Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School) Tehetségpont
Előzmények 1978: UNESCO kutatás helyszíne 1986: Bázisiskolai program 1988: Két tanítási nyelvű oktatás 2000: Arany János Tehetséggondozó Program (AJTP) 2008: Általános tehetséggondozó program modulokkal
Kapcsolatok Kétnyelvű Iskolákért Egyesület AJTP Intézményeinek Egyesülete Debreceni Egyetem Pedagógiai és Pszichológiai Tanszéke SOTE partneriskolája SZTE Pszichológiai Tanszék Pénziránytű iskolahálózat
A fejlesztés elemei Mérés Fejlesztés (egyéni, osztály, iskolai) Mérés Tudományos háttér Standardizált tesztek Iskolapszichológus alkalmazása
Intézményünk négy programja, melyek lehetővé teszik, hogy minden diák megtalálja a képességeinek legmegfelelőbb képzést és sikeresen fel tudjon készülni a továbbtanulásra: Arany János Tehetséggondozó Program a hátrányos helyzetű tehetséges fiatalok számára ötéves képzéssel; Matematika – angol program, melyen matematika és az angol nyelv oktatása emelt óraszámban történik, pénzügyi ismeretek tantárgy oktatása folyik; Magyar – angol két tanítási nyelvű képzés, a programon belül egyes tantárgyak tanítása angol nyelven történik; Általános tehetség-gondozó program, a 9-10. évfolyamon négy választható modullal.
Nemzetközi kapcsolatok Reutlingen; Németország Broadstairs, Hastings; Anglia Bethel; USA Brüsszel; Belgium Maarsen; Hollandia Vantaa; Finnország Bielsko Biala; Lengyelország Comenius 1 fizika projekt GLOBE program
Diákszínpad
Egyéb tehetséggondozó tevékenységek Szakkörök Sportkörök Suligála Diákszimpózium Projekt napok „A fizika hónapja” Környezetvédelmi vetélkedő Énekkar Alkotókör Diákszínpad Versmondó kör Vargánya diákújság Filmklub Látványos kémiai kísérletek
Suligála
Diákszimpózium
Énekkar
A fizika hónapja
Sportkörök
Biocamp-2012 Természettudományos diákcsereprogram Brüsszel-Szolnok
2011-ben a Vargában megrendezett országos civilizációs verseny
Diákok műveiből készült képzőművészeti kiállítás a Vargában
A Varga Katalin Gimnázium „kísérleti” Tehetségműhelyének JÓ GYAKORLATÁRÓL, a lélek és kapcsolatok útjáról egy kettős vezetésű, művészeti technikákat alkalmazó csoportban (Fügedi Petra Anna, iskolapszichológus) I. rész: 12 alkalmas társas készségfejlesztő program , 15 fő, DIPSZI tagok kidolgozása II. rész: Alkotó kör, kettős vezetéssel: 1 festő+ 1 iskolapszichológus, 3x3 óra Finanszírozás: Tehetségműhelyek kialakítását támogató pályázat A kiemelkedő képességek nem biztos, hogy kiemelkedő teljesítményhez is vezetnek CÉL: kognitív-érzelmi disszinkrónia csökkentése, társas támogatás, önkifejezési eszköztár bővítése, önismeret erősítése