Az Amerikai Egyesült Álamok megalakulása 1. Amerika 18. században Az Amerikai Egyesült Álamok megalakulása Amerikai zászló
2. Előszó Részlet a 6.o. TK Amerika felfedezése
3. Használat Ajánlott az alábbi navigáció alkalmazása Fontos kezelési útmutatás: A felületen a képernyőről való vezérlés – a véletlenszerűen előrehaladás kiküszöbölése miatt - nem lehetséges. Ha tovább kívánsz lépni a tananyagrészekben, akkor használd. a Page Down billentyűt, az egéren a görgetőt, valamint az akciógombokat és a hiper-hivatkozásokat. 1. dia Előző Tovább Fogalmak 55. 58. dia FOGALOM Használat 3. Főmenü 4 Vissza Tananyag 9
4. A foglalkozások tagozódása I. CÉL 1. Követelmények II. TARTALMI LEÍRÁS III. TARTALOM ÉS TEVÉKENYSÉGEK IV. EGYÉB Fogalmak Irodalom 3. Illusztrációjegyzék 1. Ráhangolódás 2. Előző ismeretek ...2.1. Részellenőrzés 3. Új ismeretek 3. 1. Ellenőrzés 4. Összefoglalás 5. Értékelés 1. Lap 2. Lap 3. Lap 4. Lap 5. Lap
I. Cél - A tanulók ismerjék fel a függetlenség jelentőségét, értsék meg, hogy egy nép sem uralkodhat egy másik nép felett. - Ismerkedjenek meg George Washington és Thomas Jefferson személyével, s az USA történelmében betöltött szerepükkel.
I.1. Követelmények, kompetenciák Tanmenet
II. Rövid tartalmi leírás 1 Önellenőrzéssel értékelik kronológiai és fogalomismeretüket. A tanulók átismétlik a világ egyes részeiről tanultakat, különös tekintettel Európára. Európa egyes részeit fejlettségük alapján jellemzik. Átismétlik a Nyugat-európáról. Ezen belül Angliáról tanultakat. Áttekintik az ipari szervezeti formákról tanultakat.
II. Rövid tartalmi leírás 2 Eljutva Amerikába felidézik a hatodik osztályban tanultakat. A tankönyv szövegét irányított formában, megfigyelési szempontokat kijelölve feldolgozzák. Az új anyag elsajátítását ismétlő kérdésekkel ellenőrzik. Visszacsatolásként óra végén feladatok megoldásával erősítik az új anyag rögzítését.
III. Tananyagtartalom és tevékenységek Ismétlés Szövegkiegészítés Párhuzambaállítás Szövegfeldolgozás Önellenőrzés Értékelés
1. Ráhangolódás HEFOP 2.1.8 VELED, VELEM, KÖZÖSEN Sziasztok fiúk és lányok! Jó munkát kívánok nektek!
Korábbi ismeretek 1. Mi történt? 896 1001.01.01. 1456 1703-11 1640 1051-52 1301 1308
2. Korábbi ismeretek 2
2. Korábbi ismeretek 2 Ki volt? IV. Béla Hunyadi János Cromwell Olivér Károly Róbert II. Rákóczi Ferenc Fráter György Dózsa György
2.1. Részellenőrzés, visszacsatolás 1 Fontos kezelési útmutatás: A felületen a képernyőről való vezérlés – a véletlenszerűen előrehaladás kiküszöbölése miatt - nem lehetséges. Ha tovább kívánunk lépni a tananyagrészekben, akkor használjuk. a Page Down billentyűt, az egéren a görgetőt, valamint az akciógombokat és a hiper-hivatkozásokat. 1. Kérdés (a helyes válsz) a) 2. Kérdés (a helyes válsz) b) 3. Kérdés (a helyes válsz) c)
2.1 Egészítsd ki az előző órákon tanultak alapján. 1640 …..-ben győzött Angliában a polgári forradalom. A hatalom a ……………, ……………és …………….álló parlament kezébe került. Olyan törvények születtek, amelyek kedveztek a ………… és ……..fejlődésének. Az ipari termelés megnövekedett, de a fokozódó szükségleteket a ………………… már nem tudták kielégíteni. Egyre több gépet alkalmaztak: ……………-t, ……………-t. …………… gőzgépe forradalmasította az ipari termelést. nemesekből polgárokból kereskedőkből keresked. ipar manufaktúrák szövőgépe fonógépe James Watt
Fulton A nagy mennyiségű áru elszállítását …………… gőzhajója és Stephenson ………………-a biztosította. A biztonságos közlekedést és a hírközlést …………. távírója segítette. Az ipar gyökeres átalakulását a ……………… forradalma is elősegítette. A földeken ……………………. dolgoztak, a munkát ……………….. irányították, a földeket ……………….. A nyomásos gazdálkodást felváltotta a …………………… . gőzmozdonya Morse mezőgazdaság gépek trágyázták szakemberek vetésforgó
Milyen ipari forma váltotta fel a manufaktúrákat? CÉH MANUFAKTÚRA GYÁR Ki? Milyet? Mennyit? Hogyan? Mivel? Inas, legény, mester bérmunkások bérmunkások rosszabbat jót silányat keveset sokat rengeteget nincs munkam. van munkamegoszt. Munkamegoszt. futószalagon kézzel Kézzel, kezd. gépekkel gépekkel
3. Új ismeretek feldolgozása 1. Lap 2. Lap 3. Lap 4. Lap 5. Lap
A világ képe a XVIII. század elején Válaszd ki a legfejlettebb területet! Nyugat-Európa Kelet-Európa Dél-Európa Ázsia Afrika Amerika Jól válaszoltatok!!! Ismét ügyesek voltatok! Melyiket nem ismerhette még Mátyás király?
Utazzunk el most erre a távoli, ismeretlen földrészre! Kinek köszönhetjük, hogy ma már ismerjük ezt a területet? Kolumbusz Kristóf Melyik évhez kötődik ez az esemény? 1492
Válaszoljatok a következő 13-15. oldalai alapján! 1. padsor Kik népesítették be Észak-Amerika 13 gyarmatát? Mivel foglalkoztak? 2. padsor Miért romlott meg Amerika és Anglia kapcsolata?
Jó munkát!!! Hogyan végződött a Függetlenségi háború? 1. személy 3. padsor Hogyan végződött a Függetlenségi háború? 1. személy Mi volt a Függetlenségi Nyilatkozat lényege? Jó munkát!!!
2.1. Lap
2.2.
2.3.
2.4.
Közös pontjuk az O egyenlő távolságra van a 2.5. Közös pontjuk az O egyenlő távolságra van a háromszög minden oldalétól, ez a háromszögbe írható kör középpontja. C r A B
3.1. Lap
3.2. C
3.3.
3.4. Részletes tananyag.
3.5. Részletes tananyag.
4.1 Lap Részletes tananyag.
4.2. Részletes tananyag.
4.3. Részletes tananyag.
4.4 Részletes tananyag.
4.5. Részletes tananyag.
5.1 Ha figyeltél az órán, bizonyára tudsz válaszolni a következő kérdésekre? 1. Kik népesítették be az amerikai gyarmatokat? 2.Mivel foglalkoztak? 3.Milyen volt az anyaország és Amerika viszonya? 4.Mi okozta ezt? 5.Mit jelentett a bélyegtörvény?
5.2 Így tovább!!! 6. Mi történt 1773-ban Bostonban? 7. Ki állt a Függetlenségi Háború élére? 8. Mi történt 1776. július 4-én? 9. Mi volt Függetlenségi Nyilatkozata lényege? 10. Ki lett az USA első elnöke? Így tovább!!!
5.3 Egészítsd ki egy-egy szóval! A megoldásokat írd a füzetedbe! Az 1700-as évek végére Észak-Amerikában …… gyarmat jött létre. 13 Angolok, németek, hollandok és …………… is érkeztek Európából. franciák Az első telepesek nagyobbrészt ………………..-sel foglalkoztak. földművelés Később megromlott az anyaország és a gyarmatok kapcsolata. Az angl kormány új …………… vetett ki. bérmunkások
5.4 A legnagyobb felháborodást a …………… váltotta ki. bélyegtörvény 1773-ban ……………-ban amerikai polgárok indiánoknak öltözve a tengerbe szórták az angol hajók tearakományát. bérmunkások Kitört a Függetlenségi háború. Az amerikai csapatok fővezérnek …………………… választották. G. Washington-t Az amerikai kongresszus………………….. július 4-én elfogadta a ………………………………-t. 1776. Függetlenségi Nyilatkozato A nyilatkozat kimondta, hogy minden ember ………………-nak született, megilleti az ……, a szabadság és a boldogulni vágyás joga. szabad élet
5.5 A 13 állam képviselői elfogadták az USA ……………………-t. Az alkotmány először biztosította az állam polgárai számára a vallási, a ………………………….. és a sajtószabadságot. alkotmányá szólás Most ellenőrizzétek válaszaitokat!!!
Értékelés 13-11: Úgy látom figyeltél!!! 10-8: Jól van, de egy kicsit jobban figyelj! 7-5: Időnként álmodozol? 4-2: Mivel töltötted az óra nagy részét? 1-0: Jó reggelt! Megkezdődött az óra!!! Jó tanulást!!!
3.1.1. Ellenőrzés, visszacsatolás Szólj a …. Értelmezd a .. sz. kérdésre a válasz megadása Fontos kezelési útmutatás: A felületen a képernyőről való vezérlés – a véletlenszerűen előrehaladás kiküszöbölése miatt - nem lehetséges. Ha tovább kívánsz lépni a tananyagrészekben, akkor használd. a Page Down billentyűt, az egéren a görgetőt, valamint az akciógombokat és a hiper-hivatkozásokat.
3.1.2. Ellenőrzés, visszacsatolás Szólj a …. Értelmezd a .. sz. kérdésre a válasz megadása
3.1.3. Ellenőrzés, visszacsatolás Szólj a …. Értelmezd a .. sz. kérdésre a válasz megadása
3.1.4. Ellenőrzés, visszacsatolás Szólj a …. Értelmezd a .. sz. kérdésre a válasz megadása
3.1.5. Ellenőrzés, visszacsatolás Szólj a …. Értelmezd a .. sz. kérdésre a válasz megadása
4. Összefoglalás A lecke összegzése 1 lap A pontok összefoglalása Az előzőkben bemutattuk Megtárgyaltuk, feltártuk Összehasonlítottuk, Megalapoztuk
4. Összefoglalás A lecke összegzése 2 lap
4. Összefoglalás A lecke összegzése 3 lap
4. Összefoglalás A lecke összegzése 4 lap
4. Összefoglalás A lecke összegzése 5 lap
5. Értékelés
Kérdések és válaszok Ha tovább kívánsz lépni a tananyagrészekben, akkor használd a Page Down billentyűt, az egéren a görgetőt, valamint az akciógombokat és a hiper-hivatkozásokat. 1. Kérdés (Döntsd el az alábbi állítások helyességét!) a) b) c) 2. Kérdés (Döntsd el az alábbi állítások helyességét!) 3. Kérdés (Döntsd el az alábbi állítások helyességét!) 1. Kérdés (a helyes válsz) a) 2. Kérdés (a helyes válsz) b) 3. Kérdés (a helyes válsz) c)
Javasolt százalékos határok 1. 0 - 30 % Tudásod sajnos nem éri el a megfelelő szintet, javaslom, ismételd át az anyagot akár többször is. 2. 31 - 50 % Tudásod sajnos nem elég alapos, javaslom, ismételd át az anyagot még egyszer. 3. 51 - 75 % Tudásod közepes szintű, tekintsd át, hogy melyik feladatot rontottad el és ismételd át, az ahhoz tartozó részeket. 4. 76 - 90 % Tudásod jó szintű, bár még vannak hiányosságok, keresd ki, hogy melyik feladatot rontottad el, majd ismételd át a megfelelő részeket. 5. 91 - 100 % Gratulálok, tudásod kiváló szintet ért el, folytasd a következő leckével!
IV. Egyéb
IV.1. Fogalmak (visszautalás az új fogalmakra )
IV.2. Irodalom Nyomtatott: Elektronikus: Bibliográfiai adatok: Szerző, cím, kiadó, év, oldal. Elektronikus: URL: http://www.....
IV.3. Illusztrációjegyzék A felhasznált médiumok jegyzéke, és elérése. (éretelemszerűen) 1 animáció 1 hang 1 videó 10 Kép esetén 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
További eredményes tanulást kívánok! Tel.: E-mail: URL: http://hefop2.1.8 További eredményes tanulást kívánok! XY