A 2005-ös érettségi-felvételi vizsgák tapasztalatai és a jövő évi változások
A tételek eljuttatása az iskolákba
A felvételi eljárás és a pontszámítás jövő évi változásai – kormányrendelet-tervezet Cél: A korábban és az adott felvételi időszakban elért eredmények kombinálásának lehetőségét megszüntetni Megoldás: Csak azért az emelt szintű érettségiért adható többletpont, amelyből a felvételi eredményt (szerzett pontot) kiszámítják
A felvételi eljárás és a pontszámítás jövő évi változásai – kormányrendelet-tervezet A középszintű, illetve az emelt szintű érettségi vizsga százalékos teljesítményeinek átszámítása felvételi ponttá Az érettségi vizsga százaléka 2005 2006 Felvételi szerzett pont tantárgyanként (két tárgy esetén) Felvételi szerzett pont (egy tantárgy esetén) 90%-100% 94%-100% 30 60 85%-89% 87%-93% 29 58 80%-84% 82%-86% 28 56 75%-79% 77%-81% 27 54 70%-74% 73%-76% 26 52 65%-69% 67%-71% 25 50 60%-64% 63%-66% 24 48 55%-59% 57%-61% 23 46 50%-54% 52%-56% 22 44 45%-49% 47%-51% 21 42 40%-44% 42%-46% 20 40 35%-39% 37%-41% 19 38 30%-34% 32%-36% 18 36 25%-29% 27%-31% 17 34 20%-24% 20%-26% 16 32 0%-19%
A felvételi eljárás és a pontszámítás jövő évi változásai – kormányrendelet-tervezet Cél: A közoktatási rendszerben megszerezhető nyelvtudás legyen az elnyerhető maximális nyelvi többletpont kiszámításának alapja A nyelvtudás kevésbé legyen meghatározó az egy-egy „kurrens” szakra való bejutásban Megoldás: Továbbra is két nyelvért adható pont, de 10 pontban korlátozzuk a nyelvekért adható többletpontok számát Középfokú C típusú nyelvvizsga 7 pont Felsőfokú C típusú nyelvvizsga 10 pont
A felvételi eljárás és a pontszámítás jövő évi változásai – kormányrendelet tervezet Cél: Biztosítani, hogy a legjobb felkészültségű pályázók kerülhessenek be a felsőoktatási intézményekbe. Megoldás: Felemeljük a bejutási küszöböt az eddigi 72 pont helyett 78-ra, így kettes érettségivel senki sem juthat be felsőoktatási intézménybe.
A felvételi eljárás és a pontszámítás jövő évi változásai – kormányrendelet-tervezet Cél: Elkerülni, hogy nagyon sokan legyenek valamely szakon azonos pontszámmal Megoldás: Minden szakon kötelező legyen a szakcsoportban választásra felajánlott tárgyakból két érettségi eredményt beszámítani