Development of public transport services Dr. Kerékgyártó János Head of Department Ministry of National Development, Department for Transport Services Budapest,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Getting started with intercultural dialogue - perspectives from HungaryAvviare il dialogo interculturale – prospettive nei musei ungheresiGetting started.
Advertisements

Eisenbahn-Unfalluntersuchungsstelle des Bundes KBSZ Szakmai találkozó Siófok, október 8. Bundesministerium für Verkehr, Bau- und Stadtentwicklung.
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
A majorsági projektet támogatja a Magyarok Nagyasszonya Ferences Rendtartomány és az FSZK. A MAJORSÁG működésével támogatja a felnőtt autisták munkahelyének.
A közösségi közlekedési szolgáltatások fejlesztése
Mobile Voice Communication Project Review •Cooperating partners: Cisco and T- Mobile, HTTP Foundation •Aim: new course on Cisco WLAN and Mobile.
Quest Szakmai Konferencia Ker-Soft Kft szeptember 27.
Tester Developer Architect Project Manager Business Analyst Designer Database Professional.
Nyereményjátékok és a Facebook - aki mer, az nyer!?”
Richter Elek Technikai terméktámogatási felelős Microsoft Magyarország.
© 2008 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco ConfidentialPresentation_ID 1 Üzleti Megoldások a KKV szegmens számára Cisco partner nap 2009 április.
2 3.NET Framework 3.0 Visual Studio Extensions for WF Visual Studio Extensions for WCF/WPF CTP ASP.NET AJAX 1.0 Ajax Toolkit.NET Framework 3.5 Visual.
21 Years of Partnership and Innovation 1989 Citrix Systems founded 2010 Citrix signed licensing agreement with Microsoft for NT Server Introduced Independent.
2 8 Kiadás éve / Platform Server (1000’s of users) Workgroup (Dozens of users) Desktop (Single User) Laptop Tablet PC Windows CE.
Remembering 2009 The Events of the 140 th Anniversary of Establishing and 50 th Anniversary of Reestablishing Diplomatic Relations between Hungary and.
Nyugdíjreform folyt. köv.? Pension Reform To Be Continued? Bodor András “PENSION REFORM IN HUNGARY: DO WE NEED ONE (PILLAR) MORE?” symposium Washington.
Hungary In the heart of Europe for over 1100 years Member of the European Union since May 2004 Citizenship: 10 million Economic Importance.
„ Bottom-up” cluster development and cooperation in Hungary Hungarian Confederation of Clusters and Networks Conference on cluster-cooperation in the V4.
ENEREA - Észak –Alföld Regional Energy Agency Gábor Vámosi Managing director.
Busch-Hungária Kft. Overview.
Árvai Zoltán Számalk Oktató központ.
Az IBM SPSS Statistics programrendszer Gazdaságinformatikus MsC.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt eTwinning: a digital touch in teacher training Klaudia.
Infokom. rendsz. 1. előadás szep Infocommunication systems Infokommunikációs rendszerek 1. előadás Takács György.
Course Situation and Event Driven Models for Multilevel Abstraction Based Virtual Engineering Spaces Óbuda University John von Neumann Faculty of Informatics.
Wednesday, July 23, 2014 Kiss Judit, ügyvezető igazgató - Manpower Entering the Human Age.
The current Labour Market situation in Hungary and the new service structure of the Employment Service Presentation for the Delegation from Bosnia-Hercegovina.
7 A Cohesion Policy jelenlegi céljai és eszközei Objectives Structural Funds and instruments Convergence ERDF ESF Cohesion F /sustainable growth/ Regional.
Projektmunka az NI-nál
Aktuális helyzet Elhasznált gumiabroncs hasznosítás MAGUSZ
Szervező program Pénzügy figyelő, számlázó program Legújabb alkalmazás.NET Framework 2.0 WSE.NET Framework 4.0 WCF Régebbi, jól bevált alkalmazás.
Egy GAZDAG HIBAJELENTÉS elég információt tartalmaz ahhoz, hogy AZONNALI LÉPÉSEKET lehessen tenni, a javítás érdekében.
William Shakespeare Created by: Krisztián Nagy. William Shakespeare One of the greatest figures of the Englishdrama.Shakespeare'sliterary legacyandimpact.
EGEE-II INFSO-RI Enabling Grids for E-sciencE EGEE and gLite are registered trademarks P-GRADE Portal gyakorlat ismertető Gergely.
1 Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs MOB: 30 / FAX: 1 / kti. hu Budapest 1117 Thán Károly u Járműtechnikai,
September 7, 2014Csaba OROSZ, Budapest1 Szakmérnöki képzés, Tavasz Sikerek és hibák a közlekedés-tervezésben Esettanulmányok Budapesten és Kelet-
var q = ( from c in dc.Customers where c.City == "London" where c.City == "London" select c).Including( c => c.Orders ); select c).Including(
Teachers as key stakeholders of ICT in Hungarian schools Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
Tanulni, tanulni, tanulni Értékesítői képességek, a személyzet képzése.
Multilingual websites in Hungary Gabriella Szalóki Egy előadás könnyen vitára ösztönözheti a hallgatóságot. A PowerPoint bemutatók használatával azonban.
Pályázati projektek ISPA LIFE PHARE Hazai: Minisztériumok kiírásai szerint.
A magyar nyelv nagyszótára ‘Comprehensive Dictionary of Hungarian’ (Dictionary of the Academy) A brief history Tamás Péter Szabó Department of Lexicography.
History and culture of Finland. History Sweden lost it’s position as a great power in the 18th century and the pressure of Russia increased.
- Group Policy - Group Policy Preferences - Group Policy 4x5 - Optimális munkakörnyezet – az első lépcsőfok.
*Generic Application-level Protocol Analyzer A lyuk azonosítása Lyuk kutatás Szignatúra fejlesztés Szignatúra tesztelés A szignatúra kiadása 4 óra.
EUDOC Database System in the Hungarian National Assembly Eszter Kertészné-Gérecz ECPRD/2006. Vilnius.
A sablon nyelvének választása: /Format/Slide Design /majd jobb oldalt válaszd a másik be- ágyazott sablont! Projekt logó beállítása: /View/Master /Slide.
New Horizons in Brain Research & Gendered Innovation VALÉRIA CSÉPE Brain Imaging MTA RCNS, Budapest.
Harbor of… Dunaújváros Szilveszter Vér projekt manager Mayor Office Dunaújváros DaHar Meeting Budapest, 05 Nov 2008.
Department of Applied Mechanics – Budapest University of Technology and Economics Magas röptű robotok a mennyezeten Magas röptű robotok a mennyezeten Stépán.
Web Application 1 Web Application 3 Web Application 2 Web Application 4 Shared Service Provider 1 Shared Service Provider 2 Excel Services1 Search1.
A z előadás tartalmáért teljes mértékben az ATI-VIZIG vállalja a felelősséget, és az semmilyen körülmények között nem tekinthető az.
Technological investigation of Early Neolithic pottery from Vörs, South-West Hungary Gherdán, Katalin* - T. Biró, Katalin** - Szakmány, György* - Tóth,
Uraim és hölgyeim, itt az új 2011-es Pirelli Naptár A naptár első része a nők naptára, míg a második rész a férfiaké.
The place and role of financing in the Transport Policy of Hungary
Design Thinking módszertan Juhász Dániel UI Designer / DT Coach Buday Balázs Product Owner / DT Coach.
Subcontractor management program 2008 Presenter: Attila Vincze Petrolszolg Ltd. Procurement and Slaes manager.
DECENT PROJEKT D eveloping E mployees C apacity through E uropean and N ational level T rainings.
Magyar Orvostanhallgatók Egyesülete Hungarian Medical Students’ International Relations Committee The Committee about 1000 members in Hungary 4 Local.
D2A Pathway 2: End of Life Care – Home (usual place of residence)
Systems Hardware Business challenge
Analyzing Business Markets
Nokia C5 Data Sheet Planned Market Introduction • Q Category
PaintCare Paint Stewardship Program.
International Development Norway
TECHNICAL TRAINING December 2012.
Eastern Analytical Symposium, Princeton NJ
MusicNet East: ‘Changing Tunes’ Stevenage Musical Inclusion Project
DOSE OPTIMISATION IN CARDIAC EXAMINATIONS
Major Academic Plan (MAP)
Előadás másolata:

Development of public transport services Dr. Kerékgyártó János Head of Department Ministry of National Development, Department for Transport Services Budapest, 24 April 2013

2 Governmental aspects of public transport Organization level Timetables Tariff and financing Government Program Új Széchenyi Plan Széll Kálmán Plan Transport policy for public transportation Legal framework Revision of Transport policy Development projects

3 Future plans for development of public transport – TOPICS 2. Future of organization level 5. Development plans 3. Institutional modell 4. Operational modell 1. Strategical frameworks of public transport

4 2. Future of organisation level 5. Development plans 3. Institutional model 4. Operational model 1. Strategic frameworks of public transport

5 National Transport Strategy Revision of previous transport policy document (EKFS) Short (2020), mid- (2030) and longterm (2050) approach Covers all transport modes, On basis of modelling Foundation of programming period Financed from EU funds…. Target date: 30 April 2014

6 2. Future of organization level 5. Development plans 3. Institutional model 4. Operational model 1. Strategic frameworks of public transport

7 Public funds in public transport

8 Organization level 1. New legal frameworks, Act on passenger transportation from 1 July 2012  Complex regulation, containing all professional, financial, and competition rules  Homogen, consistent and calculable legal base 2. Market model (in compliance with Regulation 1370/2007/EC):  Rail: 10 years public service contract with direct award, from 1 January 2014  Road passenger services: public tendering of public service contracts from 1 January 2017

9 2. Future of organization level 5. Development plans 3. Institutional model 4. Operational model 1. Strategic frameworks of public transport

10 MÁV Zrt. GÉPÉSZETTRAKCIÓMÁV START Professional supervision, ownership– present situation PSC ownership GySEV Zrt. PSC Other companies MND PSC 4 private companies Local operators + ferry Ownership More than 100 local municipalities IMC 24 Volán companies MNV Zrt.

11 1. Full market surveillance in rail and bus passenger services (market supervision, passenger rights) 2. Restructuring of public passenger service operators, in order to increase – competitiveness, – efficiency, – service quality  In public road passenger services: preparation for regulated competition, regional fusion of smaller state owned companies  In rail passenger services: : preparation for conclusion of 10 years PSC, separation of passenger transport and infrastructure management activities (partial unbundling). Institutional level

12 2. Future of organization level 5. Development plans 3. Institutional model 4. Operational model 1. Strategic frameworks of public transport

13 Timetable - network Rail transport:  Maintenance of present network and capacity (7700 km)  Priority in long distance and suburban transport Public road passenger transport:  Functional and capacity complementation (feeder and take-away functions) to the rail transport  Determinative function in regional transport Urban-suburban transport:  Integrated transport systems  Harmonisation of timetables and networks Priority of rail transport, harmonisation of the different transport modes

14 Tariff system  Modern pricing system  Competitiveness  Separation of tariff systems of regional/suburban/long distance transport  Pricing system to influence modal share  Interoperability, transparency, ITS

15 Financing More financing chanels, unified principles Intercity transport Local transport Separaration of operational and social PSO’s At least 3 years long financial commitment planability PSC framework Midterm development opportunities Liquidity Reduction of financial costs Compensation system Social and business preferences services Infrastructure management

16 2. Future of organization level 5. Development plans 3. Institutional model 4. Operational model 1. Strategic frameworks of public transport

17 Priorities in development  Timetable based network developments  Termination of bottlenecks  Renewing of rolling stock (rail and coach)  E-ticket system  Electronic passenger information system, time- table data-bases,  Barrierfree access (accessibility)  Intermodality

18 Present fleet at MÁV-START Zrt Present situation  MÁV-START uses 2712 pc rail coaches  420 EMU and DMU  2292 passenger coach  Average age 33 years  MÁV-TRAKCIÓ uses 694 pc locos  35 modern electronic loco’s  659 outdated loco’s ¾ of the fleet older than 30 years’

19 Procurement of EMU’s form EU funds Procurement of 42 pc EMU with minimum 200 seats for suburban and urban areas from EU funds Value: 68 bn Ft Beginning of the project: 4 September 2012 End of the project: 15 October 2015 Supply contract, and the support contract already concluded

20 Plans for development of rail rolling stock Procurement:  Suburban EMU procurement (42 pc, 200 seats, in process)  Further suburban EMU’s with higher capacity (50 pc, 300 seats,) Own production:  IC + coaches (2 pc prototype in process, 300 pc planned)  Production of regional DMU’s Refurbishment:  Refurbishment of international coaches  Renewing of CAF coaches (70 pc)  New night coaches (5+6 pc)  Modernisation of „Halberstadt” coaches (300 pc)  Smaller renewing of suburban coaches Other:  Installation of ETCS OBU in locomotives and EMU’s

21 Service Development 1 Using infrastructure developments Reducing travel time Increase of capacity Extention of IC network Ősztől Veszprém -20 perc, csúcsidei sűrítések Ősztől Zalaegerszegre új InterCityk új pálya (2013) új pálya (2010) Budapest–Eger új InterCity vonatok Gyorsabb menetvonal: a menetidő 1 8 percet csökkent (két óránként, a vonatok sűrűsége nem változik) pályakorszerűsítés (2012-től) Budapest–Lajosmizse új, órás ütemes menetrend egész nap, vonatok menetideje egyik irányban 22 perccel csökken! (Eddig a csúcsiránnyal szembe közlekedő vonatok menetideje 22 perccel hosszabb volt) Budapest–Békéscsaba Kiszámítható, óránkénti közlekedés, több IC, minden órában pótjegymentes eljutás is Tatabánya–Oroszlány óránként ütemesen. (eddig csúcsidőn kívül csak kétóránként járt) Nyártól a Balaton északi partjára új menetrendszerkezet, menetidőcsökkenés új pálya ( 2008 )

22 Lassújelmentesítés vagy pályasebességemelés versenyképesség-növelés / szűk keresztmetszet feloldás céljából Szombathely Service Development 2 Kecskemét Szeged Miskolc Nyíregyháza Debrecen Békéscsaba Szekszárd Salgótarján Eger Pécs Kaposvár Veszprém Tatabánya Győr Zalaegerszeg Nagykanizsa Szolnok Villamosítás versenyképesség-növelés / szűk keresztmetszet feloldás céljából Székesfehérvár Budapest Kétvágányúsítás vagy kapacitásbővítés versenyképesség-növelés / szűk keresztmetszet feloldás céljából Zalaegerszeg: -30 perc Veszprém -10 perc Pécs: óránként ütemesen InterCity -15 perc Balaton déli partja: -15 perc Csökkenő zavarérzékenység Szeged -15 perc Gyula: közvetlen budapesti intercityk -10 perc Észak-Erdély, Székelyföld: Több magyarországi és romániai fejlesztés eredményeképpen több órát csökkenő menetidő Debrecen, Nyíregyháza: -30 perc Sátoraljaújhely, Sárospatak: -40 perc Közvetlen InterCity Eger: InterCity óránként, Eger- Felsőváros bekapcsolása, -5 perc Budapest előváros: növekvő pályakapacitás, zavarérzékenység- csökkentés Kaposvár: közvetlen InterCityk kétóránként -15 perc

23 Rolling stock of interurban bus passenger tranport  6000 pc interurban coaches,  10 years depreciation  11,5 y average age,  Technical and environmental aspects  pc new coaches are required  National and EU funds

24 Thank you for your attention!