EGYÜTT A TISZAPARTIS TEHETSÉGEKÉRT ZÁRÓ KONFERENCIA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP-3.4.3/08-/ ZÁRÓKONFERENCIA
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Pályaválasztás 2014/15.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2006.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő közreműködésével a Nemzeti.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) /1-2. „Iskolai tehetséggondozás” című pályázatról Kecskemét, augusztusPapp Attila.
Iskolánkról.
TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás. A pályázat azonosító jele: TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás.
Tehetségpont létrehozása
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
95.jubileumi tanév Év végi mutatók Sikeres pályázatok  Pedagógus képzések (TÁMOP /A )  Tiop-6 új interaktív tábla  Színe-java.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
2011. november 10. KKVSZI Kőrösy József Tagintézmény magyar nyelv és irodalom munkaközössége.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
2009/2010. tanév szaktanácsadói tevékenysége
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
TÁMOP „Együtt a tiszapartis tehetségekért” „Ezt írjuk - így mondjuk” Iskolai vers- és prózamondó és –író verseny.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A kerettantervek fejlesztése
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
Szülői tájékoztató 2012.január 26.. Személyi és tárgyi feltételek 770 tanuló 112,5 dolgozó Személyi változások Gazdasági centrum Iskolai költségvetés:510M.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
EREDMÉNYEK TANULMÁNYI. Tanulmányi eredmények 2012 kompetenciamérés érettségi tanulmányi átlagok egyetemi továbbtanulás országos versenyeredmények.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
Közgazdaság szakmacsoport
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
magyar nyelv és irodalom
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Szülői választmány 2018.szept. 25.
Gimnáziumi statisztika
423/2012 (XII. 29.) Korm. rendelet alapján
Előadás másolata:

EGYÜTT A TISZAPARTIS TEHETSÉGEKÉRT ZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP-3.4.3-08/2 „ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS”

Az intézmény Pedagógiai programjában a tehetségről megfogalmazott gondolatok: Cél: A személyiség megismerésének folyamatában az átlagtól pozitív irányban eltérő képességelemek, képességstruktúrák feltárása. Feladatok: A tehetséggondozásra rendelkezésre álló tevékenységi területek és időkeretek összehangolt működtetése. A kiemelkedő képességek felismerése, gondozásának biztosítása.

TÁMOP-3.4.3-08/2 „Iskolai tehetséggondozás” 2009-ben a pályázat elkészítése EGYÜTT A TISZAPARTIS TEHETSÉGEKÉRT címmel. 2010. január 1. – 2011. június 30. A projekt megvalósítása

A projekt céljai: A fejlesztés hosszú távú céljai: Az oktatás minőségének javítása érdekében a tehetséges tanulók magas színvonalú képzése, nevelése. Az esélykülönbségek mérséklése, a tehetséggondozási szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés biztosítása.   A fejlesztés közvetlen céljai: A tanulók versenyeredményének javulása Érettségi eredmény javulása, ami hozzájárul a továbbtanulási eredmény megtartásához/javításához.

Idézetek a munkánkhoz A pedagógiában az esélyegyenlőség nem azt jelenti, hogy mindenkit azonos oktatásban kell részesíteni, hanem azt, hogy a gyerekben rejlő értéket meg kell próbálni kamatoztatni. Így jár jól az egyén és a társadalom is.  Balogh László A tehetségesek elhanyagolása a nemzet gazdagságának lelkiismeretlen eltékozlása.  Révész Géza Tehetségeket csak tehetséggel lehet gondozni.  Csermely Péter

Tevékenységek: A pedagógusok eredményes felkészítése arra, hogy a tiszapartis tehetségeket felismerjék, fejlesszék, és segítsék az eredmények elérésében. Tevékenységek: Továbbképzéseken, előadásokon részvétel Versenyek, programok szervezése Tehetséggondozó foglalkozások, szakkörök tartása Városi munkaközösségi foglalkozások szervezése Országos tehetségsegítő hálózatba bekapcsolódás Eszközbeszerzés

Megvalósult tevékenységek Minden tanár dolgozott a programban A 3 félévben 94 tehetséggondozó csoport működött. 291 tanuló vett részt a csoportok munkájában 161 tanuló több csoportban is dolgozott 36 verseny ill. bemutatkozó program lebonyolítását szervezte meg a tantestület. 6 városi munkaközösségi foglalkozást tartottunk – 3 informatika, 3 fölrajz.

Házi versenyek Megyei versenyek iskolai fordulói: Édes anyanyelvünk Implom József helyesírási verseny Megyei magyar irodalom verseny Szép magyar beszéd verseny Fizika házi verseny Informatika alkalmazói, programozó házi verseny Történelem házi verseny Szépkiejtési verseny angol és német nyelvből Himnusz éneklő verseny (képek).

Városi, megyei versenyek Vers- és prózamondó, illetve író versenyek (hagyományteremtés) – bemutató előadás, képek, művek kiállítva Társas éneklő megyei verseny – képek, eredmények Matematika megyei verseny – bemutató előadás, képek Nemes Tihamér regionális informatika alkalmazói, programozói verseny lebonyolítása és házi verseny Amatőr kosárlabda városi bajnokság - képek Amatőr röplabda városi bajnokság - képek

Tiszaparti Színkör A leglátványosabb tehetséggondozó munka a Tiszaparti Színkör foglalkozásain zajlott. 2010-ben és 2011-ben a Szigligeti színházban tartott előadásokon egyaránt eredményesen szerepelt a csoport. A munkáról és az eredményekről részletes beszámolót hallhatunk. A kiállításon képgyűjtemény tekinthető meg a csoport munkájáról és eredményeiről.

Idézetek az eredmények elérésére vezető útra Ha van valakiben eredetiség, mindenekelőtt azt kell kibontania, ha nincs, akkor valamiképpen meg kell szereznie. A tehetség: sok-sok türelem.  Guy de Maupassant Nagy akaraterő nélkül nincs nagy tehetség sem.  Honoré de Balzac

Kiemelkedő eredmények: történelem OKTV-n országos 8. helyezés, megyei versenyeken 1-5. helyezés: idegen nyelvek, magyar, matematika, kémia, biológia, történelem, rajz, ének, testnevelés tárgyakból, országos történelem, helyesírás és angol versenyeken elért helyezések kiemelkedő eredmény a Tiszaparti Színkör 2010-ben szerzett „A legjobb szín díja” valamint 3 szereplő a legjobb alakításért kapott díja, ének-zene területén szerzett kiemelkedő eredmények: arany és ezüst minősítések, Arany diploma, Év kórusa cím.

Bemutatkozó programok Ének-zene 9. osztályos csoport – Advent ünnephez kapcsolódó bemutatkozó előadás (képek) Meglepetés koncert (DVD) – a Zene világnapján minden osztály szerepelt Társadalomtudományi nap – nyitó rendezvény, hagyományteremtés (bemutató előadás, képek) Néphagyományok megelevenedése (képek, kiállítás)

Városi munkaközösségi foglalkozások Informatika tanárokkal (általános- és középiskolákból) 3 foglalkozás a tehetséggondozás érdekében bemutató előadás Földrajz tanárokkal (általános- és középiskolákból) 3 foglalkozás a tehetséggondozás érdekében (1 előadás, 2 terepgyakorlat)

Dokumentálás A tehetséggondozó csoportokhoz fejlesztési terv, megvalósítás dokumentálása, elemzés, értékelés készült. A versenyekhez, bemutatkozó programokhoz is cél- sikerkritérium meghatározása, lépések leírása, értékelés, elemzés dokumentálása készült. A megbeszélésekről jegyzőkönyvek, az elért eredményekhez dokumentumok készültek. Oklevelek versenyeredmények kiállítás a paravánon A dokumentáció a 3 félév során folyamatosan tovább fejlődött.

Részletek a dokumentációból

Előadások, képzések 3 előadáson vett részt a tantestület – (képek) Tehetség felismerés, gondozás, fejlesztés az iskolában Tehetséggondozás Műhelyfoglalkozás 16 fő vett részt 30 órás képzésen (14+2) – (képek) „A tehetségek felismerése és azonosítása, tehetséggondozó projektek kidolgozása a nevelési oktatási intézményekben” címmel

2010. augusztus: regisztrált tehetségpont a Tiszaparti Gimnázium és Humán Szakközépiskola – akkreditáció később Országos tehetségsegítő hálózatba közvetített pedagógusok és diákok számára vonatkozó mutató teljesülése

Eszközbeszerzés Immateriális javak kategóriájában matematika, fizika oktató program szoftvereket vásároltunk Egyéb berendezések, felszerelések kategóriában rajztáblát, rajzbakot, DVD lejátszót, történelem tablót, térképet vásároltunk.

Fenntartás Az intézmény vállalja, hogy a projekt keretében létrehozott szolgáltatásokat, programokat a befejezést követően legalább 3-5 évig fenntartja. Az előadásokon, képzéseken szerzett új ismeretek, eszközök, módszerek segítenek abban, hogy tovább javuljanak a tanulmányi eredmények, versenyeredmények, továbbtanulási eredmények, ami visszahat a környezet elégedettségére, a beiskolázásra és a továbbtanulási eredményekre.

Kiállítások Kérem a vendégeket, hogy az előadások után tekintsék meg a kiállításokat: az aulában a projektben végzett tevékenységekről fotókiállítás a paravánon versenyeredmények, oklevelek, irodalmi és képzőművészeti alkotások a H2 teremben néphagyományokhoz kapcsolódó kiállítás és vendéglátás

www.geniuszportal.hu A tehetséggondozáshoz tantárgyanként sok segítséget nyújtanak a portálról letölthető tehetséggondozó könyvek.

Köszönet Pályázatkiíróknak, pályázati irodának Fenntartónak Intézményvezetésnek Tantestületnek Tanulóknak, szülőknek Partner intézményeknek Kollégiumok Pedagógiai Intézet Általános- és középiskolák

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!