusjelölteket és az oktatás bármely területén dolgozó pedagógusokat a kompetencia-alapú oktatásban támogató módszertani példatár létrehozása korszerű tanulási-tanulássegítési modellben (RJR) az interaktív- reflektív tanulás módszereit, illetve eljárásait bemutató-szemléltető tananyagok fejlesztése az IK-technológiák legújabb lehetőségeinek alkalmazása, példázása web-es, könnyen és gyorsan elérhető, költségkímélő megjelenés

Kooperatív tanulás: 38 óra/modul IKT:16 óra/modul EREDMÉNYEK 10+2 tematikus bibliográfia 104 dokumentumból álló módszertani példatár (Pécs) Kooperatív tanulás: 38 óra/modul IKT:16 óra/modul Projekt: 12 óra/modul Drámapedagógia: 11 óra/modul Portfólió: 8 óra/modul Kísérlet: 6 óra/modul Műhelymunka: 5 óra/modul Vita: 3 óra/modul Múzeumpedagógia: 2 óra/modul A város mint iskola: 2 óra/modul Terepgyakorlat: 1 óra/modul

Tantárgyi bontásban

A KOMPETENCIA-ALAPÚ TANÁRKÉPZÉST ÉS MENTORÁLÁST TÁMOGATÓ SZAKMÓDSZERTAN SEGÉDLETEK ÍRÁSA Projektvezető: Bálint Andrea (Babits) Cél: tanári mesterszakokhoz kötődő módszertani tananyagfejlesztés a kompetencia alapú pedagógiai munkára való felkészülés segítése korszerű munkaformák és módszerek alkalmazására való felkészülés támogatása moduláris, bővíthető anyagok megalkotása

50 szakmódszertani óravázlat 25 vágott órafelvétel EREDMÉNYEK 50 szakmódszertani óravázlat 25 vágott órafelvétel

EREDMÉNYEK

A KUTATÁST ÉS A (MÓDSZERTANI) FEJLESZTÉST ÖSSZEKAPCSOLÓ WEB-ALAPÚ PORTÁL LÉTREHOZÁSA: IRODALOMTUDOMÁNY – IRODALOMTANÍTÁS ÉS TÖRTÉNELEMTUDOMÁNY – TÖRTÉNELEMTANÍTÁS Projektvezetők/szerkesztők: Dr. Milbacher Róbert (BTK), Iglicz Ágnes (Deák) – irodalom; Dr. Gőzsy Zoltán, Dévényi Anna (BTK), Priskinné Rizner Erika (Babits)

Eredmények 7-7 tematikus szám (számonként 5-5 ív) Irodalom 1. A nyelvújítás kora 2. A holokauszt-téma az irodalomban 3. A romantika korának irodalmából 4. A nő az irodalomban 5. Az apokalipszis motívuma 6. Kultikus szemlélet az irodalomban 7. Gyermekirodalom Történelem 1. Nemzetiségek 2. Magyarország a középkorban 3. A barokk és a reformáció kora 4. Magyarország a XX. században 5. Eszmetörténet 6. Ókor 7. „Vegyes”

Nemzetközi megmutatkozás Eredmények Árkádia konferencia 2010. 11. 26. „TANÍ-TANI” - Tudomány és közoktatás párbeszéde az Árkádia virtuális terében 2011. 11. 26. „Klasszikusok kezdőknek” „Történelmet TANÍ-TANI” Nemzetközi megmutatkozás Basel, 2011. 09. 13.: Kooperáció a tudomány és a közoktatás között (Prof. Fischerné Dárdai Ágnes és Dévényi Anna közös előadása)

Összegzés A pályázati tevékenység projektjei sikeresek voltak, az indikátorok messze meghaladják a tervezetteket. A résztvevők hatékonyan mozgósították tapasztalataikat, használták fel innovációs képességeiket. Szakmai kapcsolat, termékeny párbeszéd alakult ki: a konzorciumi partnerrel a három munkacsoport közt és a gyakorló iskolák pedagógusai közt a közoktatás és a felsőoktatás közt a pályázó intézmények és külsős partnerek közt A fejlesztések más pedagógusképző és közoktatási intézmények számára is hozzáférhető formában állnak rendelkezésre (adaptálható példatárak, képzési lehetőségek) Érdemes lenne folytatni ezt a munkát egy következő pályázatban A Gyakorló iskolai munkacsoportban résztvevő fejlesztők száma oktatókkal és külsősökkel együtt: 164 fő

Stáblista A Gyakorló iskolai munkacsoportban résztvevő fejlesztők névsora oktatókkal és külsősökkel együtt (164 fő) Ákli Istvánné, Bálint Andrea, Baloghné Bíró Mária, Bánhegyi Judit, Bánkuti Gábor PhD, Baranyai Balázs, Bartók István DSc, Bebesi György PhD, Beck Zoltán PhD, Bedőné Szűcs Tünde, Berényi Éva, Berényi Szabolcs, Betlehem Márta, Bodó Jánosné, Borbíró Fanni, Bosnyákné Szűcs Erzsébet, Böhm Gábor PhD, Czanikné Dezső Emőke, Csanádi Beáta, Cseh Gabriella, Csókásné Gémesi Ildikó, Csőke Renáta, Dévényi Anna, Dombiné Borsos Margit, Dörnyei Krisztina, Engel Mária, Eszteri Zsolt, Fedeles Tamás PhD, Fekete Nóra, Ferenczhalmy Réka, Fodor Bálint, Font Márta DSc, Fűzfa Balázs PhD, Garamszegi Rita, Gárdonyi Máté PhD, Gere Zsolt, Gerhard Seewan PhD, Gocsál Ákos PhD, Gombos Péter PhD, Görög Gabriella, Gőzsy Zoltán PhD, Gyimesi Zoltánné, Gyurina Éva, Hahner Péter PhD, Halász Edit, Dr. Halblender Anna, Hartvig Gabriella PhD, Hegyi Zsófia, Heidl György PhD, Herner Mihály, Hites Sándor PhD, Hornyák Árpád PhD, Horváth Györgyi PhD, Horváth Krisztina, Horváth Richárd PhD, Horváthné Szűcs Márta, Horzsa Gáborné, Iglicz Ágnes, Jankovits László PhD, Jaszenovics Sándor, Józsa Judit, Juhász Krisztina, Kálmán C. György DSc, Kanyar Gyöngyi, Kasznai Gyula, Katicsné Simon Gyöngyi, Katona Réka, Katus László CSc, Kerekes András, Kisantal Tamás PhD, Kógerné Kühn Edit, Kopeczky Péter, Kövi Anita, Kucserka Zsófia, Laczkó András PhD, Lakner Tamás PhD, Lénárt Anett, Lévai Attila, Magasi András, Magyar Ferdinánd, Majoros István DSc, Maracsik Ferenc, Máté Gábor, Maul Borbála, Mekis D. János PhD, Mészárosné Bolla Eszter, Mészárosné Császár Zsuzsa PhD, Milbacher Róbert PhD, Molvay Gáborné Sárosi Eszter, Monok Zoltán, Muráth Eszter, Nagy Árpád PhD, Nagy Imre DSc, Nagy Levente PhD, Nagy Mariann PhD, Nagyné Sörös Erika, Németh Andrea, Onder Csaba PhD, Onódi Emőke, Pálffy Géza DSc, Pálffy Margit, Pammerné Fehérvizi Márta, Pap Balázs, Dr. Pap Gáborné, Papp Zoltán, Pércsich Richárd, Perger Attila, Perjés Zsolt, Pesti Jánosné, Pesti Miklósné, Pethőné Nagy Csilla, Petz Andrea, Pilkhoffer Mónika PhD, Pintér Aranka, Polgár Rita, Porkoláb Tibor PhD, Priskinné Rizner Erika, Rákóczy Istvánné, Ripp Zoltán PhD, Rózsa Mónika, Rózsahegyi Ágnes, Rutsch Nóra, Sashalmi Endre PhD, Sátayné Gál Veronika, Séllei Nóra PhD, Slachta Krisztina, Somorjai Eszter, Stehler György, Szabó Ádám PhD, B. Szabó János, Szabó Gábor, Szabóné Bárdos Csilla, Szakács Emília, Szalay Dávid, Szalayné Csáky Judit, Száraz Tamás, Szeriné Hipszki Györgyi, Szilágyi Mariann, Szilágyi Zsófia PhD, Szívósné Vásárhelyi Zsuzsanna, Takács Tímea, Tamás Renáta, Tarnai Gábor, Tóth Anett, Tóth László, Tóth Orsolya PhD, Török Lajos PhD, Vaderna Gábor PhD, Vadicskó Judit, Varga András Ferencné, Varga Lajos CSc, Varga Szabolcs PhD, Vári György PhD, Vati Tamás, Végh Ferenc PhD, Vér Ádám PhD, Vezér András, Vilmos László CSc, Vinczéné Csete Gabriella, Vitári Zsolt PhD, Vojtek Sándor PhD, Vonyó József PhD, Z. Kovács Zoltán PhD, Zákány Tóth Péter

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!