Lebonyolítás tapasztalatai az EU-s előírások tükrében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
Advertisements

Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Elektronikus Fizetés megvalósítása
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai A pályázatkezelés menete – Pénzügyek.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Várpalota elkerülő építése
műszaki osztályvezető
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
EKOP Elektronikus levéltár
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Kiss Pál /04/05 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság
Fejlesztési Igazgatóság
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
Beszámoló a 2013-ban a programot érintő ellenőrzésekről és ezek eredményéről KÖZOP Monitoring Bizottsági ülés
1Kőszeg, december 12. Ellenőrzés, kifizetés folyamata Szabó András.
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
Közigazgatási Reform Programok IH
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Az ellenőrzés jogi háttere
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
A KIKSz SZEREPE AZ EU TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI PROGRAMOK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Egyházy Zoltán igazgatói szaktanácsadó Közlekedésfejlesztési.
Ellenőrzési tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési Programok végrehajtása során Novák Csaba, ügyvezető igazgató MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ.
Pályáztatás Országos Széchényi Könyvtár november 14.
1 Az ISPA, Kohéziós Alap és a Strukturális Alapokból támogatott környezetvédelmi projektek ellenőrzési tapasztalatai. Budapest, március 21. Bihary.
Pályáztatási szakasz (0.szakasz)  Projekt adatlap  E MT Projektfejlesztési szakasz – Feltételes közbeszerzési eljárás?! Projektmenedzsment Hivatalos.
Galovicz Mihály, IH vezető
Az EU támogatásból megvalósuló közbeszerzési eljárások sajátosságai, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség szerepe a közbeszerzési döntési mechanizmusban Dr.
Az EU támogatások és a közbeszerzés kapcsolata Kullmann Ádám Nemzeti Fejlesztési Ügynökség november.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
A közreműködő szervezetek szerepe a közbeszerzési döntési mechanizmusban Dr. Nyikos Györgyi vezérigazgató-helyettes VÁTI Kht.
Az ÁFA törvény módosulásának következményei a programra „Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” című 2002/2003. évi területfejlesztési Phare program.
Tartalékkeret és Pótmunka engedélyezése, finanszírozása
Közbeszerzés tapasztalatai a 2002/2003 évi területfejlesztési Phare programban Tóth Erzsébet Programmenedzser, VÁTI Kht. Operatív Program Végrehajtó Igazgatóság.
Phare ellenőr feladata, szerepe a Programban Karlik Csilla Közbenső Fórum 2002/2003 évi területfejlesztési Phare program Február 1. Debrecen.
Kormányszóvivői tájékoztató február 24. Európa Terv a versenyképes gazdaságért.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
A végrehajtás operatív kérdései Előadó: Ferenczi Beáta, projektmenedzser Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Nemzetközi Együttműködési Programok Irányító Hatósága.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
Építési projectek monitoringja a szakmai szakértő szemével
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
HEFOP /2 intézkedés Monitoring rendszere. Szakmai monitoring célja Mi a cél? Legfőbb célja a támogató és a kedvezményezett közös érdekének érvényesítése:
Nagy István Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnöki Levelező FÉLÉVES GYAKORLAT.
FuturICT.hu Infokommunikációs technológiák és a jövő társadalma Kick-off meeting Szeged, december 7. PROJEKT SZINTŰ PÉNZÜGYI LEBONYOLÍTÁS MŰKÖDÉS.
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
HEFOP Tananyag-fejlesztési projekt Főpályázók tájékoztatása november 8.
Projekt címe, azonosító száma Projektvezető/Előadó Beszámolási időszak Dátum.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
TOP vas megyei aktualitásai
EURÓPAI TÁMOGATÁSOKAT AUDITÁLÓ FŐIGAZGATÓSÁG
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Előadás másolata:

Lebonyolítás tapasztalatai az EU-s előírások tükrében Tompos Attila beruházás támogatási igazgató

közlekedési információs napok Projektmenedzsment a közlekedésben közlekedési információs napok Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) A NIF Zrt) jogelődje a Nemzeti Autópálya Rt.1999. szeptemberében alakult Építtetői, beruházói feladatok ellátása az állami infrastruktúra fejlesztő beruházásoknál (pl. M0, M3, M30, M35, M7, stb autópályák, és 2007-től közúti, vasúti EU támogatású projektek) Az EU koordinációs Igazgatóság 2003. májusában alakult meg, 2006. augusztustól Beruházás Támogatási Igazgatóság A 2004. július 7-én benyújtott Támogatási Kérelem alapján 3004. december 17-én az EU Bizottság Kohéziós Alapja 85%-os támogatást adott az M0 keleti szektor (4. sz. főút - M3 autópálya közötti szakasz) megvalósítására.

közlekedési információs napok Projektmenedzsment a közlekedésben közlekedési információs napok EU támogatásokhoz kapcsolódó hazai intézményrendszer Irányító Hatóság (IH) – Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) Közreműködő Szervezet (KSZ) – Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM), 2007,01,01-től Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK), Közlekedés Fejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet (KIKSZ) Kedvezményezett – NIF Zrt. Kifizető Hatóság – Pénzügyminisztérium Magyar Államkincstár (MÁK) EU Közbeszerzési Koordinációs és Szabályossági Egység – EKKE Kohéziós Alap Monitoring Bizottság (KAMB) Kormányzati Ellenőrzési Hivatal (KEHI) és Állami Számvevőszék

közlekedési információs napok Projektmenedzsment a közlekedésben közlekedési információs napok Projekt előkészítés – közbeszerzés folyamatai Független tervező cégek által készített és a beruházó NIF Zrt. szakemberei által felülvizsgált tender dokumentációk megküldésre kerülnek KSZ részére, aki minőségbiztosíttatja külső tanácsadó cégekkel és az EKKE-vel Egyeztetések, majd javítások a minőségbiztosító és az EKKE véleménye alapján

közlekedési információs napok Projektmenedzsment a közlekedésben közlekedési információs napok Projekt előkészítés – közbeszerzés tapasztalatai A tender dokumentációk küldése, postázása és a kapcsolódó levelezés túl sok időt vesz igénybe Számos egyeztetés szükséges a végső változat kialakításához A közbenső változatok dokumentálása, nyomonkövetése jelentős erőforrást köt le A már minőségbiztosított anyagok sem zárják ki a hiánypótlást és a későbbi jogorvoslatok megindítását , valamint a Közbeszerzési Döntőbizottság elmarasztalásait KSZ minőségbiztosító szerepet tölt be, de felelősséget nem visel.

közlekedési információs napok Projektmenedzsment a közlekedésben közlekedési információs napok Projekt megvalósítás – kivitelezés A változásokkal járó többletköltségek biztosítása nem a vállalkozói szerződésekben kerül rögzítésre költségtakarékosság miatt Az építés során felmerült változások kezelése szerződésmódosí-tással történik A szerződésmódosítás rendje szabályozott EU támogatású projektek esetében folyamatba épített KSZ jóváhagyás szükséges

közlekedési információs napok Projektmenedzsment a közlekedésben közlekedési információs napok Projekt megvalósítás – kivitelezés- tapasztalatok A változtatáskezelés többszereplős eljárásrendje túl sok időt vesz igénybe, A beruházói felelősség és kompetencia nem tud érvényesülni a szükséges jóváhagyások miatt Az elhúzódó jóváhagyói döntéshozatal miatt feszültség alakul ki a Vállalkozó és a beruházó NIF Zrt. között Az elhúzódó döntések veszélyeztethetik a projektek határidőre történő megvalósítását

közlekedési információs napok Projektmenedzsment a közlekedésben közlekedési információs napok Projekt megvalósítás – fizetési késedelem Támogatási szerződés alapján 30 nap áll rendelkezésre a NIF Zrt.–nek a számlák teljesítés igazolására és EMIR-ben történő rögzítésére, a KSZ-nak szintén 30 nap áll rendelkezésére a beküldött dokumentációk ellenőrzésére és a kifizetés elindítására. Projekt megvalósítás– fizetési késedelem – tapasztalatok Területszerzés esetében átlagosan 129,7+86,5=216,5 nap az ingatlan értékének kiegyenlítése Vállalkozói számlák esetében 16,6+58,9=75,5 nap a számlák kiegyenlítése Határidőn túli kifizetések kamata a NIF Zrt-t terheli A késedelmi kamatok nagysága területszerzésnél mintegy 215 m Ft, míg a vállalkozói számlák esetében ~1 000 M Ft. éves szinten.

közlekedési információs napok Projektmenedzsment a közlekedésben közlekedési információs napok Projekt megvalósítás– fizetési késedelem - tapasztalatok Speciális M0 keleti szektor problémák: Jelentős mennyiségű (több ezer) területszerzés adatának rögzítése az EMIR-ben (Egységes Monitoring és Információs Rendszer) Nem látható a kifizetések várható dátuma, a kifizetések is késéssel jelennek meg, Nehézkes az információ kinyerése az EMIR-ből és nem mindig megbízható A feladatnövekedés miatt igényelt új felhasználók EMIR felhasználói jogosultsága 5 hónapos késéssel érkezett meg KSZ finanszírozási alapokmány, feladatismertető okmány MÁK részére Az év elején maradvány összegek egyeztetése MÁK-kal, majd átcsoportosítások után nyilhat csak meg a tárgyévi keret, ami márciusi kifizetéseket eredményez

közlekedési információs napok Projektmenedzsment a közlekedésben közlekedési információs napok Projekt megvalósítás – Összegzés, javaslatok Számos beruházói felelősség KSZ-nél van, míg a szerződéses felelősség a NIF Zrt-nél van Cél a szabályszerű működést biztosító, megalapozott kockázatkezelésű, indokolt mértékű kontroll alkalmazása Javaslat: rendszer szintű előzetes, és időszakosa ismételt audit, valamint véletlenszerű, szúrópróbaszerű projektellenőrzés állami tulajdonú Kedvezményezett esetén Fizetési késedelmek elkerülésére: előfinanszírozás javasolt: KSZ által biztosított előlegből, utólagos, időnkénti elszámolással

Köszönöm a figyelmet!