Együttgondolkodva a kisiskolásokért Alsó tagozatos munkaközösség-vezetők tanácskozása KPSZTI március 12.
2004/2005. tanév 2005/2006. tanév Továbbképzések száma:923 Bemutatóórák száma:1422 Előadások száma:1755 Résztvevők száma:393858
A 2004/2005. tanév továbbképzéseinek elégedettségi mutatói II. félév Bemutatóórák4,1 Óramegbeszélés, tapasztalatcsere:4,82 Előadók témaválasztása:4,94 Előadók felkészültsége:4,97 A továbbképzés programjának összeállítása:4,9 Segédanyagok használhatósága:4,8 A továbbképzésen szerzett tapasztalatok hasznosíthatósága:4,82 A 2005/2006. tanév továbbképzéseinek elégedettségi mutatói Bemutatóórák4,71 Óramegbeszélés, tapasztalatcsere4,79 Előadók felkészültsége4,91 Előadók előadásmódja4,74 A továbbképzés programjának összeállítása4,9 Segédanyagok használhatósága4,8 A továbbképzésen szerzett tapasztalatok hasznosíthatósága4,75
Kérdőív az alsó tagozatos munkaközösség-vezetők számára A kérdőívet visszaküldte 68 fő (66,7 %)
1. Figyelemmel kíséri-e a KPSZTI alsó tagozatos továbbképzési programját? A kérdésre válaszolt: 68 fő (100 %) mindig áttanulmányozom hol igen, hol nemnem kerül a kezembe 59 fő6 fő3 fő 86,8 %8,8 %4,4 %
2. Megfelelőnek tartja-e a kínálatot? A kérdésre válaszolt: 67 fő (98,5 %) igenrészbennem 57 fő9 fő1 fő 85,1 %13,4 %1,5 %
3. Ki dönt intézményében a tanítók továbbképzésen való részvételéről? A kérdésre válaszolt: 67 fő (98,5 %) igazgatóigazgató- helyettes munkaközösség- vezető tanító 39 fő26 fő8 fő45 fő 58,2%38,8 %11,9%67,2 % egyedül ő 10 fő4 fő0 fő16 fő 15,2 %6,1 %0 %24,2 %
4. Megosztják-e tapasztalataikat kollégáikkal a továbbképzésen részt vett tanítók? A kérdésre válaszolt: 67 fő (98,5 %) igennem 66 fő1 fő 98,5 %1,6 %
5. Ha igen, milyen formában? A kérdésre válaszolt: 50 fő (73,5 %) alkalomszerűenerre a célra rendszeresített formában 30 fő21 fő 60,0%40,0 %
Témajavaslatot 55 fő tett a szöveges értékelés eddigi tapasztalatai, a gyakorlatban felmerült problémák megoldási lehetőségei a SNI (magatartászavaros, hyperaktív, tanulásban lemaradó, részképesség-zavarral küszködő) tanulók nevelés-oktatása, az integrált nevelés a szakmai munkaközösségekkel, illetve azok vezetésével kapcsolatos ismeretek
Szerepelt még a témajavaslatok között: ☺ Kompetencialapú oktatás alsó tagozatban ☺ A tankönyvválasztás szempontjai ☺ A hittantanítás kérdései alsó tagozaton ☺ Az átmenet problémái a 4-5 évfolyam közötti váltásnál (követelmények, értékelés) ☺ A kötelező olvasmányok problematikája ☺ Pályázatfigyelési technikák, a pályázatírás gyakorlata