Trendence Graduate Barometer 2012 Hungarian Engineering/IT Edition Nyugat-Magyarországi Egyetem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Advertisements


Egyetemi kutatók – jövőbeli vállalkozók? Dr. Makra Zsolt IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola.
PIC number – szükséges bármilyen Erasmus + pályázathoz PKE:
Folie 1 C-QUADRAT ARTS Best Momentum >> Értékfejlödés 1 éven keresztül Termékinformáció >> C-QUADRAT ARTS Best Momentum Összhozam Maximális veszteség Best.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
“Hány pontot kapunk érte?” Milotta Lászlóné – asszisztens (Vasútegészségügyi NKK Kft – Pécs) Zsoldiné Turi Edit – fiziotherápiás asszisztens (Egyesített.
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Humánkineziológia szak
A diplomások jellemzőiről és előre- menetelükről készített felmérés Olaszországban prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia.
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
Elektromos mennyiségek mérése
Az Európai Unió nyelvpolitikája
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
Fodrostollú magyar lúd
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Védőgázas hegesztések
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Nyugat-Magyarországi Egyetem Közgazdaságtudományi Kar
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
A GYERMEKVÁLLALÁS HATÁSA A CSALÁDI JÖVEDELEMRE MAGYARORSZÁGON Reizer Balázs Béla és Seres Gyula Szociális munka, szociálpolitika szekció április.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Merre tovább? Tapasztalatok a kétszintű latin nyelvi érettségiről.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
EU II..
szakmérnök hallgatók számára
Felsőoktatási munkatársak képzési célú mobilitása - STT 2014/2015.
Dr. Szakács Tamás BGK kari Erasmus koordinátor
A évi demográfiai adatok értékelése
A évi demográfiai adatok értékelése
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2009 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól június 3.
Munkaerő mobilitás Magyarországon
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
Kormányszóvivői tájékoztató. Tájékoztató a gazdaságról Dr. Veres János pénzügyminiszter szeptember 14.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
7. Házi feladat megoldása
GENERALI Alapkezelő Zrt. Az oroszlán erejével GENERALI Alapkezelő Zrt. Milyen új együttműködés szükséges a választható portfoliós rendszer bevezetése során.
GENERALI Alapkezelő Zrt. Nyugdíjpénztári megtakarítás a többi befektetés mellett Schuszter Péter vezérigazgató Generali Alapkezelő 2008/../.. Pénztárkonferencia.
1 Konjunktúrajelentés 2009  Az üzleti helyzet és várakozások  A befektői környezet A DUIHK 15. konjunktúrafelmérése Dirk Wölfer április 21.
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Folie 1 Ausztria mint gazdasági telephely Európai üzleti tevékenységének kiindulópontja Peter Ch. Löschl ABA-Invest in Austria Budapest, October
SPSS Predictive Applications Cseh Zoltán Budapest április 20.
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Kvantitatív módszerek
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
Előadás másolata:

trendence Graduate Barometer 2012 Hungarian Engineering/IT Edition Nyugat-Magyarországi Egyetem

Tartalom 1.Alapinformációk/Eljárás 2.Hallgatók – áttekintés 3.Profil áttekintése 4.Egyetemi/főiskolai értékelés dióhéjban 5.Hallgatók elvárásai és a felsőoktatási intézmény értékelése 6.Oktatás és karrier 7.Munkáltatói típusok és kommunikáció

© trendence | Page 3 | over 530,000 participants 27 countries 1,150 universities trendence radius of action

© trendence | Page 4 | trendence clients Accounting Deloitte & Touche Ernst & Young KPMG PricewaterhouseCoopers Grant Thornton Automotive Industry AUDI BMW Group Bosch Rexroth Brose Daimler DEKRA Hella Mahle Michelin Porsche Škoda Toyota Volkswagen ZF Friedrichshafen Consulting Accenture A.T. Kearney The Boston Consulting Group Capgemini Emerging Hays McKinsey & Company Consumer Goods Beiersdorf Coca-Cola Dr. Oetker Ferrero Henkel Kraft Foods L'Oreal Marks & Spencer Mars McDonald’s Nestlé Deutschland AG Unilever Energy Areva NP BP E.ON Enercon GDF SUEZ Mainova AG Nordex Rehau RWE Stadtwerke München Vattenfall Veolia Vestas Financial Services BAML BNP Paribas Commerzbank Credit Agricole Credit Suisse Deutsche Bank Deutsche Börse Deutsche Bundesbank Deutsche Postbank DZ Bank HSBC JP Morgan KfW Bankengruppe MLP Finanzdienstleistungen Royal Bank of Scotland Société Générale Sparkassen Finanzgruppe Targobank Volks- und Raiffeisenbanken Government Agencies Bundeswehr Deutsche Flugsicherung Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt e.V. (DLR) National Health Service (NHS) Teach First_UK Industry / Manufacturing ABB Bilfinger Berger AG CLAAS KGaA mbH EADS Bouygues Construction BSH Bosch und Siemens Hausgeräte Carl Zeiss Deutsche Lufthansa Evonik euro engineering Ferchau Infineon Technologies Jenoptik Krones Lufthansa Technik MAN Osram Otto Bock Rheinmetall Rolls-Royce Bosch Gruppe Rohde & Schwarz Salzgitter Schaeffler Gruppe Schott Siemens SMA Solar Technology SMS Stihl Texas Instruments Thales ThyssenKrupp Tognum Voith Insurance Allianz AOK Basler Versicherungen ERGO Generali Munich Re IT Solutions AVM DATEV Hewlett Packard IBM SAP Software AG Law Allen & Overy Clifford Chance CMS Hasche Sigle Eversheds Freshfields Gleiss Lutz K&L Gates LLP Linklaters Mayer Brown Noerr LLP Shearman & Sterling LLP Media Axel Springer Bertelsmann Pharmaceutical/Chemical Industry BASF Bayer Dräger Fresenius Merck Roche Retail Aldi Süd Edeka Enterprise Rent-A-Car (ERAC) H&M IKEA Kaufland Lidl Metro OBI Otto Peek & Cloppenburg REWE Rossmann Tchibo Telecommunication Deutsche Telekom Telefonica Vodafone Tourism / Logistics Accor Hotellerie DB Mobility Logistics Deutsche Post DHL Groupe La Poste SNCF Thomas Cook

© trendence | Page 5 | Eljárás: trendence Graduate Barometer - European Edition Válaszadás Átfogó információ Módszer:Online kérdőív Felmérés időtartama:2011. szeptember február Részvétel: Elemzés: Hallgatói csoportok: Média beszámoló: meghívás a karrier irodán keresztül ben; a válaszadás névtelensége biztosított; díjazás és jutalom ellenében Adatelemzés statisztikai eszköz segítségével; MRS és ESOMAR kódok és ISO alapján európai példa és különböző alcsoportok elemezésére került sor, beleértve Magyarországot és Nyugat-Magyarországi Egyetem hallgatóit Frankfurter Allgemeine Zeitung 2012 Résztvevő felsőoktatási intézmények Válaszadók

© trendence | Page 6 | Sajtóközlemény Fontos: Ez a dokumentum nem publikált kutatási eredményeket tartalmaz. Ezzel a személyre szabott jelentéssel szeretnénk megköszönni, hogy részt vettek a trendence Graduate Barometer európai kiadásában. Nagyon örülünk, ha részleteket szeretnének publikálni, de kérjük, hogy ez ügyben egyeztessenek a trendence Intézettel. Ha további anyagokat (különösképpen teljes táblázatokat / grafikákat / chart-okat) kívánnak nyilvánosságra hozni, kérjük, előtte lépjenek kapcsolatba velünk. Az alapja ennek a döntésnek az, hogy minden egyes felsőoktatási intézmény kiértékelése bizalmas adatokat tartalmaz.

© trendence | Page 7 | »A trendence Graduate Barometer Európa legnagyobb felmérése, amely a következő témákkal foglalkozik: karrier, felsőoktatás és munkáltatók. 24 ország 950 felsőoktatási intézményével működtünk együtt, és 343,796 hallgató töltötte ki a kérdőívet. »A következő országok vettek részt a felmérésben: »Ausztria, Belgium, Bulgária, Csehország, Dánia, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Írország, Lengyelország, Magyarország, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Oroszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svájc, Svédország, Szlovákia és Törökország. »A hallgatókat arról kérdeztük, hogy miket részesítenek előnyben és milyen elvárásaik vannak a jövőbeli karrierükkel és munkáltatójukkal kapcsolatban, és mennyire elégedettek a felsőoktatási intézményükkel. »A felmérés célcsoportja az üzleti/gazdasági és a mérnöki/IT/természettudományi szakok hallgatói, de természetesen az összes hallgató véleménye érdekel minket. Ezért van a trendence Graduate Barometer Partner Reportnak három kiadása: üzleti, mérnöki és összesített (amely minden terület hallgatóit tartalmazza). »A trendence Graduate Barometer Európa legnagyobb felmérése, amely a következő témákkal foglalkozik: karrier, felsőoktatás és munkáltatók. 24 ország 950 felsőoktatási intézményével működtünk együtt, és 343,796 hallgató töltötte ki a kérdőívet. »A következő országok vettek részt a felmérésben: »Ausztria, Belgium, Bulgária, Csehország, Dánia, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Írország, Lengyelország, Magyarország, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Oroszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svájc, Svédország, Szlovákia és Törökország. »A hallgatókat arról kérdeztük, hogy miket részesítenek előnyben és milyen elvárásaik vannak a jövőbeli karrierükkel és munkáltatójukkal kapcsolatban, és mennyire elégedettek a felsőoktatási intézményükkel. »A felmérés célcsoportja az üzleti/gazdasági és a mérnöki/IT/természettudományi szakok hallgatói, de természetesen az összes hallgató véleménye érdekel minket. Ezért van a trendence Graduate Barometer Partner Reportnak három kiadása: üzleti, mérnöki és összesített (amely minden terület hallgatóit tartalmazza). A trendence Graduate Barometer 2012 egyedi jellemzői:

© trendence | Page 8 | Részvétel

© trendence | Page 9 | Részvétel (folyt.)

© trendence | Page 10 | Válaszadók

| Page 11 | Profil áttekintése: Életkor és nem

| Page 12 | Profil áttekintése: Életkor és nem (folyt.)

Tartalom 1.Alapinformációk/Eljárás 2.Hallgatók – áttekintés 3.Profil áttekintése 4.Egyetemi/főiskolai értékelés dióhéjban 5.Hallgatók elvárásai és a felsőoktatási intézmény értékelése 6.Oktatás és karrier 7.Munkáltatói típusok és kommunikáció

| Page 14 | Key Performance Indicators Munkánk része az ígéretes hallgatói profilok értékelése, amellyel a vállalkozókat támogatjuk. A fenti fő teljesítménymutatók választ adnak azokra a kérdésekre, amelyek a munkáltatókat érdeklik. Ahogy a vállalatoknak fel kell tenniük magukban a kérdést, hogy hogyan tudják felhívni átlag feletti teljesítményű hallgatók figyelmét, az egyetemeknek is ugyanúgy fel kell tenniük maguknak a kérdést, mely hallgatókat viszik ki a munkaerőpiacra.

| Page 15 | Hallgatók - áttekintés KiválóJóÁtlagosRosszNagyon rossz teljesítmény

Tartalom 1.Alapinformációk/Eljárás 2.Hallgatók – áttekintés 3.Profil áttekintése 4.Egyetemi/főiskolai értékelés dióhéjban 5.Hallgatók elvárásai és a felsőoktatási intézmény értékelése 6.Oktatás és karrier 7.Munkáltatói típusok és kommunikáció

| Page 17 | Vélemény Egyetért-e az alábbi kijelentésekkel?

| Page 18 | Profil

| Page 19 | Oktatási típus Milyen típusú képzésen vesz jelenleg részt?

| Page 20 | Szak Melyik szakra jár?

| Page 21 | Felsőoktatás időtartama Melyik évben kezdte meg felsőfokú tanulmányait? Tanulmányai befejezése után előreláthatólag mikor kezd el szakmájában dolgozni?

| Page 22 | Felsőoktatási cél Hogyan értékelné tanulmányi eredményét?

| Page 23 | Tapasztalat és felsőfokú angoltudás Milyen tapasztalatokat (minimum 3 hónapos) szerzett már? Beszél-e angolul FELSŐFOKON?

| Page 24 | Európai felsőfokú szintű angoltudás Beszél-e angolul FELSŐFOKON? „Felsőfokon” az alábbi vonatkozásban azt jelenti, hogy folyékonyan beszél, ír, ért az adott nyelven, nagy szókinccsel rendelkezik és elenyésző nyelvtani hibát vét.

| Page 25 | Európai felsőfokú szintű angoltudás (folyt.) Beszél-e angolul FELSŐFOKON?

| Page 26 | Személyiségi jellemzők

Tartalom 1.Alapinformációk/Eljárás 2.Hallgatók – áttekintés 3.Profil áttekintése 4.Egyetemi/főiskolai értékelés dióhéjban 5.Hallgatók elvárásai és a felsőoktatási intézmény értékelése 6.Oktatás és karrier 7.Munkáltatói típusok és kommunikáció

| Page 28 | Key Performance Indicators A fő teljesítménymutatók további információkat tartalmaznak arról, hogy hallgatóik mennyire elégedettek egyetemükkel/főiskolájukkal Magyarország összes résztvevő felsőoktatási intézményét tekintve. Itt láthatják, hogy felsőoktatási intézményüknek milyen gyengéi és erősségei vannak, és hogy miben kiemelkedően jók és miben gyengébbek. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ez az értékelés a hallgatók felsőoktatási intézményükről alkotott véleménye alapján készült.

| Page 29 | Egyetemi/főiskolai értékelés dióhéjban KiválóJóÁtlagosRosszNagyon rossz teljesítmény

| Page 30 | Egyetemi/főiskolai értékelés dióhéjban (folyt.) KiválóJóÁtlagosRosszNagyon rossz teljesítmény

| Page 31 | Egyetemi/főiskolai értékelés dióhéjban (folyt.) KiválóJóÁtlagosRosszNagyon rossz teljesítmény

Tartalom 1.Alapinformációk/Eljárás 2.Hallgatók – áttekintés 3.Profil áttekintése 4.Egyetemi/főiskolai értékelés dióhéjban 5.Hallgatók elvárásai és a felsőoktatási intézmény értékelése 6.Oktatás és karrier 7.Munkáltatói típusok és kommunikáció

| Page 33 | Vélemény Egyetért-e az alábbi kijelentésekkel?

| Page 34 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése Európában Összességében mennyire elégedett oktatási intézményével/ a tanult szakkal? 1 = nagyon elégedett; 7 = nagyon elégedetlen

| Page 35 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése Európában (folyt.) Összességében mennyire elégedett oktatási intézményével/ a tanult szakkal? 1 = nagyon elégedett; 7 = nagyon elégedetlen

| Page 36 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése: Érdekeltség vs. elégedettség (Európában) Melyek a legfontosabb szempontok az Ön számára egy felsőoktatási intézmény/szak kiválasztása során? Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

| Page 37 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése: Érdekeltség vs. elégedettség (Európában) (folyt.) Melyek a legfontosabb szempontok az Ön számára egy felsőoktatási intézmény/szak kiválasztása során? Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

| Page 38 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése: Érdekeltség vs. elégedettség (Magyarország) Melyek a legfontosabb szempontok az Ön számára egy felsőoktatási intézmény/szak kiválasztása során? Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

| Page 39 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése: Érdekeltség vs. elégedettség (Magyarország) (folyt.) Melyek a legfontosabb szempontok az Ön számára egy felsőoktatási intézmény/szak kiválasztása során? Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

| Page 40 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése: Érdekeltség vs. elégedettség (az egyetemi) Melyek a legfontosabb szempontok az Ön számára egy felsőoktatási intézmény/szak kiválasztása során? Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

| Page 41 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése: Érdekeltség vs. elégedettség (az egyetemi) (folyt.) Melyek a legfontosabb szempontok az Ön számára egy felsőoktatási intézmény/szak kiválasztása során? Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

| Page 42 | Egyetemi/főiskolai állásbörzék látogatása Milyen rendezvényekre megy el, ha tájékozódni akar a munka- és karrierlehetőségekről?

| Page 43 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

| Page 44 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

| Page 45 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

| Page 46 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

| Page 47 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

| Page 48 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

| Page 49 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

| Page 50 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

| Page 51 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

| Page 52 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

| Page 53 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

| Page 54 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

| Page 55 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

| Page 56 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

| Page 57 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

| Page 58 | Főiskolai teljesítmény kiértékelése - Időbeni lefolyás Mennyire jellemzőek a fent felsoroltak az Ön egyetemére/ főiskolájára? (rossz; nincs véleményem; jó)

Tartalom 1.Alapinformációk/Eljárás 2.Hallgatók – áttekintés 3.Profil áttekintése 4.Egyetemi/főiskolai értékelés dióhéjban 5.Hallgatók elvárásai és a felsőoktatási intézmény értékelése 6.Oktatás és karrier 7.Munkáltatói típusok és kommunikáció

| Page 60 | Vélemény Egyetért-e az alábbi kijelentésekkel?

| Page 61 | Optimizmusmutató A trendence Optimizmus-Index azt tükrözi, hogy a diplomások mennyire bíznak az elhelyezkedési lehetőségeikben. Kettő paraméterből tevődik össze, amelyeket minden évben a pályázati folyamatok értékeléséhez választottunk ki. 1) Becsült pályázatok száma. 2) Munkakeresés időtartama. A lehetséges legmagasabb szám, a 100 a piac „túlfűtöttségét” jelképezi: Egy ilyen piacon minden diplomás a lehető legrövidebb időn belül, minimális erőfeszítéssel találna állást magának. Mit gondol, hány hónapig kell majd Önnek állást keresnie (vagy keresett már), amíg szakképzettségének megfelelő munkahelyet talál? Mit gondol, hány pályázatot kell majd elküldenie (illetve küldött már el), amíg szakképzettségének megfelelő munkahelyet talál?

| Page 62 | Prioritások a karrierben Mennyire fontosak Önnek az alábbi szempontok, ha a tanulmányai befejezését követő első szakmai munkakörére gondol? A válaszadókat arra kértük, hogy határozzák meg az ellentétpárok közül melyeket részesítik előnyben a tanulmányaik elvégzése utáni szakmájukkal kapcsolatos szempontok közül, és hogy az előnyben részesített szempontok mennyire fontosak számukra. A skála jobb, ill. bal oldalán vannak a súlypontok, a kiemelkedőbb kritériumok definiálják a hallgatók karrierrel kapcsolatos prioritásait.

| Page 63 | Pályázati folyamat: Az első állás keresésével töltött becsült időtartam Mit gondol, hány hónapig kell majd Önnek állást keresnie (vagy keresett már), amíg szakképzettségének megfelelő munkahelyet talál?

| Page 64 | Pályázati folyamat: Az első állás keresésével töltött becsült időtartam (folyt.) Mit gondol, hány hónapig kell majd Önnek állást keresnie (vagy keresett már), amíg szakképzettségének megfelelő munkahelyet talál?

| Page 65 | Pályázati folyamat: Az első állás kereséséhez szükséges pályázatok becsült száma Mit gondol, hány pályázatot kell majd elküldenie (illetve küldött már el), amíg szakképzettségének megfelelő munkahelyet talál?

| Page 66 | Pályázati folyamat: Az első állás kereséséhez szükséges pályázatok becsült száma (folyt.) Mit gondol, hány pályázatot kell majd elküldenie (illetve küldött már el), amíg szakképzettségének megfelelő munkahelyet talál?

| Page 67 | Elvárások az első álláshoz: Becsült éves bruttó jövedelem / becsült munkaidő Európában Mit gondol, hány órát fog dolgozni ebben a pozícióban? Mit gondol, mennyit fog keresni (bruttó jövedelem) ebben a pozícióban?

| Page 68 | Elvárások az első álláshoz: Becsült éves bruttó jövedelem Mit gondol, mennyit fog keresni (bruttó jövedelem) ebben a pozícióban?

| Page 69 | Elvárások az első álláshoz: Becsült éves bruttó jövedelem (folyt.) Mit gondol, mennyit fog keresni (bruttó jövedelem) ebben a pozícióban?

| Page 70 | Elvárások az első álláshoz: Becsült munkaidő Mit gondol, hány órát fog dolgozni ebben a pozícióban?

| Page 71 | Elvárások az első álláshoz: Becsült munkaidő (folyt.) Mit gondol, hány órát fog dolgozni ebben a pozícióban?

| Page 72 | Elvárások az első álláshoz: Az első állásban eltöltött becsült időtartam Hány évig szeretne az első pozíciójában dolgozni?

| Page 73 | Elvárások az első álláshoz: Az első állásban eltöltött becsült időtartam (folyt.) Hány évig szeretne az első pozíciójában dolgozni?

| Page 74 | Vélemény Egyetért-e az alábbi kijelentésekkel?

| Page 75 | Mobilitás - hajlandóság elköltözésre Képzelje el, hogy kap egy igen kedvező állásajánlatot. Milyen mértékben volna hajlandó a munka érdekéban lakóhelyváltoztatásra? A munkahely kedvéért hajlandó lennék elköltözni

| Page 76 | Mobilitás - emigráció helye Melyik külföldi országban vállalna a legnagyobb valószínűség szerint szakképzettségének megfelelő munkát az egyetem befejezése után?

| Page 77 | Érdeklődés külföldi mesterképzések iránt Szeretne külföldön tanulni mesterképzésen (MA)?

| Page 78 | Érdeklődés külföldi mesterképzések iránt (folyt.) Szeretne külföldön tanulni mesterképzésen (MA)?

| Page 79 | Kívánt hely mesterképzés elvégzéséhez Leginkább mely ország(ok)ban szeretne tanulni mesterképzésen (MA)?

Tartalom 1.Alapinformációk/Eljárás 2.Hallgatók – áttekintés 3.Profil áttekintése 4.Egyetemi/főiskolai értékelés dióhéjban 5.Hallgatók elvárásai és a felsőoktatási intézmény értékelése 6.Oktatás és karrier 7.Munkáltatói típusok és kommunikáció

| Page 81 | Melyek a legkedveltebb munkáltatók Európában? Legszívesebben melyik vállalatnál pályázna állásra tanulmányai befejezése után? Az ezen és a következő oldalakon található táblázatok áttekintést adnak a legvonzóbb munkáltatói típusokról Európában, Magyarországon és az Önök egyetemén / főiskoláján.

| Page 82 | Melyek a legkedveltebb munkáltatók Magyarországon? Legszívesebben melyik vállalatnál pályázna állásra tanulmányai befejezése után?

| Page 83 | Melyek a legkedveltebb munkáltatók az Önök egyetemén / főiskoláján? Legszívesebben melyik vállalatnál pályázna állásra tanulmányai befejezése után?

| Page 84 | Melyek a legaktívabb munkáltatók Magyarországon? Melyik munkaadó törekszik leginkább a diákok megnyerésére az Ön oktatási intézményében? Az ezen és a következő oldalakon található táblázatok áttekintést adnak a legaktívabb munkáltatói márkákról Európában, Magyarországon és az Önök egyetemén / főiskoláján.

| Page 85 | Melyek a legaktívabb munkáltatók az Önök egyetemén / főiskoláján? Melyik munkaadó törekszik leginkább a diákok megnyerésére az Ön oktatási intézményében?

| Page 86 | Melyek a legaktívabb munkáltatók az Önök egyetemén / főiskoláján? (folyt.) Melyik munkaadó törekszik leginkább a diákok megnyerésére az Ön oktatási intézményében?

| Page 87 | Igénybe vett általános kommunikációs csatornák Milyen módon informálódik leginkább a potenciális munkaadókról?A válaszadókat arra kértük, határozzák meg, hogy mely általános kommunikációs csatornák segítségével gyűjtenek információkat a potenciális munkaadókról.

| Page 88 | A legvonzóbb egyetemi marketing tevékenységek Egyetemén/ főiskoláján mi keltette már fel figyelmét egy vállalat iránt? Az alábbi diagramm azt mutatja, hogyan tudják a munkaadók a felsőoktatásban résztvevő célközönségüket a legelőnyösebben elérni. Még a legjobb toborzóötlet is kudarcra van ítélve, ha az a hallgatókat nem ragadja meg.

Ha bármilyen kérdése van, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot: Nadja Kehler Research Analyst trendence Institut GmbH Markgrafenstrasse Berlin