Fogyasztói társadalom

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Rádió 1 Székesfehérvár FM Rádió 1 Sárbogárd FM 87.9
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Civilek a pályán Dr. Fazekas Ildikó Önszabályozó Reklám Testület főtitkár CivilKomP’ Január 13. Péntek.
III. LÉTKÉRDÉS KONFERENCIA EGYÜTT-LÉT. A kapcsolatok természetrajza Az emberi kapcsolatok transzcendentális vonatkozásai Sivaráma Szvámi vaisnava teológus.
Humánkineziológia szak
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
A kiskorúak védelme a média káros hatásaival szemben
A tételek eljuttatása az iskolákba
Különös tekintettel a gyógyszerekre
Statisztika Érettségi feladatok
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
Pontszámítás BSc,osztatlan képzések és felsőfokú szakképzések esetén, 2011 Nagy Pontszámítási Nap Felvételi összpontszám ( pont): -Tanulmányi.
Reklám etika.
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
A MAGYAR MUNKAVÁLLALÓK MUNKAERŐ-PIACI JELLEMZŐI
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
Mire kell figyelni a reklámokban a gyermekek védelmében?
Kósa Éva : VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Médiapolisz lakói I. Közvetítő faktorok.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
A kiskorúak védelme a hatósági gyakorlatban dr. Futó Gábor Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiafelügyeleti főosztály szeptember 28.
szakmérnök hallgatók számára
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
1 Foglalkoztatási kihívások (1), avagy mitől beteg a magyar gazdaság és a társadalom LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre VDSzSz/LIGA.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
1 Érettségi tájékoztató 2008 Érettségi tájékoztató február 8.
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Az egyenlő bánásmód érvényesítése és a társadalmi.
7. Házi feladat megoldása
MAKROÖKONOMIA Előadás Szabó Richard BMF KKGK VSZI
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Fischer András© 1 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban - Hogy érzi magát bátyám? - Köszönöm kérdését, jól. - Kifejtené egy kicsit bővebben?
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
A médiatörvény változásainak hatása a gyógyszerpromócióra dr. Péntek Zoltán.
2016. június 10: „A tudásáramlás és a tudás megtérülésének egyes vetületei” című konferencia Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH)
A médiaszolgáltatásban közzétett termékmegjelenítés és az arról szóló tájékoztatás törvényi feltételeinek való megfelelés dr. Szikora Tamás jogász Nemzeti.
Reklám etika.
Közvélemény- és piackutatási igazgató
Előadás másolata:

Fogyasztói társadalom Reklámkommunikáció Fogyasztói társadalom

2. Előszó Klasszikus marketing célcsoport (18–49 év) Azon fogyasztó közönségek, akiknél a legideálisabb a kommunikáció során a meggyőzés, figyelemfelkeltés és a vásárlás szempontjából Jjjjj jkjkjjjk

3.

4. Tartalom Óravázlat 5 Tevékenység Motiváció 8 Korábbi ismeretek 9 Új ismeretek feldolgozás 10 Ellenőrzés 21 Összegzés 22 Értékelés 23 Tudáspróba 27

5. Óravázlat Tantárgy – szakmai gyakorlat 3 Témakör – reklámkommunikáció Téma – fogyasztói társadalom Óra típusa – gyakorlat jegy

5. Óravázlat 2. 5. Nevelési cél 6. Fejlesztési cél 7. Módszer (egyéni megfigyelés, szövegfeldolgozás, csoportos megbeszélés, tanári magyarázat, frontális foglalkozás) 8. Eszközök

7. Tevékenység Motiváció Korábbi ismeretek aktivizálása Új ismeretek feldolgozása 1. Ellenőrzés Összefoglalás Értékelés

8. Motiváció Mi kell ahhoz a marketing szakembernek, hogy meghozza a helyes döntést? Ismerje a piaci potenciált Ismerje a fogyasztói társadalomnak szociológiai szempontú ismérveit Fontos dimenzió: - a lakosság rétegződése, a célközönség - fogyasztóképessége, - a célközönség termékekkel való ellátottsága

9. Korábbi ismeretek aktivizálása Előzetes ismeretek feltétele Demográfiai jellemzők: Magyarországon 10 millió ember él, 52,3 % nő, 47,7 % férfi Háztartások száma 2003-ban : millió 869 ezer Egy háztartásra jutó személyek száma: 2,58

10. Új ismeretek feldolgozása Vásárlási potenciál: reáljövedelmek csökkenése, stagnálása 2003-ig Nőtt az infláció – marketingtevékenység szempontjából távolodnak a különböző célcsoportok és elkezdenek nőni a különbségek. El kezdte magába olvasztani a középosztályt, aki a klasszikus marketing célterepe lenne

11. Időfelhasználás és életstílus Mivel és mennyi időt töltenek el. A tévé a legfontosabb terepe Fontos, hogy mennyi időt tölt el tévézéssel. (4 ó 40 p) 18.30-22-23-ig a legtöbben A szabadidő-felhasználás 60%-a a tévénézés 2002-ben Internet – folyamatosan nő a vele töltött idő Olvasás ’90: 37 p (ffi) – 29 p (nő) 2003: 15 p (ffi) – 21 p (nő d. Munkával kapcsolatos – oda és visszautazás Nők: többet dolgoznak és többen. A közlekedésre fordított idő folyamatosan nő. - OOH szempontjából jó.

7 életstílus csoport van

12. Vagyonos polgári „Felső 10 ezer” Felsőfokú szakképzettsége van. Foglalkoztatás szempontjából: olyan állás, ami vezető pozíció – magas jövedelemmel rendelkezik. 25-30 év közötti vagy a felső határ: 45-49 Családi kapcsolatrendszer: szerteágazó, széleskörű. Sok barát, rendszeresen összejárnak.

Vannak jelentős csoportok, akik jelentős kulturális tőkével rendelkeznek. 18-49-es korosztályban 5,2 % az arányuk (Ezt a korosztályt osztályt 7 felé) Közel 20 %-a az összes jövedelemnek Nem csak fogyasztanak, hanem megtakarítanak.

13. Jómódú polgári 20,5 %-a a lakosságnak Megbízható (közép vagy hosszútávú) állása van – jól megfizetik őket, ezért 30-é39 – tipikus harmincasok Folyamatosan ápolják családi és baráti kapcsolataikat. Átlagnál nagyobb kulturális és egzisztenciális tőkével rendelkeznek Beosztás: általában közalkalmazott, vagy versenyszférában középvezető

14. Tehetős munkás Családi, szabadidő, kulturális – átlagos mutatókkal rendelkezik. Vagyoni helyzete rövidtávon megbízható, de nem elégedett a javadalmazással, amivel megtisztelik a munkájukat. Középfokon szakképzettek Lakosság 12,2 %-át jelentik.

15. Megkapaszkodó fogyasztói Szintén 12,2 % Kuporgatók, ki tudják elégíteni vásárlási hajlandóságukat, de két ára van, kulturális és egzisztenciális tőkéjük alacsony.

16. Beszűkült szegény 20 %-a a korosztálynak. Iskolai végzettség: alap + középfokú végzettséggel rendelkeznek. Közel 60 %-uk inaktív Átlagost el nem érő kulturális és egzisztenciális tőkével rendelkeznek Társas kapcsolataik, baráti kapcsolataik erősen beszűkültek. Gazdasági tőkéjük igen alacsony. 5,6,7-es csoport – a pénzügyi és a banki szféra egyáltalán nem foglalkozik vele – számukra érdektelenek

17. Fiatalos 10,5 %-az arányuk. Alacsony egzisztenciális tőke, de növekvő kulturális tőkéjük van. Intenzív családi és baráti kapcsolatok Nem feltétlenül az alsó korosztály Próbálkoznak: kulturális tőkét folyamatosan bővítsék..

18. Visszafogott öreges 19,4 % Egzisztencia: fiatalos, beszűkült: gyengék ebből a szempontból Kultúra iránti igény nincs itt. Alacsony fokú társas kapcsolatok. Nincs is igényük, hogy ezeket megtartsák, szinten tartsák.

Reklámpolitikai szabályozás

19. Szabályozás Gazdasági reklámtevékenységről szóló törvény MRSZ reklámetikai kódexe 1996. Évi I. törvény – Médiatörvény – törvényi szabályozás a rádiózásról és a televíziózásról.

Médiatörvény: Tartalmi szabályozással kapcsolatos rész Műsorok terjesztésére vonatkozó technológia rész Rádióban és a tévében megjelenő reklámtevékenység Kettéválasztja: klasszikus gazdasági célú és társadalmi célú. Mindkettőnek a szabályozásáról szól. Meghatározott különböző feltételeket, amelyek mellett lehet ezeket közölni.

Mindkettőre vonatkozik, hogy csak reklámblokkban lehet őket közzétenni. Ez önálló műsorszámnak minősül – jól érzékelhetően el kell különíteni a másiktól. (szabályozva van, hogy milyen audiovizuális hatások kellenek)

Közöljenek társadalmi célú reklámokat (erre lép) – elő kell segíteni –ezekért a közzétevő a médiafelület birtokosának nem fizet. A médiatörvény lehetőséget ad arra, hogy ez az időtartam beleszámítson a közszolgálati időbe. (közszolgálati kötelesség teljesítése) Napi átlag főműsor időben 25 percet kell tölteni vele. (18.30-21.30) rádióban (06.30-09.30) – ebből tv esetén 20, rádióban 15 perc egybefüggő szolgáltatásnak kell lennie.Nem limitálja a TCR idejét, csak az óránként megengedett reklámidőbe beleszámít. Nem számít bele a saját műsorokból készített spotok. Max. 12 p a kereskedelemiben, 6 p a közszolgálatiban, 3 p a közösségi műsorszolgáltatóknál.

Reklámok közzététele Közszolgálati és közösségi: csak műsorszámok között lehet közzétenni – nem szakíthatja meg a műsort. A kereskedelmiben: műsorszámon belül is megszakítható, de csak bizonyos feltételek teljesülése mellett.

A műsor tiszta műsoridő-tartalma 45 percet meghaladja – egyszer lehet – azt követően annyiszor, ahányszor meghaladja. A megszakítást úgy lehet, hogy a 20 percnek el kell telnie, 2 reklámblokk között 20 percnek el kell telnie. Védett műsortípusok, ami környezetében vagy nem, vagy korlátozott tehető közzé vagy egyáltalán nem szakítható meg. - közéleti politikai események élő közvetítése - Vallási műsorok és események - Kifejezetten kiskorúak szóló műsorszámok (akkor is, ha a 45 percet meghaladja) - Hír és hírháttér műsorok.

Nem közölhető olyan reklám, amely közzétételét más jogszabály vagy törvény tiltja. Termékek: a reklám szempontjából hogyan jelenhet meg: - Korlátozás alá egyáltalán nem eső termék - Reklámkorlátozások alá eső termékek (pl. lőszerek, fegyverek, robbanóanyagok, gyógyszerek, nem gyógyhatású termékek - Reklámtilalommal sújtott termékek és szolgáltatások

20. Reklám típusok Összehasonlító reklám: közzétehető amennyiben az ÖRT az első megjelenés előtt kikéri a véleményt és hozzájárul ahhoz, hogy közzétegyék. Burkolt reklám: olyan reklám közzététel, amikor a fogyasztó számára nem egyértelműen azonosítható, hogy amit lát az reklám-e, vagy valamelyik műsor része.

21. Ellenőrzés visszacsatolás

22. Összefoglalás Demográfiai jellemzők Vásárlási potenciál Idő felhasználás és életstílus Reklámpolitikai szabályozás Reklám típusok

23. Értékelés Próbáld ki tudásodat. A következőkben 10 db tesztkérdést válaszolhatsz meg. Először felelet választásos kérdéseket, majd párosításos végül eldöntendő kérdéseket tölthetsz ki. feleletválasztós kérdések értéke egyenként 3 pont, összesen 15 pont A párosításosnak egyenként 2 pont, összesen 8 pont Az eldöntendő kérdések egyenként 2 pont, összesen 8 pont

24. Feleletválasztós feladat A Médiatörvény: Tartalmi szabályozással kapcsolatos rész Műsorok terjesztésére vonatkozó rész Mindkettő Egyik sem Megoldás: C.

25. Párosításos kérdéssor Jómódú polgári Megkapaszkodó fogyasztói Beszűkült szegény A fiatalos Megoldások: A.3. B.4. C.2. D.1. 10,5 % 20,0 % 20,5 % 12,2 %

26. Eldöntendő kérdés sor Döntse el, hogy az alábbi állítások igazak, vagy hamisak! A vagyonos polgári réteg kapcsolatai szerteágazó 1995. Évi I. Törvény a Médiatörvény A gazdasági célú reklámban lehet közéleti szereplő A burkolt reklám a fogyasztó számára azonosítható Megfejtések: 1. Igaz, 2. Hamis, 3. Hamis, 4. hamis

27. A tudáspróba értékelése A megszerezhető pontszám 31 pont 0 – 50 %-ig tudásod nem éri el a megfelelő szintet 51- 65 %-ig tudásod nem elég alapos, ismételd át az anyagot 66 – 79 %-ig tudásod közepes szintű 80 – 90 %-ig tudásod jó szintű, bár még vannak hiányosságaid 91 – 100 %-ig tudásod kiváló szintet ér el

28. Irodalom Incze Kinga : A reklám helye

29. Köszönöm a figyelmet!

30. Készítette: Szőke Brigitta E - mail cím: briggi@freemail.hu