Az Amerikai Egyesült Álamok megalakulása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements


Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Készítette: Boros Erzsi
Weblap szerkesztés HTML oldal felépítése Nyitó tag Záró tag Nyitó tag Záró tag oldalfej tözs.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
1.A foglalkozás címe Petőfi Sándor
Humánkineziológia szak
Mellár János 5. óra Március 12. v
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
Műveletek logaritmussal
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
Elektromos mennyiségek mérése
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
AZ AMERIKAI FÜGGETLENSÉGI HÁBORÚ
IPARI FORRADALOM.
Ember László XUBUNTU Linux (ami majdnem UBUNTU) Ötödik nekifutás 192 MB RAM és 3 GB HDD erőforrásokkal.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
Térelemek kölcsönös helyzete
A háromszög nevezetes vonalai, pontjai
1. A foglakozás címe 5*5 =25 Slide szöveg és benne:
Téglatest és kocka térfogata
Szerző neve A foglalkozás címe Egy foglalkozás, ~ 2 Word oldal ~ 4000-karakter 4-6 Kép (Fotó, vonalas rajz, Clipart, táblázat, grafikon) 1 objektum animáció.
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
Védőgázas hegesztések
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Kutyafajták Retrieverek Készítette: Bak Barna József
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
szakmérnök hallgatók számára
Ipari forradalom Angliában és a kontinensen
A évi demográfiai adatok értékelése
A évi demográfiai adatok értékelése
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
7. Házi feladat megoldása
PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
2006. Peer-to-Peer (P2P) hálózatok Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Az amerikai függetlenségi háború
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Kvantitatív módszerek
1 TANULÁSI TÍPUS TESZT.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Az Amerikai Egyesült Államok kialakulása
A felvilágosodás elterjedése
Előadás másolata:

Az Amerikai Egyesült Álamok megalakulása 1. Amerika 18. században Az Amerikai Egyesült Álamok megalakulása Amerikai zászló

2. Előszó Részlet a 6.o. TK Amerika felfedezése

3. Használat Ajánlott az alábbi navigáció alkalmazása Fontos kezelési útmutatás: A felületen a képernyőről való vezérlés – a véletlenszerűen előrehaladás kiküszöbölése miatt - nem lehetséges. Ha tovább kívánsz lépni a tananyagrészekben, akkor használd. a Page Down billentyűt, az egéren a görgetőt, valamint az akciógombokat és a hiper-hivatkozásokat. 1. dia Előző Tovább Fogalmak 55. 58. dia FOGALOM Használat 3. Főmenü 4 Vissza Tananyag 9

4. A foglalkozások tagozódása I. CÉL 1. Követelmények II. TARTALMI LEÍRÁS III. TARTALOM ÉS TEVÉKENYSÉGEK IV. EGYÉB Fogalmak Irodalom 3. Illusztrációjegyzék 1. Ráhangolódás 2. Előző ismeretek ...2.1. Részellenőrzés 3. Új ismeretek 3. 1. Ellenőrzés 4. Összefoglalás 5. Értékelés 1. Lap 2. Lap 3. Lap 4. Lap 5. Lap

I. Cél - A tanulók ismerjék fel a függetlenség jelentőségét, értsék meg, hogy egy nép sem uralkodhat egy másik nép felett. - Ismerkedjenek meg George Washington és Thomas Jefferson személyével, s az USA történelmében betöltött szerepükkel.

I.1. Követelmények, kompetenciák Tanmenet

II. Rövid tartalmi leírás 1 Önellenőrzéssel értékelik kronológiai és fogalomismeretüket. A tanulók átismétlik a világ egyes részeiről tanultakat, különös tekintettel Európára. Európa egyes részeit fejlettségük alapján jellemzik. Átismétlik a Nyugat-európáról. Ezen belül Angliáról tanultakat. Áttekintik az ipari szervezeti formákról tanultakat.

II. Rövid tartalmi leírás 2 Eljutva Amerikába felidézik a hatodik osztályban tanultakat. A tankönyv szövegét irányított formában, megfigyelési szempontokat kijelölve feldolgozzák. Az új anyag elsajátítását ismétlő kérdésekkel ellenőrzik. Visszacsatolásként óra végén feladatok megoldásával erősítik az új anyag rögzítését.

III. Tananyagtartalom és tevékenységek Ismétlés Szövegkiegészítés Párhuzambaállítás Szövegfeldolgozás Önellenőrzés Értékelés

1. Ráhangolódás HEFOP 2.1.8 VELED, VELEM, KÖZÖSEN Sziasztok fiúk és lányok! Jó munkát kívánok nektek!

Korábbi ismeretek 1. Mi történt? 896 1001.01.01. 1456 1703-11 1640 1051-52 1301 1308

2. Korábbi ismeretek 2

2. Korábbi ismeretek 2 Ki volt? IV. Béla Hunyadi János Cromwell Olivér Károly Róbert II. Rákóczi Ferenc Fráter György Dózsa György

2.1. Részellenőrzés, visszacsatolás 1 Fontos kezelési útmutatás: A felületen a képernyőről való vezérlés – a véletlenszerűen előrehaladás kiküszöbölése miatt - nem lehetséges. Ha tovább kívánunk lépni a tananyagrészekben, akkor használjuk. a Page Down billentyűt, az egéren a görgetőt, valamint az akciógombokat és a hiper-hivatkozásokat. 1. Kérdés (a helyes válsz) a) 2. Kérdés (a helyes válsz) b) 3. Kérdés (a helyes válsz) c)

2.1 Egészítsd ki az előző órákon tanultak alapján. 1640 …..-ben győzött Angliában a polgári forradalom. A hatalom a ……………, ……………és …………….álló parlament kezébe került. Olyan törvények születtek, amelyek kedveztek a ………… és ……..fejlődésének. Az ipari termelés megnövekedett, de a fokozódó szükségleteket a ………………… már nem tudták kielégíteni. Egyre több gépet alkalmaztak: ……………-t, ……………-t. …………… gőzgépe forradalmasította az ipari termelést. nemesekből polgárokból kereskedőkből keresked. ipar manufaktúrák szövőgépe fonógépe James Watt

Fulton A nagy mennyiségű áru elszállítását …………… gőzhajója és Stephenson ………………-a biztosította. A biztonságos közlekedést és a hírközlést …………. távírója segítette. Az ipar gyökeres átalakulását a ……………… forradalma is elősegítette. A földeken ……………………. dolgoztak, a munkát ……………….. irányították, a földeket ……………….. A nyomásos gazdálkodást felváltotta a …………………… . gőzmozdonya Morse mezőgazdaság gépek trágyázták szakemberek vetésforgó

Milyen ipari forma váltotta fel a manufaktúrákat? CÉH MANUFAKTÚRA GYÁR Ki? Milyet? Mennyit? Hogyan? Mivel? Inas, legény, mester bérmunkások bérmunkások rosszabbat jót silányat keveset sokat rengeteget nincs munkam. van munkamegoszt. Munkamegoszt. futószalagon kézzel Kézzel, kezd. gépekkel gépekkel

3. Új ismeretek feldolgozása 1. Lap 2. Lap 3. Lap 4. Lap 5. Lap

A világ képe a XVIII. század elején Válaszd ki a legfejlettebb területet! Nyugat-Európa Kelet-Európa Dél-Európa Ázsia Afrika Amerika Jól válaszoltatok!!! Ismét ügyesek voltatok! Melyiket nem ismerhette még Mátyás király?

Utazzunk el most erre a távoli, ismeretlen földrészre! Kinek köszönhetjük, hogy ma már ismerjük ezt a területet? Kolumbusz Kristóf Melyik évhez kötődik ez az esemény? 1492

Válaszoljatok a következő 13-15. oldalai alapján! 1. padsor Kik népesítették be Észak-Amerika 13 gyarmatát? Mivel foglalkoztak? 2. padsor Miért romlott meg Amerika és Anglia kapcsolata?

Jó munkát!!! Hogyan végződött a Függetlenségi háború? 1. személy 3. padsor Hogyan végződött a Függetlenségi háború? 1. személy Mi volt a Függetlenségi Nyilatkozat lényege? Jó munkát!!!

2.1. Lap

2.2.

2.3.

2.4.

Közös pontjuk az O egyenlő távolságra van a 2.5. Közös pontjuk az O egyenlő távolságra van a háromszög minden oldalétól, ez a háromszögbe írható kör középpontja. C r A B

3.1. Lap

3.2. C

3.3.

3.4. Részletes tananyag.

3.5. Részletes tananyag.

4.1 Lap Részletes tananyag.

4.2. Részletes tananyag.

4.3. Részletes tananyag.

4.4 Részletes tananyag.

4.5. Részletes tananyag.

5.1 Ha figyeltél az órán, bizonyára tudsz válaszolni a következő kérdésekre? 1. Kik népesítették be az amerikai gyarmatokat? 2.Mivel foglalkoztak? 3.Milyen volt az anyaország és Amerika viszonya? 4.Mi okozta ezt? 5.Mit jelentett a bélyegtörvény?

5.2 Így tovább!!! 6. Mi történt 1773-ban Bostonban? 7. Ki állt a Függetlenségi Háború élére? 8. Mi történt 1776. július 4-én? 9. Mi volt Függetlenségi Nyilatkozata lényege? 10. Ki lett az USA első elnöke? Így tovább!!!

5.3 Egészítsd ki egy-egy szóval! A megoldásokat írd a füzetedbe! Az 1700-as évek végére Észak-Amerikában …… gyarmat jött létre. 13 Angolok, németek, hollandok és …………… is érkeztek Európából. franciák Az első telepesek nagyobbrészt ………………..-sel foglalkoztak. földművelés Később megromlott az anyaország és a gyarmatok kapcsolata. Az angl kormány új …………… vetett ki. bérmunkások

5.4 A legnagyobb felháborodást a …………… váltotta ki. bélyegtörvény 1773-ban ……………-ban amerikai polgárok indiánoknak öltözve a tengerbe szórták az angol hajók tearakományát. bérmunkások Kitört a Függetlenségi háború. Az amerikai csapatok fővezérnek …………………… választották. G. Washington-t Az amerikai kongresszus………………….. július 4-én elfogadta a ………………………………-t. 1776. Függetlenségi Nyilatkozato A nyilatkozat kimondta, hogy minden ember ………………-nak született, megilleti az ……, a szabadság és a boldogulni vágyás joga. szabad élet

5.5 A 13 állam képviselői elfogadták az USA ……………………-t. Az alkotmány először biztosította az állam polgárai számára a vallási, a ………………………….. és a sajtószabadságot. alkotmányá szólás Most ellenőrizzétek válaszaitokat!!!

Értékelés 13-11: Úgy látom figyeltél!!! 10-8: Jól van, de egy kicsit jobban figyelj! 7-5: Időnként álmodozol? 4-2: Mivel töltötted az óra nagy részét? 1-0: Jó reggelt! Megkezdődött az óra!!! Jó tanulást!!!

3.1.1. Ellenőrzés, visszacsatolás Szólj a …. Értelmezd a .. sz. kérdésre a válasz megadása Fontos kezelési útmutatás: A felületen a képernyőről való vezérlés – a véletlenszerűen előrehaladás kiküszöbölése miatt - nem lehetséges. Ha tovább kívánsz lépni a tananyagrészekben, akkor használd. a Page Down billentyűt, az egéren a görgetőt, valamint az akciógombokat és a hiper-hivatkozásokat.

3.1.2. Ellenőrzés, visszacsatolás Szólj a …. Értelmezd a .. sz. kérdésre a válasz megadása

3.1.3. Ellenőrzés, visszacsatolás Szólj a …. Értelmezd a .. sz. kérdésre a válasz megadása

3.1.4. Ellenőrzés, visszacsatolás Szólj a …. Értelmezd a .. sz. kérdésre a válasz megadása

3.1.5. Ellenőrzés, visszacsatolás Szólj a …. Értelmezd a .. sz. kérdésre a válasz megadása

4. Összefoglalás A lecke összegzése 1 lap A pontok összefoglalása Az előzőkben bemutattuk Megtárgyaltuk, feltártuk Összehasonlítottuk, Megalapoztuk

4. Összefoglalás A lecke összegzése 2 lap

4. Összefoglalás A lecke összegzése 3 lap

4. Összefoglalás A lecke összegzése 4 lap

4. Összefoglalás A lecke összegzése 5 lap

5. Értékelés

Kérdések és válaszok Ha tovább kívánsz lépni a tananyagrészekben, akkor használd a Page Down billentyűt, az egéren a görgetőt, valamint az akciógombokat és a hiper-hivatkozásokat. 1. Kérdés (Döntsd el az alábbi állítások helyességét!) a) b) c) 2. Kérdés (Döntsd el az alábbi állítások helyességét!) 3. Kérdés (Döntsd el az alábbi állítások helyességét!) 1. Kérdés (a helyes válsz) a) 2. Kérdés (a helyes válsz) b) 3. Kérdés (a helyes válsz) c)

Javasolt százalékos határok 1. 0 - 30 % Tudásod sajnos nem éri el a megfelelő szintet, javaslom, ismételd át az anyagot akár többször is. 2. 31 - 50 % Tudásod sajnos nem elég alapos, javaslom, ismételd át az anyagot még egyszer. 3. 51 - 75 % Tudásod közepes szintű, tekintsd át, hogy melyik feladatot rontottad el és ismételd át, az ahhoz tartozó részeket. 4. 76 - 90 % Tudásod jó szintű, bár még vannak hiányosságok, keresd ki, hogy melyik feladatot rontottad el, majd ismételd át a megfelelő részeket. 5. 91 - 100 % Gratulálok, tudásod kiváló szintet ért el, folytasd a következő leckével!

IV. Egyéb

IV.1. Fogalmak (visszautalás az új fogalmakra )

IV.2. Irodalom Nyomtatott: Elektronikus: Bibliográfiai adatok: Szerző, cím, kiadó, év, oldal. Elektronikus: URL: http://www.....

IV.3. Illusztrációjegyzék A felhasznált médiumok jegyzéke, és elérése. (éretelemszerűen) 1 animáció 1 hang 1 videó 10 Kép esetén 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

További eredményes tanulást kívánok! Tel.: E-mail: URL: http://hefop2.1.8 További eredményes tanulást kívánok! XY