Sebességváltó Segédlet a Járműszerkezetek I. tantárgyhoz

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Járműhajtás-haladás Segédlet a Járművek I. tantárgyhoz
Advertisements

Dr. Lévai Zoltán Professor Emeritus
a sebesség mértékegysége
Lendkerekes energiatárolás szupravezetős csapággyal
Műszaki Értelmiség Napja 2013 Alternatív járműhajtás koncepciók értékelése, az elektromos járművek alkalmazásának távlatai prof. Dr. Palkovics László.
E-learning tananyagok módszertani buktatói
Mechanikai munka munka erő elmozdulás (út) a munka mértékegysége m m
Puskás Tivadar Távközlési Technikum
Váltóállítás egyedi inverterrel
Mozdonyhajtómű- fejlesztések Innovációs példa: Steamdrive Gőzhajtás MAV-Tagung Budapest.
Quantum tárolók.
Tengely-méretezés fa.
GÉPIPARI AUTOMATIZÁLÁS II.
VÁLTOZÓ SEBESSÉGŰ ÜZEM
Energiaellátás: Tárolás
Dr. Angyal István Hidrodinamika Rendszerek T.
Építőgépek, Anyagmozgatógépek és Üzemi Logisztika Tanszék
Járművek és mobil gépek II. Finiserek, tömörítőgépek
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Futóművek Segédlet a Járműszerkezetek II. tantárgyhoz
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Széchenyi István Egyetem
Differenciálmű és tengelyhajtás
Tengelyhajtás Segédlet a Járműszerkezetek I. tantárgyhoz
Automata sebességváltók
Elektrotechnika 11. előadás Dr. Hodossy László 2006.
Elektrotechnika 12. előadás Dr. Hodossy László 2006.
Elektrotechnika előadás Dr. Hodossy László 2006.
Motorteljesítmény mérés
Az erőátviteli rendszer
Villamos és hibrid kishaszonjárművek hajtás problémái
VÁLTOZÓ SEBESSÉGŰ ÜZEM
Erőgépek és gépcsoportok jelleggörbéi
Rögvest kezdünk MÁMI_05.
Mérnöki számítások MÁMI_sz2 1.
Biztonságtechnikai Mérnöki Kar
Elektrotechnika 14. előadás Dr. Hodossy László 2006.
Munkapont - Szabályozás
Honfy József egyetemi adjunktus SZÉCHENYI I. EGYETEM Távközlési Tanszék Honfy József egyetemi adjunktus SZÉCHENYI I. EGYETEM Távközlési Tanszék
GÉPJÁRMŰVEK ERŐÁTVITELI BERENDEZÉSEI
Az egyenáramú szaggató
Munkapont - Szabályozás
Aszinkron gépek.
Erőgépek és gépcsoportok jelleggörbéi
Erőgépek és gépcsoportok jelleggörbéi
Intelligens közúti kereszteződés
Az Audi A6 hybrid belsőégésű erőforrásául egy 155 kW (211 LE) teljesítményű 2.0 TFSI aggregát szolgál, amely egy 33 kilowattot (45 LE) illetve 211 newtonméter.
2011. március 20. Fuvareszközök Zsibrita Mátyás –
A belsőégésű motor részei és működési elve
Sarki róka Hossz: 80–110 cm Testsúly: 5,5–9,5 kg.
Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika.
Gördülőelemes hajtómű
Motor kiválasztás – feladat
Menetdiagram.
Az egyhurkos szabályozási kör statikus jellemzői
Forgatónyomaték.
Automata nyomatékváltók
Tengelykapcsoló Segédlet a Járműszerkezetek I. tantárgyhoz
Veszprémi EgyetemGépészeti alapismeretekGéptan TanszékVeszprémi EgyetemGépészeti alapismeretekGéptan Tanszék Hajtások.
Járműhajtás-haladás Segédlet a Járműszerkezetek 01 tantárgyhoz
F F G G F G kGkG kGkG kFkF kFkF kGkG kFkF Első osztályú (kétkarú) emelő Másodosztályú (egykarú) emelő Harmadosztályú (egykarú) emelő k G > k F G < F.
1 Dr. Emőd István, BME Gépjárművek és Járműgyártás Tanszék Alternatív hajtóanyagok Alternatív járműhajtások Magyar CIVINET, szeptember 28, Zalaegerszeg.
Járművillamosság-elektronika
Készítette Ács Viktor Villamosmérnök hallgató
Előtéttengelyes direkt váltók működése
Járművillamosság-elektronika II.
Számítógépes modellezés és tervezés 2
a sebesség mértékegysége
Hajók gépészeti berendezései
Előadás másolata:

Sebességváltó Segédlet a Járműszerkezetek I. tantárgyhoz Összeállította: Dr. Varga Zoltán Széchenyi István Egyetem Közúti és Vasúti Járművek Tanszék

Hajtómű Fordulatszám áttétel: Nyomaték áttétel: Hatásfok: Szlip:

Teljesítmény Jámű: Motor:

Sebességváltó Feladatai: motor forgató nyomaték eljuttatása a kerekekhez (mint hajtómű rész), motor nyomaték tartomány (kapaszkodó képesség, gyorsító képesség, gazdaságosság) növelése, motor fordulatszám tartomány növelése, motor és hajtómű tartós szétkapcsolás, hátramenet Fajtái: …homlokfogaskerék hajtóművek…, automata váltók…, fokozatmentes hajtóművek… A leggyakoribb: szinkron kapcsolású, homlokkerekes sebességváltó http://lezo.hu/szerkezettan/tankonyv/tankonyv-web/hajtas/eroatvitel/sebvalto/egyszeru/egyszeru.html

270 Nm/3600 f/p, 150 kW/6000 f/p motor nyomaték Motor fordulatszám Nm 300 200 100 motor nyomaték Motor fordulatszám

Hajtómű áttétel Rg=0,354 m=3000kg

Hegymászó képesség Jámű: A motor nyomatékát négyszeresére kell emelni Miközben a fordulatszáma 0,16 szorosra csökken

Sebesség Jámű: teljesítmény egyensúly Végsebesség Vmax= 48 m/s Kell egy olyan hajtómű rész, ami lassítja a motort

“Sweet Spot” of Best Fuel Economy is Far Away from Road Load Condition Margin for Acceleration “Sweet Spot” of Best Fuel Economy is Far Away from Road Load Condition

Belsőégésű motor és jármű együttes üzeme

Vonóerődiagram

Teljesítmény diagram

Hajtómű áttétel

Kapcsolási stratégia

Fűrészdiagram

Fűrészdiagram

Fűrészdiagram

Hajtóműelrendezés

Hajtóműelrendezés

Hajtóműelrendezés

Hajtóműelrendezés és részek

A hajtómű kapcsolási vázlata

Előtéttengelyes sebességváltó

Direkt váltó: előttétengelyes

Előtéttengelyes sebességváltó

ASTTRONIC

Indirekt váltó

Indirekt sebességváltó

Formel Renault

Három tengelyes sebességváltó DSG

Tiptronic fokozatkapcsolás

Opel indirekt sebességváltó

Szinkron kapcsoló

szinkronkapcsoló

Szinkron kapcsoló

Szinkron kapcsoló

Szinkron kapcsoló

Szinkron kapcsoló

Kétgyűrűs szinkronkapcsoló

Kétgyűrűs szinkronkapcsoló

kapcsolószerkezet

kapcsolószerkezet

Kapcsolószerkezet

Kapcsolószerkezet

MB

ASTRONIC

Összkerékhajtás