Villamos fékezés Kompakt építésmód Programmozható (ABS, ESP, stb.) Kieg. funkciók lehetségesek Egyszerű szerelés Áramfelvétel 2 A (tartás) 50 A-ig (ABS)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Lendkerekes energiatárolás szupravezetős csapággyal
Advertisements

Galvánelemek és akkumulátorok
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Nagyépületek nagy megbízhatóságú villamos energiaellátása
Csík Zoltán Elektrikus T
Bizalmas/A Danfoss távhő ellátás tulajdonaDanfoss távhő ellátás részlegDátum | 1| 1 districtenergy.danfoss.com 5+ millió alkalmazás világszerte Mára több,
MMK tanfolyam őszi félév Villamos hálózatok Dr. Dán András
SHAPE PREMIUM „A SZÖGLETES GÉNIUSZ”
Schulcz Gábor LIGHTRONIC Kft.
Szerzők: Finszter Ferenc, Tóth Zoltán,
Kábelek Készítette: Mecser Dávid. A kábel: A kábel olyan, villamos energia átvitelére alkalmas szigetelőanyaggal körülvett, víz és mechanikai behatások.
Hogyan jut el az áram a lakossághoz?
Mobil eszközök alkalmazása vállalati környezetben
Szakdolgozat A közúti közlekedés környezetterhelése Debrecenben
A korszerű áramellátó rendszerek kialakítási szempontjai
© ABB Group July 11, 2014 | Slide 1 Az ABB Magyarországon 2012.
Energiaellátás: Tárolás
Energiaellátás: Előállítás
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Trendek a szoftveriparban: e-business és e-development Csontos Péter IQSOFT Rational e-development szakmai nap 2000 február 16.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Járművillamosság-elektronika
Széchenyi István Egyetem
Elektrotechnika előadás Dr. Hodossy László 2006.
Szabványosítás: Meghatározások 4.1 A 42 V-os fedélzeti hálózatban megengedett legnagyobb feszültségek meghatározása A 42 V-os fedélzeti hálózatban fellépő.
Fedélzeti hálózat közúti járművekhez, motiváció és innováció.
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
INFORMATIKA E-management E-business E-gyártás. Információ alapú gazdálkodás E-management E-business E-gyártás – E-minőségirányítás.
Palócz Éva A magyar gazdaság növekedésének néhány kulcskérdése MKT közgyűlés május 27. Palócz Éva KOPINT-TÁRKI Zrt.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Ösztönzési problémák a hazai kiegyenlítő energia piacon
Hálózati architektúrák
Partner Dr. Czira Zsuzsanna, egyetemi adjunktus BME VET VM A megbízhatóság alapjai Villamosenergia-minőség Szaktanfolyam Megbízhatóság.
Röviden a felharmonikusokról
Az elemzés és tervezés módszertana
Funkciói, feladatai és területei
Nemzeti Éghajlatváltozási Stratégia. Folyamat Kormányprogramban Kormányprogramban OGY határozat-tervezet OGY határozat-tervezet NÉS koncepció: MTA-EMLA,
Szabályozási reform – az intézményrendszer és a járadékszabályozás továbbfejlesztése Szikszainé dr. Bérces Anna PM, főosztályvezető Pénztárkonferencia.
A villamosenergia-rendszer alapfogalmai
Villamos hálózatok védelmei Lapsánszky Balázs 2/14.E.
Üzemzavarok fajtái (Zárlatok és a Túlterhelés)
Készítette: Fehér Péter 2/14E
Kisfeszültségű hálózatok méretezése
Aszinkron gépek.
Villamos energetika I. Dr
Az internet kialakulása
PowerQuattro Rt Budapest, János utca175.
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
SZIMULÁCIÓ A BIZTONSÁGÉRT
A jövedéki szabályozás modernizálása
Az igazi változásokhoz szemléletbeli váltásra van szükség ? Az energiaszektor szerepe a versenyképesség javításában Energiatudatosság.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Minőségköltségek.
ESP Szilágyi András, WSX87Z.
4. Energiaátalakitó folyamatok és gépek
Back office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin.
VILLAMOS TELJESÍTMÉNY MÉRÉS
JELZÉSI RENDSZEREK Követelmények, osztályozás 2.Jelzők műszaki jellemzői 22 A jelzők vezérlése és ellenőrzése 3.Jelzési rendszerek alapelvei 4.Redundancia,
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
Interoperabilitási megoldások az e-közigazgatási keretrendszerben Hirling László
Jene Károly Dolphin Kft.  Hogyan kerültünk közel az elektronikus számlázáshoz?  e-Számla megoldásaink  PKI megoldásunk  EDI megoldásunk  PKI bevezetés.
Finszter Ferenc Beszámoló a GRRF 65. üléséről Genf, február Elnök: Ian Yarnold Department for Transport, Anglia Összeállította:
Online kopásmérés belső égésű motor vezérműláncán
RFID és Telemedicina Dr. Ficzere Andrea RFSUGMED.
Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
Készítette Ács Viktor Villamosmérnök hallgató
Nemzetközi magánjog II.
Rendszerek energiaellátása 8. előadás
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Előadás másolata:

Villamos fékezés Kompakt építésmód Programmozható (ABS, ESP, stb.) Kieg. funkciók lehetségesek Egyszerű szerelés Áramfelvétel 2 A (tartás) 50 A-ig (ABS) 42 V esetén Ergonómia javítása (pedál modul) Hátrányok mint előbb A rugózatlan tömegek növekedése Rendszerek/komponensek: „X-by-Wire

Rendszerek/komponensek: EVT Vill. szelepműködtetés, elv Elektromágneses Villamos motoros

Rendszerek/komponensek: EVT Villamos szelepműködtetés Elmarad a vezértengely, fogasszíj/vezérműlánc Szelepfojtási veszteségek elmaradása Optimális szelepvezérlési idők Egyedi szelepvezérlési idők Üzemanyagmegtakarítás 15 %-ig Benzin-közvetlen befecskendezés konkurrense (Még?) zajkeltés Költségek, igényes elektronika

Energiamenedzsment Az energiaellátás problémái „Energiamenedzsment” ma Árambalanszírozás „Fekve maradások” minimalizálása Generátor, akkumulátor túlméretezése Üresjárati fordulatszám megemelése Egyes fogyasztók pulzált lekapcsolása Komfortcsökkenés elkerülése Fogyasztók nagy száma Komfortreleváns vill. rendszerek bővülése Generátor, akkumulátor méretezése

Energiamenedzsment Energiaellátás holnap Hierarchikus döntéshozatal Helyzettől függő döntéshozatal Az akkumulátormenedzsment vezérlése Áramfogyasztás szabályozása Komfortcsökkenés elkerülése Magas fokon biztonságos Magas fokon „vízszintes” funkciók

Energiamenedzsment Energiamenedzsment, mint horizontálisan működő funkció

A 42 V-os fedélzeti hálózat szabványosítása A fórum 1996 évi határozata 1996 nov.-ben a FAKRA-nak és a VDA-nak bemutatva 1997 szept.-ben akceptálták Az AGN 1. Találkozója 1998 áprilisában, 10 résztvevő (DaimlerChr., Renault, Lisa Dräxlmeier, Siemens, Bosch, TÜV Autom. Süd, Sican) Alap „Specifikációs javaslat 14V/42V….-ra” (DaimlerChr., BMW), a fórum 1997-ben elfogadta

A 42 V-os fedélzeti hálózat szabványosítása Innováció A feszültségeknek a vezetékekhez történő specifikációja, az „okozó elv” bevezetésével a zavarok csökkentése

„Szabványosítás” munkacsoport (AGN)

A szabványosítási tevékenység célja Nem foglalkozik meghat. technológiák specifikációjával (architektúra, akkumulátor) Gyártók és beszállítók közötti összhang Követelmények egyszerűsítése Az „okozó” elv bevezetésével költségcsökkentés Nemzetözi szabvány, nemzetközileg összehangolt Lehető leggyorsabb elfogadás

A szabványosítás: eredmények FAKRA AA-I 3 akceptálja a tervezet címében a „42 V”-ot Indoklás 2000 április: AGN elfogadja a tervezetet, FAKRA/ISO-hoz benyújtva A „42 V” fogalmat ebben az összefüggésben nemzetközileg elfogadták A „36 V” az ólom-savas akkumulátort „rögzítené” A „névleges feszültség”-et nem az akkufeszültséghez kötik (ISO - tervezet

A szabványosítás: eredmények Villamos és elektronikus gépjármű-felszerelések 42 V-os fedélzeti hálózathoz 1. rész: Általános meghatározások 2. Rész: 42 V-os rendszerek/komponensek villamos igénybevétele

A szabványosítás: eredmények

A szabványosítás: definiciók